Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ mosjøen
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 21 Jan 2007 20:23
- 17
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Helgeland
-
- Nybegynner
- Startet: 01 Des 2004 13:42
- 19
- Lokalisering: Midt i Norge
- Har takket: 10 ganger
- Blitt takket: 3 ganger
Håper å få denne på forsiden igjen, slik at jeg kanskje kan få tak i Minah... igjen.
Antall ord: 17
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 17
halloen ! lenge siden jeg har vært her inne nå - hei atir :mozilla_smile: prøvde du å få tak i meg ? skal vi ut på tur snart ? :mozilla_smile: jobber fryktelig mye for tida , men skal prøve å legge inn litt tid til datan !
Antall ord: 44
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 19
Hei Minah! Der var du ja. Hadde vært knall og dratt på tur snart ja.... er kjempeklar for det! Har sendt deg en pm, som du kanskje ikke har lest? Men bare send meg en pm, så kan vi ordne det på den måten. Avventer spent å høre fra deg!
Antall ord: 52
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 06 Jul 2005 05:25
- 19
Blir spennende å høre hvordan turen gikk. Det hadde vært fint om dere kunne tatt med film kamera og filme turen
Antall ord: 22
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 19
Ja det var lurt! tror jeg tar med både filmkamera og vanlig kamera! Takk for påminnelsen! Nå håper jeg bare jeg hører fra henne snart... :mozilla_laughing:
Antall ord: 31
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 19
-
- Nybegynner
- 17
-
- Nybegynner
- 19
-
- Nybegynner
- Startet: 02 Apr 2012 12:30
- 12
- Kjønn (valgfri): Mann
- Lokalisering: Hus
- mosjøen
Ble det noe tur på dere eller ? : )
Det er faktisk ganske mange steder,hus og plasser som det visstnok skal spøke i, på osv.
Det røde huset i bjørnådalen på vei sør fra mosjøen(E6) er jo ganske så kjjent da, av de fleste. Tror det er mer enn at det bare er lite sol, og høye fjell osv. Har hørt at folk som har bodd der har vært plaget med en del uro som at møbler og ting flytter på seg. Har og hørt at det har vert observert en gammel dame med slik som man bærer bøtter med vann, sånn planke over nakken. Og hun gikk rett gjennom uthuset/uteboden som står utafor huset. Men dette er kun ting jeg har hørt altså.
Har hørt at det skal være en del aktivitet i sjåmo området. En Mann og hans sønn døde ien snøstorm ved et skogsholdt ikka langt fra skiløypene mot trimkassen. Det var hørt stemmer og rop i det området i langt tid, helt til at man fjernet beirestene etter dem og begravde dem på verdig vis.
En annen historie fra skjåmoen er om Kapfjelljohan eller Klappfjelljohan, er ikke helt sikker. Dette var i gamle dager og han skulle på en fest fra herringen til kjemsåsen. Det var mørkt og han gikk etter lysene som han kunne se i kjemsåsen. Han gikk vistnok rett i en bløtmyr, og druknet og forsvant. Han har aldri blitt funnet. Alt dette fra skjåmoen har jeg hørt fra en lokal mann som bor på en gård der . En veldig seriøs og klok mann.
Det er faktisk ganske mange steder,hus og plasser som det visstnok skal spøke i, på osv.
Det røde huset i bjørnådalen på vei sør fra mosjøen(E6) er jo ganske så kjjent da, av de fleste. Tror det er mer enn at det bare er lite sol, og høye fjell osv. Har hørt at folk som har bodd der har vært plaget med en del uro som at møbler og ting flytter på seg. Har og hørt at det har vert observert en gammel dame med slik som man bærer bøtter med vann, sånn planke over nakken. Og hun gikk rett gjennom uthuset/uteboden som står utafor huset. Men dette er kun ting jeg har hørt altså.
Har hørt at det skal være en del aktivitet i sjåmo området. En Mann og hans sønn døde ien snøstorm ved et skogsholdt ikka langt fra skiløypene mot trimkassen. Det var hørt stemmer og rop i det området i langt tid, helt til at man fjernet beirestene etter dem og begravde dem på verdig vis.
En annen historie fra skjåmoen er om Kapfjelljohan eller Klappfjelljohan, er ikke helt sikker. Dette var i gamle dager og han skulle på en fest fra herringen til kjemsåsen. Det var mørkt og han gikk etter lysene som han kunne se i kjemsåsen. Han gikk vistnok rett i en bløtmyr, og druknet og forsvant. Han har aldri blitt funnet. Alt dette fra skjåmoen har jeg hørt fra en lokal mann som bor på en gård der . En veldig seriøs og klok mann.
Antall ord: 297
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 29 Apr 2010 12:46
- 14
- Lokalisering: Utpå landet, litt oppi nord
- Har takket: 560 ganger
- Blitt takket: 128 ganger
- mosjøen
Hørte om det røde huset, sør for Mosjøen for mange år siden.. Tror det ikke var rødt den gang. Men jeg visste ikke om det var sant da!
Var jo synd at de to som skulle ut på tur, ikke fortalte hvordan det gikk etterpå.. Er jo mange år siden nå, så de er vel ikke innom her lengre!
Var jo synd at de to som skulle ut på tur, ikke fortalte hvordan det gikk etterpå.. Er jo mange år siden nå, så de er vel ikke innom her lengre!
Antall ord: 64
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 02 Apr 2012 12:30
- 12
- Kjønn (valgfri): Mann
- Lokalisering: Hus
- - mosjøen
Kiara skrev:Hørte om det røde huset, sør for Mosjøen for mange år siden.. Tror det ikke var rødt den gang. Men jeg visste ikke om det var sant da!
Ja, var det
Antall ord: 69
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 19
- - mosjøen
Kiara skrev:Hørte om det røde huset, sør for Mosjøen for mange år siden.. Tror det ikke var rødt den gang. Men jeg visste ikke om det var sant da!
Å joda, er fortsatt innom her... men vet ikke om Minah er det.
Har dessverre ikke blitt noe av disse turene, men håper fortsatt at det blir... Og da ska dere få høre!
Antall ord: 100
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 29 Apr 2010 12:46
- 14
- Lokalisering: Utpå landet, litt oppi nord
- Har takket: 560 ganger
- Blitt takket: 128 ganger
- - - mosjøen
Jaa.. det vil jeg gjerne!atir skrev:Kiara skrev:Hørte om det røde huset, sør for Mosjøen for mange år siden.. Tror det ikke var rødt den gang. Men jeg visste ikke om det var sant da!
Å joda, er fortsatt innom her... men vet ikke om Minah er det.
Har dessverre ikke blitt noe av disse turene, men håper fortsatt at det blir... Og da ska dere få høre!
Antall ord: 107
Hide post links |