Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderSpøkelser??

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
atir
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 01 Des 2004 13:42
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Midt i Norge
Har takket: 10 ganger
Blitt takket: 3 ganger

Spøkelser??

Innlegg av atir »

Antall ord: 14

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Spøkelser??

Innlegg av Arven »

Jeg er ikke i tvil om at de har registrert paranormal aktivitet. Jeg vet den åndelige verden eksistrer fordi jeg har opplevd den selv. Jeg vet også at det vitenskapelige miljøet ikke kommer til å akseptere dette som bevis heller fordi det er tryggere å være blind !
Antall ord: 47
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1431 ganger
Blitt takket: 1724 ganger
Kjønn:

- Spøkelser??

Innlegg av Asbjørn »

atir skrev:http://www.dagbladet.no/2012/09/15/nyhe ... /23419128/

Hva mener dere om dette? :)

Det er mer mellom himmel og jord, enn hva vi vanligvis ser.
I sommer hadde jeg et tilfelle, hvor det var "noe" i et hus, - men dette var på samme plass hele tiden.
I dette tilfellet, er det hva jeg kaller en restenergi.
I filmen over,- er det derimot det jeg kaller en "gjenganger" - eller en sjel / ånd.

Forskjellen er at en sjel / ånd kan kommunisere, - og vil kunne nedre oppførsel som vi levende kan.

Restenergien jeg var ute for i sommer, var derimot lokalisert til et spesielt sted, - omtrent som svimerket etter en sigarett... Det flytter ikke på seg...

I tilfellet i filmen, vises det tydelig intelligent oppførsel, - altså ikke en rest.

Etter å ha renset huset hvor restenergien var, - merket vi forskjell på husets hund, - noe har skjedd, som gjorde at hunden nå kunne legge seg til å sove der inne, tidligere har den bare vært innom etpar strakser, før den for ut igjen.
I høst har jeg fått vite at hunden nå ligger mer inne enn utenfor...

Dersom jeg kun hadde hatt voksne folk å referere til, - da kan man introdusere tvil, - men når dyr ( og gjerne små barn) endrer oppførsel etter at man har gjort noe der, - enten hjulpet ånden/sjelen videre, eller renset vekk restenergier - da er det grunn til å anta at noe faktisk har skjedd.

Så, ja, - spøkelser som vi kaller det, - finnes. Det samme med restenergier , - eller avtrykk.

Det vi snakker om her er noe vi ikke klarer å måle med dagens måleinstrumenter, - da kansje med unntak av magnetiske sensorer.
Jeg har en video som ligger på youtube som viser noe av det samme,...
Her ser vi et elektronisk kompass som har en merkelig oppførsel.
Jeg hadde forut for dette opptaket et enda kraftigere utslag, på hele 90 grader,
men det var først etterpå - hvor vi hadde 15 graders utslag jeg kom på å filme....

Historien rundt, kan du se her : LINK

Asbjørn
Antall ord: 345

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
develon
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 28 Apr 2009 13:00
15
Kjønn (valgfri): Mann
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 16 ganger

- Spøkelser??

Innlegg av develon »

atir skrev:http://www.dagbladet.no/2012/09/15/nyhe ... /23419128/

Hva mener dere om dette? :)
Hmm, ja hva skal man mene... :p

Bare sånn generell opplysning så er artikkelen ganske mye vridd på i forhold til hva vi sa. Ofte blir "dette fant ikke vi noen forklaring på" oversatt til "her er bevis på spøkelser" av journalister. ;)
Antall ord: 59

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Spøkelser??

Innlegg av Nephandi »

Dette er umulig å si noe om uten mer informasjon, det er veldig lett å bare sette en timer på et slikt apparat til å gå av til ønsket tid, men samtidig så tror jeg det er mulig de har filmet noe ekte, jeg trenger mer informasjon om disse folkene og hvordan de opererer for å si noe fra eller til.
Antall ord: 57
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- - Spøkelser??

Innlegg av Bearchild »

Nephandi skrev:Dette er umulig å si noe om uten mer informasjon, det er veldig lett å bare sette en timer på et slikt apparat til å gå av til ønsket tid, men samtidig så tror jeg det er mulig de har filmet noe ekte, jeg trenger mer informasjon om disse folkene og hvordan de opererer for å si noe fra eller til.
Hvis du lurer på hvem/ hva NGH er er det bare å klikke på linken i signaturen i innlegget over deg.. :)
Antall ord: 79
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.

http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
develon
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 28 Apr 2009 13:00
15
Kjønn (valgfri): Mann
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 16 ganger

- - Spøkelser??

Innlegg av develon »

Nephandi skrev:det er veldig lett å bare sette en timer på et slikt apparat til å gå av til ønsket tid
Ganske vanskelig faktisk, siden det ikke er noen timer funksjon på den. ;)

Demo/forklaring på hva det instrumentet er/gjør her: http://www.youtube.com/watch?v=7cZW5BSowE4
Antall ord: 49

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Spøkelser??

Innlegg av Nephandi »

Hvis du lurer på hvem/ hva NGH er er det bare å klikke på linken i signaturen i innlegget over deg.. :)
Takk, men jeg tenkte også litt på hvordan dette de hadde filmen her var satt opp, litt mer detaljer rundt opplegget.
Ganske vanskelig faktisk, siden det ikke er noen timer funksjon på den. ;)
Jeg snakket ikke om hva apparatet kom med fra fabrikken men at slikt kan moddes ganske enkelt, en skrutrekker og litt kunnskap fikser det meste.
Antall ord: 78
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links