Hjemsøkt, Gjenferd & Ånderlitt om mitt hus spkelse

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
lolah
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 04 Jan 2012 22:06
12
Kjønn (valgfri): Jenta
Lokalisering: Mo i Rana
Har takket: 28 ganger
Blitt takket: 24 ganger

litt om mitt hus spkelse

Innlegg av lolah »

Jeg oppdager stadig noe rart i huset mitt som jeg vil fortelle om, jeg vet ikke hva dette er egentlig men jeg prater om det som "hus spøkelse" det skal sies at det har vært rolig her nå i ca 8 mnd. . . Da dro det etter jeg" hua og hossja" det vekk . . . I natt var det tilbake.

Dette oppleves veldig rart,fordi jeg kun merker det på soverommet mitt,alltid på gulvet mellom senga mi og dattern min sin seng. Jeg ser det ikke. . .ikke med øyet men lukker jeg øynene dukker det opp skygger av folk so står i romdøra. Greien er at når jeg står på ett spesiellt punkt får jeg pulseringer og varme bølger over hele kroppen. . Så tar jeg ett steg bak og det forsvinner.,ett stg frem og strømningene starter,veldig sprtt og sentraliert på et lite område. Det oppleves sterkest på tidsrommet mellom klokkn04.00 - 06.00 dagtid er det vekk. . . Det som plager meg med dette er i grunn det at barnet mitt alltid er urolig når dette pågår. . . Kaver og smågråter i søvnet og vokner mange ganger, kjenner jeg blir irritert faktisk.

Hva synes dere dette høres ut som?? Om det er et spøkelse som står å glor,hvordan kan jeg på en enkel og fin måte forklare det at de er uønsket? Blir veldig glad for svar
Antall ord: 246

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
OnlyOne
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 21 Jul 2011 14:42
13
Kjønn (valgfri): (reindrift)same
Lokalisering: Bor i et hus, jeg.
Har takket: 21 ganger
Blitt takket: 13 ganger

- litt om mitt hus spkelse

Innlegg av OnlyOne »

Hmm.. Dette er hvordan du skal tenke:

Hvem eier huset? Spøkelset eller deg? Du!
Og da er vel du sjefen over huset, som kjøkkenet..?
Da er du sikkert sjefen over DITT rom. Og da skal du be spøkelsen
gå ut og over til en lyse siden der det er bra. bare be den gå.
Hvis den ikke går likevel vekk, hvis den hvem som er sjefen :)
Med en bestemt stemme skal du nesten rope til den: GÅ UT! (hvis den ikke vil..)

Husk å være bestemt ;)

Håper det hjalp mye :mrgreen:
Antall ord: 95
-i'm OnlyOne

Haha, jeg greide å få deg til å lese denne..!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
lolah
Nybegynner
Nybegynner
12

Innlegg av lolah »

Hihi i see. . .
Joda jeg eiger dette huset skal være sakt. Men jeg føler ikke at dette er energier som er forankret i eigendommen, men mer i meg eller datteren min. . . Lurer på om hun kommer til å bli en veldig åpen person for det har altså skjedd så mye rart her hjemme etter hun kom.
Er det slik hadde jeg ønsket å møtt dette med mildhet. . .Ikke med skrik og skrål ved det første,tenk om det er noen som vil passe på?

Jeg var rimelig fed up siste periode dette pågikk, å sa rimelig klart i fra,det hjalp jo,det er det sprøeste.
Antall ord: 110

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

Innlegg av Arven »

Jeg har også husspøkelse som forsvinner når jeg ber om fred for så å komme tilbake etter en tid. Jeg syns det er trivelig å ha litt åndelig liv her, selv om jeg blir litt sliten innimellom. Kanskje din er som min,- en du med jevne mellomrom må be forsvinne. :)
Antall ord: 50
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
lolah
Nybegynner
Nybegynner
12

- - litt om mitt hus spkelse

Innlegg av lolah »

Arven skrev:Jeg har også husspøkelse som forsvinner når jeg ber om fred for så å komme tilbake etter en tid. Jeg syns det er trivelig å ha litt åndelig liv her, selv om jeg blir litt sliten innimellom. Kanskje din er som min,- en du med jevne mellomrom må be forsvinne. :)
Hmm sier du bare, vær snill å gå? Eller bruker du albert åberg metoden? ;)
Antall ord: 66

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

Innlegg av Arven »

Jeg sier bestemt og som regel ganske irritert (fordi noe har gått i gulvet igjen) at Nå er det nok ! Nå vil jeg ha fred ! Ut ! Har fungert hittil ...
Antall ord: 30
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ankh

Innlegg av Ankh »

Dette høres ut som enten en såkaldt skyggemenneske eller et såkalt type 2 aktivt spøkelse:
Dette er spøkelser som kan oppnå kontakt med de levende.
Disse spøkelsene er bundet til et bestemt sted som et hus, uteområde, rom, butikk, eller kirkegård.
Disse spøkelsene er blandt de vanligste å møte, og kan være spøkelser fra tidligere eiere, familiemedlemmer, folk som har omkommet, folk som har jobbet der, eller på annen måte er knyttet til stedet.

Er det et skyggemenneske er det ikke en ånd og du kan ikke få den fjernet. Er det et tradisjonelt spøkelse kan man ta en husrens om du vil.
Antall ord: 116

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
OnlyOne
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 21 Jul 2011 14:42
13
Kjønn (valgfri): (reindrift)same
Lokalisering: Bor i et hus, jeg.
Har takket: 21 ganger
Blitt takket: 13 ganger

Innlegg av OnlyOne »

Kanskje det ja.. Har nettopp oppdaget at jeg har en "ekstra person" i rommet mitt,
wuææhh :mozilla_sealed:

Det skjedde nå nettopp, jeg og en venn av meg skulle "leke" med en sånn blinkelys i romet mitt.
Og da slo vi av alle lysene, rullet ned rullegardinen og gjorde at det ble helt mørkt her inne.
Da begynte vi, men så gikk det 20 sek. og da slo TV'en på seg selv. :o
Vi tenkte først at vi satte oss på fjernkontrollen før vi begynte, men så oppdaga jeg at
fjernkontrollen er jo deer borte på sengen, helt på den andre siden..
Da ble vi svært sjokkert, for på min TV kan man ikke slå av/på UTEN fjernkontrollen..
Jeg visste godt at det ikke er noen signaler som ikke hadde nådd TV'en før..
Da gikk vi ut.
Senere når vi hadde vært sjokkert og roet oss ned, gikk vi til døren min.
Da satte jeg på blinkelysen, og blinket rundt på rommet med den.
Helt vanlig, akkurat som før. Men da jeg siktet den mot en spesiell sted, dvs der jeg sover/har hodet mitt, så vi begge (tror jeg) en slags figur på veggen. Vi så ikke akkurat med det blotte øyet, men vennen min har også trent litt hennes tredje øye. Og hun er mye yngre enn meg.
Litt rart..
Figuren var en gammel mann, med bart, hår, store øyenbryn, rare øyne og en veldig gammeldags kofte på seg.
Etter det, når vi var ferdig med å studere den, slo vi på lyset og trakk opp rullegardinen. Jeg hadde slått av TV'en igjen.. Da slo TV'en på seg igjen, og akkurat da jeg tenkte om at jeg slår på TV'en nå. UTROLIG bra timet, den spøkelsen :mozilla_sealed:

Kanskje en litt lang historie, men verdt å lese :D

Hva syns dere om det?
Antall ord: 320
-i'm OnlyOne

Haha, jeg greide å få deg til å lese denne..!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links