Hjemsøkt, Gjenferd & Ånderhjelp? demon osv

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- hjelp? demon osv

Innlegg av Arven »

Det skal jeg :)
Antall ord: 3
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
Diffusa
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Aug 2006 20:33
18
Har takket: 221 ganger
Blitt takket: 162 ganger

- hjelp? demon osv

Innlegg av Diffusa »

Tror Arven fint hadde funnet ut av det jeg, selv om det er skrevet i gåter og symboler. Hun er ikke dum, hun finner fort ut av ting og er heller ikke helt ukjent med symboler. Sånt er jo som snop for sjela til Arven, og ikke minst et sted må man jo begynne. Såh det så..

Thulr, du mente det sikkert ikke slik som jeg oppfattet det. Kjente bare at jeg ble en smule fornærmet på Arvens veier ut ifra hvordan jeg tolket innlegget ditt.
Antall ord: 90
Hvis du tror du vet alt, så er du dårlig informert.
http://endoftheline.com/ocean/index.php

Pssst, spis og vær glad!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ankh

- hjelp? demon osv

Innlegg av Ankh »

Jeg har samlet litt info som plasserer litt av dette i et slags system, mest for egen del men også for alle som vil vite mer. Ha i bakhodet at selv om det er beskrevet fra kristendommens vinkling, har kristendommen brukt og misbrukt eldre historier.

Litt bakgrunnshistorie, del 1:
Erkeenglene var opprinnelig rangert som nest etter Gud.
Dette forandret seg da Jesus kom til, da ble han rangert som nest etter Gud og erkeenglene rykket ned til tredjeplass i hierarkiet.
Dette godtok ikke Lucifer, som var en av erkeenglene, og dette opprøret gjorde at Lucifer tok med seg 1/3 av englene og ble jaget ut av himmelen i det som regnes som den første krigen.
Lucifer hevnet seg og angrep englene med ild i det som regnes som den andre krigen.
Dette gjorde Gud rasende, og han jagde Lucifer og hans engler/demoner ned på jorden i det som regnes som den tredje og siste krigen.

Litt bakgrunnshistorie, del 2:
Edens hage inneholdt to trær, kunnskapens tre og livets tre.
Edens hage har vært søkt etter lenge som et konkret sted på jorden.
I praksis så har man lest beskrivelsene om edens hage, og søkt etter et matchende område på jorden
som har særdeles godt klima og jordsmonn som gjør at det kan leve et stort antall dyr, planter og trær der.
Dette området fant man frem til her:
http://debatt.sol.no/content/edens-hage-er-funnet

Litt bakgrunnshistorie, del 3:
De to første menneskene på jorden var Adam og Lillith.
I Guds øyne var mannen overhodet, men Lillith krevde likestilling og krevde bl.a å få ligge øverst når de hadde sex like ofte som Adam for å være like nær Gud like ofte som Adam.
Dette likestillingskravet ble regnet som et opprør mot Gud og Lillith ble kastet ut av edens hage før syndefallet og var dermed ikke en del av syndefallet.
Lillith regnes idag som mor til demonene, men ikke en ond skapning.
Lillith har også fått skylden for barn som dør i bl.a krybbedød.
Tidligere hang man opp medaljonger med innskipten Lillith Abi (Lillith gå vekk), noe som senere ble til ordet lullaby (vuggesang).
Adam fikk også en gjenstand som han kunne bruke ved behov.
Gjenstanden kunne gi kontakt med Lucifer, som da var en erkeengel, hvis Adam trengte hjelp.
Denne gjenstanden er det søkt etter lenge, men såvidt jeg vet aldri funnet.
Gjenstanden ble også brukt i «Hellraiser» filmene, i form av en kube man kunne vri på og få kontakt når den var vridd i riktig posisjon.

Litt bakgrunnshistorie, del 4:
Etter at Lillith var kastet ut av edens hage, fikk Adam Eva.
Eva ble tilbudt å spise et eple fra kunnskapens tre, og etter å ha spist av eplet bød hun eplet til Adam som også spiste av det.
Bibelen omtaler kun en frukt, men det hevraiske ordet for eple er det samme som for ondskap så man har valgt et eple på grunn av den språklige dobbelbetydningen.
Når det ble oppdaget at de hadde spist av kunnskapens tre ble de også kastet ut av edens hage.
Legg her merke til parallellen til Newton som fikk kunnskap om tyngdekraft etter å ha fått et eple i hodet.

Litt bakgrunnshistorie, del 5.
Gud og Lucifer har hver sin verden som menneskene nærmest er spillbrikker i
Gud lar menneskene bli engler og noen mennesker får bli erkeengler.
Dette gjør at husrensere kan sende ånder over til et bedre sted.
Lucifers demoner har aldri vært mennesker, og det gjør at husrensere og eksorsister må bruke andre teknikker for å fjerne slike ting.
Siden Lucifer med 1/3 av englene ble jaget ned på jorden, så regnes det som bakgrunn for all ondskap som finnes i verden.

Så til erkeenglene.
Erkeenglene er vesener som kan hjelpe mennesker med ulike små og store problemer som healing, beskyttelse, utvikling osv.
Mange mennesker har en erkeengel som sin hjelper.
For å finne frem til sin erkeengel, kan man for eksempel:
1 -La et medium se hvem det er
2 -Bruke ulike meditasjonsteknikker for å få kontakt med hjelperne
3 -Se på egenskasper som hva de beskytter, hvilke typiske måneder og stjernetegn de som de beskytter vanligvis er født i, favorittfarge, sammenligne hva de beskytter med det yrke man har osv.

En av feilene mange gjør er at etter at de har funnet sin erkeengel så lar de den ene ta seg av alle problemer.
Man må isteden forsøke å lære litt om alle erkeenglene, og så bruke den erkeengelen som dekekr det området.
I tillegg vil ofte flere erkeengler kunne hjelpe til med samme problem.
Rafael regnes som erkeengelen for healing.
Samtidig så kan Michael også heale, og han er bedre enn Raphael på større skader som f.eks en prolaps.
I tillegg hjelper Ariel Raphael, og Zadakiel hjelper Michael.
Det vil si at bare på healing har man minst fire erkeengler å bruke.

Ett problem er at ulike religioner og livssyn regner ulike engler som erkeengler.
Det nye testamentet la til flere erkeengler enn det gamle testamentet som kun regnet med to erkeeengler, Michael og Gabriel.
Et annet problem er at ulike oversettinger og språk har gitt ulike navn på samme erkeengel.
Chamuel er for eksempel oppgitt med minst 11 ulike navn.

Jeg plukker ut noen interressante erkeengler det kan være greit å legge merke til:

Ariel:
Ariel straffer demoner og ondskap, og er dermed en del av kjernen rundt spørsmålet om menneskene straffes for sine synder når de dør.

Azrael:
Kalles populært for dødsengelen.
Azrael hjelper folk over når de dør, og er forklaringen på hvor det blir av hjelperne våre når vi død.
Da tar Azrael over.

Michael:
Sjefserkeengelen som leder Guds hær og kjemper mot onde krefter.
Michael er ofte brukt av husrensere som ønsker en svært sterk beskyttelse.

Raziel:
Raziel gav boken «Book of Raziel the angel» til Adam og Eva etter at de
hadde spist av kunnskapens tre.
Boken ble senere gitt til Enoch, som gav den til erkeengelen Rafael som igjen gav
den til Noah som brukte den til å bygge Noahs ark.
Her ser vi flere kontakter mellom mennesker og erkeengler samt utveksling av gjenstander.
«Book of Raziel the angel» er gitt ut som bok.
Den er også mulig å lese på mange nettsider, og den er mulig å laste ned som gratis pdf-fil fra flere nettsider.

Erkeenglene som var mennesker før:
Mekatron -Var profeten Enoch
Sandalphon -Var profeten Elijah
Mekatron og Sandalphon er tvillinger

Firkløveret som går gjennom livet vårt når vi dør:
Azrael -Registrerer fødsler og stryker avdøde
Mekatron -Skriver livets bok
Jeremiel -Går gjennom livet vårt
Ariel -Straffer
Antall ord: 1153

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Thulr
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 06 Jun 2009 01:36
15
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Tromsø
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 39 ganger

- - hjelp? demon osv

Innlegg av Thulr »

Diffusa skrev:Tror Arven fint hadde funnet ut av det jeg, selv om det er skrevet i gåter og symboler. Hun er ikke dum, hun finner fort ut av ting og er heller ikke helt ukjent med symboler. Sånt er jo som snop for sjela til Arven, og ikke minst et sted må man jo begynne. Såh det så..

Thulr, du mente det sikkert ikke slik som jeg oppfattet det. Kjente bare at jeg ble en smule fornærmet på Arvens veier ut ifra hvordan jeg tolket innlegget ditt.
Skriver ikke her for å fornærme noen nei.
Antall ord: 100
How about that left hand, Ace?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Thulr
Standard bruker
Standard bruker
15

- - hjelp? demon osv

Innlegg av Thulr »

Ankh skrev:Jeg har samlet litt info som plasserer litt av dette i et slags system, mest for egen del men også for alle som vil vite mer. Ha i bakhodet at selv om det er beskrevet fra kristendommens vinkling, har kristendommen brukt og misbrukt eldre historier.

Litt bakgrunnshistorie, del 1:
Erkeenglene var opprinnelig rangert som nest etter Gud.
Dette forandret seg da Jesus kom til, da ble han rangert som nest etter Gud og erkeenglene rykket ned til tredjeplass i hierarkiet.
Dette godtok ikke Lucifer, som var en av erkeenglene, og dette opprøret gjorde at Lucifer tok med seg 1/3 av englene og ble jaget ut av himmelen i det som regnes som den første krigen.
Lucifer hevnet seg og angrep englene med ild i det som regnes som den andre krigen.
Dette gjorde Gud rasende, og han jagde Lucifer og hans engler/demoner ned på jorden i det som regnes som den tredje og siste krigen.

Litt bakgrunnshistorie, del 2:
Edens hage inneholdt to trær, kunnskapens tre og livets tre.
Edens hage har vært søkt etter lenge som et konkret sted på jorden.
I praksis så har man lest beskrivelsene om edens hage, og søkt etter et matchende område på jorden
som har særdeles godt klima og jordsmonn som gjør at det kan leve et stort antall dyr, planter og trær der.
Dette området fant man frem til her:
http://debatt.sol.no/content/edens-hage-er-funnet

Litt bakgrunnshistorie, del 3:
De to første menneskene på jorden var Adam og Lillith.
I Guds øyne var mannen overhodet, men Lillith krevde likestilling og krevde bl.a å få ligge øverst når de hadde sex like ofte som Adam for å være like nær Gud like ofte som Adam.
Dette likestillingskravet ble regnet som et opprør mot Gud og Lillith ble kastet ut av edens hage før syndefallet og var dermed ikke en del av syndefallet.
Lillith regnes idag som mor til demonene, men ikke en ond skapning.
Lillith har også fått skylden for barn som dør i bl.a krybbedød.
Tidligere hang man opp medaljonger med innskipten Lillith Abi (Lillith gå vekk), noe som senere ble til ordet lullaby (vuggesang).
Adam fikk også en gjenstand som han kunne bruke ved behov.
Gjenstanden kunne gi kontakt med Lucifer, som da var en erkeengel, hvis Adam trengte hjelp.
Denne gjenstanden er det søkt etter lenge, men såvidt jeg vet aldri funnet.
Gjenstanden ble også brukt i «Hellraiser» filmene, i form av en kube man kunne vri på og få kontakt når den var vridd i riktig posisjon.

Litt bakgrunnshistorie, del 4:
Etter at Lillith var kastet ut av edens hage, fikk Adam Eva.
Eva ble tilbudt å spise et eple fra kunnskapens tre, og etter å ha spist av eplet bød hun eplet til Adam som også spiste av det.
Bibelen omtaler kun en frukt, men det hevraiske ordet for eple er det samme som for ondskap så man har valgt et eple på grunn av den språklige dobbelbetydningen.
Når det ble oppdaget at de hadde spist av kunnskapens tre ble de også kastet ut av edens hage.
Legg her merke til parallellen til Newton som fikk kunnskap om tyngdekraft etter å ha fått et eple i hodet.

Litt bakgrunnshistorie, del 5.
Gud og Lucifer har hver sin verden som menneskene nærmest er spillbrikker i
Gud lar menneskene bli engler og noen mennesker får bli erkeengler.
Dette gjør at husrensere kan sende ånder over til et bedre sted.
Lucifers demoner har aldri vært mennesker, og det gjør at husrensere og eksorsister må bruke andre teknikker for å fjerne slike ting.
Siden Lucifer med 1/3 av englene ble jaget ned på jorden, så regnes det som bakgrunn for all ondskap som finnes i verden.

Så til erkeenglene.
Erkeenglene er vesener som kan hjelpe mennesker med ulike små og store problemer som healing, beskyttelse, utvikling osv.
Mange mennesker har en erkeengel som sin hjelper.
For å finne frem til sin erkeengel, kan man for eksempel:
1 -La et medium se hvem det er
2 -Bruke ulike meditasjonsteknikker for å få kontakt med hjelperne
3 -Se på egenskasper som hva de beskytter, hvilke typiske måneder og stjernetegn de som de beskytter vanligvis er født i, favorittfarge, sammenligne hva de beskytter med det yrke man har osv.

En av feilene mange gjør er at etter at de har funnet sin erkeengel så lar de den ene ta seg av alle problemer.
Man må isteden forsøke å lære litt om alle erkeenglene, og så bruke den erkeengelen som dekekr det området.
I tillegg vil ofte flere erkeengler kunne hjelpe til med samme problem.
Rafael regnes som erkeengelen for healing.
Samtidig så kan Michael også heale, og han er bedre enn Raphael på større skader som f.eks en prolaps.
I tillegg hjelper Ariel Raphael, og Zadakiel hjelper Michael.
Det vil si at bare på healing har man minst fire erkeengler å bruke.

Ett problem er at ulike religioner og livssyn regner ulike engler som erkeengler.
Det nye testamentet la til flere erkeengler enn det gamle testamentet som kun regnet med to erkeeengler, Michael og Gabriel.
Et annet problem er at ulike oversettinger og språk har gitt ulike navn på samme erkeengel.
Chamuel er for eksempel oppgitt med minst 11 ulike navn.

Jeg plukker ut noen interressante erkeengler det kan være greit å legge merke til:

Ariel:
Ariel straffer demoner og ondskap, og er dermed en del av kjernen rundt spørsmålet om menneskene straffes for sine synder når de dør.

Azrael:
Kalles populært for dødsengelen.
Azrael hjelper folk over når de dør, og er forklaringen på hvor det blir av hjelperne våre når vi død.
Da tar Azrael over.

Michael:
Sjefserkeengelen som leder Guds hær og kjemper mot onde krefter.
Michael er ofte brukt av husrensere som ønsker en svært sterk beskyttelse.

Raziel:
Raziel gav boken «Book of Raziel the angel» til Adam og Eva etter at de
hadde spist av kunnskapens tre.
Boken ble senere gitt til Enoch, som gav den til erkeengelen Rafael som igjen gav
den til Noah som brukte den til å bygge Noahs ark.
Her ser vi flere kontakter mellom mennesker og erkeengler samt utveksling av gjenstander.
«Book of Raziel the angel» er gitt ut som bok.
Den er også mulig å lese på mange nettsider, og den er mulig å laste ned som gratis pdf-fil fra flere nettsider.

Erkeenglene som var mennesker før:
Mekatron -Var profeten Enoch
Sandalphon -Var profeten Elijah
Mekatron og Sandalphon er tvillinger

Firkløveret som går gjennom livet vårt når vi dør:
Azrael -Registrerer fødsler og stryker avdøde
Mekatron -Skriver livets bok
Jeremiel -Går gjennom livet vårt
Ariel -Straffer
Og du tror på alt dette....? Ordrett fra bibelen....?

Forøvrig så er dette OFF TOPIC! Opprett en egen tråd for dette.
Antall ord: 1178

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
helgemann
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 06 Mar 2009 02:04
15
Har takket: 391 ganger
Blitt takket: 249 ganger

- hjelp? demon osv

Innlegg av helgemann »

Interesant vinkling Ankh kom med. Forklarer jo på en bedre måte, enn det bibelen og andre hellige skrifter gjør!
Antall ord: 21

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Jul 2006 23:30
18
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- hjelp? demon osv

Innlegg av Lilja »

Jeg tør påstå at Ankh's innlegg ikke er verken mer eller mindre OT enn de fleste andre innlegg i denne tråden. Jeg foreslår at vi heretter diskuterer sak, ikke folks personlige tro.

Lilja
Antall ord: 38

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ankh

- hjelp? demon osv

Innlegg av Ankh »

Infoen er hentet fra mange religioner og livssyn, bl.a kristendommen, kabbalah, new age, wicca osv.
Innlegget var ment som en avklaring av HVA demoner er, siden man nå engang diskuterer dette. Det er også for å understreke HVORFOR vanlig husrens ikke fungerer mot demoner OM det er det som er til stede.

For min egen del så er det intr. å se de ulike sammenhengene som vi omgir oss med opp gjennom historien, fra hvordan kunnskapen kommer i form av et eple både til Adam og Eva og til Newton. I bunn av dette liker også språklig likhet rundt eple/kunnskap/ondskap som drar linjene mot Newtons, Galileo og andres kamp mot kirken i sin tid hvor religion stod steilt mot vitenskap/kunnskap.

Synes også det er intr. å vite at foreldre synger vuggesanger uten å vite at det har bakgrunn i beskyttelsesritualer for å beskytte mot en demon.

Jeg synes også det er intr. å se at mens kristendommen har skildt voldsomt mellom engler og demoner hvor den ene er 100% god og den andre er 100% ond ikke speiler historiene rundt dette slik den kanskje burde vært. Selv Gud "forsnakker seg" ifølge bibelen når han anklager Adam for å få kunnskap for å bli "som oss" og ikke "som meg" og dermed indikerer at det allerede da fantes mange guder. Her skal man også vite at slangen i paradiset opprinnelig var en av paradisets andre guder men at de som skrev bibelen omskrev den guden til en slange for å rendyrke ideen om en eneste gud.

Oppi dette ligger også masse alien mytologi. Mange har påpekt at edens hage/paradis kan ha vært en form for alienbase hvor teknologisk utviklede aliens må ha fremstått som guder for primitive mennesker. Den kunnskapen adam fikk ved å motta et eple kan like gjerne ha vært kunnskaper om teknologi og vitenskap som en alien gav Adam og Eva.

Siden man nå engang startet med å snakke om demoner så synes jeg det er ontopic å si noe om bakgrunnen rundt dette slik at man lettere kan forstå hvorfor tradisjonelle husrenser ikke fungerer mot slike vesener.

Når det gjelder hva jeg tror om dette selv så forholder jeg meg til den info jeg kommer over og får verifisert fra ulike kilder og sorterer dette i et system som jeg foretrekker. Om jeg ikke har vært ute og noen sier det regner så kan jeg ha det i bakhodet. Får vi mer besøk som sier det samme, og jeg ser på værvarslingen på tv og nett at det regner øker sannsynligheten for at det stemmer. Går jeg samtidig ut og sjekker selv så får jeg ytterligere verifisert om det stemmer. Etterhvert har jeg nok indisier til å si at det regner, og det er ikke noe jeg tror men vet.
Slik er det med mange av sakene jeg kommer over i alternativ / paranormalverdenen også. Samler info, tanker og teorier, erfaringer og svar fra mange kilder inntil jeg har en forklaring jeg velger å stole på basert på det jeg har funnet ut av. Mye blir lest og sjekket av andre som kan mye om tingene jeg sjekker ut, noe blir justert litt, noe blir tilføyd og noe blir slettet. Til slutt har jeg en slags manual på temaet så får folk tro på det eller ei.
Antall ord: 559

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- - hjelp? demon osv

Innlegg av Arven »

Diffusa skrev:Tror Arven fint hadde funnet ut av det jeg, selv om det er skrevet i gåter og symboler. Hun er ikke dum, hun finner fort ut av ting og er heller ikke helt ukjent med symboler. Sånt er jo som snop for sjela til Arven, og ikke minst et sted må man jo begynne. Såh det så..

Takk for støtten kjære :D . Jeg vurderte også å ta den nedlatende tonen ille opp, men bestemte meg for at livet er for kort ;)
Jeg tar en kaffe og går ut på nettet og finner bøkene selv ....
Imens leser jeg med stor interesse det Ankh skriver !
Antall ord: 140
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Thulr
Standard bruker
Standard bruker
15

- - hjelp? demon osv

Innlegg av Thulr »

helgemann skrev:Interesant vinkling Ankh kom med. Forklarer jo på en bedre måte, enn det bibelen og andre hellige skrifter gjør!
Ser ut som en del er hentet rett fra bibelen.

Det alle bør forstå er at både bibelen og andre skrifter prater mye i symboler og metaforer. Ankh kan godt ha forklart det han har lest seg til diverse steder, men forklaringen bak savnes fortsatt.
Antall ord: 70

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Thulr
Standard bruker
Standard bruker
15

- - hjelp? demon osv

Innlegg av Thulr »

Ankh skrev: Innlegget var ment som en avklaring av HVA demoner er, siden man nå engang diskuterer dette. Det er også for å understreke HVORFOR vanlig husrens ikke fungerer mot demoner OM det er det som er til stede.
Hva vet du om hvilke typer husrens jeg bedriver?
Synes det også er litt pussig når du kommer med noe sånt som at man MÅ vite demonens navn om man skal drive den ut. Hvorfor skal man trenge det hvis man har erkeengler eller guder til å hjelpe seg?
Det blir omtrent det samme som når noen sier at det må være mørkt i et rom for å drive spiritisme, eller at et ouija-brett må brennes når man slutter å bruke det.....

Svada kaller jeg det.
Antall ord: 128

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Thulr
Standard bruker
Standard bruker
15

- - - hjelp? demon osv

Innlegg av Thulr »

Arven skrev:

Takk for støtten kjære :D . Jeg vurderte også å ta den nedlatende tonen ille opp, men bestemte meg for at livet er for kort ;)
Jeg tar en kaffe og går ut på nettet og finner bøkene selv ....
Imens leser jeg med stor interesse det Ankh skriver !
Nedlatende tone?
Vel, du må gjerne lese norrøn mytologi og gi meg en forklaring på hvordan du tolker det.
Jeg var IKKE nedlatende, men jeg vet at det ikke har noen hensikt å vri hjernen sin på å prøve å finne ut av mytologien før man faktisk mottar mer informasjon direkte fra åndeverdenen.
Om man skal tolke alt på egen hånd så kan man nemlig komme til å tolke en del ting feil. Og enda værre er det hvis man konkluderer med noe som er feil. Det er bortkastet tid.

Så da håper jeg du forstår at jeg ikke var nedlatende....
Antall ord: 246

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ankh

- hjelp? demon osv

Innlegg av Ankh »

Er plukket litt her og der. Ikke spesielt glad i bibelen fordi innholdet er så redigert og klippet, men sett i sammenheng med andree historier og info så får man en helhet. Kabbalah har endel intr. info http://atomick.net/fayelevine/pk/demons/pk003.php mens ulike wicca sider som denne http://www.wiccanwisdom.com/forum/showthread.php?t=281 skriver om Lillith.
Mange bøker har blitt skrevet om bibelens omskrivinger og juks, så bibelens del i dette er mer som en intr. del hvor man kan se hvor de har tatt seg endel friheter. Dette gjelder bl.a bruken av eplet bare på grunn av en språklik likhet og fordi eplet har vært symbolet på visdom opp gjennom historien. Er vel skeptisk til at Newton fysysik satt og fikk et eple i hode slik at han skjønte gravitasjonen, men symbolsk sett kan det fungere.

Kabbalah har også et mer nyansert bilde på demoner, hvor de deler dem mer opp enn hva kristendommen har brydd seg med å gjøre. Enkelte demoner omtales bl.a som guds tjenere, noe som bryter med kristendommens ideer.

Thulr: Selv om ting ser ut til å være hentet rett fra bibelen så er mesteparten av bibelens innhold hentet fra mye eldre livssyn og religioner. Zoroastrianismen fortalte historien om de tre vise menn og den salvede guds sønn to tusen år før kristendommen fortalte samme historie, og i islam fortelles samme historie igjen men da med tre muslimske vismenn.

Egypt har også sin "messiasfortelling" 5-6000 år før kristendommen:
The coming of Osiris - the savior of Egypt - was associated with the "Star in the East" because the Egyptians recognized that the rising of Sirius with the sun, or "heliacally," occurred around the summer solstice, the time of the Nile flooding. Life along the Nile was highly dependent upon the inundation associated with the heliacal rising of Sirius, a flood deified as Osiris, who was said to be "born" at that time.

Mithras åpenbare likheter må også nevnes: http://jdstone.org/cr/files/mithraschristianity.html

:type

Thus, this important association of Sirius - "Sothis" in the Greek and "Sepdet" or "Sopdet" in the Egyptian - with the life-giving Nile flood began some 5,000 to 6,000 years ago. Hence, the "Star in the East" heralded the birth of the Egyptian Messiah thousands of years before the Christian era. This annual birth of Osiris was also a resurrection, as the goddess Sopdet "woke him from the dead."
Antall ord: 416

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Thulr
Standard bruker
Standard bruker
15

- - hjelp? demon osv

Innlegg av Thulr »

Ankh skrev:
Thulr: Selv om ting ser ut til å være hentet rett fra bibelen så er mesteparten av bibelens innhold hentet fra mye eldre livssyn og religioner. Zoroastrianismen fortalte historien om de tre vise menn og den salvede guds sønn to tusen år før kristendommen fortalte samme historie, og i islam fortelles samme historie igjen men da med tre muslimske vismenn.
Ja, vi er fullt klar over at bibelen har hentet fra eldre tider. Og det var fra tider der polyteisme (flerguderi) var det rådende og ikke monoteisme. Polyteisme er det rette, men jeg forstår det slik at du er monoteist? Altså at du du kun tror på én gud?
Antall ord: 115

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ankh

- hjelp? demon osv

Innlegg av Ankh »

Er ikke kristen, om det er det du mener. Ikke vært så veldig opptatt av den biten. Polyteisme var jo erkjent også av kristendommen, til og med som nevnt i bibelen selv. De kristnes gud sier selv til Adam at de nå blir som oss isteden for å si det som man forventer at de blir som meg. Flere andre religioner sier at Adam og Eva fikk eplet av en annen gud, og det er et stort spenn i fortellingene. Noen gnostiske historier sier adam og evas foreldre var demoner, så her er det mye å forsyne seg av. Litt info får man her: http://en.wikipedia.org/wiki/Ophites. Man kan bruke hele livet og litt til på hver enkelt av disse, men synes det er spennende å dykke ned i dette.

Ser på kristendommen som en veldig utvannet lightversjon hvor både begynnelse, midten og slutten er fjernet og resten er omskrevet til det ugjenkjennelige. Men det er gøy, synes jeg, å ta tak i noen historier og finne ut av hva greia egentlig var. Det er jo skremmende at man baserer en av verdens største religioner på historier man har fjernet sluttpoengene i, slik at man må inn i andre religioner for å få med slutten slik at det skal gi noen mening i det hele tatt.

Det gjør også at husrensere idag feiltolker hva de møter og bruker feil teknikker når de skal rense/balansere. Det er litt som om man kommer med en skrutrekker for å løsne en mutter fordi begge er verktøy uten å skjønne at en mutter og en skrue trenger ulike verktøy.

Min greie oppi dette er å si noe om hva det er og hvor det hører hjemme i systemet, så får andre vurdere om det kan fjernes/balanseres og hvordan man vil løse det basert på den kunnskapen man har om fenomenet.
Antall ord: 318

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links