Drømmer, NDO & ut av kroppenSnodige drøm

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Bruker avatar
Flawelli
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 20 Sep 2011 11:43
13
Har takket: 35 ganger
Blitt takket: 72 ganger

Snodige drøm

Innlegg av Flawelli »

Dette er i grove trekk hele drømmen ;
Står i bunn av en elpehage, ei stor svart fjær daler ned. Jeg smiler tar fjæra og synger mens jeg fester den i håret mitt. En eller annen kommer løpene og sier nei, den er min det er forseint. Så faller personen i søvn. Jeg går bort og løfter hånda vekk fra ansiktet til personen som sover. Smiler og tenker at han nok har det bedre når han våkner. Deretter at jeg må komme meg vekk før det skjer så går jeg.

Dette her er en av de snodigste og den drømmen jeg sliter med å finne ei mening med.... så det er vell mulig at det ikke var noen dypere mening her. Alikevell jeg husker alt fra lukta av epler til følsen av å binde fast fjæra i håret....

Så om noen har noen ideer så feel free....

mvh

Flawlli
Antall ord: 164
Innom av og til en skjelden gang

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
galaxy - sluttet

- Snodige drøm

Innlegg av galaxy - sluttet »

Virker som om du koste deg i den eplehagen, nesten som om det var er fristed for deg ?? kan det ha noe med å beholde denne friheten (fjær - fri som fuglen) og ikke la andre komme å ta den i fra deg, men ta den til deg ! så du kan kjenne den gode lukten av det gode i livet, symbolisere det, sort at det går mer på Deg og unne deg på være litt selvsentrert og ha det godt. Være jordet i dette å være litt ego.

ja dette blir jo vill gjetning heheh... drømmer er rare.....
Antall ord: 100

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Sep 2006 01:35
18
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

- Snodige drøm

Innlegg av Svartepus »

Kanskje du har fått noe du tviler litt på at du fortjener? Du har ikke fått ny jobb eller nye arbeidsoppgaver som du føler andre hadde fortjent mer? Eller har du mottatt en gave eller gode du føler du ikke fortjener helt? Kanskje du likevel vet innerst at du fortjener det og dermed klarer å glede deg oppi den dårlige samvittigheten?

Bare løse teorier ;)
Antall ord: 69
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
martea
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 08 Jul 2007 20:22
17
Kjønn (valgfri): Hunnkjønn
Lokalisering: Møre og Romsdal
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 3 ganger

- Snodige drøm

Innlegg av martea »

Flawelli skrev:Dette er i grove trekk hele drømmen ;
Står i bunn av en elpehage, ei stor svart fjær daler ned. Jeg smiler tar fjæra og synger mens jeg fester den i håret mitt. En eller annen kommer løpene og sier nei, den er min det er forseint. Så faller personen i søvn. Jeg går bort og løfter hånda vekk fra ansiktet til personen som sover. Smiler og tenker at han nok har det bedre når han våkner. Deretter at jeg må komme meg vekk før det skjer så går jeg.

Dette her er en av de snodigste og den drømmen jeg sliter med å finne ei mening med.... så det er vell mulig at det ikke var noen dypere mening her. Alikevell jeg husker alt fra lukta av epler til følsen av å binde fast fjæra i håret....

Så om noen har noen ideer så feel free....

mvh

Flawlli
Jeg tror du vil få en velfortjent belønning.

Hagen kan godt symbolisere deg som person, og noe som kommer til å skje i fremtiden din. Fjær betyr jo vanligvis hell, men man må se på alle detaljer. Som f.eks fargen på fjæren som er sort. Svart symboliserer makt, krangler, depresjon, og ofte noe negativt. Men det betyr også, _endring_. Kanskje du har hatt en dårlig fase og går inn for en endring?

Er du kvinne eller mann? En kvinne som får en fjær og fester den i håret som pynt tyder ofte til økt popularitet. For en mann betyr det oftere makt.

Men denne personen som kommer løpende, det er nesten som den personen prøver å advare deg. Jeg tror du må være forsiktig med hva du gjør. Kanskje du skal være forsiktig med å ta imot den fjæren? Alt som gir deg en lykkefølelse, er kanskje ikke alltid bra for deg? Har noen prøvd å fortelle deg noe du ikke burde gjøre, og du muligens ikke hørt på dem?

Hvis noen prøver å gi deg kloke ord, ikke overse dem! :)

Jeg tror at alle vet best selv hva en drøm kan bety. Hvis du ser inn i deg selv, vet du nok svaret.
Antall ord: 386
- Master

Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links