Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderDemoner

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
DeLaMorte
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 29 Mar 2005 21:18
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo

Demoner

Innlegg av DeLaMorte »

Jeg vet ikke helt om dette er det rette stedet å legge ut om dette på men her ble det nå alikevel.

Som sikkert mange av dere har lest i innleggene mine så har jeg fortalt litt om at jeg hadde en kjæreste som var besatt av en demon. SOm jeg har sagt før var jeg jo veldig skeptisk til dette, siden det ikke var en del av min tro og religion, og litt for sci-fi for meg. Men slik var det nå, etter uendelige uker med bevis etter bevis, ikke bare for meg men også for andre. Vi så en tydelig forandring i han..(mennesket altså).. Han var så god og snill mot alle, før jeg brøt ut en slags "kraft" i han. En ond kraft. Etter dette så utviklet han seg mer og mer.. Jeg gjorde det selvfølgelig ikke med vilje.

Søndag 15mai så dro vi hjem til meg, der jeg var alene. Og på kvelden, etter mørkets frembrudd (så dum jeg var med tidspunktet) så fortalte jeg ham at jeg ikke orket mer. Det ble for en stor psykisk påkjenning å måtte takle denne demonen, og så sa jeg at hvis ikke jeg klarer det, så kommer ingen andre heller til å gjøre det, så han burde fjerne det for å få et lykkelig liv. Etter mye om og men begynte han å lyve om vennene mine, og det avslørte jeg han på.

Etter dette ble han det leger og psykologer ville halt sinnsyk, ustabil, gal. Eller det jeg ville kalt: demonen. Han begynte å hvese ut latin, skifte kroppsform(det stakk ut ben under huden hans), øynene begynte å lyse rødt og han kastet meg ned på sengen med en utrolig stor kraft, som jeg aldri har sett maken til.. Han prøvde å kvele seg selv med et gullkors han har rundt halsen mens han skrek at han håpte jeg ble voldtatt og at jeg rtna i helvete. Han gikk så opp på kjøkkenet mitt, og det ble stille. Jeg trodde han hadde gått så jeg gikk opp for å se. Der sto han med en stor kjøkkenkniv, klar til å ta meg. Han lo ondt, smilte sleskt og gikk rart. Jeg løp ned på rommet mitt og låste døren. Jeg var ganske rolig akkurat da. Han gikk så ned utenfor døren min og begynte å si med en ekkel og ond stemme at han var seg selv, og ville gi meg et adjø kyss. Jeg sa til han at det skjer når helvete fryser til is. Da lo han og gikk ut. Jeg trodde han dro, men da dukket han opp utenfor vinduet mitt, og kvesset tennene mens han sint lagde et hjerte på vinduet.

Veninna mi kom heldigvis og hentet meg. Men da hun kom så knakk jeg totalt. Men etter den dagen så føler jeg meg fri. Han sa tre engler hadde vært og fjernet ham, men selv om jeg er skeptisk til at han er borte, så plager han ikke meg mer. Men jeg merker i ettertid etter hele forholdet at alt gjør meg paranoid. Jeg klarer ikke å skille virkelighet fra fantasi, det gjør virkelig vondt. Alt skremmer meg, men bare på natta. Jeg føler jeg er overmottagelig for det paranormale.

Nå vet dere situasjonen min, håper på støtte og hjelp, enten dere tror meg eller ei. Det er bare det jeg ønsker. Støtte og hjelp.

Takk for at dere tok dere tid til å lese:)

Blessed be...
Antall ord: 595
gubben og gamla satt og dro og ikke fikk opp roooota... hadde de hatt han enmann der så hadde de fått opp roooota..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
shocola.
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 11 Apr 2005 13:23
19
Lokalisering: Nærøy
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av shocola. »

off,dt hørtes ikke lett ut,dt du har vært igjennom..
hadde dt vært mg hadde jg dødd der og da...
Antall ord: 25

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.

Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
DeLaMorte
Nybegynner
Nybegynner
19

Innlegg av DeLaMorte »

jeg trodde 110% at dette var slutten. Enda så holdt jeg meg rimelig rolig til situasjonen å være. Det er vondt når en du ikke kjenner kanskje ønsker deg død, men det er verre når det er en du har hatt mye kjærlighet for, stolt helt og fullt på og støttet lenge.
Antall ord: 57
gubben og gamla satt og dro og ikke fikk opp roooota... hadde de hatt han enmann der så hadde de fått opp roooota..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bjørn

Innlegg av Bjørn »

Ærlig talt så burde han oppsøke lege, det er ikke alt som har sammenheng med overnaturlige fenomener.
En god venn av meg som var en av de snilleste menneskene jeg har kjent datt ned fra en fjellhylle (3meter) og slo hodet sitt. Han fikk total personlighetsforandring, plutselig var han verdens største rasshøl, som snøyt folk for penger, jugde og var rett og slett ond. Voldelig ble han også.
Skader på hjernens frontallapp kan forandre en persons personlighet totalt. Dette kan også forårsakes av små hjerneblødninger eller tumører.
Det er lov å spørre seg om det finnes en naturlig forklaring før man skylder på demoner.
Det er bare en tanke, kanskje jeg tar feil. :wink:
One of the most common effects of frontal damage can be a dramatic change in social behavior. A person's personality can undergo significant changes after an injury to the frontal lobes, especially when both lobes are involved. There are some differences in the left versus right frontal lobes in this area. Left frontal damage usually manifests as pseudodepression and right frontal damage as pseudopsychopathic
Sist redigert av Bjørn på 23 Mai 2005 13:23, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 186

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Tom_33

Innlegg av Tom_33 »

Ehhh.... :-#
Antall ord: 1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bjørn

Innlegg av Bjørn »

Pseudopsychopathy: A condition of personality following frontal lobe lesion in which immature behavior, lack of tact and restraint and other behaviors symptomatic of psychopathology are apparent but are not accompanied by the equivalent mental or emotional components of psychopathology.

Bare en mulighet altså.
Forandring i stemmen og ganglaget kan tyde på dette.
Han oppviser jo psykopatiske og skitzofrene trekk.
http://www.ect.org/effects/lobe.html
Antall ord: 66

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

ToneG
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 04 Jan 2005 13:56
19
Kjønn (valgfri): Jente :)
Lokalisering: Porsgrunn
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av ToneG »

Tom_33 skrev:Ehhh.... :-#
Da er det vel heller bedre å la være å poste innlegg Tom!! :)

Huff, høres ut som dere hadde en kjip opplevelse der.. Har du sjekket med noen om vesenet virkelig er fjernet fra kjæresten din? Snakk med noen som driver med Åndeutdrivelse ol? Kan ikke du eller noen andre fylle han opp med lys? Uansett har han behov for lys etter å ha opplevd slikt.. Lykke til i fremtiden begge to..
Vennlig hilsen Tone
Antall ord: 79

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
DeLaMorte
Nybegynner
Nybegynner
19

Innlegg av DeLaMorte »

Jeg skjønner veldig godt dere som mener dette kan være schizofreni, psykopati eller andre medisinske grunner. og TRO MEG jeg trodde akkurat det samme selv. Men i samråd med en wicca prest, sjaman, to synske og ei litt yngre paganist, så har vi fått nok bevis for at det er noe der som ikke har medisinske årsaker. Jeg er enig i at han burde opsøkt lege, for selv om det er noe paranormalt der, så kan legene ordne det. Men de ville tatt det på helt feil måte, og han måtte gått gjennom MYE stress. Noe jeg ikke engang unner min drapsmann(nesten :wink: )

Men til dere som er skeptiske: hvis dere vil diskutere fakta om demoner og sykdommer som kan ha forårsaket dette så start egen diskusjon, for dette var bare et rop om hjelp og støtte, ikke rop om forklaring. For jeg har fått min, akkurat som at dere har deres forklaring på ting jeg kanskje er uenig i.

blessed be
Antall ord: 173

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bjørn

Innlegg av Bjørn »

Blir det ikke litt feil å konsultere synske for å bevise at det ikke har medisinske årsaker? Er ikke det liksom litt som å konslutere en kirurg for å bevise at det ikke er demonbesettelse?
Unnskyld at jeg stiller litt vanskelige spørsmål, men vi har vel ikke hatt flere hundre år med medisinsk forskning, bare for å avfeie det hele?
Det er godt at du kom ut av det helskinnet, men av hensyn til han selv og andre bør han vel få undersøkt hue sitt for sikkerhets skyld. Er noen psykologiske tester og en MRI-scan er for mye stress for han med tanke på at han kan skade noen andre eller at han går rundt med en udiagnostisert hjernetumør? Det er greit om du synes du har fått en forklaring som passer deg, men burde han ikke få hjelp han også?
Antall ord: 144

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Tom_33

Innlegg av Tom_33 »

ToneG skrev:
Tom_33 skrev:Ehhh.... :-#
Da er det vel heller bedre å la være å poste innlegg Tom!! :)
Nei...hvorfor det?? Du skjønte jo tydligvis hva jeg ville fram til?? ;-)
Antall ord: 31

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
DeLaMorte
Nybegynner
Nybegynner
19

Innlegg av DeLaMorte »

bjørn, når kunne en hjernetumor begynne å flytte på ting? snakke et språk aldri lært? forandre kroppsfasongen? få deg til å få krefter?
Antall ord: 25

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1431 ganger
Blitt takket: 1724 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

DeLaMorte skrev:bjørn, når kunne en hjernetumor begynne å flytte på ting? snakke et språk aldri lært? forandre kroppsfasongen? få deg til å få krefter?
Dersom man er psykisk syk ( i dette eksempelet ikke besatt ) så:
Flytte på ting ; Hva mener du ? Noe a la poltergeist ?
Slike evner er jo ikke nødvendigvis forbundet med demoner.
Teoretisk sett, kan han jo ha slike evner, selv om de ikke har kommet til utrykk før.
Snakke et språk som man ikke har lært ?? Hør Harald Heide Steen snakke russisk - du .. ;-) ( man kan ikke se den grense unnder fann vet do...)
Fantasi og språkøre kan "lage lyder som ligner på språk".
Få krefter ? - I visse situasjoner har faktisk mennesket en reserve å ta av når deg gjelder muskelkraft.
Det er kjent at foreldre HAR løftet biler (!!) for å få frem sine barn som har blitt påkjørt...

Dette er etpar saker som KAN ha annen forklaring.
Jeg sier ikke at det er RIKTIG forklaring i dette tilfellet, men muligheten kan kansje være der.

Uansett ; Jeg ville IKKE hatt den opplevelsen du fikk...

Asbjørn
Antall ord: 192

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
DeLaMorte
Nybegynner
Nybegynner
19

Innlegg av DeLaMorte »

jeg mener få dører til å åpne/lukke seg, få klær til å flytte på seg i luft, på gulv. Få lamper til å bevege på seg.

Veninnen min snakker flytende latin og de har snakket latin sammen, selv om mennesket IKKE kan latin. Han har også snakket arameisk, noe som veninnen min kan få setnininger med. hn gjenkjente språket. Og han har (og dette vet jeg) INGEN nmulighet noensinne til å ha lært dette.

Han ga meg krefter som nevnt ovenfor, pluss at jeg har fått en slags kald energi(motsatt av varm healing energi, som jeg ikek vet hva er) forårsaker smerte.
Antall ord: 106

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bjørn

Innlegg av Bjørn »

Ok, lysende øyne, fremmed språk, overmenneskelig styrke, ting som flytter på seg og truende atferd med stor kniv. Det høres ut som rett ut av filmen Eksorsisten eller Ondskapens hotell.
Da skjønner jeg selvfølgelig at du avfeier alle naturlige forklaringer, det ville jeg også gjort. Det er vel best å holde seg på trygg avstand da.
Antall ord: 59

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1431 ganger
Blitt takket: 1724 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

DeLaMorte skrev:Veninnen min snakker flytende latin og de har snakket latin sammen, selv om mennesket IKKE kan latin. Han har også snakket arameisk, noe som veninnen min kan få setnininger med. hn gjenkjente språket.
Han ga meg krefter som nevnt ovenfor, pluss at jeg har fått en slags kald energi(motsatt av varm healing energi, som jeg ikek vet hva er) forårsaker smerte.

Ok.
Dermed er diverse "naturlige" forklaringer "oppbrukt"

Her må det andre "midler / krefter" til for å ordne opp / rydde opp, og da har ikke jeg nok kunnskap / erfaring nok til å hjelpe.

MEN; Jeg VET det er andre her på Forumet som har bedre peiling på disse ting, og som har den nødvendige kompetansen.
La en av disse hjelpe deg.

(DU som leser dette og vet du kan hjelpe, send henne en PM...)

Asbjørn
Antall ord: 141

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links