Fakta, teori & skepsis ⇒ De 10 største konspirasjonsteoriene
Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden
-
- Standard bruker
- Startet: 10 Feb 2005 16:45
- 19
- Lokalisering: somewhere over the rainbow
- Har takket: 1 gang
- Blitt takket: 11 ganger
De 10 største konspirasjonsteoriene
Antall ord: 14
Eneste man med sikkerhet vet om livet, er at det går videre
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Verifisert
- Standard bruker
- Startet: 07 Okt 2011 13:21
- 13
- Kjønn (valgfri): Mann
- Lokalisering: Vestfold
- Har takket: 3649 ganger
- Blitt takket: 1151 ganger
- De 10 største konspirasjonsteoriene
De har glemt reptilromvesnene
Antall ord: 4
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort
Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 26 Apr 2012 20:09
- 12
- Kjønn (valgfri): Kjærring!
- Har takket: 268 ganger
- Blitt takket: 636 ganger
- - De 10 største konspirasjonsteoriene
Er ikke det illuminati? Eller er det uenighet om dette? *forvirra*jeditrond skrev:De har glemt reptilromvesnene
Antall ord: 17
... for the demon shall bear a nine-bladed sword. NINE-bladed! Not two or five or seven, but NINE, which he will wield on all wretched sinners, sinners just like you, sir, there, and the horns shall be on the head, with which he will...
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 21 Jun 2006 14:54
- 18
- Kjønn (valgfri): Møkkakjærring
- Lokalisering: Borti natta
- Har takket: 163 ganger
- Blitt takket: 171 ganger
Teller 2012-mayakalenderen- som konspirasjonsteori?
Antall ord: 5
Memento mori
Hide post links |
-
Verifisert
- Standard bruker
- 13
- - - De 10 største konspirasjonsteoriene
Ja, litt uenighet om denne Noen mener Illuminati ledes av disse reptilene, andre mener at reptilene står i skyggen og leker splitt og hersk med både Illuminati og ymse andre skumle organisasjoner og regjeringer. Og til syvende og sist så er det de som mener reptilene er på Nibiru, en planet som snart nærmer seg Jorda igjen. De er romvesen-annunaki må vitexyrea skrev:Er ikke det illuminati? Eller er det uenighet om dette? *forvirra*jeditrond skrev:De har glemt reptilromvesnene
Sånn i korte trekk er det hele meget forvirrende. Sikkert en konspirasjon bak det også
Antall ord: 101
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 18
Det må føles meget frustrende å være en del av en konspirasjon som det blir konspirert mot.
Antall ord: 18
Memento mori
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 31 Mai 2009 15:38
- 15
- Kjønn (valgfri): demon
- Har takket: 536 ganger
- Blitt takket: 277 ganger
nazistercamillah skrev:noe de har utelatt?
skuffet
Antall ord: 8
741
PMW
PMW
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 08 Apr 2011 21:38
- 13
- Kjønn (valgfri): en ei
- Lokalisering: Ved siden av skogen
- Har takket: 855 ganger
- Blitt takket: 996 ganger
Er ikke Gro Harlem egentlig en utenomjordisk reptil ? Mener jeg husker noen mente det ...
Konspirasjonsteorier er den beste måten å bli paranoid på !
Antall ord: 23
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."
Hide post links |
-
Verifisert
- Standard bruker
- 13
Halvparten eller mer av verdens regjeringer har vel reptiler i seg hvis man skal tro de mest paranoide konspirasjonsteoretikerneArven skrev:Er ikke Gro Harlem egentlig en utenomjordisk reptil ? Mener jeg husker noen mente det ...
En annen ting som ikke var nevnt i originalartikkelen;
Ancient Aliens! Verdenshistorien er en bløff/full av usannheter. Det er aliens som bygde pyramidene osv. osv. Men ok, uten å konspirere for mye så er jo faktisk verdenshistorien full av om ikke direkte usannheter så i det minste tvetydigheter og uklarheter. Spesielt jo lenger bakover i tid man kommer, sånn ca rundt pyramidetiden f.eks. Men nå er jo jeg uansett inhabil siden jeg har en teori jeg jobber utfra på dette ift. boka mi
Antall ord: 130
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 25 Aug 2004 16:02
- 20
- Har takket: 967 ganger
- Blitt takket: 892 ganger
Den største konspirasjonsteorien av de alle er denne:
I flere år ble menneskeheten utsatt for desinformasjon og konspirasjonsteorier om ting som skulle få dem til å bli apatiske, selvopptatte og handlingslammede ved hjelp av disse teknikkene:
- Splid- og herskteknikker
- Fryktinngytende vinkling
- Faktiske nyheter blåst ut av proporsjoner
- Desinformasjon
- Skremselspropaganda fremfor saklig og objektiv informasjonsformidling
- Underholdning fremfor opplysning
- Konstruerte behov knyttet opp mot forbruksartikler og duppeditter som ikke har reell nærings- eller kommunikasjonsverdi utenfor den viktigste kjerne og sfære
Alt dette ble kuppet gjennom opinionsforming og indoktrinasjon fra de regjerende ledd i samfunnet, slik som politikere, i samarbeid med psykologer og ekspertise innenfor menneskelig atferd, samt massemedier/tabloider, og ikke minst myter som gikk på folkemunne. Det ble satt opp to alternativer på alt; godt og ondt, svart og hvitt, og flere forenklende teknikker som dessuten gjorde menneskene utsatt for presset til å ta et solid og klart standpunkt.
Peace and luv, motherfuckers!
I flere år ble menneskeheten utsatt for desinformasjon og konspirasjonsteorier om ting som skulle få dem til å bli apatiske, selvopptatte og handlingslammede ved hjelp av disse teknikkene:
- Desinformasjon
- Konstruerte behov knyttet opp mot forbruksartikler og duppeditter som ikke har reell nærings- eller kommunikasjonsverdi utenfor den viktigste kjerne og sfære
Alt dette ble kuppet gjennom opinionsforming og indoktrinasjon fra de regjerende ledd i samfunnet, slik som politikere, i samarbeid med psykologer og ekspertise innenfor menneskelig atferd, samt massemedier/tabloider, og ikke minst myter som gikk på folkemunne. Det ble satt opp to alternativer på alt; godt og ondt, svart og hvitt, og flere forenklende teknikker som dessuten gjorde menneskene utsatt for presset til å ta et solid og klart standpunkt.
Antall ord: 154
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”
leave the house before you find something worth staying in for.”
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 12
Den der har et par store problemer som gjør at den ikke er så populær, da.. for det første, vanlige folk er ofrene men siden dette er omtrent alle så kan noen komme på muligheten av at de kan lette ræva fra sofaen og KAN GJØRE NOE MED DET SJØL!!! KRISE!! Kan like gjerne kalle den 'det er din egen jævla feil'-konspirasjonen.. og sånt kan man jo ikke ha noe av. Det er som mye festligere å klage over problemer enn å gjøre noe med dem.ludoburgero skrev:Den største konspirasjonsteorien av de alle er denne:
- Desinformasjon
Det andre problemet er at den ikke har noen 'utenfra'/gærninger man kan skylde på, og det er jo heller ikke noe gøy når det bare er helt vanlige folk man godt vet hvem er. I tillegg risikerer man at slektninger og venner blir innblanda og da blir ting vanskelige med en gang. De må minst være med i en eller anna slags hemmelig organisasjon og helst være en slags aliens i tillegg, og da helst reptiler fordi det er allment kjent at intelligente reptiler ville være mye jævligere enn mennesker på alle måter siden de 'ser sånn ut', og utseendet sier jo alt om hva noe er. Sære religioner kan også brukes man da må det være sikkert at man ikke kjenner noen, og i tillegg er det viktig at de ser annerledes ut enn en sjøl, eventuelt har merkelige vaner/blir vist på tv når de er forbanna. Grunnen til at de er forbanna er selvsagt mindre viktig, man skal som sagt ikke tenke lenger enn hvordan akkkurat det man ser ut ved første øyekast.
Antall ord: 441
... for the demon shall bear a nine-bladed sword. NINE-bladed! Not two or five or seven, but NINE, which he will wield on all wretched sinners, sinners just like you, sir, there, and the horns shall be on the head, with which he will...
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 18
Har man ikke chip i hodet også? Sånn CIA-dings? Da har de det hvertfall morro med å forsøke å følge med i min hjerne og i mitt liv.
Antall ord: 30
Memento mori
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 12
Selvsagt har man chip i hodet, det er derfor man må dekke det med aluminumsfolie. Nå på vinteren kan man ha lue utapå også, så 'de' ikke ser at man vet om det.
Antall ord: 33
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 08 Apr 2011 21:38
- 13
- Kjønn (valgfri): en ei
- Lokalisering: Ved siden av skogen
- Har takket: 855 ganger
- Blitt takket: 996 ganger
Årets julegavetips er hjemmestrikket lue , foret med folie
Antall ord: 8
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 18