Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderHuff, nå ble jeg litt skremt!

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
elviramonra
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 15 Okt 2012 01:09
12
Kjønn (valgfri): trollkjærring
Lokalisering: Bergen
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 2 ganger
I dag har JEG BURSDAG ! Gratuler meg ;)

Huff, nå ble jeg litt skremt!

Innlegg av elviramonra »

Jeg vet det er noe som skjer med meg om dagen og det blir jo bare mer og mer! Jeg synes jo det er veldig spennende, men ikveld var det bare ekkelt.

Jeg har nettopp fått meg ett atelier sammen med noen andre. Det er i en ganske gammel bygning som snart skal rives. Ikveld var jeg der alene for første gang og malte i noen timer. Jeg begynte å slukke lysene og dra i halv 12 tiden. Da jeg akkurat hadde låst døren i 7 etg hører jeg en helt jævlig latter, ganske høyt, og det hørtes ut som det var rett bak døren jeg nettopp låste. Jeg ble litt skremt, så jeg løp ned alle trappene og gikk ut og låste ytterdøren også. Da jeg begynte å gå fra den døren hørte jeg latteren igjen, det var helt mørkt i bygget, og det er en del knuste vinduer i etg over oss. Det er den jævligste latteren jeg noen gang har hørt, som en virkelig gammal kjerring latter. Æsj. Der er greit att jeg kan høre rolige stemmer av og til men en sånn jævlig latter gjør att jeg ikke føler meg trygg der, den var rett og slett ond.

Ble helt kvalm nå.

Noen andre som har hørt ånder le før? :oops:
Antall ord: 237

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 07 Okt 2011 13:21
13
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- Huff, nå ble jeg litt skremt!

Innlegg av jeditrond »

Hvis bygget er gammelt kan det jo henge igjen noen tidligere beboere. Har aldri hørt ånder le selv, men har greid å få en av hjelperne mine til å gapskratte en eller to ganger. Husker bare ikke hva som var så morsomt at til og med ånder syntes det var verdt en latter :D

EDIT: Begynn å meditere hvis du ikke allerede gjør det. Da vil du få en indre ro etterhvert som gjør at evt. ånder ikke greier å vippe deg så lett av pinnen slik som med denne opplevelsen.
Antall ord: 89
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
elviramonra
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 15 Okt 2012 01:09
12
Kjønn (valgfri): trollkjærring
Lokalisering: Bergen
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 2 ganger
I dag har JEG BURSDAG ! Gratuler meg ;)

Innlegg av elviramonra »

hmm, takk for svar :) Ja jeg kjenner jeg burde meditere mer ja.. Jeg vil ikke la dem skremme meg.. Jeg har liksom ikke lyst til å tro att noen ånder er "slemme". Men det finnes jo slemme mennesker, så det kan vel finnes slemme gjenferd og...
Antall ord: 45

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Jul 2006 23:30
18
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

Innlegg av Lilja »

Jeg forstår godt at du blir skremt av en slik latter, men det at du syns det er eklere å høre sånt enn å høre rolige stemmer, betyr ikke nødvendigvis at det er "farligere". Jeg tror det kan være lurt å ha i bakhodet at din redsel, dine følelser og din oppfatning ikke alltid kan brukes som en målestokk på hvor "ondt" noe er. Dette dreier seg om følelser, og følelser er subjektive.

Vi er "opplært" til å forbinde sånn latter med noe ondt, helt fra vi er små. Hvis du så Snøhvitfilmen (eller en hvilken som helst annen film som inneholder en heks) som liten husker du sikkert hvordan heksa ler?
elviramonra skrev: Noen andre som har hørt ånder le før? :oops:
Jeg har ikke hørt det, men samboeren har. Og han ble pissredd!!
Jeg har skrevet om det på forumet her tidligere, men helt kort så våknet han om natta av at noen ropte "mamma" gjentatte ganger. Han sto opp, gikk inn til begge barna våre for å sjekke om de var våkne (de sov), og idet han var på vei i seng igjen hørte han det han etterpå beskrev som "sånn ond barnelatter du hører i skrekkfilmer".
Jeg var borte den helga, og er sjeleglad for det :bandit
Antall ord: 226

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
galaxy - sluttet

Innlegg av galaxy - sluttet »

elviramonra skrev:Jeg vet det er noe som skjer med meg om dagen og det blir jo bare mer og mer! Jeg synes jo det er veldig spennende, men ikveld var det bare ekkelt.

Mener du at du blir mer åpnet ift å høre og sense mer enn normalt?
Da blir de bare som en test denne latteren, heve seg over det og du blir mer og mer herdet til å oppleve mere spennende :) (eller spooky)
Antall ord: 75

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_Xxhmj

Innlegg av Slettet_Xxhmj »

Spennende!
Jeg har også hørt latter før, men det var en gang hjemme.
Antall ord: 15

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links