Heisann!
Jeg leste et intervju med Lisa Williams, husker ikke helt hvor, men der sa hun at en ånd eller sjel (går for det samme?) gjennomgår en prosess på den andre siden hvor de til slutt reinkarneres og starter et nytt liv. Vil dette si at for eksempel et familiemedlem som har gått over til den andre siden, etter en viss tid ikke vil befinne seg der lenger da? Vil man ikke kunne møte noen av sine kjente og kjære når man selv går over til den andre siden fordi de har gått gjennom en reinkarnasjon?
Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Reinkarnasjon - forsvinner sjeler fra den andre siden?
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 16 Jul 2010 16:01
- 14
- Kjønn (valgfri): Jente
- Har takket: 35 ganger
- Blitt takket: 25 ganger
Reinkarnasjon - forsvinner sjeler fra den andre siden?
Antall ord: 104
Just when the caterpillar thought the world was over, it turned into a butterfly
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
Verifisert
- Standard bruker
- Startet: 07 Okt 2011 13:21
- 13
- Kjønn (valgfri): Mann
- Lokalisering: Vestfold
- Har takket: 3649 ganger
- Blitt takket: 1151 ganger
- Reinkarnasjon - forsvinner sjeler fra den andre siden?
Jo, man vil fortsatt møte familiemedlemmer o.l. når man selv går over, innimellom venter de en stund med å reinkarnere. Andre ganger lar de større deler av energien sin bli igjen, det er bestandig en del av oss igjen på den andre siden selv om vi er i en fysisk eksistens. Det er denne som er vårt "høyere" jeg så og si som vet hva vi planla å få ut av dette livet før vi ble gjenfødt. Og man kan få kontakt med seg selv på den andre siden, dette skal visst gå lettere etterhvert nå som vi er i gang med det s.k. bevissthetsskiftet, skillet mellom vår dimensjon og "dødsriket" blir tynnere, slik at kommunikasjonen flyter bedre
Antall ord: 128
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort
Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 14 Sep 2010 10:59
- 14
- Kjønn (valgfri): Gutt
- Har takket: 77 ganger
- Blitt takket: 254 ganger
Nå er vel ikke Lisa Williams den mest pålitelige kilden heller da.FFlower skrev:Heisann!
Jeg leste et intervju med Lisa Williams, husker ikke helt hvor, men der sa hun at en ånd eller sjel (går for det samme?) gjennomgår en prosess på den andre siden hvor de til slutt reinkarneres og starter et nytt liv. Vil dette si at for eksempel et familiemedlem som har gått over til den andre siden, etter en viss tid ikke vil befinne seg der lenger da? Vil man ikke kunne møte noen av sine kjente og kjære når man selv går over til den andre siden fordi de har gått gjennom en reinkarnasjon?
Antall ord: 119
Hide post links |
-
Verifisert
- ADMIN
- Startet: 05 Apr 2005 01:39
- 19
- Kjønn (valgfri): *U*
- Lokalisering: Florø
- Har takket: 1431 ganger
- Blitt takket: 1724 ganger
- Kjønn:
"Den andre siden" er ikke helt slik vi forestiller oss, - fordi TID er noe helt annet der...
Som bibelen forteller ; ( ca sitat )
En dag er lik tusen år, og tusen år er lik en dag....
Så på en måte er man både her og der samtidig....
A
Som bibelen forteller ; ( ca sitat )
En dag er lik tusen år, og tusen år er lik en dag....
Så på en måte er man både her og der samtidig....
A
Antall ord: 49
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 08 Apr 2011 21:38
- 13
- Kjønn (valgfri): en ei
- Lokalisering: Ved siden av skogen
- Har takket: 855 ganger
- Blitt takket: 996 ganger
Jeg tror behovet for å treffe igjen familien på den andre siden er et behov og et ønske som bare eksisterer i denne virkeligheten, fordi her er vi styrt av menneskelige følelser og kjenner på smerten ved adskillelse.
Når vi selv går ut av dette livet tror jeg vi også legger igjen dette behovet fordi vi der går inn i altet og en kollektiv kjærlighet og tilhørighet. Der er alle like kjære.
Jeg tror ikke man treffer sjeler på den andre siden som man føler man ikke kjenner eller er tilknyttet til.
Der er kjærligheten like stor til alle. Ingen mindre og ingen mer.
Men jeg tror vi kjenner igjen de vi delte erfaringen med i det livet vi nettopp har forlatt.
Når vi selv går ut av dette livet tror jeg vi også legger igjen dette behovet fordi vi der går inn i altet og en kollektiv kjærlighet og tilhørighet. Der er alle like kjære.
Jeg tror ikke man treffer sjeler på den andre siden som man føler man ikke kjenner eller er tilknyttet til.
Der er kjærligheten like stor til alle. Ingen mindre og ingen mer.
Men jeg tror vi kjenner igjen de vi delte erfaringen med i det livet vi nettopp har forlatt.
Antall ord: 130
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 16 Jul 2010 16:01
- 14
- Kjønn (valgfri): Jente
- Har takket: 35 ganger
- Blitt takket: 25 ganger
- - Reinkarnasjon - forsvinner sjeler fra den andre siden?
Det visste jeg ikke! Er man knyttet til denne energien på noen som helst måte når man har reinkarnert?jeditrond skrev:Jo, man vil fortsatt møte familiemedlemmer o.l. når man selv går over, innimellom venter de en stund med å reinkarnere. Andre ganger lar de større deler av energien sin bli igjen, det er bestandig en del av oss igjen på den andre siden selv om vi er i en fysisk eksistens. Det er denne som er vårt "høyere" jeg så og si som vet hva vi planla å få ut av dette livet før vi ble gjenfødt. Og man kan få kontakt med seg selv på den andre siden, dette skal visst gå lettere etterhvert nå som vi er i gang med det s.k. bevissthetsskiftet, skillet mellom vår dimensjon og "dødsriket" blir tynnere, slik at kommunikasjonen flyter bedre
Og når du nevner dette med å planlegge sitt neste liv. Bruker moren min som eksempel som har hatt et veldig vanskelig liv med kronisk sykdom, problemer med familien som barn, depresjoner og lista fortsetter: Vil alle disse vanskelige opplevelse være det motsatte av hva hun hadde i sitt forrige liv? Vil det si at hun hadde et "lettvint" liv tidligere med få vonde opplevelser, og at hun planla dette livet for å sette seg inn i hvordan det ville være? Jeg har så vanskelig for å forstå at man planlegger et vanskelig og slitsomt liv for seg selv. Og hvilke tanker har du om hvordan denne prosessen foregår?
Antall ord: 261
Just when the caterpillar thought the world was over, it turned into a butterfly
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 13
Erfaringer er ofte dyrkjøpte desverre og for at vi skal hente med oss alle betyr det at vi må velge oss liv som er vanskelige og vonde.
Ikke alltid like lett å forstå fra denne siden, men når vi er på den andre siden og er en bevisst del av altet, er ikke ofret så viktig fordi fokuset er så uendelig mye større.
For å bruke et banalt eksempel ( fordi jeg kommer ikke på noe bedre akkurat nå) :
Man kan ønske seg en tatoering. Og er villig til å akseptere at det kanskje kommer til å gjøre vondt fordi lysten og behovet for å få den er sterkere enn frykten for litt smerte man vet vil gå over raskt. Når du sitter i stolen kan det godt hende at du tenker "hvorfor gjorde jeg dette ? " og angre, men når du er ferdig er smerten borte og belønningen er enda et hakk større fordi du vet at du greide å holde ut litt vondt.
Ikke alltid like lett å forstå fra denne siden, men når vi er på den andre siden og er en bevisst del av altet, er ikke ofret så viktig fordi fokuset er så uendelig mye større.
For å bruke et banalt eksempel ( fordi jeg kommer ikke på noe bedre akkurat nå) :
Man kan ønske seg en tatoering. Og er villig til å akseptere at det kanskje kommer til å gjøre vondt fordi lysten og behovet for å få den er sterkere enn frykten for litt smerte man vet vil gå over raskt. Når du sitter i stolen kan det godt hende at du tenker "hvorfor gjorde jeg dette ? " og angre, men når du er ferdig er smerten borte og belønningen er enda et hakk større fordi du vet at du greide å holde ut litt vondt.
Antall ord: 165
Hide post links |
-
Verifisert
- Standard bruker
- Startet: 07 Okt 2011 13:21
- 13
- Kjønn (valgfri): Mann
- Lokalisering: Vestfold
- Har takket: 3649 ganger
- Blitt takket: 1151 ganger
- - - Reinkarnasjon - forsvinner sjeler fra den andre siden?
Man er alltid knyttet til sin egen energi som igjen er knyttet til universet/multiverset Men mange har glemt dette de siste århundrene, det skal det så smått bli en slutt på slik jeg forstår det. Det er ikke alltid man velger et vanskelig liv etter et lettere liv, noen vil gjennom livets skole raskt og velger seg vanskelige liv hver gang for å få mest ut av læreprosessen. Som Arven skrev er vi her for å erfare/lære, både godt og ondt. Vil anbefale deg og lese Destiny of Souls av Michael Newton. Fascinerende bok som tar for seg regresjonsterapi fra livet mellom livene, her dukker det opp mye interessant som gir mening for meg personlig. Det er jo umulig og bevise at det er slik som Newton forteller fra sine egne pasienters fortellinger til ham Men det er herfra jeg har hentet det jeg fortalte tidligere. Noen velger "lette" liv innimellom for å slappe av litt mellom all læringen, andre sjeler velger gang på gang problematiske liv som gir stor uttelling for videreutvikling sjelelig.FFlower skrev:Det visste jeg ikke! Er man knyttet til denne energien på noen som helst måte når man har reinkarnert?jeditrond skrev:Jo, man vil fortsatt møte familiemedlemmer o.l. når man selv går over, innimellom venter de en stund med å reinkarnere. Andre ganger lar de større deler av energien sin bli igjen, det er bestandig en del av oss igjen på den andre siden selv om vi er i en fysisk eksistens. Det er denne som er vårt "høyere" jeg så og si som vet hva vi planla å få ut av dette livet før vi ble gjenfødt. Og man kan få kontakt med seg selv på den andre siden, dette skal visst gå lettere etterhvert nå som vi er i gang med det s.k. bevissthetsskiftet, skillet mellom vår dimensjon og "dødsriket" blir tynnere, slik at kommunikasjonen flyter bedre
Og når du nevner dette med å planlegge sitt neste liv. Bruker moren min som eksempel som har hatt et veldig vanskelig liv med kronisk sykdom, problemer med familien som barn, depresjoner og lista fortsetter: Vil alle disse vanskelige opplevelse være det motsatte av hva hun hadde i sitt forrige liv? Vil det si at hun hadde et "lettvint" liv tidligere med få vonde opplevelser, og at hun planla dette livet for å sette seg inn i hvordan det ville være? Jeg har så vanskelig for å forstå at man planlegger et vanskelig og slitsomt liv for seg selv. Og hvilke tanker har du om hvordan denne prosessen foregår?
Antall ord: 442
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 10 Feb 2005 16:45
- 19
- Lokalisering: somewhere over the rainbow
- Har takket: 1 gang
- Blitt takket: 11 ganger
Er en film som kommer i oktober som tar for seg dette med reinkarnasjon..så trailer igår, ser veldig interessant ut
http://www.ropeofsilicon.com/watch-five ... oud-atlas/
http://www.ropeofsilicon.com/watch-five ... oud-atlas/
Antall ord: 30
Eneste man med sikkerhet vet om livet, er at det går videre
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 13
Tom Hanks lover ihvertfall godt !
Antall ord: 5
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 26 Aug 2004 02:46
- 20
- Har takket: 142 ganger
- Blitt takket: 181 ganger
Mange kloke ord i denne tråden skulle som jeditrond til å anbefale bøkene til newton. De finnes på norsk også, tror den første heter sjelereiser: livet mellom livene. Superspennende og lettleste bøker som tar for seg alt dette og mer til!
Antall ord: 44
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 13
Jeg skjønner at "skal lese" bunken min skal få et nytt tilskudd , for denne boken må jeg nok ha !
Antall ord: 20
Hide post links |