Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderHar noen hørt at hvert rom i et hus har sin egen ånd?

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Ankh

Har noen hørt at hvert rom i et hus har sin egen ånd?

Innlegg av Ankh »

Leste nylig fra en erfaren husrenser at personen mente at hvert rom i hus har sin egen ånd med ansvar for akkurat det rommet. Mye av problemene folk fikk i hus når de forandret rominndelingen var at de tuklet med ansvarsområdet til disse romansvarlige åndene. F.eks om man fjernet en vegg mellom to rom ville det plutselig være to ånder som skulle dele samme rom og da kunne det bli bråk. Kjenenr jo til at mye bråk har oppstått i forbindelse med ominnredning, men aldri hørt en slik forklaring før men synes den forklarte endel.
Antall ord: 104

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
Overlord
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 15 Sep 2004 14:09
20
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Tromsø
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 4 ganger

- Har noen hørt at hvert rom i et hus har sin egen ånd?

Innlegg av Overlord »

Personen mente at all hus har en ånd per rom? skeptisk.
Antall ord: 11

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Innlegg av Bearchild »

Eller bare "Feng Shui".. 8)
Antall ord: 4
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.

http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Heksepusen
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 14 Okt 2005 14:33
19
Kjønn (valgfri): Gift heks
Lokalisering: I ødemarken med alle skummle vesner
Har takket: 50 ganger
Blitt takket: 192 ganger

Innlegg av Heksepusen »

denne var ny i såfall går mine husspøkelser over denne meningen. Har alldrig hør om det heller. Jeg har hørt at noen mener at alle hus har sin ånd eller energi om du vil men aldrig for hvert rom.
Da må jeg jo stille spørsmålert hvorfor mine da liker og flytte på seg siden dem tydeligvis skal være på et sted. Nei vi har ikke byttet på noe rominndelig bare fjernet en vegg og det er jo i mitt tilfelle en vegg som ikke skulle ha noe si.
Antall ord: 96
http://yddir.no/
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

Innlegg av Arven »

Jeg tenker at en eller flere ånder eller energier blir igjen i et hus på grunn av uoppgjorte saker, ønske om å passe på, traumatiske hendelser osv, men hvorfor skulle det være èn i hvert rom i alle hus ?
mange flytter om og deler inn rom på nye måter i hus de overtar, uten at det skaper bråk.
Jeg kjenner jeg er litt skeptisk til denne teorien rett og slett fordi jeg ikke forstår hva hensikten skulle være. De som dør skal videre i reinkarneringshjulet og det virker rart hvis så mange blir værende. Hvis poenget er ansvar og passe på, så ville jeg tenke at èn eller to vil greie den oppgaven alene.
Men på den annen side så er det mye jeg ikke vet ......

Hvis det ikke er snakk om andre typer ånder da. Ikke menneskelige. som er der kun for denne oppgaven ...hmmmmm :-k
Antall ord: 152
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
helgemann
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 06 Mar 2009 02:04
15
Har takket: 391 ganger
Blitt takket: 249 ganger

Innlegg av helgemann »

Ukjent for meg og! Men vet jo at igjennværende ånder, kan skape spetakkel, hvis vegger og dører flyttes. Huldrefolket har sitt eget område, og spøkelsene vandrer som regel i gjennom hele/deler av huset
Antall ord: 38

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ankh

Innlegg av Ankh »

Ja, den var ny for meg også men som nevnt i tråden så tenker jeg litt på feng shui osv om det er noen sammenheng og ikke minst om det kunne vært forklaringen på hvorfor enkelte opplever bråk under ominnredning. Det står om det i "Vi er ikke alene" boka som jeg holder på å lese nå. http://www.energica.no/800/800.asp?Arti ... typ=normal
Forfatteren har gode kunnskaper og lang erfaring så burde ikke skrevet noe som var helt på jordet med mindre det var noe i det. Kanskje det er noe oversettelsesfeil, at det menes energier dvs at hvert rom har sin egen energi som krasjer med andre energier om man ominnreder? Får lese videre og se om hun skriver noe mer om det. :maapaadoo
Antall ord: 132

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links