Det siste halve året har jeg og min familie vært utsatt for en underlig aktivitet som jeg ønsker å dele her på paranormal. Jeg er interessert i tilbakemeldinger fra andre som kanskje har opplevd noe lignende, eller som kan gi noen rasjonell forklaring på det som skjedde. Alt startet for noen måneder siden da et nært familiemedlem ganske uventet begikk selvmord på en særdeles bestialsk og brutal måte.
Etter at begravelsen hadde funnet sted, var det som om hele atmosfæren i huset forandret seg, og ble på en måte tung, trykkende og «ladet». En rekke merkelige ting begynte å skje. Elektroniske leker startet å spille/prate av seg selv. Dette skjedde alltid på natten rundt et bestemt klokkeslett. Samtidig begynte lyspærer og spotlighter å eksplodere i tur og orden og ulike gjenstander falle ned fra for eksempel hyller. Dette skjedde stort sett når vi snakket om avdøde eller om det forestående arveoppgjør. Elektriske apparater begynte å oppføre seg rart eller slutte å virke, for så å fungere normalt igjen et par dager etterpå. . To ganger skjedde det også at hustelefonen ga fra seg korte pip når vi snakket om det som hadde skjedd (den ringer normalt på en helt annen måte). En natt hadde jeg en særdeles levende drøm om avdøde, hvor han ga meg en klem og sa farvel. Jeg våknet av drømmen, og noen minutter senere hørte jeg et dunk fra stuen, som om noen forlot rommet gjennom en dør. Min datter våknet også av dette dunket og kom inn til meg. Noen dager senere hadde hun en tilsvarende drøm, og vi våknet begge av det samme dunk.
En av de mest skremmende opplevelser var da datteren min plutselig oppdaget at hun hadde et stort kryss over håndflaten, som om det var risset inn. Krysset bleknet i løpet av kvelden var borte dagen etter. En annen vemmelig opplevelse, var at gulvlistene i enkelte rom plutselig var dekket av hvit og lysegrønn mugg, uten at vi noensinne hadde vært plaget av fuktighet. Det samme skjedde på veggen inne i gryteskapet. Noen dager senere var også muggen borte før vi hadde rukket å foreta oss noe for å fjerne den.
En nær slektning i en annen by ringte en dag og fortalte at hun var plaget av ubehagelige opplevelser, og følte at avdøde fulgte med henne. Dette uten at vi hadde fortalt noe om hva som hadde skjedd her. Hennes opplevelser gikk på gjentatte strømbrudd, eksploderende lyspærer og levende drømmer om avdøde hvor hun våkne våt av svette. Hun fortalte også om en gang hun skulle på kirkegården og besøke graven hvor låsen på bildøren slo seg vrang. Hver gang hun prøvde å åpne den, lukket den seg igjen av seg selv. Dette hadde gjentatt seg flere ganger, inntil moren som allerede hadde kommet ut av bilen, måtte åpne den fra utsiden.
Nå har heldigvis ting begynt å roe seg. Små episoder skjer innimellom og da særlig om vi snakker om avdøde, men langt fra med samme intensitet som tidligere. Flere ganger tenkte vi å kontakte et medium for å finne ut av om avdøde prøvde å fortelle oss noe, men motet sviktet. Jeg har aldri opplevd noe lignende dette før, og hadde vi ikke vært flere som hadde vært vitne til dette, ville jeg trodd jeg var blitt gal. Arveoppgjøret er særlig komplisert og på mange måter ligger det ting her som kanskje helst ikke bør graves i. Vår forvirring går særlig rundt om han prøver å advare oss til å holde oss unna, eller om det er noe annet han forsøker å fortelle. Aktiviteten virker aggressiv, og man sitter igjen med en følelse av at det nærmest er en storm som raser gjennom huset. Er det noen av leserne som har noen kommentarer til det jeg her har fortalt?
Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Prøver han å fortelle oss noe?
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 09 Jun 2012 02:02
- 12
-
- Standard bruker
- Startet: 06 Mar 2009 02:04
- 15
- Har takket: 391 ganger
- Blitt takket: 249 ganger
- Prøver han å fortelle oss noe?
Hei, og velkommen hit!bolette60 skrev:Alt startet for noen måneder siden da et nært familiemedlem ganske uventet begikk selvmord på en særdeles bestialsk og brutal måte.
Trist å lese om familie medlemmet deres, som ikke ville være sammen mer med dere. Føler med deg! Klem
Mine tanker er følgende:
Deres familie medlem har ikke klart å gi slipp på dette jordiske livet, slik at h*n plager dere unødvendig mye. Enten så vil h*n straffe dere, eller prøve å få dere til å forstå hans/hennes smerte. Eller at dere ikke skal glemme h*n. Jeg anbefaler dere til å kontakte et medium, eller andre, som kan fortelle den avdøde, at hans/hennes sted ikke er her, men på den andre siden.
Ut i fra at dere ikke var plaget før med dette, så er det desverre den avdøde som plager dere. Det er synd å si det. For det skal jo ikke være slik, og særlig ikke når dette grusomme skjedde. For da burde den avdøde funnet freden, og fortsatt videre inn mot lyset.
Helgemann
Antall ord: 188
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 08 Apr 2011 21:38
- 13
- Kjønn (valgfri): en ei
- Lokalisering: Ved siden av skogen
- Har takket: 855 ganger
- Blitt takket: 996 ganger
Først må jeg få kondolere. Det er veldig trist og mange følelser i bildet når noen velger å forlate dette livet, både for den som gikk og for dere som sitter igjen.
Jeg tror avdøde er årsaken til all uroen dere opplevde/opplever, men jeg har ingen tro på at vedkommende er ute etter å straffe.
Normalt ville jeg tenkt at vedkommende bare ville gi seg til kjenne og la dere få visshet om at døden ikke er noen slutt, bare en overgang, men når jeg leser det du skriver får jeg en veldig klar magefølelse på at du har rett i at dette også er en advarsel mot å rote for mye i det som har vært. La fortiden forbli urørt så langt det er mulig !
Jeg tror avdøde er årsaken til all uroen dere opplevde/opplever, men jeg har ingen tro på at vedkommende er ute etter å straffe.
Normalt ville jeg tenkt at vedkommende bare ville gi seg til kjenne og la dere få visshet om at døden ikke er noen slutt, bare en overgang, men når jeg leser det du skriver får jeg en veldig klar magefølelse på at du har rett i at dette også er en advarsel mot å rote for mye i det som har vært. La fortiden forbli urørt så langt det er mulig !
Antall ord: 135
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 16 Jul 2010 16:01
- 14
- Kjønn (valgfri): Jente
- Har takket: 35 ganger
- Blitt takket: 25 ganger
Kondolerer og mange varme klemmer til dere.
Jeg tror som de andre sier her at det er avdøde som er årsaken til aktiviteten. Grunnen til at det har vært så intenst kan jo være at h*n vil forsikre seg om at hans aktivitet blir lagt merke til, og det er da jeg begynner å lure på om det kan være en god idè og kontakte et medium. Det er ganske sannsynlig at det er noe vedkommende vil formidle og kanskje det vil gi h*n fred og ro om det endelig blir formidlet. På den måten slipper jo også dere å undres og bruke energi på å finne ulike teorier
Jeg tror som de andre sier her at det er avdøde som er årsaken til aktiviteten. Grunnen til at det har vært så intenst kan jo være at h*n vil forsikre seg om at hans aktivitet blir lagt merke til, og det er da jeg begynner å lure på om det kan være en god idè og kontakte et medium. Det er ganske sannsynlig at det er noe vedkommende vil formidle og kanskje det vil gi h*n fred og ro om det endelig blir formidlet. På den måten slipper jo også dere å undres og bruke energi på å finne ulike teorier
Antall ord: 113
Just when the caterpillar thought the world was over, it turned into a butterfly
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 12
Takk for svarene. Jeg har alltid trodd på at det eksisterer en eller annen form for energi etter døden, men det som har skjedd endret mitt syn på hva dette dreier seg om. Det mest skremmende er som sagt intensiteten. I en periode på rundt 4 måneder føltes det omtrent som å leve i en krigssone. Jeg glemte å nevne at husets 3-åring også begynte å våkne med raserianfall om nettene. Hun skrek stygge ord og slo om vi forsøkte å komme nær.
Det er vanskelig å skjønne hvordan han overhodet kunne tenke på å ta livet av seg. Han var i sin beste alder og hadde alt med tanke på familie, penger, utdannelse, jobb og utseende. Alt må ha skjedd i en eller annen form for affekt, og kanskje det er dette som gjør at han ikke får ro i sjelen. Jeg har hørt at mennesker som dør på en rask måte ikke skjønner at de har forlatt denne jord. Jeg tror kanskje også et medium kan hjelpe, for selv om ting har begynt å roe seg betraktelig nå så klarer jeg ikke å få alt som har skjedd ut av hodet.
Det er vanskelig å skjønne hvordan han overhodet kunne tenke på å ta livet av seg. Han var i sin beste alder og hadde alt med tanke på familie, penger, utdannelse, jobb og utseende. Alt må ha skjedd i en eller annen form for affekt, og kanskje det er dette som gjør at han ikke får ro i sjelen. Jeg har hørt at mennesker som dør på en rask måte ikke skjønner at de har forlatt denne jord. Jeg tror kanskje også et medium kan hjelpe, for selv om ting har begynt å roe seg betraktelig nå så klarer jeg ikke å få alt som har skjedd ut av hodet.
Antall ord: 199
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 06 Mar 2009 02:04
- 15
- Har takket: 391 ganger
- Blitt takket: 249 ganger
- - Prøver han å fortelle oss noe?
Leit å høre om barnet deres! Kan ikke være greit, når hun også ble rammet av "galskapen".bolette60 skrev:Det er vanskelig å skjønne hvordan han overhodet kunne tenke på å ta livet av seg. Han var i sin beste alder og hadde alt med tanke på familie, penger, utdannelse, jobb og utseende. Alt må ha skjedd i en eller annen form for affekt, og kanskje det er dette som gjør at han ikke får ro i sjelen. Jeg har hørt at mennesker som dør på en rask måte ikke skjønner at de har forlatt denne jord. Jeg tror kanskje også et medium kan hjelpe, for selv om ting har begynt å roe seg betraktelig nå så klarer jeg ikke å få alt som har skjedd ut av hodet.
Min mening; mennesker som dør plutselig, i en trafikk ulykke, f.eks., kan ha vanskelig for å oppfatte at de er døde, og kan derfor være igjen her, i den tro at de ennå lever. Men også mennesker som dør en naturlig død, kan ha problem med å oppfatte at de ikke lengre lever.
Men i denne saken, tenker jeg at det hele stiller seg anderledes. Hva som er årsaken til at han valgte å avslutte dette livet, kan være så mangt. Han kan ha skjulte problemer, som han ikke ville at dere skulle vite om. Kanskje derfor han ikke liker at dere skal "grave" i tingene hans. Jeg tenker at det er det som kan være årsaken. Han kan ha planlagt dette lenge. Mennesker som tar sitt liv, sier sjelden i fra, at de gjør det. Jeg har vært berørt både den ene og den andre måten, når det gjelder mennesker som tar sitt liv. Så jeg vet mye om dette. Det som går igjen, er at de som velger å avslutte det hele, aldri sier i fra. Hverken om sine problemer, eller om sine tanker om å ta sitt liv.
Hva ville ha skjedd, hvis dere ikke brydde der om han, og hans eiendeler og papirer? Blir det fred og ro da? For meg, virker det som han prøver å straffe dere på en måte. Nesten som at "la meg og mine ting være i fred, eller så lager jeg bråk!".
Jeg vet at de fleste som tar sitt liv, og evt går igjen, ikke lager så mye himla bråk, som deres familie medlem har gjort. De får som regel fred i fra det som måtte plage dem, mens de levde her.
Man vet at ånder kan reagere på at man ominnreder huset deres, som de har bodd i. Man vet også at der mennesker har blitt drept på, blir det aldri fred der. Bare for å illustrere det hele.
Så enten er han redd for døden, han vil skjule ting for dere, eller han vil straffe dere pga de problemene han hadde.
En medium er nok det beste i denne saken, slik at alle parter, også han, får fred og ro igjen.
Helgemann
Antall ord: 517
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 26 Mai 2012 22:22
- 12
- Kjønn (valgfri): Chick
- Lokalisering: Sørlandet
- Blitt takket: 3 ganger
jeg har forsåvidt ingen videre kommentarer til dette enn hva jeg ser andre har skrevet allerede, men jeg fikk en veldig vondt følelse da jeg leste dette, både på vegne av deg og din familie og personen som går igjen. sender dere gode tanker og håper at alt roer seg ennå mer enn det allerede har gjort og at alle parter får fred!
Antall ord: 69
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 12
Takk for all sympati Den trengs. Jeg har lest om de ulike spøkelseskategorier her på forumet, men klarer liksom ikke å plassere denne her i noen bestemt. Det minner mer om en kombinasjon av mange grupper. Intensiteten minner om et sint spøkelse. Avdøde bodde imidlertid på en helt annen kant av landet, og har bare vært i denne leiligheten to ganger - sist gang noen måneder før han døde. Han var med andre ord ikke knyttet til stedet på noen måte. Vi tenkte at først at det kunne være noen restenergier som lå igjen som han vendte tilbake til. Derfor tok vi også og ommøblerte et par rom som han hadde oppholdt seg mest i. Det mest nærliggende kan være informant, men det er her ikke snakk om bare et par ganger men konstant over flere måneder.
For noen dager siden fikk vi brev fra advokaten i forbindelse med arveoppgjøret. Da startet også ting å bevege på seg igjen, men langt fra i samme grad som før. Det som skjedde var at et par bamser falt ned fra en hylle på veggen og noen lyspærer som eksploderte. I tillegg til dette fulgte en tung følelse i kroppen og hodepine. Hvis det er han - noe som vi er rimelig overbevist om - virker det som om energien ikke lenger er like kraftig. Vet ikke om dette kan skyldes at han på en måte sklir lenger og lenger "vekk" fra denne verden. Han var også en svært intens person når han levde, som nærmest ble desperat om han ikke fikk den oppmerksomhet han ønsket (Kunne for eksempel sende en rekke blanke tekstmeldinger på rad om man ikke svarte ham). De mest aktive månedene her kan minne mye om hvordan han var når han levde.
For noen dager siden fikk vi brev fra advokaten i forbindelse med arveoppgjøret. Da startet også ting å bevege på seg igjen, men langt fra i samme grad som før. Det som skjedde var at et par bamser falt ned fra en hylle på veggen og noen lyspærer som eksploderte. I tillegg til dette fulgte en tung følelse i kroppen og hodepine. Hvis det er han - noe som vi er rimelig overbevist om - virker det som om energien ikke lenger er like kraftig. Vet ikke om dette kan skyldes at han på en måte sklir lenger og lenger "vekk" fra denne verden. Han var også en svært intens person når han levde, som nærmest ble desperat om han ikke fikk den oppmerksomhet han ønsket (Kunne for eksempel sende en rekke blanke tekstmeldinger på rad om man ikke svarte ham). De mest aktive månedene her kan minne mye om hvordan han var når han levde.
Antall ord: 312
Hide post links |