Nå har det seg sånn at jeg drømmer mye som tidligere sagt. Jeg har hvert hos psykiater, snakket med lege osv men de fleste svar jeg får fra de jeg som regel håper kan gi et noen lunde fornuftig svar er bare et stort spørsmålstegn etterfulgt av tilnærming til nytt tema. Enten er det jeg som kanskje ikke formulerer meg godt nok eller så har jeg kanskje henvendt meg til feil type folk å spørre. Så jeg håper jeg kanskje kan få litt hjelp her inne på dette forumet i denne tråden.
Det har seg sånn at jeg drømmer mye om krig, død, ja som regel er det bare mørke drømmer. Jeg er på forskjellige steder å i drømmene har jeg opplevd alt fra å få en kniv skjært over brystet, bli skutt på osv. Det som plager meg er ikke nødvendigvis at det er mørke skumle drømmer for det venner man seg til når man har hatt sånne fra barne alder. Jeg kan huske at så lenge jeg har har drømt har drømmene hvert, hva kan man si alt for virkelighetsnære. Som barn har jeg aldri fått en kniv presset inn i brystet å skjært på tvers over hele. Jeg følte ikke at jeg var i min egen kropp heller, men omgivelsene kunne ligne litt på de stedene jeg har hvert før. Noen ganger ligner de å andre ganger ikke. Men mine voldelige drømmer og noen ganger absurde drømmer, så føles det ut som om jeg er der hundre prosent å det er like vanskelig for meg å sove igjen etterpå å sånn har jeg hatt det hele livet. Jeg vet jeg har god fantasi å noen ganger vet jeg det skyldes kanskje en film eller noe lignende jeg har sett men for det alle meste dukker absurde å mørke drømmer uten å ha fremprovosert det. Akkurat som da jeg var barn å sånn uten videre drømte jeg det kom en slange ned i mot ansiktet mitt og i mer voksen alder drømmer om gjeng-opprør, krig i ukjent land osv
Det er litt vanskelig å forklare hva jeg vil frem til for når et gjelder å spørre om hjelp føler jeg meg alltid litt hemmet i forhold til hva jeg skal legge frem å hvordan som ender opp med at ingen forstår meg eller hva jeg vil frem til. Det er nesten så jeg tenkte å slette dette innlegget men jeg har et lite håp om at kanskje noen klarer å tolke mine formuleringer her inne
Så det jeg lurer på er, er det noe drømmene prøver å fortelle meg når jeg husker dem ? Hvorfor drømmer jeg så virkelighetsnært, hele tiden. Jeg ser mye i drømmene jeg ikke vil se ting som jeg kunne hvert for uten å ting skjer med meg, som jeg føler på kroppen som jeg kunne hvert for uten, å er de ikke voldelige er de absurde som at jeg kan fly osv som er slitsomt. Altså det er slitsom å fly å når jeg får sånn drøm kan jeg i drømmen huske tidligere at jeg har hatt en sånn drøm før men på en annen plass å tenker å nå igjen ja. Hvorfor husker jeg hva jeg har gjort i tidligere drømmer å...å... uff gir opp dette føler jeg bare blir mer å mer dumt jeg skriver nå så får håpe noen vet no
Drømmer, NDO & ut av kroppen ⇒ Trenger litt hjelp
Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer
-
- Nybegynner
- Startet: 06 Apr 2012 12:56
- 12
- Kjønn (valgfri): ukjent
- Har takket: 44 ganger
- Blitt takket: 28 ganger
Trenger litt hjelp
Sist redigert av Anonymius på 22 Apr 2012 23:57, redigert 2 ganger totalt. Antall ord: 598
Ingenting er umulig, det må bare trenes på
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 08 Apr 2011 21:38
- 13
- Kjønn (valgfri): en ei
- Lokalisering: Ved siden av skogen
- Har takket: 855 ganger
- Blitt takket: 996 ganger
- Trenger litt hjelp
Har du prøvd å skrive ned drømmene dine ? Jeg tenker kanskje at det da ville kunne komme frem et mønster eller noe som kunne gjøre det lettere for deg å forstå
Det høres ut som det kan være et budskap i dem, siden de er såpass like i tema og har vart over så lang tid
Det høres ut som det kan være et budskap i dem, siden de er såpass like i tema og har vart over så lang tid
Antall ord: 61
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 06 Apr 2012 12:56
- 12
- Kjønn (valgfri): ukjent
- Har takket: 44 ganger
- Blitt takket: 28 ganger
- Trenger litt hjelp
Jeg har aldri skrevet dem ned jeg husker dem i hodet. kanskje det hadde hvert en ide. Når det kommer til drømmer er jeg litt redd.
Antall ord: 28
Ingenting er umulig, det må bare trenes på
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 06 Mar 2009 02:04
- 15
- Har takket: 391 ganger
- Blitt takket: 249 ganger
- Trenger litt hjelp
Kanskje det er fortids drømmer? Drømmer om liv i fra andre tider? Er fult mulig det.
Antall ord: 18
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 26 Apr 2012 20:09
- 12
- Kjønn (valgfri): Kjærring!
- Har takket: 268 ganger
- Blitt takket: 636 ganger
- Trenger litt hjelp
Hvis du begynner å skrive ned drømmene vil du etter hvert se at det er visse ting som gjentar seg, selv om drømmene kan være helt forskjellige på andre måter. Om dette er noe du egentlig vil vite er jo en annen sak (gjett hvordan jeg vet det ), men det kan jo være nyttig.
Antall ord: 58
... for the demon shall bear a nine-bladed sword. NINE-bladed! Not two or five or seven, but NINE, which he will wield on all wretched sinners, sinners just like you, sir, there, and the horns shall be on the head, with which he will...
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 15
- - Trenger litt hjelp
Signerer denne! Har skrevet ned mine drømmer i mange år. Har blitt en hel perm med rare drømmer. Og det stemmer som du sier, at "gjentagende" drømmer, har som regel et budskap.xyrea skrev:Hvis du begynner å skrive ned drømmene vil du etter hvert se at det er visse ting som gjentar seg, selv om drømmene kan være helt forskjellige på andre måter. Om dette er noe du egentlig vil vite er jo en annen sak (gjett hvordan jeg vet det ), men det kan jo være nyttig.
Antall ord: 95
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 08 Apr 2012 16:26
- 12
- Har takket: 6 ganger
- Blitt takket: 6 ganger
- Trenger litt hjelp
Må innrømme jeg tenker litt i retning et forrige liv her....men jeg er da ingen ekspert. Men har også hørt at drømmer som oftest betyr det stikk motsatte av det man drømmer: For eks : Drukning betyr at den som drukner i drømmen skal leve lenge. Vel vel. Dette er da et simpelt forsøk
Antall ord: 60
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 15
- - Trenger litt hjelp
Det var nok det man tenkte før i tiden, det! :mozilla_wink:Bride skrev:Må innrømme jeg tenker litt i retning et forrige liv her....men jeg er da ingen ekspert. Men har også hørt at drømmer som oftest betyr det stikk motsatte av det man drømmer: For eks : Drukning betyr at den som drukner i drømmen skal leve lenge. Vel vel. Dette er da et simpelt forsøk
I eksemplet ditt: Vann betyr følelser. Og når du drukner i vannet, kan det være at du har tatt deg vann overhodet, eller at du drukner deg selv i negative følelser. Men det kan også bety at du tar en dyp dyk ned i følelses havet ditt.
Antall ord: 127
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 25 Aug 2004 16:02
- 20
- Har takket: 967 ganger
- Blitt takket: 892 ganger
- Trenger litt hjelp
Jeg skal forsøke å gi et så godt svar som jeg klarer.
Selv har jeg hatt de samme erfaringene som deg fra jeg var barn.
Helt frem til voksen alder hadde jeg drømmer (og fremdeles en gang i blant) som skildrer voldelige og brutale handlinger. Jeg har selv blitt skutt i hodet, for så å dø i mine drømmer, skutt i ryggen, blitt kastet ned i søppelkverner som har most meg til pizzafyll. Drømte ofte slike drømmer da jeg var liten, og fremdeles er drømmene mine i ny og ne preget av ondskap og en følelse av håpløshet og fangenskap.
Det sies at drømmene våre er med på å forberede oss på det å takle situasjoner som oppstår i livet bedre. Ikke nødvendigvis (selvfølgelig) de tingene vi opplever; men metaforer på dem.
Sett ut ifra dette perspektivet har du ikke så mye å frykte:
Det som ikke dreper deg gjør deg sterkere. For ikke å snakke om at dette kun er drømmer.
Jeg er av den oppfatning av at drømmer skjer på et plan, men det er på det astrale planet.
Her kan vi ikke skades, uansett hva som skjer. Vi kan selvfølgelig arres, og som du sier så blir man jo vant med grusomme drømmer, og da er det ikke lenger så skremmende heller. Ubehagelig kan det for all del fortsette å være, men det kan også hjelpe til med å takle mye man ellers ikke hadde klart å takle i det våkne livet. Og gledesrusen man kan oppleve av å drømme at man møter noen, blir forelsket, har sex eller reiser til nye, spennende steder - den kan bli sittende lenge igjen i kropp og sinn etterpå. Alt dette er følelser.
Hvis det er noe vi mennesker preges av, så er det nettopp følelser.
De overstyrer all rasjonalitet når det kommer til stykket. Enten det er snakk om at vi har fortrenget selvkontrollen eller midlertidig mistet den. Vi overstyrer gjerne følelser for å fremstå som rasjonelle vesener, men balansen andre vei skjer gjerne mer automatisk... vi kan ikke bestemme oss for å føle noe. Det bare skjer.
Jeg vil si at uansett hvordan du har plagdes med disse dystre drømmene før, så kommer du veldig godt utav det fordi du blir styrket. Du lærer å vite mye om deg selv på denne måten, for det som kommer frem i drømmene våre er det som ligger sortert under det bevisste som skjer i hjernen din. Klarer du å koble det til noe du opplever i hverdagen og i fortiden er mye av jobben gjort.
Nøkkelen ligger i drømmetolkning, og den kan ikke gå etter boka.
Det er derfor det er så populært med drømmetolkning, fordi det kan si så mye om underbevisstheten din. Ville derfor fulgt tipsene du har fått om å loggføre drømmene dine
Selv har jeg hatt de samme erfaringene som deg fra jeg var barn.
Helt frem til voksen alder hadde jeg drømmer (og fremdeles en gang i blant) som skildrer voldelige og brutale handlinger. Jeg har selv blitt skutt i hodet, for så å dø i mine drømmer, skutt i ryggen, blitt kastet ned i søppelkverner som har most meg til pizzafyll. Drømte ofte slike drømmer da jeg var liten, og fremdeles er drømmene mine i ny og ne preget av ondskap og en følelse av håpløshet og fangenskap.
Det sies at drømmene våre er med på å forberede oss på det å takle situasjoner som oppstår i livet bedre. Ikke nødvendigvis (selvfølgelig) de tingene vi opplever; men metaforer på dem.
Sett ut ifra dette perspektivet har du ikke så mye å frykte:
Det som ikke dreper deg gjør deg sterkere. For ikke å snakke om at dette kun er drømmer.
Jeg er av den oppfatning av at drømmer skjer på et plan, men det er på det astrale planet.
Her kan vi ikke skades, uansett hva som skjer. Vi kan selvfølgelig arres, og som du sier så blir man jo vant med grusomme drømmer, og da er det ikke lenger så skremmende heller. Ubehagelig kan det for all del fortsette å være, men det kan også hjelpe til med å takle mye man ellers ikke hadde klart å takle i det våkne livet. Og gledesrusen man kan oppleve av å drømme at man møter noen, blir forelsket, har sex eller reiser til nye, spennende steder - den kan bli sittende lenge igjen i kropp og sinn etterpå. Alt dette er følelser.
Hvis det er noe vi mennesker preges av, så er det nettopp følelser.
De overstyrer all rasjonalitet når det kommer til stykket. Enten det er snakk om at vi har fortrenget selvkontrollen eller midlertidig mistet den. Vi overstyrer gjerne følelser for å fremstå som rasjonelle vesener, men balansen andre vei skjer gjerne mer automatisk... vi kan ikke bestemme oss for å føle noe. Det bare skjer.
Jeg vil si at uansett hvordan du har plagdes med disse dystre drømmene før, så kommer du veldig godt utav det fordi du blir styrket. Du lærer å vite mye om deg selv på denne måten, for det som kommer frem i drømmene våre er det som ligger sortert under det bevisste som skjer i hjernen din. Klarer du å koble det til noe du opplever i hverdagen og i fortiden er mye av jobben gjort.
Nøkkelen ligger i drømmetolkning, og den kan ikke gå etter boka.
Det er derfor det er så populært med drømmetolkning, fordi det kan si så mye om underbevisstheten din. Ville derfor fulgt tipsene du har fått om å loggføre drømmene dine
Antall ord: 492
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”
leave the house before you find something worth staying in for.”
Hide post links |