Jeppski skrev:Bearchild skrev:Jeppski skrev:Hvilke toksiner? Hvordan er det mulig? Altså hva skjer i selve kroppen, og hvordan finner disse toksiner veien til huden og ut svettekjertlene?
Mener du at mennesker ikke lagrer toksiner i kroppen? Eller mener du at disse ikke lar seg fjerne? Det finnes jo andre veier for toksiner å komme seg ut av kroppen også enn via svettekjertler..
Hvor står det i innlegget mitt at jeg mener det? Jeg er oppriktig nysgjerrig, og håper virkelig på et svar.
Jeg er også oppriktig nysgjerrig og feiltolket antagelig spørsmålet ditt; "Hvilke toksiner? Hvordan er det mulig?". Derav mitt spørsmål.
Å måle om man svetter ut disse toksinene skal da ikke være så vanskelig å bevise, det er jo bare å analysere svette.
Høres jo logisk ut. Kan man svette ut toksiner? Eller er det "bare" avfallstoffer produsert av toksiner som svettes ut, og kan man da vite hvilke toksiner disse kommer fra? Jeg aner ikke, derfor spør jeg.
Nå brukes også ordet toksiner annerledes av folk som selger slike renselseskurer enn folk som faktisk vet noe om emnet. Men vanligvis har ikke vi problemer med toksiner, jeg føler meg frisk, du føler deg frisk. Hvis du føler deg syk derimot, og grunnen er at du har giftige stoffer i deg. Går du til legen, ikke for å få detox fotbad eller noe sånt, det vil ikke hjelpe deg.
Nå var det vel strengt tatt ikke fotbad som ble foreslått her, men å drikke (rent) vann eventuelt tilsatt urter.
Det var også du som begynte å snakke om å svette ut toksiner.. å "rense" kroppen kan vel så gjerne innebære å innta noe som fjerner toksinproduserende bakterier eller parasitter. Eller spise/ drikke noe som styrker organer og/ eller immunforsvar. For eksempel.
Er man syk oppsøker man lege, jeg tror de fleste er veldig enige i det.. men en kopp med neslete eller en banan (
vedsiden av legebehandling) til lunsj gjør uansett ingen skade såsant man ikke er allergisk
.