Jeg er en 15 år gammel gutt fra Larvik.
For 5 år siden døde farfaren min av kreft, og ett år senere døde farmoren min. Begge mellom 53-58 år gamle.
For en liten stund siden hadde jeg noen merkelige drømmer... Jeg har hatt 3 rare drømmer.
I den første drømmen var jeg på en båt, en slags stor snekke-seilbåt. Det jeg husker var at jeg vår på "dekk" og jobbet, også fikk jeg beskjed om å gå ned under dekk, for der var en som ville prate med meg. Jeg gikk jo selvfølgelig ned, og ble lamslått når jeg så hvem som satt der. Der satt farfaren min med en røyk og VG som han pleide når han levde.
Jeg sa: "Du er jo død! Hvordan kan du være her når du er død?"
"Det vet jeg ikke, men jeg ville bare si at jeg har det bra der jeg er nå, og at jeg satte veldig stor pris på de siste minuttene jeg fikk med Sten (pappa), Stine (tante) og Laila (farmor)."
Og det er det jeg husker fra den drømmen... Når jeg våkna hadde jeg tårer i øynene.
Den andre drømmen var den mest "creepie" drømmen, for det var en gjenopplevelse av en "scene" jeg hadde med farmoren min etter at farfar døde.
Vi satt og spiste frokost og skravla som vanlig, men plutselig så brøt farmor ut av temaet og sa: "Når jeg sitter på den stolen der, borte ved vasken, få jeg skikkelig grøssninger på ryggen og føler at noen ser på meg og puster meg i nakken, også får jeg et skikkelig støkk."
Jeg så mot vasken, og der stod en tripp-trapp-stol som aldri hadde vært der, og jeg gikk og satte meg på den. Etter noen sekunder begynte det å fryse i nakken, og jeg kjente en fæl følelse av ubehag. Så hørte jeg momling inni huet, også kom støkket...
En så fæl følelse har jeg aldri hatt i hele mitt liv! Det er en sånn følelse du får når noen skremmer deg, og du skvetter. Det støkket du får i brystet da.
Jeg ble kastet av stolen, og gjemte meg bak kjøleskapet. Jeg så mot døra fra kjøkkenet til stua, og der stod farfar som en sånn halv-gjennomsiktig menneske-skikkelse. Han sa "Halloooo..." men en ekkel stemme, så forsvant han gradvis. Farmor var i sjokk og så mot meg, og da våknet jeg med at jeg ropte "Nunne! (det jeg pleide å kalle farmor)" og jeg hadde tårer i øynene igjen.
Det høres kanskje skikkelig teit ut, men den var utrolig ekkel den drømmen! Men det var i den siste drømmen jeg følte at jeg hadde blitt kontaktet av farmor og farfar:
Jeg var i kjelleren til farmor og farfar med en kamerat, også hørte vi noe leven utenfor. Jeg gikk i vinduet for å se, og da så jeg farfar som en halv-gjennomsiktig skygge igjen som løpte mot inngangsdøra. Jeg fulgte etter, kameraten min ble igjen i kjelleren, og når jeg var kommet fram til inngangsdøra stod farfar der i vanlig skikkelse.
"Nå skjer det noe du har ventet på lenge." sa han til meg med et smil.
Så gikk vi inn i stua og jeg satte meg i den ene sofaen. I den andre sofaen satt faren min, tante og to gamle folk (som jeg i etterkant tror kan ha vært oldeforeldrene mine) og skravlet. Så kom farmoren min inn døra, og jeg brast i gråt.
- Du trenger ikke å skrike, sa hun til meg.
- Men jeg savner deg så mye, sa jeg tilbake.
- Jeg vil at du skal vite at jeg har det kjempebra der jeg er nå, sammen med Odd (farfar) og hils fra meg til tante og pappa og si at jeg har det bra. Ta godt vare på deg selv.
Hun smilte mot meg, og jeg våknet med tårer i øynene... Igjen!
Det er hvertfal de tre drømmene jeg har hatt.
Jeg personlig har opplevd ganske mye rart i det huset der farmoren min bodde. Kjøleskaps-døra går opp og igjen, at hun har pratet til noen over skuldra hennes (uten at det var noen der O.o), og TV'en slår seg på når støpselet er ute?
Det var også en gang sent på kvelden etter at hu hadde gått bort, hvor jeg skulle gå inn inngangsdøra, låse, gå ned i kjelleren, og ut kjellerdøra. Det var rett og slett så jævelig i den kjelleren da! Jeg følte at noen fulgte meg og pustet meg i nakken hele tiden! Så jeg løp jo gjennom den kjelleren rimelig kjapt!
Det var den samme følelsen som jeg hadde på kjøkkenet i den ene drømmen.
Jeg har hatt et veldig nært forhold til farmoren min hele livet mitt, og hun har vært veldig opptatt av det paranormale, livet etter døden og slikt. Hun hevdet når hun levde, at hun hadde hatt besøk av faren hennes og farfar flere ganger.
Noe jeg da har fått vite i etterkant er at hun og en venninne hadde prøvd ut et Ouija-board... Husker når hun levde at hun advarte meg mot å prøve det, og at det var farlig!
Jeg blir jo på en måte ganske frustrert når jeg ikke vet sikkert hva dette er for noe! Men jeg velger å tro at jeg har blitt kontaktet av farmoren min, og at hun lever videre et sted mellom himmel og jord.
Hva synes dere om dette innlegget? Bare teit? Vrøvl? Eller er det noen som kjenner seg igjen her? Dette er absolutt ikke diktet opp, alt dette har jeg faktisk opplevd, og jeg spøker ikke med slikt :P
Drømmer, NDO & ut av kroppen ⇒ Kontakt?
Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer
-
- Nybegynner
- Startet: 20 Aug 2012 00:49
- 12
- Blitt takket: 1 gang
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
Verifisert
- Standard bruker
- Startet: 07 Okt 2011 13:21
- 13
- Kjønn (valgfri): Mann
- Lokalisering: Vestfold
- Har takket: 3649 ganger
- Blitt takket: 1151 ganger
- Kontakt?
Jeg tror ikke dette er vrøvl eller noe du har diktet opp. Har hatt lignende opplevelser selv. De på den andre siden har lettest for å kommunisere med oss via drømmer, da er visstnok frekvensene våre omtrentlig på bølgelengde for å bruke et noe slitt uttrykk. Så både din farfar og farmor har det nok bra på den andre siden slik du har har blitt fortalt
Antall ord: 69
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort
Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 20 Aug 2012 00:49
- 12
- Blitt takket: 1 gang
- Kontakt?
Ja Men det som også er litt rart er at jeg bor jo utenfor Tønsberg i vestfold, men vi bodde i Larvik før, sammen med farmor og farfar. Moren min bor i Larvik, og det er bare når jeg har vært hos henne jeg har hatt de drømmene.
Antall ord: 53
Hide post links |
-
Verifisert
- Standard bruker
- Startet: 07 Okt 2011 13:21
- 13
- Kjønn (valgfri): Mann
- Lokalisering: Vestfold
- Har takket: 3649 ganger
- Blitt takket: 1151 ganger
- - Kontakt?
Det kan være at du er mer mottakelig når du er i hjembyen til din farmor. At tankene dine automatisk kommer oftere innpå henne? Det blir jo som å sende henne en melding på den andre siden at du vil slå av en pratcarl.fredrk skrev:Ja Men det som også er litt rart er at jeg bor jo utenfor Tønsberg i vestfold, men vi bodde i Larvik før, sammen med farmor og farfar. Moren min bor i Larvik, og det er bare når jeg har vært hos henne jeg har hatt de drømmene.
Antall ord: 101
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 12 Mar 2012 19:16
- 12
- Har takket: 4 ganger
- Blitt takket: 38 ganger
- Kontakt?
Det finurlige med slike opplevelser er at de befinner seg jo i grenseland mellom om man skal putte de i boksen for "drømmer og vrøvl" eller "virkelig". Og det tror jeg er meningen også, hadde vi vært for sikre ville ting stoppet opp på en måte...
Jeg har hatt slike opplevelser selv, har blitt kontaktet av venners avdøde fedre minst 4 ganger, oftest i drømme, men også et par ganger "plutselig" rett rundt hushjørnet. Det er temmelig sterkt, men samtidig diffust nok til at det KAN puttes i sekken for "innbilning" og "tilfeldighet", men jeg velger å tro at det ikke er innbilning. Det skjer litt for ofte og er litt for presist...
Gled deg over at de kan kontakte deg og gjør det
Jeg har hatt slike opplevelser selv, har blitt kontaktet av venners avdøde fedre minst 4 ganger, oftest i drømme, men også et par ganger "plutselig" rett rundt hushjørnet. Det er temmelig sterkt, men samtidig diffust nok til at det KAN puttes i sekken for "innbilning" og "tilfeldighet", men jeg velger å tro at det ikke er innbilning. Det skjer litt for ofte og er litt for presist...
Gled deg over at de kan kontakte deg og gjør det
Antall ord: 131
Hide post links |