Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ hjelp? demon osv
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Standard bruker
- Startet: 06 Jun 2009 01:36
- 15
- Kjønn (valgfri): Mann
- Lokalisering: Tromsø
- Har takket: 1 gang
- Blitt takket: 39 ganger
- hjelp? demon osv
Jeg mener det var nødvendig.
Ankh har vel neppe ment noe ondt, og det er ikke ulovlig å mene noe. Men jeg synes det viser mangel på folkeskikk å bryte seg inn på en tråd der jeg har tilbudt meg å hjelpe ei som har hatt problemer med negative energier, for å si at det jeg holder på med ikke vil virke. Kanskje det hadde vært klokere å ventet litt for å se det an?
Det er jo titt og ofte at det kommer slike forespørsler om hjelp fra folk her, men de fleste av disse forespørslene blir stående ubesvarte. Eller så sier man bare at de skal kontakte et medium. Her tilbydde jeg meg selv å hjelpe siden S.Therese var såpass desperat som hun var, og jeg gjorde dette gratis. Hvorfor skal da folk begynne å kritisere meg for dette FØR de ser om det har virket?
Er det den gode gamle janteloven som er på ferde her igjen, eller hva?
Vel, nå har Ankh sett at det virker, og nå har alle andre sett det, at jeg faktisk kan hjelpe folk som har slike problemer. Og det er mye annet jeg kan hjelpe med også.
Når det gjelder de negative åndene som plaget S.Therese så er de nå fjernet, og de vil ikke komme tilbake. Det man trodde var en "Demon" viste seg å være en veldig ulykkelig ånd ved navn Otto, som ikke fikk fred i sin sjel pga. tapt kjærlighet, og som ville kommunisere med noen mennesker som kunne forstå han og hjelpe ham til en bedre sinnstilstand. Og jeg fikk også mine ånde-hjelpere til å hjelpe ham.
En annen ånd som var der var mer ondsinnet, og kan godt sammenlignes med en demon - men de fleste vil se han kun som en helt vanlig menneskelig ånd. Saken er at det ikke er så heldig å skremme folk med betegnelser som "demoner" når man først skal drive på i denne bransjen.
Ellers er jeg jo ikke uenig med deg, Flawellli, om at man kan prøve å gjøre noe sammen med sine venner. Men om ikke dette virker, er det da noe galt i å kontakte noen som kan få litt fart på sakene?
S.Therese er i hvert fall takknemlig for det jeg har gjort, og takket meg så mye for hjelpen.
Ankh har vel neppe ment noe ondt, og det er ikke ulovlig å mene noe. Men jeg synes det viser mangel på folkeskikk å bryte seg inn på en tråd der jeg har tilbudt meg å hjelpe ei som har hatt problemer med negative energier, for å si at det jeg holder på med ikke vil virke. Kanskje det hadde vært klokere å ventet litt for å se det an?
Det er jo titt og ofte at det kommer slike forespørsler om hjelp fra folk her, men de fleste av disse forespørslene blir stående ubesvarte. Eller så sier man bare at de skal kontakte et medium. Her tilbydde jeg meg selv å hjelpe siden S.Therese var såpass desperat som hun var, og jeg gjorde dette gratis. Hvorfor skal da folk begynne å kritisere meg for dette FØR de ser om det har virket?
Er det den gode gamle janteloven som er på ferde her igjen, eller hva?
Vel, nå har Ankh sett at det virker, og nå har alle andre sett det, at jeg faktisk kan hjelpe folk som har slike problemer. Og det er mye annet jeg kan hjelpe med også.
Når det gjelder de negative åndene som plaget S.Therese så er de nå fjernet, og de vil ikke komme tilbake. Det man trodde var en "Demon" viste seg å være en veldig ulykkelig ånd ved navn Otto, som ikke fikk fred i sin sjel pga. tapt kjærlighet, og som ville kommunisere med noen mennesker som kunne forstå han og hjelpe ham til en bedre sinnstilstand. Og jeg fikk også mine ånde-hjelpere til å hjelpe ham.
En annen ånd som var der var mer ondsinnet, og kan godt sammenlignes med en demon - men de fleste vil se han kun som en helt vanlig menneskelig ånd. Saken er at det ikke er så heldig å skremme folk med betegnelser som "demoner" når man først skal drive på i denne bransjen.
Ellers er jeg jo ikke uenig med deg, Flawellli, om at man kan prøve å gjøre noe sammen med sine venner. Men om ikke dette virker, er det da noe galt i å kontakte noen som kan få litt fart på sakene?
S.Therese er i hvert fall takknemlig for det jeg har gjort, og takket meg så mye for hjelpen.
Antall ord: 391
How about that left hand, Ace?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 27 Jan 2005 22:17
- 19
- Kjønn (valgfri): Gammal røy
- Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
- Har takket: 455 ganger
- Blitt takket: 1355 ganger
- hjelp? demon osv
Nå tror jeg du har misforstått Thulr. Eller er du bare vrang og hårsår?
For det første er dette et diskusjonsforum, å beskylde folk for å være respektløse/ mangle folkeskikk fordi de ytrer seg blir for dumt. Om man ikke ønsker andres meninger holder man seg til private meldinger.
Dessuten har Ankh uttalt seg om demoner. Noe det visstnok ikke var snakk om her alikavel. Men det er da ingen som går til noe "personlig angrep" her, men kommer med generelle innspill om det trådstarter spør om.. hvordan kan det oppfattes som kritikk?
Forøvrig flott at trådstarter har fått hjelp.
For det første er dette et diskusjonsforum, å beskylde folk for å være respektløse/ mangle folkeskikk fordi de ytrer seg blir for dumt. Om man ikke ønsker andres meninger holder man seg til private meldinger.
Dessuten har Ankh uttalt seg om demoner. Noe det visstnok ikke var snakk om her alikavel. Men det er da ingen som går til noe "personlig angrep" her, men kommer med generelle innspill om det trådstarter spør om.. hvordan kan det oppfattes som kritikk?
Forøvrig flott at trådstarter har fått hjelp.
Antall ord: 110
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.
http://halvvill.blogspot.com/
http://halvvill.blogspot.com/
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 20 Sep 2011 11:43
- 13
- Har takket: 35 ganger
- Blitt takket: 72 ganger
- hjelp? demon osv
Takk Bearchild, er hjertens enig i det du skriver.
:like
Og Thulr, stille vann har dypest grunn.
det er flere her inne som renser hus, hvordan vet du at ikke folk her for hjelp via pm ?
Vær litt forsiktig med og hoppe til konklusjoner....
Flawelli
det er flere her inne som renser hus, hvordan vet du at ikke folk her for hjelp via pm ?
Flawelli
Antall ord: 46
Innom av og til en skjelden gang
Hide post links |
- hjelp? demon osv
Flott at det løste seg. For å ta litt om noen innlegg her som gikk på mine kommentarer, så startet jeg med å si litt om hva ting var. Slik tråden startet så stod det bare at Thulr tilbød seg å hjelpe, ikke at det ble noe av. Opplever ofte at man bruker endel begreper om hverandre, og ofte har alle sine definisjoner om hva ting er og ikke er. Spørsmål om husrens osv er en gjenganger og selv om jeg ikke driver med slikt selv så har jeg fått beskrevet endel svært ulike teknikker som ihvertfall for meg betyr at det er mange måter å gjøre dette på. Definisjonsmessig har mange husrensere forandret mening om sitt arbeid de siste årene, og gått fra å si at de tar husrens til å si at de foretar en energibalansering.
Diskusjoner om ondskap, demoner osv er en evig diskusjon som dras frem med gjevne mellomrom. Her er det svært ulike oppfatninger i miljøet, og ikke minst hvor "lett" man komemr i kontakt med slikt. Noen mener at en kjapp runde med ouijabrettet er nok, mens andre står steilt på sitt og mener at vanlige folk aldri vil klare å få kontakt med slike vesener fordi de må manes frem av folk som virkelig vet hva de gjør. Mange, som spiritualistkirken, mener at de ikke finnes, mens andre blir angrepet av slike.
Kristendommen har definert dem som den absolutte ondskap, mens andre definerer dem som tjenere av den samme kilden/gud/energi bare på ulike måter.
Jeg synes det er intr. å dykke ned i definisjonene rundt dette for å få et inntrykk av hva det påstås finnes i leiligheten, men for andre spiller det ingen rolle.
Det er også viktig å forstå at jeg ikke sa at det Thulr gjorde ikke virket, jeg sa bare at om det var en demon, alv, småfolk osv dvs noe annet enn en ånd så ville ikke en vanlig husrens hjelpe.
Det viste seg tydeligvis å være en vanlig ånd og Thulr har tydeligvis ryddet opp. Flott!
Nå har det seg også sånn at det i saken visstnok foregikk endel informasjonsutveksling på pm. Det gjør jo at man heller ikke får et helhetlig bilde på saken. Man vet for lite om på hvilket bakgrunn den som hevder at noe er i huset sier det han/hun gjør. Får for mange historier om folk som tar et kveldskurs i husrens og så skremmer de vettet av folk med å påstå at huset er fyllt opp med hærskarer av demoner, aliens, portaler, ånder, og alt de har hørt om på kurset og litt til. Det blir for dumt. Det er jo også tidligere torpedoer som har begynt med husrens og skal fjerne ånder med blind vold. Tviler på at det er noen suksess, men hvem tør klage?
Diskusjoner om ondskap, demoner osv er en evig diskusjon som dras frem med gjevne mellomrom. Her er det svært ulike oppfatninger i miljøet, og ikke minst hvor "lett" man komemr i kontakt med slikt. Noen mener at en kjapp runde med ouijabrettet er nok, mens andre står steilt på sitt og mener at vanlige folk aldri vil klare å få kontakt med slike vesener fordi de må manes frem av folk som virkelig vet hva de gjør. Mange, som spiritualistkirken, mener at de ikke finnes, mens andre blir angrepet av slike.
Kristendommen har definert dem som den absolutte ondskap, mens andre definerer dem som tjenere av den samme kilden/gud/energi bare på ulike måter.
Jeg synes det er intr. å dykke ned i definisjonene rundt dette for å få et inntrykk av hva det påstås finnes i leiligheten, men for andre spiller det ingen rolle.
Det er også viktig å forstå at jeg ikke sa at det Thulr gjorde ikke virket, jeg sa bare at om det var en demon, alv, småfolk osv dvs noe annet enn en ånd så ville ikke en vanlig husrens hjelpe.
Det viste seg tydeligvis å være en vanlig ånd og Thulr har tydeligvis ryddet opp. Flott!
Nå har det seg også sånn at det i saken visstnok foregikk endel informasjonsutveksling på pm. Det gjør jo at man heller ikke får et helhetlig bilde på saken. Man vet for lite om på hvilket bakgrunn den som hevder at noe er i huset sier det han/hun gjør. Får for mange historier om folk som tar et kveldskurs i husrens og så skremmer de vettet av folk med å påstå at huset er fyllt opp med hærskarer av demoner, aliens, portaler, ånder, og alt de har hørt om på kurset og litt til. Det blir for dumt. Det er jo også tidligere torpedoer som har begynt med husrens og skal fjerne ånder med blind vold. Tviler på at det er noen suksess, men hvem tør klage?
Antall ord: 485
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 15
- - hjelp? demon osv
Som du kan se, Ankh, så driver jeg med husrens. Det er først og fremst et spørsmål om evner og kontakter og er ikke noe man kan lese seg til. Man kan ikke bli en husrenser om man ikke selv har evnene innabords. Man kan lære ved bøker, men det grunnleggende kommer innenfra en selv. Sånn er det.Ankh skrev:Flott at det løste seg. For å ta litt om noen innlegg her som gikk på mine kommentarer, så startet jeg med å si litt om hva ting var. Slik tråden startet så stod det bare at Thulr tilbød seg å hjelpe, ikke at det ble noe av. Opplever ofte at man bruker endel begreper om hverandre, og ofte har alle sine definisjoner om hva ting er og ikke er. Spørsmål om husrens osv er en gjenganger og selv om jeg ikke driver med slikt selv så har jeg fått beskrevet endel svært ulike teknikker som ihvertfall for meg betyr at det er mange måter å gjøre dette på. Definisjonsmessig har mange husrensere forandret mening om sitt arbeid de siste årene, og gått fra å si at de tar husrens til å si at de foretar en energibalansering.
Man kan jo kalle det hva man vil. "Husrens" er for meg å fjerne negative ånder som er til byrde for de som bor der. Ikke å skulle fjerne ALLE ånder. For det kan man jo som kjent ikke gjøre, siden åndene er rundt oss hele tiden, og kommer og går. Kall det gjerne også energibalansering. Jeg selv ser imidlertid ingen grunn til å pynte på begrepene. Et hvert medium som kommuniserer med ånder bedriver spiritisme, men det er få som vil bruke akkurat den betegnelsen.
Som sagt: Avvent litt før du neste gang bryter inn å prøver å få folk til å tro at det er du som sitter på sannheten.
Er det spesielt demoner du her tenker på? I så fall har jeg gitt mine definisjoner. Og jeg mener dermed at en demon i form av et slags eventyrmonster med horn, høygaffel og hale er en feil fremstilling.Diskusjoner om ondskap, demoner osv er en evig diskusjon som dras frem med gjevne mellomrom. Her er det svært ulike oppfatninger i miljøet, og ikke minst hvor "lett" man komemr i kontakt med slikt. Noen mener at en kjapp runde med ouijabrettet er nok, mens andre står steilt på sitt og mener at vanlige folk aldri vil klare å få kontakt med slike vesener fordi de må manes frem av folk som virkelig vet hva de gjør. Mange, som spiritualistkirken, mener at de ikke finnes, mens andre blir angrepet av slike.
Vel, som sagt så pratet jeg med "demonen" som det andre mediet hadde vært i kontakt med, og dette viste seg å ha vært et helt vanlig menneske som deg og meg. En annen ånd som var der kunne kanskje sammenlignes med en demon siden han var mer ondsinnet og plaget folk for å ha det artig. Men som sagt så blir demon for meg en helt feil betegnelse på personer som ser ut som deg og meg.
Jeg tror nok de fleste kan være istand til å komme i kontakt med slike "demoner", men det er langt i fra alle som greier å fjerne dem.
Jeg synes det var interessant å finne ut hva/hvem som faktisk fantes i leiligheten. Og det fant jeg ut.Kristendommen har definert dem som den absolutte ondskap, mens andre definerer dem som tjenere av den samme kilden/gud/energi bare på ulike måter.
Du kom inn på tråden og sa at man måtte gjøre helt spesielle ting ved husrens, og det skinte jo ganske klart igjennom at du ikke hadde noen tro på meg. Prøver du å si noe annet så lyver du.
Du insinuerte ganske klart at mine metoder ikke ville virke, og for å få ut "demoner" måtte annen lut til. Men uten at du visste noe særlig om hva jeg eksakt har gjort.
Fint at du setter pris på resultatet i alle fall.Det viste seg tydeligvis å være en vanlig ånd og Thulr har tydeligvis ryddet opp. Flott!
Ja, det kan være en fordel å ikke bryte seg inn før man vet litt mer.Nå har det seg også sånn at det i saken visstnok foregikk endel informasjonsutveksling på pm. Det gjør jo at man heller ikke får et helhetlig bilde på saken. Man vet for lite om på hvilket bakgrunn den som hevder at noe er i huset sier det han/hun gjør.
Jeg for min del har ingen kurs. Alt er selvlært, og i nært samarbeid med mine venner på en andre siden.Får for mange historier om folk som tar et kveldskurs i husrens og så skremmer de vettet av folk med å påstå at huset er fyllt opp med hærskarer av demoner, aliens, portaler, ånder, og alt de har hørt om på kurset og litt til. Det blir for dumt. Det er jo også tidligere torpedoer som har begynt med husrens og skal fjerne ånder med blind vold. Tviler på at det er noen suksess, men hvem tør klage?
Tidligere torpedoer? Det er ikke noe jeg har hørt om. Tviler sterkt Er det noen kjente personer?
Antall ord: 969
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 15
- - hjelp? demon osv
Vel, det eneste jeg gjorde var å skrive at S.Therese kunne kontakte meg. Jeg gjorde ikke noe annet. Man kan vel da ikke beskylde meg for å drive hemningsløs utagerende propaganda?Flawelli skrev:Takk Bearchild, er hjertens enig i det du skriver.
Flawelli
Jeg er ganske sikker på at mange ikke har fått hjelp her, siden det sjelden dukker opp "Takk for hjelpen" i disse trådene, slik det gjorde i denne tråden.
Antall ord: 111
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 15
- - hjelp? demon osv
Ja, det er diskusjonforum og alle har lov til å ytre seg, men som sagt så går det an å vise litt folkeskikk. Hvorfor kunne ikke ankh bare opprettet en egen tråd for dette isteden for å skulle komme med sine synspunkter her? For liksom å vise at han har mer innsikt enn meg? For å provosere?Bearchild skrev:Nå tror jeg du har misforstått Thulr. Eller er du bare vrang og hårsår?
Ankh sa ganske tydelig at han "visste" hvorfor det første mediet til S.Therese ikke hadde lyktes. Og at han hadde utdypet hvorfor.Dessuten har Ankh uttalt seg om demoner. Noe det visstnok ikke var snakk om her alikavel. Men det er da ingen som går til noe "personlig angrep" her, men kommer med generelle innspill om det trådstarter spør om.. hvordan kan det oppfattes som kritikk?
Vel, han visste tydeligvis ikke det likevel. Men det vet jeg.
Og et av svarene er de spesielle åndelige kontaktene jeg har til å hjelpe meg med det jeg gjør.
Ja, og det var da også det som var min motivasjon for husrensen: Å hjelpe.Forøvrig flott at trådstarter har fått hjelp.
Antall ord: 234
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 17 Jul 2006 23:30
- 18
- Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
- Lokalisering: Akershus
- Blitt takket: 1037 ganger
- - - hjelp? demon osv
Eller rett og slett fordi dette ikke er din tråd?Thulr skrev: Ja, det er diskusjonforum og alle har lov til å ytre seg, men som sagt så går det an å vise litt folkeskikk. Hvorfor kunne ikke ankh bare opprettet en egen tråd for dette isteden for å skulle komme med sine synspunkter her? For liksom å vise at han har mer innsikt enn meg? For å provosere?
Antall ord: 67
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 14 Okt 2005 14:33
- 19
- Kjønn (valgfri): Gift heks
- Lokalisering: I ødemarken med alle skummle vesner
- Har takket: 50 ganger
- Blitt takket: 192 ganger
- hjelp? demon osv
men penge her er vel at trådstarter fikk hjelp ble fornøyd og da spiller det utrlig liten rolle ( i alle fall for meg) Hvem av Thulr og ankh som hadde rett.
Hovd poenge med tråden var jo og få hjelp og da vil jeg si at det er veldig uvesentlig hvem som har rett i saken demoner. det er ingen som med 100% sikkerhet kan si hva en demon er eller hvordan den virker. som sakt vi forbinner dem med onskap og slikt men tenk hvis dem ser på oss som onskapen og prøver på det samme som vi mot dem da er vi jo i evig kamp med elelr uten det vi tror på.
Så kort og god saken til trådstarter er løst og alle er fornøyde for denne gangen.
Hovd poenge med tråden var jo og få hjelp og da vil jeg si at det er veldig uvesentlig hvem som har rett i saken demoner. det er ingen som med 100% sikkerhet kan si hva en demon er eller hvordan den virker. som sakt vi forbinner dem med onskap og slikt men tenk hvis dem ser på oss som onskapen og prøver på det samme som vi mot dem da er vi jo i evig kamp med elelr uten det vi tror på.
Så kort og god saken til trådstarter er løst og alle er fornøyde for denne gangen.
Antall ord: 138
http://yddir.no/
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 20 Sep 2011 11:43
- 13
- Har takket: 35 ganger
- Blitt takket: 72 ganger
- - - hjelp? demon osv
IgjenThulr skrev:Vel, det eneste jeg gjorde var å skrive at S.Therese kunne kontakte meg. Jeg gjorde ikke noe annet. Man kan vel da ikke beskylde meg for å drive hemningsløs utagerende propaganda?Flawelli skrev:Takk Bearchild, er hjertens enig i det du skriver.
Flawelli
Jeg er ganske sikker på at mange ikke har fått hjelp her, siden det sjelden dukker opp "Takk for hjelpen" i disse trådene, slik det gjorde i denne tråden.
du veit ikke alt som foregår i kulissene her inne, så kansje være litt mindre skråsikker?
Flawelli
Antall ord: 134
Innom av og til en skjelden gang
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 22 Mar 2008 18:15
- 16
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: fer alt æ veit,norge
- hjelp? demon osv
demon er ett begrep som oftes blir benyttet på negative energier"iallafall i usa"der kristendommen råder..kansje på ett annet vis enn her i norge.ut i fra beskrivelsen handler det mer om en fornærmet ånd..demoniske krefter vil jeg eller tillegne en litt annen definsjon enn vanlig aktivitet..men er det en demon..vet jeg svakhetspunktet
Antall ord: 60
reina
Hide post links |
- hjelp? demon osv
Ulike mennesker har ulike definisjoner av hva en demon er og slik man definerer den avgjør hva man kan gjøre med den. JEG tilhører de som definerer den til å IKKE være en ånd, men et naturvesen i samme stil som en alv eller vette. Jeg har også blitt fortalt av folk som kan mye om dette at en demon ikke bare "dukker opp" f.eks om man bruker et ouija brett men må manes frem og selv da skal man vite hva man gjør for å klare det.
Om daimon skriver wikipedia http://no.wikipedia.org/wiki/Daimon
Begrepet har hatt litt forskjellig betydning, men er i dag særlig brukt om naturguddommer eller naturdemoner i gresk mytologi, som for eksempel nymfer, satyrer, siléner, Priapus, Pan, Musene og kentaurer. Ordet daimon har også gitt navn til det jødisk-kristne demon-begrepet.
Se spesielt teksten under bildet på linken hvor en kentaur defineres som demon...
Det er også bakgrunnen for mine kommentarer om å fjerne demoner med husrens.
Begrepet har hatt litt forskjellig betydning, men er i dag særlig brukt om naturguddommer eller naturdemoner i gresk mytologi, som for eksempel nymfer, satyrer, siléner, Priapus, Pan, Musene og kentaurer. Ordet daimon har også gitt navn til det jødisk-kristne demon-begrepet.
Se spesielt teksten under bildet på linken hvor en kentaur defineres som demon...
Antall ord: 172
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 30 Mai 2008 21:59
- 16
- Blitt takket: 8 ganger
- - hjelp? demon osv
Demoner, ånder, alver og vetter. Halloen - bestem dere nå. Hva tror dere egentlig på? Er det bibelen kan dere ikke tro på alver og vetter. Og kan man egentlig tro på ånder og demoner om man er kristen?Ankh skrev:Ulike mennesker har ulike definisjoner av hva en demon er og slik man definerer den avgjør hva man kan gjøre med den. JEG tilhører de som definerer den til å IKKE være en ånd, men et naturvesen i samme stil som en alv eller vette. Jeg har også blitt fortalt av folk som kan mye om dette at en demon ikke bare "dukker opp" f.eks om man bruker et ouija brett men må manes frem og selv da skal man vite hva man gjør for å klare det.
Antall ord: 212
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 17 Jul 2006 23:30
- 18
- Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
- Lokalisering: Akershus
- Blitt takket: 1037 ganger
- hjelp? demon osv
Demoner er beskrevet i Bibelen, så jeg ser ikke at det kan være noen interessekonflikt der, nei.
Antall ord: 18
Hide post links |
- hjelp? demon osv
Det er forklart litt mer om dette i en bok jeg leser nå som heter vi er ikke alene:
http://www.energica.no/800/800.asp?Arti ... typ=normal
forstår nå mer de som kaller seg gråarbeidere, og forklaringene som er gitt av folk jeg har møtt.
Det underbygger mine meninger om temaet, men folk får selvsagt fritt danne seg sine egne meninger og ideer som ofte kan være like godt begrunnet som mine.
http://www.energica.no/800/800.asp?Arti ... typ=normal
forstår nå mer de som kaller seg gråarbeidere, og forklaringene som er gitt av folk jeg har møtt.
Det underbygger mine meninger om temaet, men folk får selvsagt fritt danne seg sine egne meninger og ideer som ofte kan være like godt begrunnet som mine.
Antall ord: 79
Hide post links |