Drømmer, NDO & ut av kroppenSengen rister og ut av kroppen opplevelse?

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Bruker avatar
FFlower
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 16 Jul 2010 16:01
14
Kjønn (valgfri): Jente
Har takket: 35 ganger
Blitt takket: 25 ganger

Sengen rister og ut av kroppen opplevelse?

Innlegg av FFlower »

Hei! Håper alle har hatt en fin sommer :)

Går rett på sak. Ca. de to siste ukene har sengen min ristet og rykket på seg, i hovedsak når jeg hører på musikk før jeg skal sove ordentlig. Er ikke noe voldsomme greier og jeg mener ristingen kommer fra enden av senga hvor jeg merker ristingen mest ved bena og litt ved overkroppen.

Hva er det som gjør at jeg føler senga rister? Har jo følt det før også men nå snakker vi om hver kveld. Når dette skjer er jeg heller ikke i noen lett søvn. Er helt våken og bare slapper av og tenker.

Også har jeg et spørsmål til:
Mange opplever jo at de faller ned i sengen sin og våkner brått opp når de er på vei til å sove. Dette skjer som regel en gang i blant, men det var en uke det skjedde hver eneste kveld! Det var nesten så jeg grua meg til å sovne for det er så forbanna ekkelt. Hvorfor blir det sånn? Jeg har på en måte hatt en liten tro om at det er en ut av kroppen opplevelse, og følelsen av at vi faller er når sjelen kommer tilbake til "skallet" sitt om dere skjønner. Men vil gjerne ha noen andres teorier og fakta rundt dette.
Antall ord: 237
Just when the caterpillar thought the world was over, it turned into a butterfly

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Bruker avatar
Jeppski
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 14 Sep 2010 10:59
14
Kjønn (valgfri): Gutt
Har takket: 77 ganger
Blitt takket: 254 ganger

- Sengen rister og ut av kroppen opplevelse?

Innlegg av Jeppski »

Det siste du skriver om heter hypnic jerk, og veldig mange opplever det. Man er ikke helt sikker på hvorfor det skjer. Men man tror det er på grunn av at når man sovner slapper musklene av, men hjernen mistolker dette til å tro at man faller, og sender beskjed til hendene og føttene for å gjenvinne balansen. Man tror det også kan være på grunn av andre ting som angst, stress, koffein osv.

Jeg synes du beskriver denne ristingen litt dårlig, så jeg aner ikke hva det kan være.
Antall ord: 93

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
FFlower
Nybegynner
Nybegynner
14

Innlegg av FFlower »

Åja, takk for svar!

Skal prøve å forklare bedre. Enkelt og greit - sengen min rister. Den er ikke en veldig sterk risting, men det er såpass at jeg kjenner det godt. For meg kan det virke som at den som rister (om det skulle være noen som ristet i sengen min) står ved enden av sengen. For jeg merker at det rister mer ved fotenden enn for eksempel ved hodeputa om du forstår. Dette er egentlig ikke så viktig. Jeg bare lurer på hva som er årsaken. Jeg vet ikke om det er noe jeg bare forestiller meg, men når ristingen kommer fortsetter det selv om jeg har blitt klar over at det skjer. Jeg ville sett på det som naturlig at det stoppet når jeg ble klar over at "nå rister sengen" om det er noe jeg forestiller meg. Er derfor jeg lurer på om det er noe annet som er årsaken til at det rister, ikke mitt eget hode som tuller.
Antall ord: 169
Just when the caterpillar thought the world was over, it turned into a butterfly

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jeppski
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 14 Sep 2010 10:59
14
Kjønn (valgfri): Gutt
Har takket: 77 ganger
Blitt takket: 254 ganger

- - Sengen rister og ut av kroppen opplevelse?

Innlegg av Jeppski »

FFlower skrev:Åja, takk for svar!

Skal prøve å forklare bedre. Enkelt og greit - sengen min rister. Den er ikke en veldig sterk risting, men det er såpass at jeg kjenner det godt. For meg kan det virke som at den som rister (om det skulle være noen som ristet i sengen min) står ved enden av sengen. For jeg merker at det rister mer ved fotenden enn for eksempel ved hodeputa om du forstår. Dette er egentlig ikke så viktig. Jeg bare lurer på hva som er årsaken. Jeg vet ikke om det er noe jeg bare forestiller meg, men når ristingen kommer fortsetter det selv om jeg har blitt klar over at det skjer. Jeg ville sett på det som naturlig at det stoppet når jeg ble klar over at "nå rister sengen" om det er noe jeg forestiller meg. Er derfor jeg lurer på om det er noe annet som er årsaken til at det rister, ikke mitt eget hode som tuller.
Er du helt våken når det skjer? Eller våkner du til at det rister? Kan du røre deg, og sette deg opp fra sengen når det skjer?
Antall ord: 203

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

Innlegg av Arven »

Ikke godt å si hva denne ristingen kan være. Hvis du er våken når det begynner og der bevisst gjennom hele, er det fristende å si at det er en form for åndelig tilstedeværelse
Antall ord: 36
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Sleepyastral
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 12 Mar 2012 19:16
12
Har takket: 4 ganger
Blitt takket: 38 ganger

Innlegg av Sleepyastral »

Denne følelsen hadde jeg mye da jeg var liten, og jeg så for meg at noen siktet meg forsiktig i en sånn barnehage-sikt (sånn som ofte følgermed i bøtte-og spadesett). For meg er det en deilig følelse som kommer når jeg er veldig/ passe trøtt...
Antall ord: 55

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
FFlower
Nybegynner
Nybegynner
14

Innlegg av FFlower »

Er helt våken og bevisst når ristingen pågår!
Antall ord: 12

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Sleepyastral
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 12 Mar 2012 19:16
12
Har takket: 4 ganger
Blitt takket: 38 ganger

Innlegg av Sleepyastral »

Ja, men har du åpne øyne da?
Antall ord: 7

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
lighteren
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 31 Mai 2009 15:38
15
Kjønn (valgfri): demon
Har takket: 536 ganger
Blitt takket: 277 ganger

- - Sengen rister og ut av kroppen opplevelse?

Innlegg av lighteren »

FFlower skrev:Er helt våken og bevisst når ristingen pågår!
bra, kan du filme det neste gang det skjer da?
jeg vil gjerne se, hvis du orker. :- ).
Antall ord: 31
741
PMW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
FFlower
Nybegynner
Nybegynner
14

Innlegg av FFlower »

Når det begynner har jeg som regel øynene igjen, men så åpner jeg dem med en gang jeg merker det.

Kan prøve å filme, men jeg tror ikke det vil syntes noe særlig. Er som sagt veldig svakt! :)
Antall ord: 40

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links