Find out your CHI (CHEK Health Index)
Complete two simple questionnaires and get an accurate
and practical assessment of your wellbeing.
Ta testen da

Moderatorer: Asbjørn, mod healing
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
La oss ta for oss penicillin her da. Her er hva wikipedia sier om saken: "Når bakterier deler seg løser autolysiner opp det opprinnelige peptidoglycan-laget ved FtsZ-ringen og proteinet baktoprenol transporter ut peptidoglycanmonomerer ut igjennom cellemembranen. I periplasma blir peptidoglycanmonomerene koordinert spleiset sammen for å unngå brudd i celleveggen. Enzymet transglykosidase katalyserer bindingen mellom de to sukkermolekylene. Transpeptidase, i samarbeid med FtsI, katalyserer formasjonen av peptidbru mellom aminosyrene i de ulike peptidoglycanmonomerene. Penicillin virker ved at det binder seg til proteinet FtsI, slik at dannelsen av peptidbruer stopper opp, og autolysiner fortsetter å løse opp peptidoglycan-laget, og celleveggen blir svekket og bakterien oppløses."ludoburgero skrev:Altså, jeg har ikke satt meg inn i dette på vitenskapelig plan.
Grunnen til at jeg sa dette med toksiner var bare for å slenge ut en påstand, og det er jo fint om noen tar meg i å prate piss. Jeg har nemlig blitt vranglært med at grunnen til at vi svetter når vi har feber er fordi kroppen kvitter seg med bassilusker og denslags. Mødre lyver!
Nå er det slik at jeg kjenner folk som har gått på renselseskurer - mange av disse har blitt bedre og friskere - av en eller annen mirakuløs og usannsynlig grunn da, og jeg vet også at mye piss skilles ut i urinen (ja, jeg vet jeg tøyser med ordene her). Det er også bemerkelsesverdig at folk stiller seg veldig kritiske til detox-kurer når de gjerne sverger til antibiotika. Hvordan forklarer de at dette kan fungere, for eksempel penicillin? Jeg er faktisk alvorlig denne gang.
Alle legemidler har sitt opphav i naturen.
Hide post links |
Jeg begynte men mistet motet etter kort tid. Hvis man skal lage en seriøs test burde den gå dypere enn å bare tilby to alternativer pr spørsmål. Min kropp, psyke eller verden i det hele og store er mer kompleks enn bare enkle enten-eller-svar. I mange tilfeller er begge svar like rett og i noen tilfeller er ingen av svarene særlig beskrivende.keke skrev:https://www.chekconnect.com/Page/Welcome
Find out your CHI (CHEK Health Index)
Complete two simple questionnaires and get an accurate
and practical assessment of your wellbeing.
Ta testen da
Hide post links |
xyrea skrev:Ikke akkurat en urt, men magnesium skal visst hjelpe, aner ikke hva det selges som i helsekostsjapper men som fortilskudd for hest selges det som Biomag... kan brukes av mennesker også. Og koster en hundrelapp for en halvkilo
Hide post links |
Hide post links |
Lionbaby skrev:Jeg sliter med panikkangst, hvor jeg er redd for å se andre i øynene.
Jeg har det problemet med at fastlegen min sier at hun ikke har flere typer medisiner å tilby for angsten min, fordi overlegen på en avdeling for mennesker med psykose ikke har annet enn Sobril og Artarax som angstmedisin å tilby. Sobril funket for meg de første 2 gangene jeg tok den, men så ble kroppen vant med dosen at det ikke virket mer. Økte dosen, men kroppen min ble vant med dette også. Artarax har aldri funket et snev for min del. Det er veldig frustrerende at fastlegen min ikke kan tilby noen andre medisiner når hun andre ikke har annet å tilby.
Derfor lurte jeg på om det fins noen urter, alternativ mat som kan hjelpe mot angsten? Chlorella, salat o.l.? Takk for svar =)
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Svartepus skrev:...og inkludert p-piller! Det er fort gjort å få en overraskelse hvis man blander p-piller og johannesurt.
Hide post links |
Hide post links |
seriøst --- hmm felleskjøpet, koster 369,- kilo for 3 kilo magnesium -xyrea skrev:Ja, pulver. Mange ganger det kan lønne seg å sjekke på felleskjøpet eller hesteutstyrsbutikker isteden for på helsekost/smådyrbutikker, ofte selger de samme greiene bare veldig mye dyrere siden det er i sånne søte små pakker. Et anna eksempel er tigerbalsamlignende greier til hest, koster ofte 100-150 kroner for en liter. Selv om det er svakere enn det som selges for bruk på mennesker (siden vi ikke har pels tåler visst huden mye mer, eller noe) er det så latterlig mye billligere at det likevel lønner seg.
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Du mener adrenalin og noradrenalin? Må nok skuffe deg der ja. De svetter man ikke ut.galaxy skrev:så toksiner kan være mye og på forskjellig plan om man ser på det slik og hva vet man videre om omdannelse av psykisk-stress-hormoner?
Hide post links |