Nå skjønner jeg ikke hva du mener altså, fordi det eneste alternativbransjen får kreditt for, er placebo. Det koster penger for noe som bare fungerer på diffuse plager, for en liten stund og alternative reklamerer ofte med at de kan "helbrede" ting de så vidt vet hva er. Forresten er det to personer nå som har løyet om ulike studier når Andreas viser de klippet. I tillegg kan jeg si som farmasi-student, at ingen av de farmasøytiske selskapene håver inn på hostesaft. Og da kan du jo spørre deg hva alle disse alternative behandlerne tjener på sukkerpiller og løgner.Bearchild skrev: Hvorfor er placebo akseptert i skolemedisinen mens den ikke får kreditt i alternativbransjen..? Å skylde på at det koster penger blir fortsatt for tynt for meg (det evinnelige svindler-maset.. alle altier er svindlere fordi de forlanger betalt for heksekunstene sine!). Håper noen lager et opplysningsprogram om medisin! Virkestoffer, effekt og ikke minst hva industrien håver inn på f.eks hostesaften som står i hylla på Kiwi.
Ifølge naturlovene, har homeopati ingen virkning. Og siden disse pillene har ingen virkning i det hele tatt, kommer det på samme for forsøket de gjorde med de homeopatiske "sovepillene". Siden de ga allerede placebo, hadde man ikke trengt å gjøre noe annet.
Lilja, at man gir placebo, men sier noe annet, er juks og fanteri. Du ville ikke at legen din skulle ha løyet for deg, og det samme gjelder slike alternative behandlere. Har du for høyt blodtrykk, vil du veldig gjerne ha ekte medisin, ikke placebo.