Drømmer, NDO & ut av kroppenSpesielle drømmer

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Knutleif

Spesielle drømmer

Innlegg av Knutleif »

Tenkte å starte min aktivitet her igjen ved å dele et par (andre) drømmer jeg har hatt;

1. Jeg er på et sted. Følelsen av å være på stedet er helt ubeskrivelig. Positiv energi omgir plassen, og jeg bare hygger meg den tida jeg får være der. Jeg vet det er en drøm, men vil det skal var så lenge som mulig. Når jeg våkner, så kan jeg, når jeg trenger det, hente frem denne gode følelsen og bruke den til å komme over vanskelige ting.. Som mobbing på skolen og slikt.. Triste ting blir liksom meningsløse når jeg tar meg tid til å sitte og kjenne på denne følelsen jeg ikke vet hva er, men jeg tror den er tilknyttet en positiv hendelse i fortida.. Men skjønner ikke helt hvorfor det kun er ett sted jeg kan tenke på for å hente den frem, kanskje det alltid er det stedet jeg har forbundet den følelsen med, selvom jeg ikke så det før jeg ble over 20.. Er et fint sted, hvor jeg godt kunne satt opp telt og oppholdt meg lenge ^^,

2. Også nå er jeg på et sted. Men.. Denne ganga er det ei bygning. Denne bygninga rommer en merkelig følelse. Klarer ikke beskrive det annet enn at jeg føler meg helt tom når jeg tenker på det. Jeg har sett et sted som likner på det stedet, men ikke noe slikt. Det blir nesten som om jeg har sett noe fra et annet liv.. Men denne følelsen er noe jeg ikke liker.. Men jeg kan hente denne også frem når jeg vil.. Vil jo ikke, men det hender jeg gjør det for å prøve å definere den som et resultat av et eller annet jeg har opplevd, men per dags dato har jeg ingen anelse hva denne betyr. Håper bare at det ikke er noe negativt, hvilket det antakeligvis ikke er, siden jeg da tror jeg skulle fått flere varsler i form av andre liknende følelser?

To veldig merkelige drømmer/ følelser jeg ikke vet mye om..

Rotete skrevet, men føler jeg fikk med essensen av det jeg ville skrive ;)
Antall ord: 373

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Spesielle drømmer

Innlegg av Arven »

Jeg hadde en lignenede drøm som den første du beskriver. Mange år siden nå og jeg fikk en helt klar følelse at den var en slags gave til meg som jeg skulle bruke. I alle år etter har jeg alltid brukt dette stedet til meditasjon og føler det veldig riktig.
Kanskje du kan bruke drømmen din på samme måte ? :D
Velkommen til oss forresten !
Antall ord: 69
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.

Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Knutleif

- Spesielle drømmer

Innlegg av Knutleif »

Er mulig jeg kan bruke den til å meditere.. Har ikke prøvd det før siden jeg antakeligvis foreløpig ikke har kommet til stadiet der jeg kan sitte i timevis og la tida flyte forbi, jeg er mer på det stadiet at jeg kan sitte 10 min og tenke på drømmen, hente følelsen, og rense kroppen for vonde følelser som alltid kommer snikende, ofte uten grunn, men siden jeg har brukt denne følelsen til det, så blir vel det det samme som å bruke den til meditasjon? Er vel en form for meditasjon selvom jeg ikke har brukt så lang tid med den på en gang?

Kan også nevne en annen drøm jeg hadde for lenge siden, om involverte en annen følelse, som var god på samme måte som den andre, men samtidig helt annerledes. Om jeg nå i ettertid tenker på den, så husker jeg alt som skjedde i den helt tydelig, ting som var involvert, selvom jeg ikke har noen spesiell tilknytning til noen av tingene der, men er vel slik at drømmer stort sett aldri gir mening, men når man får en slik.. Ja, gave, så må man jo nesten bruke den til det man tror den er ment til?

Takk for svar :)
Antall ord: 216

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

helgemann
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 06 Mar 2009 02:04
15
Har takket: 391 ganger
Blitt takket: 249 ganger

- Spesielle drømmer

Innlegg av helgemann »

2. Også nå er jeg på et sted. Men.. Denne ganga er det ei bygning. Denne bygninga rommer en merkelig følelse. Klarer ikke beskrive det annet enn at jeg føler meg helt tom når jeg tenker på det. Jeg har sett et sted som likner på det stedet, men ikke noe slikt. Det blir nesten som om jeg har sett noe fra et annet liv.. Men denne følelsen er noe jeg ikke liker.. Men jeg kan hente denne også frem når jeg vil.. Vil jo ikke, men det hender jeg gjør det for å prøve å definere den som et resultat av et eller annet jeg har opplevd, men per dags dato har jeg ingen anelse hva denne betyr. Håper bare at det ikke er noe negativt, hvilket det antakeligvis ikke er, siden jeg da tror jeg skulle fått flere varsler i form av andre liknende følelser?
Du skal ikke se bort i fra, at du tar et tilbake blikk til dine tidligere liv.

Bygning i drømmer, står som regel for liv man har levd. De personene man har vært. Fasaden på huset, beskriver det ytre hos oss, det indre beskriver personligheten våres.

Men, hvis man skal bruke drømmen som et tilbake blikk på tidligere liv, så kan bygningen være noe negativt som har skjedd der. Alt i fra mord, til voldtekt. Jeg tenker at når du har hentet krefter, mot og styrke, så bør du gå inn i denne drømmen, se hva som er der, og så ufarlig gjøre den. Slik at du kan gå videre. Slik at drømmen ikke blir en brems for din videre utvikling.
Antall ord: 287

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links