Hjemsøkt, Gjenferd & Ånderhjelp? demon osv

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
S.Therese
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 28 Feb 2012 19:50
12
Blitt takket: 2 ganger

hjelp? demon osv

Innlegg av S.Therese »

Hei..
Vi har en ja, hva skal jeg kalle det? spennende leilighet.
Helt siden vi flyttet inn for 6 år siden har det vært ekstremt mye ting som har skjedd.. Vi har hatt medium hos oss ofte, men kommer tilbake rett som det er.
Nå har det blitt mer ille, gått mer på stemningen i huset, mye krangling og folk forandrer seg rett og slett. familien går litt etter litt i oppløsning!

Vi hadde 3 stk sa hu, litta jente, streng dame og en demon.

Hu klarer rett og slett ikke og få fjerna denne demonen! prøvd 2 ganger, men har bare blitt værre.. Nå merker man ting med en gang man går inn i leiligheten, dører smeller igjen ol.
og før måtte man bo der for og merke det, holdt ikke bare og komme på besøk, men nå trenger man knapt gå inn døren.

Sist jobbet hun hjemmefra og dette var om mandag, men ja som sagt det blir ikke bedre.. Hu andbefalte og selge, men for det første, det er veldig surt og selge og for det andre vi selger kun problemet videre..

Så er det en snill sjel her som kan hjelpe meg?! så hadde du/dere reddet en familie som trenger sårt hjelp, fort!
Antall ord: 222

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
S.Therese
Nybegynner
Nybegynner
12

- hjelp? demon osv

Innlegg av S.Therese »

Foresten! glemte og nevne at ungen til forje eier har leket seg med sann brett, usikker på hvordan det skrives, men dere forstår nok.. (dette er noe jeg veit helt sikkert pga felles venner ol) Så det er nok svaret til store deler av problemet! Og hele området er belastet, men ikke så kraftig som våres..
Antall ord: 59

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Thulr
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 06 Jun 2009 01:36
15
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Tromsø
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 39 ganger

- hjelp? demon osv

Innlegg av Thulr »

Når et medium begynner å prate om demoner så er det på tide å se seg om etter et annet medium.
"Demonen" er en negativ ånd - en ånd som engang har vært et menneske.
Det er også bare tøv når hun sier at dere må selge for å få fred, og det har absolutt ingenting med saken å gjøre om forrige beboere har brukt ouija-brett.

Jeg kan jo alltids prøve å hjelpe. Send meg en privat melding så skal vi se hva vi kan få til.
Antall ord: 88
How about that left hand, Ace?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Jul 2006 23:30
18
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- - hjelp? demon osv

Innlegg av Lilja »

Thulr skrev:Når et medium begynner å prate om demoner så er det på tide å se seg om etter et annet medium.
"Demonen" er en negativ ånd - en ånd som engang har vært et menneske.
Det er også bare tøv når hun sier at dere må selge for å få fred, og det har absolutt ingenting med saken å gjøre om forrige beboere har brukt ouija-brett.
:like
Kunne ikke vært mer enig!!
Antall ord: 76

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ankh

- hjelp? demon osv

Innlegg av Ankh »

Uenig i definisjonen her, men vi har alle våre meninger. Jeg definerer demoner slik de vanligste spøkelseskategoriene gjør:

Disse vesenene har aldri vært mennesker og er derfor teknisk sett heller ikke spøkelser.
De er onde og kraftfulle, og vil vanligvis forkle seg for å skjule sine hensikter.
Disse vesenene er farlige, og man anbefales å holde seg unna med mindre man er erfaren, og har en veldig sterk åndelig hjelp med.
Man bør være svært godt jordet, og svært godt beskyttet av f.eks erkeengelen Michael i møtet med disse vesenene.

Kort sagt, siden demoner aldri har vært mennesker er de heller ikke ånder som kan fjernes med tradisjonelle husrenser. Må gjerne forsøke, for all del, men vil neppe være vellykket. Krever egne løsninger, hvor man bl.a MÅ ha demonens navn for å få den bort. Reelle demoner er svært sjeldne å komme borti, det vanligste er vel mer generelle negative ånder.

Vet ikke om man blander kortene her eller hva man driver med, men skiller ihvertfall selv mellom negative ånder og demoner som krever helt ulike metoder for å fjerne.

Det finnes forøvrig lister over navngitte demoner:
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_theological_demons men av dem så kjenner jeg kun til noen få sjeldne møter med pazuzu.
Antall ord: 224

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
manitou
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 31 Mar 2006 09:44
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Blitt takket: 9 ganger

- hjelp? demon osv

Innlegg av manitou »

Har lite tro på at dette dreier seg om noen "demon" jeg heller. Men det er ikke sikkert at det er en ånd som kan fjernes på "vanlig" måte heller. Jeg har en del erfaring i slike saker, så dere er velkomne til å sende meg en PM, så kan vi evt. snakkes videre.
Antall ord: 54
Skinwalker

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ankh

- hjelp? demon osv

Innlegg av Ankh »

Demoner, slik jeg og andre som er opptatt av å kategorisere og definere definerer dem, plasserer dem som naturvesener dvs typer tilsvarende alver, småfolk, vetter osv. Kommer man for å ta en husrens og møter småfolk, en alv eller noe annet tilsvarende så kan man ikke fjerne det med tradisjonelle husrenser. Det er det samme med demoner. Er en retning i seg selv å fjerne slikt, og man skal vite hva man gjør før man prøver seg.

Pazuzu har jeg lest om noen møter med, både fra folk som har lekt med ouija, drevet med wicca ritualer, lekt med ritualer de har funnet i bøker osv. Det er derfor det første navnet jeg tenker på OM det skulle vise seg at det er en demon, noe det ikke trenger å være.
http://en.wikipedia.org/wiki/Pazuzu
Legg merke til at Although Pazuzu is, himself, an evil spirit, he drives away other evil spirits, thus protecting humans against plagues and misfortunes.
Det er sånn sett ikke den verste man kan møte på.

Hovedpoenget mitt er at det er en rekke ulike vesener man kan treffe på, fra småfolk, alver, vetter, tusser, engler, hjelpere, demoner, vaktmestre/beskyttere, skyggemennesker, osv osv og ikke alt kan fjernes. Noe kan fjernes/balanseres og noe krever ulike metoder. Om man definerer alt som ånder og bruker samme teknikk på alt så vil det fungere på noe men være mislykket på annet.

De siste månedene har jeg lest og hørt mer om såkaldte gråarbeidere, folk som bruker og renser, balanserer, beskytter og angriper osv og bruker både hvite og svarte krefter, energier, magi osv. Noen velger å møte onde ånder/demoner svart mot svart for å si det sånn, dvs at de bruker mørke krefter for å fjerne mørke energier. Andre bruker mørk magi for å beskytte seg og sin familie. Er også blitt overrasket over å se at selv kjente medium som deltar på messer og holder kurs og foredrag også aktivt bruker både hvite og mørke energier som det passer. Har derfor endelig forstått hvorfor ulike alternative samarbeid har brutt opp når jeg har blitt fortalt om hvordan folk skremmes vekk fra alternative partnere de har jobbet med på kurs, foredrag, osv.

Om man får fastslått at det ER en demon, uansett hvor usannsynlig det høres ut som, så må man få hjelp fra noen som kan fjerne disse uansett om man bruker seriøse exorsister, shamaner, wiccanere, magikere, husrensere som har erfaring med dette, lysarbeidere, osv osv.
Antall ord: 437

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- hjelp? demon osv

Innlegg av Arven »

Hvordan kan man identifisere en negativ energi som demon da ? Føles energien annerledes ? Eller er det spessielle karakteristika som alle demoner har til felles utover det åpenbare negative ?
Antall ord: 29
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
S.Therese
Nybegynner
Nybegynner
12

- - hjelp? demon osv

Innlegg av S.Therese »

Jeg har iaf 0 peiling på det, ang demoner..
men etter det jeg har HØRT, var det ikke noe menneskelig ved det, ikke noe fornuftig og få ut, bare knurring eller hva jeg skal kalle det.. Mediumet som så det,sa det slikt iallefall..
Men nå har jeg jo lært litt av hvert av og bli medlem her inne, ang demoner og andre ting.. som selvfølgelig er utrolig spennende! Så takk til alle dere som har tatt dere tid til og skrive her, en her som har hjulpet oss, så får se etter noen dager om dette blir bedre.. :) ikke noe bedring i dag iallefall, men tar tiden til hjelp og håper på det beste!

Som sagt er et veldig belastet område vi bor i, har enda ikke hørt en nabo som ikke har hatt uønsket besøk, som har vært negativ.. Men noen positive såklart.
Lurte også litt på om noen veit om noe kurs som går på dette her? rensing, komme i kontakt med ånder, lære og lukke/stenge for ånder ol?
Har grunnleggende inne, men ja klarer ikke lukke det når jeg vil, så jeg går jo åpen hele tiden, og det kan bli litt slitsomt i lengden ;) som f.eks på jobb, der er det litt av hvert så skulle ønske jeg kunne konsentrer meg om menneskene på jobben og ikke de andre besøkende hehe :) så vist noen veit om noen kurs, så skriv i vei!

:)

Igjen tusen takk for alle gode innspill
Arven skrev:Hvordan kan man identifisere en negativ energi som demon da ? Føles energien annerledes ? Eller er det spessielle karakteristika som alle demoner har til felles utover det åpenbare negative ?
Antall ord: 292

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Thulr
Standard bruker
Standard bruker
15

- hjelp? demon osv

Innlegg av Thulr »

Det er mange navn negative ånder kan ha, slik som demoner. Men dette er bare en metafor. Noen av disse demonene kan ha vært ånder av helt vanlige mennesker som av forskjellige årsaker lager problemer. Andre igjen kan være negative utenomjordinger eller manipulerte mennesker, slik som jotner.

Onde ånder ble f.eks. tidligere kalt troll, og det er dette denne betegnelsen kommer av. Dette kan sammenlignes med demoner siden det er ånder som er såpass begative, og med en såpass negativ innvirkning at de gjør seg fortjent til en sådan betegnelse.

Og når det gjelder husrensen så tar det som regel litt tid før det hele roer seg helt ned, så som jeg sa så bør det skje i løpet av uka.
Sist redigert av Thulr på 04 Mar 2012 23:36, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 132

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
13

- hjelp? demon osv

Innlegg av Arven »

Hva mener du med manupulerte mennesker ?
Antall ord: 6
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Thulr
Standard bruker
Standard bruker
15

- hjelp? demon osv

Innlegg av Thulr »

Det er en lang historie, Arven. Men det jeg har fått vite av mine kontakter på den andre siden er at mange menneskers personligheter er manipulerte, og at dette har blitt gjort for å skape disharmoni og bremse menneskenes åndelige utvikling. Og dette er mye av årsaken til problemene i samfunnet.
Antall ord: 51

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
13

- hjelp? demon osv

Innlegg av Arven »

Har du noe gode bøker å anbefale om emnet ?
Antall ord: 9

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Thulr
Standard bruker
Standard bruker
15

- - hjelp? demon osv

Innlegg av Thulr »

Ankh skrev:
Disse vesenene har aldri vært mennesker og er derfor teknisk sett heller ikke spøkelser.
De er onde og kraftfulle, og vil vanligvis forkle seg for å skjule sine hensikter.
Disse vesenene er farlige, og man anbefales å holde seg unna med mindre man er erfaren, og har en veldig sterk åndelig hjelp med.
Man bør være svært godt jordet, og svært godt beskyttet av f.eks erkeengelen Michael i møtet med disse vesenene.

Noen medier kaller negative ånder av mennesker for demoner, og dette blir ikke riktig. Det er det som er mitt poeng. Så det blir riktigere å si at demoner er visse typer utenomjordinger eller lignende.
Antall ord: 114

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Thulr
Standard bruker
Standard bruker
15

- - hjelp? demon osv

Innlegg av Thulr »

Arven skrev:Har du noe gode bøker å anbefale om emnet ?
Kunne alltids anbefalt diverse mytologi, men dette blir uansett ikke noe særlig oppklarende for deg, siden det skrives i gåter og symboler. Men jeg driver selv å skriver en del om disse tingene for tiden. Du får vente å se. ;)
Antall ord: 52

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links