Drømmer, NDO & ut av kroppenSymbolsk drøm

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

Symbolsk drøm

Innlegg av Arven »

Jeg hadde en drøm i natt og idet drømmen begynte fikk jeg beskjed om å følge med for " dette er viktig" Jeg får av og til symbolske syner/drømmer hvor jeg blir gjort oppmerksom på det på forhånd. Spent på å høre om noen har noen tanker om betydningen av den.

Jeg står i en dal. Hele dalen er stein og på hver side reiser det seg høye fjell. Både på fjellsidene og i dalen er steinen glattskurt. Jeg hører en ramlende lyd. Slik man hører når stein ruller på stien. Jeg ser en stor mørk, rundt steinblokk som ruller ned fra den ene fjellsiden, over dalen og opp til toppen på det motsatte fjellet. Så ruller den tilbake, opp på fjelltoppen den kom fra. Den fortsetter å rulle frem og tilbake noen ganger. Steinblokken er størst når den er nede i dalen og så blir den mindre etterhvert som den ruller opp mot en av toppene. Som om den legger igjen lag av seg selv eller slipes ned. Når den ruller tilbake er det som det den mistet blir pakket på igjen, slik at den er like stor når den når bunnen,- for så å minske på nytt på vei opp igjen.
Etter noen gangen frem og tilbake øker den farten og når den når toppen på den venstre fjelltoppen, farer den opp mot himmelen og forsvinner

Jeg kan ikke se at jeg har plukket opp noe i løpet av dagen som kunne gi denne drømmen.

Noen som har noen tanker ?
Antall ord: 271
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
helgemann
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 06 Mar 2009 02:04
15
Har takket: 391 ganger
Blitt takket: 249 ganger

- Symbolsk drøm

Innlegg av helgemann »

Høres ut som en slag forløses drøm. Noe er satt i gang hos deg. Når du er i bunnen av denne dalen, så vil alt det gamle "balle" på deg, men når du når toppene igjen, så legges det gamle i fra deg.

En dal kan jo være dyp dykk ned i mørket, for så å komme til overflaten igjen, via fjellene.

Jeg tror at det er noe hos deg som har sluppet taket, som er fri, og ikke lengre er fastlåst.
Antall ord: 90

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Symbolsk drøm

Innlegg av Arven »

Tusen takk for spennende svar Helgemann :D
Det kan stemme med ting jeg opplever i livet mitt akkurat nå. Jeg skal tygge litt mer på den !
Antall ord: 25
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links