Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderVarig fjerning av plagsomme ånder

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
WHY
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 28 Mai 2012 16:24
12
Blitt takket: 8 ganger

- Varig fjerning av plagsomme ånder

Innlegg av WHY »

OK.
Jeg fant ikke ut av det!
Har også lest forumregler, men om det står noe der om slike funksjoner, har det i såfall glippet.

Årsak til at jeg valgte å skrive i dag og ikke vente lenger, er at jeg har erfart flere ganger at vi har blitt stoppet på flere måter i å søke hjelp.
Dette innebærer eksempelvis både mailer og sms' er som har vist seg stått "sendt" men ikke kommet fram.

Dette til orientering.

mvh

Why
Antall ord: 85

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
Kiara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 29 Apr 2010 12:46
14
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Utpå landet, litt oppi nord
Har takket: 560 ganger
Blitt takket: 128 ganger

Innlegg av Kiara »

Hva er det egentlig da som skjer hjemme hos dere? Kan du fortelle om det,, hvilken opplevelser dere har og har hatt?
Antall ord: 22

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
WHY
Nybegynner
Nybegynner
12

Innlegg av WHY »

Hei Kiara.

Jeg har skrevet noe om dette tidligere i tråden. Men kan jo legge til/repetere litt:
1. Nesten alltid ekstra arbeid/motstand fra den minste lille ting, både privat og i arbeid.
I det man tror at "nå er alt i orden" så rammer det på nytt fra en vinkel som var utenkelig.
Som lyn fra klar himmel.

2. Ødelegging/sabotering av glede!
Ofte relatert til det som den enkelte der og da er mest opptatt av!
Alt fra glede med modellfly, til feiring av bursdag.
ETT eksempel:
Min mor som hadde EKSTREM tannlegeskrekk i alle år, greide som pensjonist å overvinne dette og
gikk til tannlegebehandling. Dette gledet også min far MEGET, da slike ting var veldig viktig for ham.
På vei hjem blir de påkjørt bakfra av buss. Bilen, som hadde vært med på en utstilling pga ekstremt
god stand, var veteran om kort tid, og skulle utstilles som et sjeldent eksemplar, ble smadret.
Utstillingen var noe min far hadde sett fram til med meget stor glede. Bilen var hans "stolthet".
(Selvfølgelig kan man føle takknemlighet for at de ikke omkom!)
Ofte har glede også blitt ødelagt av akutte gnisninger/"krangler".
(Men her har vi begynt å se mønsteret, og har greid oftere å stoppe det!)

3. "Uhell" med omtrent alt av små duppeditter som mobiler, foto, data, modellfly, til ordentlige biler.
Sønn kjøpte ny moped for konfirmasjonspenger. Den var nesten aldri i drift. STADIG noe som røk.
Ofte at deler ikke kom. Forhandler skjønte ikke noe.
Kjøpte bil av kamerat. Han hadde ALDRI plunder. 2. dagen min sønn hadde kjøpt den begynte
problemene. Lys, dørlåser, ELEKTRISK!, bremser, ja faktisk 3 motorhavari, der 1 var ny, og 2 fabrikk-
overhalt. MERK: Det ble stadfestet at det ikke skyldtes uvettighet eller manglende tilsyn! I tillegg
"heft" som: "Motoren kom ikke denne helgen allikevel. Den ble stående igjen på et lager."
Ingen visste hvorfor den var losset.
2x i året var det treff. Begge gangene røk det ekstra ting RETT før, slik at det ble aldri søvn natta før
avreise. Den gikk med til reperasjoner. (Som det dukket opp uventede problemer med)
Da han gav opp og solgte bilen, ble visst problemene borte.

4. Lista er VESENTLIG lenger. Men kan jo ta med et par eksempler som kanskje er litt mer
typisk "ånde kraft":
Datter (voksen) ble dyttet i ryggen, på flate asfalten, fra vei hjem fra sykehus der hun
hadde undersøkt et vondt kne hun hadde vært plaget med i svært lang tid. Hun falt på det vonde
kneet på stener i en rabatt på parkeringsplassen. VONDT!
Da hun snudde seg rundt var det INGEN mennesker i nærheten.
Selv har jeg blitt slått i ansiktet med kvist, og kastet jord på. Hadde jord helt inn i ganen.
Det ble kastet temmelig hardt. Men jeg var helt alene da det skjedde!

Why
Antall ord: 498

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kiara
Standard bruker
Standard bruker
14

Innlegg av Kiara »

Hm.. var lang liste over uhell.. Har dere en forbannelse kastet over dere?
Antall ord: 13

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
WHY
Nybegynner
Nybegynner
12

Innlegg av WHY »

Som jeg har skrevet tidligere: Bokstavelig talt så ville det være fort gjort å skrive det som det ikke har vært noe tull med.
Og da snakker jeg bare om materielle ting.

Et annet lite eksempel: Vi bygde om en del av verandaen, sommer 2011, til vinterhage. Bestilte skyvedører.
Det viste seg å være brukte dører som ble solgt som nye.
Leverandør måtte etter en del diskusjon gi seg, da han "forstod" at nye dører ikke skal ha malingsflekker og borhull...
Det ble til slutt slik at han demonterte og hentet de.
Nye, og dyrere dører ble valgt av annen leverandør.
Guess what?
Lekkasje, lekkasje, lekkasje, hva komme nå? lekkasje...
På høsten 2011 kom endelig fabrikken og kikket. VI ble lovet ekstra god isolerglass som plaster
på såret.
Først sist uke, etter kilometer med etterlysning på mail, ny rekord for Telenor på tlf bruk, så ringte forhandler. (Som er 100% ok.)
"Nå er dørene kommet - og jeg rakk å glede meg i 30 millisekunder - før han sier, men disse vil jeg ikke levere. De er værre enn di fra i fjor!"
I dag fortalte han at han fortsatt ikke har fått tilbakemelding fra fabrikk.
Noe jeg ikke kan bekrefte eller avkrefte: Forhandler sa at fabrikk var svært overrasket, da de hadde levert også til noen andre av den nye typen, samtidig. De var alle i orden.

Samme rom:
Vi fikk en kamerat samtidig til å sette opp glassbyggerstein i ene veggen på samme vinterhage. Og han er MEGET dyktig og anerkjent!
Guess what? Lekkasje, lekkasje, lekkasje..... Han skjønte ingenting. Til slutt gjorde han ekstremtiltak.
Guess what? Fugene innvendig begynte å "falle" ut.
Som kameraten sa, som forøvrig er LANGT fra "åndelig" interressert, og heller prototypen på en materialist:
"Alt av materiell er i orden. Denne fugen SKAL ikke falle ut. Hadde jeg ikke kjent deg, ville jeg sagt du har plukket den ut."

Lyst på en annen litt pussig historie?
I fjor sommer kom det SÅPESKUM ut av kjøkkenkrana!!! Jeg hadde akkurat satt i nytt filter, samme type kjøpt på samme sted i årevis. Tok det med tilbake til rørlegger. Der skummet det ikke. Prøvde et nytt til: Samme igjen. Satte inn det gamle igjen. Det er kanskje ikke rart at rørleggern går omvei når han ser meg!

Eller hva med denne?
Det er privat vei i grenda der vi bor. For to år siden bestillte jeg (på vegne av veilaget) et flytende produkt istedet for salt møt støving. (Lages av granbusker)
Det er dokumentert effektivt og som en av naboene sa: Veien blir som asfalt!
Guess what: Det STØVET andre dagen, og veimassen ble enda mindre bundet sammen!
Det er vel unødvendig å si at leverandøren ikke skjønte noen ting!

Og dette er bare noen ytterst få eksempler på ting som vi ikke har giddet å irritere oss over.
Så kommer de som virkelig er frustrerende i tillegg......

Forbannelse? spør du
Hmm...

Why
Antall ord: 512

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
WHY
Nybegynner
Nybegynner
12

Innlegg av WHY »

Kort tilbakemelding:

Det har i det siste kommet flere pm, både med tips, linker og nærmere kontakt.
Det er mye å jobbe med, men da har innmeldingen på forumet så langt vist seg positivt.
Så er det bare å krysse fingre osv for at det også har langtidseffekt!

Why
Antall ord: 49

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kiara
Standard bruker
Standard bruker
14

Innlegg av Kiara »

At det er mulig! :oops: Kan skjønne at dere sliter. Håper inderlig at noen klarer å finne ut hva dette er.. OG får stoppet det! Spent på hvordan det går videre..
Antall ord: 33

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ankh

Innlegg av Ankh »

Er kun en teoretiker, så slenger bare inn noen kommentarer og forslag.

Først av alt så må man jo avklare at det ikke er noe galt med huset, det gjelder spesielt det elektriske og røropplegget. Såpeskum f.eks KAN skyldes uhell fra vannverket som har overdosert noe så for deres egen skyld så er det greit å være 100% sikker på at det ihvertfall ikke er noe galt med huset som kan føre til slike opplevelser. Dernest har vi kollisjonen. En nyopppusset lekker bil kan fjerne oppmerksomheten fra andre trafikanter, noe lignende som når folk krasjer når de ser en sexy reklameplakat.

Går man inn på den paranormale biten, så mener noen at rensinger, beskyttelser, magier osv som gjøres skaper en permanent forandring og om mange har forsøkt seg så kan huset være fullt av energier fra andre forsøk. Ikke nødvendigvis negativt, men tror det er en fordel om de som forsøker seg har nok erfaring og kunnskaper til å takle spesielt vanskelige saker.

Dette ville kanskje også vært en "perfekt" sak for de som jobber med mørk magi, som kanskje kan bruke andre virkemidler og møte ting på dems egen hjemmebane.

Jeg er personlig også tilhenger av EMF teorien, dvs teorien om at for at paranormale fenomener skal oppstå må det være en ytre drivenergi, normalt ElektroMagnetiske Felt. Høy paranormal aktivitet tyder på forekomsten av høye EMF felt, så det hadde jo vært interessant å fått noen med en EMF måler til å komme og måle..eller om du skaffer deg slikt utstyr selv. Eventuelt, om huset er i åpenbare høye EMF felt, f.eks nær høyspentlinjer.

Jeg har hørt om husrens slik noen magikere gjør det. Kraftige beskyttelser som sprer seg over hele huset, ofte i kombinasjon med å sette ut erkeengler (Michael osv). Andre har satt opp lyssøyler hvor ånder i huset får tilbud om å "gå inn i lyset" når de er klar. Dvs at man setter opp en enveisportal/enveis lyssøyle som åndene selv kan gå inn i når de føler for det. Dette må jo folk som kan slikt gjøre.

HVA som finnes der, og om det er mange ting osv er jo også en sak. Jeg bruker et mye brukt kategoriskjema jeg har oversatt til norsk. Uten å kjenne saken spesielt, er vel type 2, 5 og 7 mest aktuelt.

2 -AKTIVE SPØKELSER:
Dette er spøkelser som kan oppnå kontakt med de levende.
Disse spøkelsene er bundet til et bestemt sted som et hus, uteområde, rom, butikk, eller kirkegård.
Disse spøkelsene er blandt de vanligste å møte, og kan være spøkelser fra tidligere eiere, familiemedlemmer, folk som har omkommet, folk som har jobbet der, eller på annen måte er knyttet til stedet.

5 -SINTE SPØKELSER:
Dette er sinte og sterke spøkelser som kan være vanskelige å fjerne.
I denne kategorien har vi også poltergeists.
Disse spøkelsene kan kaste ting mot deg eller vise sitt raseri på andre måter.
De vil sjelden gjøre permanent skade på folk, men står man i veien når ting blir kastet mot seg så kan man selvsagt bli skadet.
Disse spøkelsene ønsker å skape frykt eller å skremme folk vekk fra «sitt hus».
Et typisk tegn på disse spøkelsene er et stort temperaturfall, og det har også vært rapporter om forandringer i barometertrykk når disse spøkelsene er i nærheten.

6 -DEMONER:
Disse vesenene har aldri vært mennesker og er derfor teknisk sett heller ikke spøkelser.
De er onde og kraftfulle, og vil vanligvis forkle seg for å skjule sine hensikter.
Disse vesenene er farlige, og man anbefales å holde seg unna med mindre man er erfaren, og har en veldig sterk åndelig hjelp med.
Man bør være svært godt jordet, og svært godt beskyttet av f.eks erkeengelen Michael i møtet med disse vesenene.

Portaler er omtalt på litt ulikt vis rundtom:

http://www.otherplane.com/para/portal.htm

http://www.prairieghosts.com/portal.html

osv.

En sak jeg hører endel om er at folk som renser hus glemmer å stenge etterpå, og derfor etterlater en åpen dør som mye rart kan komme gjennom.
Mitt største spørsmål rundt portaler er hvor portalen går TIL. Såvidt jeg vet så har man ikke noe system på å spesifisere hvor portalen skal åpnes TIL, kun at inngangen skal være HER. Det er mulig at for å sende noe tilbake gjennom en portal må man sende dem til riktig sted.

Uansett, lykke til!
Antall ord: 789

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
WHY
Nybegynner
Nybegynner
12

Innlegg av WHY »

Hei Ankh, og takk for innspill!
I denne saken har jeg jo som kjent egentlig skrevet SVÆRT lite av det som har foregått/foregår.
Men den er så komplisert (og det er det altså ikke bare jeg som sier!) at alle innspill/råd/tips er av interesse!

Så til ditt innlegg:
Huset:
Elektrisk: OK. Dette er sjekket av elektrikere.
Vannrør: Ok. Vi har privat brønn som kun er koplet til vårt hus. Ang. såpeskum, tok jeg med meg filteret til rørleggeren. Han tappet vann gjennom det der. Det kom ikke skum. Fikk et til. Det skummet også hos meg. Det er samme filterprodusent, og samme butikk. Eiereren var ny, hadde nylig kjøpt butikken. Han var kanskje derfor ekstra motivert for å løse dette. Han fant ikke noen forklaring. For orden skyld:
Han hadde ikke fått reaksjoner fra andre kunder. Han hadde heller aldri hørt om det fra andre steder.
Dette var i en periode hvor det var ekstra naturlig belastning på vannet og derfor ekstra viktig å skifte filter for å kunne drikke vannet.
Min teori: (Denne kan virke usannsynlig om man ikke kjenner hele historikken vår!)
Vannet var til nå omtrent det eneste som ikke har vært berørt. Jeg har ikke vært alt for flink til å drikke vann, og hadde bestemt meg for at NÅ skal jeg begynne å drikke mer vann. Se dette i sammenheng med at du er så stresset av ÅREVIS med snodige ting at selv den minste ting utløser frustrasjon.

Et lite eksempel som viser hvor vant vi har vært med at det er plunder og motgang:
Jeg skulle kjøpe ny arbeidspult til musikkrommet mitt.
I første butikk fant vi et som passet utmerket til mitt behov. Det var det siste de hadde, og det var satt ned i pris.
Da sier jeg til kona: "Du verden, har det virkelig snudd nå!!!"
Forklaring:
1. At det i det hele tatt lykkes oss å finne noe på første turen var i seg selv en sjeldenhet.
2. At det skulle være i FØRSTE møbelbutikk var jo enda mer spesielt.
3. At det var ETT igjen, OG at DET ikke var solgt; jepp, ENDA en spesiell positiv hendelse!
4. Og nedsatt pris! Julekveld, bursdag og nyttårsaften på en gang!

Bilen:
Foreldrene mine ble påkjørt bakfra av en lokal buss på en lang rett og oversiktlig strekning. De stod stille for motgående trafikk, for avkjøring. Bussjåføren kjente godt min far (og bilen).
Nå vil jo en høyst normal innvending være at det er jo ikke noe uvanlig med en slik påkjørsel.
Nei da. Men igjen; Hendelsen føyer seg inn som en rød tråd i alle "naturlige/logiske" hendelser. OVER ÅR!

For øvrig ser jeg at du har flere gode tips og råd. De blir alle lagt til listen for videre undersøkelser! (Har de siste 3-4 år ført en form for dagbok/logg slik at jeg kan hente ut informasjon HVA er gjort, HVEM har gjort, Hvordan ble det gjort, HVA var effekten, osv.
På den måten kan man i så stor grad som mulig utelukke synsing, feil etc. og definere mer klart hvilke type løsning som vil gi best resultat.

Så ved å kombinere flere faktorer som f.eks. viten/erfaring, fra flere, sammen med logisk tenkning,
vet vi (vet i den grad man kan vite ang. det paranormale) høyst sannsynlig målrettet taktikk.

mvh
Why
Antall ord: 597

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
WHY
Nybegynner
Nybegynner
12

Innlegg av WHY »

Kort tilbakemelding fra forrige innlegg:

To stykker fra forumet, har på hver sin måte, engasjert seg i denne saken en stund. Det har også vært innspill / deltakelse fra 3 stykker utenfor forumet.

Så langt har det har kommet fram både ny informasjon, og ikke minst ytterligere bekreftelse på en del spesifikke ting. Jeg har også fått tips og råd, så jeg har lært mye.

Det vil være for tidlig å si noe sikkert ennå, selv om vi merker at noe har skjedd.
(Har ikke lagt skjul på at jeg er skeptisk, grunnet mange tidligere forsøk av andre, men har også signalisert at jeg har tro på at det skal ordne seg!)
Våre kropper må dessuten både "renses, og læres på nytt" også, hvordan det egentlig kan være.
I tillegg må også kroppene "fylles opp igjen" med energi. Så om ting er snudd nå, vil det uansett ta tid før vi vil være der vi bør være.

Why
Antall ord: 172

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
devla
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 21 Sep 2006 14:46
18
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: ved skog og sjø :)
Har takket: 29 ganger
Blitt takket: 17 ganger

- - Varig fjerning av plagsomme ånder

Innlegg av devla »

Kiara skrev:At det er mulig! :oops: Kan skjønne at dere sliter. Håper inderlig at noen klarer å finne ut hva dette er.. OG får stoppet det! Spent på hvordan det går videre..
er helt enig, blir svett og satt ut bare av å lese :S føler virkelig med dere.. og håper dere får fred en gang for alle snart..
Antall ord: 64
nordlys er stjernestøv som englene drysser over himmelen for at dragene skal finne veien hjem :)
**carpe diem**

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
WHY
Nybegynner
Nybegynner
12

Innlegg av WHY »

PORTALER og ENERGILINJER (Ley lines)

Vi trenger all den informasjon vi kan få om disse to emner!

Why
Antall ord: 18

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 07 Okt 2011 13:21
13
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

Innlegg av jeditrond »

Leylinjer: http://www.ancient-wisdom.co.uk/leylines.htm

Se også Earth Grid: http://www.bibliotecapleyades.net/mapas ... rra_17.htm Står litt om portaler her også.
Antall ord: 28
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
WHY
Nybegynner
Nybegynner
12

Innlegg av WHY »

Flott!
Takk jeditrond!

Why
Antall ord: 4

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
WHY
Nybegynner
Nybegynner
12

- - Varig fjerning av plagsomme ånder

Innlegg av WHY »

jeditrond skrev:Leylinjer: http://www.ancient-wisdom.co.uk/leylines.htm

Se også Earth Grid: http://www.bibliotecapleyades.net/mapas ... rra_17.htm Står litt om portaler her også.
Utrolig mye lesestoff her! Er ingen kløpper på engelsk, men skal nok greie å få informasjon ut av dette!
Veldig interressant lesning her ja!
Antall ord: 54

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links