Har hørt, lest og en smule merket at en spesiell ting kan ha festet energi til seg. Har til tider syns det har vært snodig at en vanlig materiell ting kunne føre med seg energier. Har derfor vært skeptisk mot å ta såkalte "trofeer" med fra hjemsøkte steder. Og man bør når det er sagt være forsiktig med å oppsøke slike steder også for det finnes såkalte klebeånder som legger seg til å følge etter en som går inn i hjemsøkt hus/sted osv.
Vi bor i et gammelt hus, og fant masse gamle møbler i en bod som ingen som bodde der eide. Huset har skiftet eiere og folk som har leid her har flyttet inn og ut men ingen har sagt at dem eier disse møblene. Så da vi fant dem, ga vi dem tilbake til forgje huseier bortsett fra 1 ting. Og det var et stor gammel veggseksjon.
Vi har ikke merket noe særlig til noe med denne veggseksjonen bortsett fra noen andre som bor i huset her sier at h*n for problemer med å sove fordi h*n blir redd. Jeg har selv ligget å stirret på denne veggseksjonen og merker det er litt ekkelt rundt den. Finner ikke helt ord til å beskrive men det er akkurat som om noe er ved den og venter til du sovner. Er ikke det helt sykt? Men jeg har tenkt en del for meg selv at vi vet jo ingenting om den eller eieren av den. nada niks faktisk! men har tenkt den paranormale tanken der ja!
Så hva tenker dere? uansett er dette med energier som følger en person eller ting litt interesant men noe man bør høyst respektere også.
Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ energier.
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Standard bruker
- Startet: 06 Mar 2009 02:04
- 15
- Har takket: 391 ganger
- Blitt takket: 249 ganger
- energier.
Jeg ville ikke ha beholdt veggseksjonen, uansett hvor fin og koselig den ser ut.
Alt blir jo påvirket av energiene rundt en, også møbler. Mange mener at det tull og vas, at gjenstander blir påvirket av mennesker, eller stedet(-ene) der de(n) har vært på. Men jeg har VELDIG dårlig erfaring med ting, som har vært oppbevart i et negativt hus. Jeg måtte brenne alle tingene jeg fikk i fra dette huset, for å få fred. Og når den personen hos dere ikke får sove, pga denne møbelen, er det nok noe i det. Det trenger selvfølgelig ikke være ånder som er med den, negative energier er nok til å skape problemer.
Alt blir jo påvirket av energiene rundt en, også møbler. Mange mener at det tull og vas, at gjenstander blir påvirket av mennesker, eller stedet(-ene) der de(n) har vært på. Men jeg har VELDIG dårlig erfaring med ting, som har vært oppbevart i et negativt hus. Jeg måtte brenne alle tingene jeg fikk i fra dette huset, for å få fred. Og når den personen hos dere ikke får sove, pga denne møbelen, er det nok noe i det. Det trenger selvfølgelig ikke være ånder som er med den, negative energier er nok til å skape problemer.
Antall ord: 123
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
- energier.
ja mye mulig. Jeg overdriver ikke og trekker heller ikke fra noe derfor var vel kanskje dette innlegget litt tamt. Men alt går i følelser derfor tenker jeg på tinger som medbringer energi. Den er stor og fin men føler vi må gi den tilbake. Men vi vet jo ikke hvem den er sin...
En føler litt slik at noen følger med for hver gang man går forbi den, den ekle følelsen er bestandig der. Tenker litt sånn også at jeg er redd for å skrive for mye for å drite meg ut her men d får bare la gå.
Har noen av dere der ute opplevd at en gjenstand har bringt med seg noe? eller eventuelt deg selv har medbragt noe ved å oppsøke noe du ikke skulle gjort?
Har fått en del tips på melding om at man kan bruke salvie på den, men jeg tenker slik...den er ikke vår og d blir den aldri heller, og er det noen for all del som skulle "følge" den så få de ha den i fred.
En føler litt slik at noen følger med for hver gang man går forbi den, den ekle følelsen er bestandig der. Tenker litt sånn også at jeg er redd for å skrive for mye for å drite meg ut her men d får bare la gå.
Har noen av dere der ute opplevd at en gjenstand har bringt med seg noe? eller eventuelt deg selv har medbragt noe ved å oppsøke noe du ikke skulle gjort?
Har fått en del tips på melding om at man kan bruke salvie på den, men jeg tenker slik...den er ikke vår og d blir den aldri heller, og er det noen for all del som skulle "følge" den så få de ha den i fred.
Antall ord: 187
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 06 Mar 2009 02:04
- 15
- Har takket: 391 ganger
- Blitt takket: 249 ganger
- - energier.
Ja, jeg har sagt litt om det ovenfor. Jeg mottok en rekke ting i fra en nær slekting, som har bodd i et negativt hus (svarteboka har blitt brukt i det huset). Jeg følte meg ikke helt til mote da jeg fikk disse tingene i hus, men slo meg til ro med det, og la de i boden. Men jeg likte ikke å ha disse tingene i mitt eie, men viste ikke hva jeg skulle gjøre med de, var jo for galt i kaste de, tenkte jeg. Så en dag, da jeg var hos min mor på besøk, fortalte hun om en drøm, som fortalte at jeg hadde mottatt noe negativt, som jeg ikke burde hatt. Jeg forhørte meg med min mors venninne, som også er synsk, om hva jeg burde gjøre. Hun mente at jeg burde brenne det jeg hadde fått. Så da gjorde jeg det, tok med min mor, og tingene, og fant et høvelig sted å gjøre dette på. Jeg gravde et dypt nok hull i bakken, la tingene ned i den, og tente på. Senere grov jeg igjen, og ba stedets ånder passer på. Det var en gjenstand som jeg ikke ødela, den ga jeg bort til et antikvarisk butikk, som senere brant ned....wiccawitch skrev:ja mye mulig. Jeg overdriver ikke og trekker heller ikke fra noe derfor var vel kanskje dette innlegget litt tamt. Men alt går i følelser derfor tenker jeg på tinger som medbringer energi. Den er stor og fin men føler vi må gi den tilbake. Men vi vet jo ikke hvem den er sin...
Så hadde jeg vært deg, hadde jeg gitt den til en antik.butikk, eller brent den.
Antall ord: 422
Hide post links |