Drømmer, NDO & ut av kroppenRingte min bestemor meg i drømmen?

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Taurus

Ringte min bestemor meg i drømmen?

Innlegg av Taurus »

16. August skjer følgende;
Tidlig på morgenen, kl 08:10, våkner jeg av at det ringer på min mobil. På displayet står det "bestemor". Jeg svarer, og vi har en hyggelig prat. Husker ikke hva vi eksakt snakket om men det var en koslig atmosfære rundt samtalen. Etter en stund sier jeg til henne; Forresten, er du ute av sykehuset igjen? (hun ble innlagt for 9 dager før samtalen med blodpropp og massivt hjerneslag) "Ja, svarer hun. Nå er jeg ute. Det var slitsomt, men nå er alt bra."
"Det var godt å høre sier jeg, det var veldig trist å se deg ligge i sykesenga slik." Hun var helt lammet og kunne ikke gi lyd fra seg. "Godt å vite at du har det bra nå, sier jeg. "Jada, svarer hun. Det var veldig slitsomt, men nå har jeg det bra." Denne samtalen er helt ordrett...

Så skjer det ikke mer, før kl 08:21... Da våkner jeg av at mobilen ringer, og det står faktisk Bestemor på displayet.... Jeg svarer, og det er min far som ringer med budskapet om at bestemor er død, hun sovnet stille inn ca 08:10. Han hadde nettopp snakket med sykehuset som ringte han for å varsle han om bortgangen...

Jeg måtte sette meg opp på senga og virkelig gruble... Var jeg så heldig at jeg faktisk ble "oppringt" av bestemor i søvne og fikk vite at hun forlot oss men hadde det bra? Eller, som jeg så på mobilen, så hadde min far prøvd å ringe meg 2 ganger før jeg svarte på hans tredje forsøk. Kan jeg ha sett på mobilen i søvne og innerst inne ha skjønt hva dette gjaldt og bare tenkt meg fram til denne samtalen? Uansett...det føltes enklere å akseptere bortgangen, vi hadde lissom en siste koslig samtale på en måte.
Antall ord: 319

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 07 Okt 2011 13:21
13
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- Ringte min bestemor meg i drømmen?

Innlegg av jeditrond »

Stor mulighet for at hun tok kontakt med deg i drømme, det har skjedd meg flere ganger ifm. med min far. Det er visst lettere å snakke med oss når vi drømmer fremfor i våken tilstand for de på "den andre siden" leste jeg i Michael Newtons Destiny of souls :)
Antall ord: 53
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Sleepyastral
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 12 Mar 2012 19:16
12
Har takket: 4 ganger
Blitt takket: 38 ganger

Innlegg av Sleepyastral »

Fantastisk!!! Jeg er ikke i tvil om at hun tok kontakt med deg, dette var ikke "tilfeldig drømming" :)
Antall ord: 19

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Taurus

Innlegg av Taurus »

Jeg synes selv at dette er "stort", det triste til tross. Men at det er mye mellom himmel og jord som vi ikke vet om er det ingen tvil om. Forrige vinter hadde jeg en lignende opplevelse da jeg lå med influensa og full feber. Har ikke vært så syk på mange år. Mens jeg lå i senga med 2 dyner og tepper over meg og hakka tenner som fy hadde jeg en koslig samtale med min avdøde mor, som gikk bort for 2,5 år siden. Husker ikke hva om ble sagt, men det var en trøstende og hyggelig prat vi hadde. Den vennligheten hennes og ikke minst den kjærlige omtanken hun alltid utviste var der og jeg så ansiktet og smilet hennes. Nå kunne dette vært feberfantasier, men noen sier og at hun kunne ha besøkt meg da vi er enklere å snakke med når vi enten sover eller er litt svake av sykdom f.eks. Dette har pussig nok ikke gjort meg redd for døden, snarere er det noe jeg synes virker spennende...å se hva som skjer :mozilla_wink:
Mulig er jeg litt gal nå, men men... 8)
Antall ord: 197

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 07 Okt 2011 13:21
13
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

Innlegg av jeditrond »

Nei, ikke gal, det hørtes absolutt ut som om det var din mor som var innom en tur når du hadde influensa. Som du selv skrev er det lettere for de på den andre siden og ta kontakt når vi drømmer eller er litt "ute av drift" slik at den vanlige tankegangen girer ned noen hakk :)
Antall ord: 60
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links