Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderDet spøker på jobben

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
NightHawk
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 09 Sep 2008 22:40
16
Lokalisering: Buskerud
Har takket: 5 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Det spøker på jobben

Innlegg av NightHawk »

Trodde aldri jeg skulle skrive noe sånt siden jeg er skeptiker av natur. Før jul jobbet jeg ganske mye overtid og merket meg en del "bevegelse" i øyekroken, følelse av ikke å være alene, selv om jeg var det. Dette på en bedrift jeg har jobbet for i ca: et år nå. Nevnte ikke dette til noen, men for ikke lenge siden fikk jeg greie på litt av hvert. Denne bedriften er nå på et nytt sted i et nytt bygg, MEN noen hevder at en person fra det gamle stedet, mistet livet der for mange år siden.

Dette er sjekket ut og stemmer.

Denne personen har ikke jobbet der, men det bygget dette firmaet startet i, var et "fengsel" under krigen. Derfor mener noen at denne "fangen" har fulgt med firmaet.

Mange merkelige hendelser har visst skjedd der før min tid. Overtid er ikke like fristende lenger ;) .
Antall ord: 152
We Weren't Born To Follow

An educated population will always asks questions “The men in blue suits” never want to answear!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
Overlord
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 15 Sep 2004 14:09
20
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Tromsø
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 4 ganger

- Det spøker på jobben

Innlegg av Overlord »

Spennende :-) Har du opplevd noe på dagtid?
Antall ord: 7

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1431 ganger
Blitt takket: 1724 ganger
Kjønn:

- Det spøker på jobben

Innlegg av Asbjørn »

Jeg kjenner til at slike ting har skjedd før, - "spøkelset" henger seg fast i en eller flere gjenstander som taes med fra det gamle stedet, og blir dermed med til det nye stedet.

Dette har skjedd for folk som har fått "gjester" med på kjøpet av brukte ting, og så flyttet, - og gjesten har fulgt med på flyttelasset...

Dette er tydeligvis et fenomen som er kjent også fra gamledager :

http://no.wikipedia.org/wiki/Og_mannen_ ... sen_flytte
Og mannen ville fra nissen flytte
men reisen ble ham til ingen nytte,
for høyt på vognlasset nissen lo:
Jeg tror vi flytter i dag, vi to,
jeg tror vi flytter i dag, vi to.
( En regle jeg faktisk lærte av min mor da jeg var barn :) )

Så spørsmålet er, HVA er det som har blitt med dere ? og er det plagsomt ?
Somregel er de helt ufarlige - bortsett fra mentalt,
men skjer det fysiske ting, bør man vurdere å få gjort noe med det.

A
Antall ord: 171

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
NightHawk
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 09 Sep 2008 22:40
16
Lokalisering: Buskerud
Har takket: 5 ganger
Blitt takket: 8 ganger

- - Det spøker på jobben

Innlegg av NightHawk »

Overlord skrev:Spennende :-) Har du opplevd noe på dagtid?
Ikke merket noe på dagtid. Mulig p.g.a at det er mer liv der da. Pleier å komme ved 5-6 tiden og utover. Har ikke vært der lenger enn til 8-9 på kvelden, men følelsen er der hele tiden da. Legger til at det er rundt et spesielt området etter det jeg har erfart.
Antall ord: 68
We Weren't Born To Follow

An educated population will always asks questions “The men in blue suits” never want to answear!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links