Hjemsøkt, Gjenferd & Ånderhjelp? demon osv

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
Vilma
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 18 Jan 2006 22:51
18
Kjønn (valgfri): supahuman
Lokalisering: I'm gonna eat your brain and gain your knowledge...
Har takket: 18 ganger
Blitt takket: 18 ganger

- hjelp? demon osv

Innlegg av Vilma »

Heisann, nå sklir det litt ut her. Ber dere lese det første innlegget i tema igjen, og holde dere til dette.
Dette innlegg er OT og skal ikke kommenteres her.
Mod. V
Antall ord: 33
I'm in that awkward stage between birth and death.
The man in black fled across the desert, and the gunslinger followed.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ankh

- hjelp? demon osv

Innlegg av Ankh »

Beklager om jeg har bidratt til at tråden sklir ut, men synes det er viktig å få utdypet hvorfor husrensen TS omtalte ikke fungerte. Vi sitter vel alle på "vår" sannhet". Håper TS holder oss oppdatert om utviklingen. :-)
Antall ord: 40

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Sataci
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 09 Jul 2005 01:19
19
Har takket: 9 ganger
Blitt takket: 41 ganger

- hjelp? demon osv

Innlegg av Sataci »

Kan dere ikke bare fjerne religionsspørsmålet fullstendig sammen med alle deres såkalte definisjoner? Ikke misforstå, jeg angriper ikke. Men det er svært risky business å begynne å definere en verden som er totalt ukjent for oss mennesker. Hva hvis hun bare har et hus med elektriske feil, som skaper alle ulydene og den dårlige stemningen? Man måååå være åpen for begge sider. 50% troende og 50% skeptiker. Balanse.

Det er så ufattelig mange faktorer med i spillet om man sier familien er på tur til å løses opp litt etter litt fordi man tror det er en demon som løper løpsk. Jeg har aldri møtt en demon, og jeg vet ikke engang om jeg hadde visst at det var en demon om jeg hadde møtt en. Derfor holder jeg meg lant unna alle definisjoner. Om det er noe uforklarlig, så forsøker jeg ikke å forklare det heller. Det er ikke sikkert det er meningen at jeg skal vite det.

Jeg håper du finner ut av problemet ditt S.Therese. Og forsøk å være like åpen for at det kan spøke som at det ikke kan spøke. Det kan hende familien din har et underliggende problem som ikke løses fordi man tror det skapes av en ånd/demon etc.
Man må begynne å utelukke før man bekrefter, uansett hvor kjedelig "virkeligheten" kan være.
Og om man til slutt sitter igjen med en normalt lykkelig familie, med dører som smeller opp og ubehagelige knurrelyder....ja da man kan begynne å se etter andre forklaringer.
Hvis man går inn for å motbevise at det spøker, så sitter man igjen med beviser som enten avkrefter eller bekrefter. Hvis man går inn for å bevise at det spøker....så sitter man igjen med tolkninger.
Antall ord: 305
Carpe Noctem! :[

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Thulr
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 06 Jun 2009 01:36
15
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Tromsø
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 39 ganger

- - hjelp? demon osv

Innlegg av Thulr »

Ankh skrev:Beklager om jeg har bidratt til at tråden sklir ut, men synes det er viktig å få utdypet hvorfor husrensen TS omtalte ikke fungerte. Vi sitter vel alle på "vår" sannhet". Håper TS holder oss oppdatert om utviklingen. :-)
Du tror du vet hvorfor den ikke fungerte. Men du vet ikke.

Ja, da fikk jeg jo vite at du ikke er kristen. Men når man prater om "Gud" og ikke "Guder", da får man gjerne inntrykk av dette. Spørs jo også hva du mener med Gud, men det kan du eventuelt ta opp i en annen tråd. Du burde f.eks. isteden bruke betegnelsen "Det guddommelige".
Antall ord: 113
How about that left hand, Ace?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Thulr
Standard bruker
Standard bruker
15

- - hjelp? demon osv

Innlegg av Thulr »

Vilma skrev:Heisann, nå sklir det litt ut her. Ber dere lese det første innlegget i tema igjen, og holde dere til dette.
Dette innlegg er OT og skal ikke kommenteres her.
Mod. V
Endelig noen som reagerte!
Antall ord: 39

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
tvilerlitt
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 27 Jan 2010 09:19
14
Kjønn (valgfri): Gubbe.
Lokalisering: Østlandet
Har takket: 126 ganger
Blitt takket: 68 ganger

- hjelp? demon osv

Innlegg av tvilerlitt »

Har motatt email fra S.Therese, som gjerne vil takke for svar og hjelp hun har fått på forumet her, rent midlertidig sliter hun selv litt med å komme inn på forumet - det ordner seg sikkert etterhvert.

Selv vil jeg bare si at man bør ta TS sitt problem seriøst, her er en bolig med mye aktivitet som beskrevet. Tydlig at ett medium ikke klarte å rydde opp i alt, og hva så - man kan da ikke nødvendigvis fixe alle biler om man er bilmekaniker heller, så da er det vel naturlig å søke hjelp fra andre.

Om man leser innleggene her nøye, så ser man at jenta er tilbydt hjelp, da bør man kansje la saken litt i bero og se om tingene roer seg etterhvert hos henne. At ordet "Demon" blei nevnt av TS vil jeg ikke legge altfor stor vekt på, annet enn at det vell er noe "som føles negativt" så kan det være hva enn det vil, poenget er jo at hun kan få hjelp. En durablig debatt om Demoner generellt kan være interresangt, men på dertil egnet tid/sted, det er jo ikke noe vits i å skremme opp folk som lever i ett hus med endel aktivitet mer enn nødvendig? Og hva er nå engang "vanlig husrens", det hadde vært interresangt med en egen tråd hvor dette blei diskutert, det er sikkert ganske mange forskjellige fremgangsmåter.
Sist redigert av tvilerlitt på 15 Mar 2012 10:46, redigert 5 ganger totalt. Antall ord: 243

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Heksepusen
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 14 Okt 2005 14:33
19
Kjønn (valgfri): Gift heks
Lokalisering: I ødemarken med alle skummle vesner
Har takket: 50 ganger
Blitt takket: 192 ganger

- hjelp? demon osv

Innlegg av Heksepusen »

Tvilerlitt du kan be S.Theres ta kontakt med asbjørn opm dette problemt med innlogging.
dette skal ikke kometer i denne tråden da det blir avsporing.
Klager ta med meg eller asbjørn på pm.
Mod Heksepusen
Antall ord: 39
http://yddir.no/
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ankh

- hjelp? demon osv

Innlegg av Ankh »

Min "sannhet" oppi alt dette er at vi omgir oss med et veldig bredt spekter av ulike vesener: Spøkelser, småfolk, nisser, vetter, alver, engler, demoner, klebeånder, poltergeists/RSPK, ånder, naturånder, voktere, energier, vortexer, aliens, dimensjonsfarende, tidsreisende, astralreisende osv osv osv. Det er også en haug med ulike energier oppi dette: EMF, leylines, infralyd, gjenværende energier etter andres handlinger osv osv. Oppi alt dette har man bl.a bruk av ouija brett osv. Dette er bare en brøkdel.

Har inntrykk av (som selvsagt kan være feil) av at mange samler alt dette i en sekk og kaller det spøkelse og kjører på med husrens slik de har erfart og brukt på andre steder det har virket. Mitt poeng er bare at man må vite mer om hva man møter/kan møte slik at man kan bruke riktig teknikk for å hjelpe det som trenegr hjelp eller lære å leve med det.

Skal man skru ut noe, så må det verktøyet man plukker ut av verktøykassa være tilpasset den jobben det skal gjøre., det hjelper ikke å kalle alt i verktøykassa for verktøy og forvente at alt kan brukes på alt.

Aner ikke hva som er i huset til TS og med hvilken begrunnelse man påstår hva som er der eller hvorfor de som har forsøkt ikke får det vekk, men synes bare at man burde tatt seg tid til å forsøke å forstå hva man møter og deretter velge metode.

Det er nå min mening ihvertfall.
Antall ord: 264

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Thulr
Standard bruker
Standard bruker
15

- hjelp? demon osv

Innlegg av Thulr »

Nå må vi ikke være defaister her, ankh. Dette blir å ordne seg for S.Therese. Det vil bare ta litt lengre tid enn planlagt.
Antall ord: 25

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Flawelli
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 20 Sep 2011 11:43
13
Har takket: 35 ganger
Blitt takket: 72 ganger

- - hjelp? demon osv

Innlegg av Flawelli »

tvilerlitt skrev:Har motatt email fra S.Therese, som gjerne vil takke for svar og hjelp hun har fått på forumet her, rent midlertidig sliter hun selv litt med å komme inn på forumet - det ordner seg sikkert etterhvert.

Selv vil jeg bare si at man bør ta TS sitt problem seriøst, her er en bolig med mye aktivitet som beskrevet. Tydlig at ett medium ikke klarte å rydde opp i alt, og hva så - man kan da ikke nødvendigvis fixe alle biler om man er bilmekaniker heller, så da er det vel naturlig å søke hjelp fra andre.

Om man leser innleggene her nøye, så ser man at jenta er tilbydt hjelp, da bør man kansje la saken litt i bero og se om tingene roer seg etterhvert hos henne. At ordet "Demon" blei nevnt av TS vil jeg ikke legge altfor stor vekt på, annet enn at det vell er noe "som føles negativt" så kan det være hva enn det vil, poenget er jo at hun kan få hjelp. En durablig debatt om Demoner generellt kan være interresangt, men på dertil egnet tid/sted, det er jo ikke noe vits i å skremme opp folk som lever i ett hus med endel aktivitet mer enn nødvendig? Og hva er nå engang "vanlig husrens", det hadde vært interresangt med en egen tråd hvor dette blei diskutert, det er sikkert ganske mange forskjellige fremgangsmåter.
Jeg har ei vennine som renser hus, og av og til får jeg en telefon om jeg og kan være med. Rett og slett fordi vi er to veldig ulike mennesker og vi har funnet ut at går vi igjennom et hus sammen får vi rensa det ( rensa er ikke et bra utrykk men tja det beste jeg kan komme på lol )mye mere effektivt enn om bare en av oss skulle gå igjennom.

Det kan være ubehagelig men langt fra umulig og få rensa det, men få tak i noen som går sammen med andre vil være mitt råd. ( og dette er heller ikke noe fasit men et forslag ;) )

Flawelli
Antall ord: 364
Innom av og til en skjelden gang

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Thulr
Standard bruker
Standard bruker
15

- hjelp? demon osv

Innlegg av Thulr »

Vel, nå har jeg pratet med S.Therese, og hun kan fortelle at hun nå har det mye bedre.
De måtte bo borte fra huset en stund, men nå har de flyttet inn igjen.
Antall ord: 35

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
S.Therese
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 28 Feb 2012 19:50
12
Blitt takket: 2 ganger

- hjelp? demon osv

Innlegg av S.Therese »

hei igjen! :)

som dere har fått beskjed om har jeg hatt problemer med og komme meg inn her, men nå er det iorden :) og som thulr skrev over at det har blitt bedre hjemme. og nå kan vi endelig bo hjemme igjen :) Er forsatt små saker igjen, men ingenting vondt.. Så det klarer vi og leve med, som han sa at det er nok noen slektninger også, noe jeg ikke tviler på så de kan med glede være igjen.

Så jeg vil bare takke alle igjen for all hjelp og nyttige tips! så håper jeg og krysser alt for at dette forblir sann her, første gang på lang tid vi har det rolig hjemme. Selv familien er forandret, ikke like stort sinne, minimalt med kranglig osv så det var uten tvil det som var i leiligheten som var roten til mange problemer. Det har tatt sin tid, men gikk til slutt :)

så TUSEN TAKK! Og om noen vet om noen kurs for og lære og bruke evnene man har ved og kanskje kommunisere med ånder osv, så send meg en pm :) veldig intr i dette!
Antall ord: 190

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- hjelp? demon osv

Innlegg av Arven »

Så godt å høre at du har fått hjelp og ro i livet ditt igjen :D
Antall ord: 16
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Thulr
Standard bruker
Standard bruker
15

- hjelp? demon osv

Innlegg av Thulr »

Ja, ankh...

Har du noe du gjerne vil tilføye...?
Antall ord: 10

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Flawelli
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 20 Sep 2011 11:43
13
Har takket: 35 ganger
Blitt takket: 72 ganger

- - hjelp? demon osv

Innlegg av Flawelli »

Thulr skrev:Ja, ankh...

Har du noe du gjerne vil tilføye...?
Den der var vell litt unødvendig.
Syns folk skal få lov og ha egne meninger om ting uten at den som er uenig på død og liv skal ta det personlig.

Folk er ulike, ånder er ulike thats life

Ellers har jeg sagt det jeg mener lenger oppe

Flawelli
Antall ord: 63
Innom av og til en skjelden gang

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links