Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderHva kan dette være? jeg er redd.

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Heidichr
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 15 Feb 2012 16:42
12
Har takket: 2 ganger

Hva kan dette være? jeg er redd.

Innlegg av Heidichr »

Hei! Dette er da mitt første innlegg her, for jeg er nemlig helt ny inne på denne nettsiden. Grunnen til at jeg fant frem her er fordi jeg Googlet opp sider som dette og fant heldigvis frem hit. Først og fremst så vil jeg bare si at jeg håper på å få et svar eller fler, for dette begynner virkelig å gå meg på nervene. Så here we go.
Jeg bor med med min mamma (47), pappa (44) og søster (15). Vi flyttet nylig inn i et ganske så nytt hus for tre år siden, og i det siste så har det skjedd en rekke ekle hendelser på rommet mitt. Jeg har sett "skumle skikkelser" i øyekroken, men som har vist seg frem til å ikke ha vært noe når jeg har snudd meg rundt, og dette har jeg lest litt om på www.shadowpeople.org og det gjorde meg ikke akkurat noe mindre redd av å lese det som stod der. Jeg føler veldig ofte (nesten hele tiden) at det er noen i rommet med meg og at det er noen som ser på meg. For noen kvelder siden så opplevde jeg at nattlyskontakten ble "dratt ut" av kontakten og lyset skrudde seg av, og kontakten hadde stått støtt inni og den har aldri hatt noen problemer med å "falle ut" heller. Men det som friket meg helt ut var det som skjedde inatt. Jeg lå og sov og akkurat klokken 02.30 så opplevde jeg at Pcn min som står 2m unna senga mi plutselig skrudde på "de blålysene" lang pcskjermen og musikken ble skrudd på fult volum! Jeg bråvåknet og hoppet ut av senga og bombanderte "Avknappen" for at musikken skulle skru seg av. Pcskjermen var svart og laderen var tatt ut, men alikevell så skrudde musikken seg på heelt fult volum, og helt av seg selv. Da jeg skulle prøve å legge meg til å sove i senga igjen fikk jeg ikke sove og kjente helt tydelig ifølge meg at det var noen i rommet med meg. Ingen av de som bor med meg tror på at det er noe "utenomjordisk/åndelig", men de har jo ikke opplevd noe av det som jeg har om nettene på rommet mitt. Hva kan dette være? Tusen hjertlig takk for alle svar!
Antall ord: 392

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Vilma
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 18 Jan 2006 22:51
18
Kjønn (valgfri): supahuman
Lokalisering: I'm gonna eat your brain and gain your knowledge...
Har takket: 18 ganger
Blitt takket: 18 ganger

- Hva kan dette være? jeg er redd.

Innlegg av Vilma »

Velkommen hit :-)

Jeg skjønner du er utålmodig etter svar, men det hjelper ikke å dobbelposte rett etter hverandre. Ønsker folk å svare deg kommer de innom før eller siden, ha tålmodighet.

Mod. Vilma
Antall ord: 35
I'm in that awkward stage between birth and death.
The man in black fled across the desert, and the gunslinger followed.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
OnlyOne
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 21 Jul 2011 14:42
13
Kjønn (valgfri): (reindrift)same
Lokalisering: Bor i et hus, jeg.
Har takket: 21 ganger
Blitt takket: 13 ganger

Innlegg av OnlyOne »

Hei og velkommen hit :)

Du er vel ikke alene om det, heller. Har hendt meg at lyset slår på
av seg selv og noen hvisker i øret mitt når ligger i sengen min. Creepie..
Har også hendt at jeg ser mye syner at noen står nær sengen min og ser ned på
meg. Får frysningen om å skrive det her og nå.
Har vel ikke egentlig mye å si. Men prøv å tenke positivt hver gang du blir redd.
Som.. "Oi, nå ble jeg redd! Husker den gang da jeg ble vettskremt av en liten
fyr som hoppet fram fra søppeldunken! Hahahahah...!"
Eller: Prøv å lage en sånn psi-kule, når du har holdt på med den i ca. 3-4 min., prøv
å få den på en måte rundt deg. Konsentrer deg om at den skal være din skjold.
Å tenke positivt hjelper også utvide skjolden.

Håper jeg var til hjelps :)
Antall ord: 160
-i'm OnlyOne

Haha, jeg greide å få deg til å lese denne..!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Heidichr
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 15 Feb 2012 16:42
12
Har takket: 2 ganger

Innlegg av Heidichr »

Q1: hvor stod du da det skjedde? - Jeg lå i senga.
Q2: hadde du på deg noe black? ghosts er attracted to dark colours - Ja, jeg hadde på meg en svart tskjorte.
Q3: har det hendt igjen? Første gangen det hendte med pcn inatt, så nei.
Antall ord: 47

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

Innlegg av Arven »

Kan ikke skjønne at fargen på klærne har noe å si, men jeg har tatt feil før jeg ...

jeg tenker at du kanskje kunne hatt nytte av å rense huset med Salvie. Kjøp en bunt med hvit salvie ( kan få`s på alternative butikker) tenn på slik at det ulmer og ryker. Går rundt i huset og vift røyken rundt i alle rom mens du ber en bønn om at negative energier skal fjernes og ikke komme tilbake og at huset skal fylles med lys og kjærlighet.
Jeg gjorde det her for mange år siden da jeg opplevde negativ energi , og problemet ble borte og har ikke kommet igjen.
Hvis ikke kan du kontakte et medium som kan se hva som er der og evt hjelpe den/de videre og også rense for deg.
Antall ord: 140
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kiara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 29 Apr 2010 12:46
14
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Utpå landet, litt oppi nord
Har takket: 560 ganger
Blitt takket: 128 ganger

Innlegg av Kiara »

For det første, så behøver det ikke være skyggemennesker du ser. Og det behøver ikke være noe som vil deg ondt. Det kan være en vanlig ånd, som sansynligvis vil ha kontakt med deg, og det kan selvsagt virke skremmende. Uansett om du bare ser en skygge, så er ikke det det samme som at det er skyggefolk. Jeg har bare sett skygger, ikke noen helt klart å tydelig.

Pc er som slår seg på om og om igjen, har jeg selv opplevd på en tidligere arbeidsplass. Har bare sett det en gang hjemme hos meg selv!

Du kan selv prøve å rense med metoden beskrevet over her av Arven. Du kan finne alternative butikker på nettet, som du kan bestille hvit salvie fra.

Du kan ellers få tak i rosenkvarts, som du legger på rommet ditt og gjerne i senga da også, for beskyttelse. Og visualiser en gylden sterk lysbobble rundt hele deg, som uønskede og negative energier ikke klarer å trenge inn i.. Og forlang å få være i fred, i ditt hjem!

Forøvrig så måtte jeg le litt.. når jeg leste om hvordan du ble vekket opp midt på natta. :g_w hehe.. sorry! Men jeg tror det var noen som hadde det morsomt da.. :lol3

Forøvrig.. håper du får ordnet opp, og får ro og fred! Og fortell oss hvordan det går da.. ;)
Antall ord: 238

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Thulr
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 06 Jun 2009 01:36
15
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Tromsø
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 39 ganger

Innlegg av Thulr »

Har også opplevd lignende som trådstarter i et hus der det var gjenferd. Det kan være en "vanlig ånd" som kiara sier, eller det kan være en ånd som befinner seg i en mellomtilstand mellom denne verdenen og det hinsidige - altså de vi kaller gjenferd.

Jeg er enig med deg, kiara, at man skal forlange å være i fred i sitt eget hjem, men det er nå faktisk slik at vi mennesker er omgitt av ånder hele tiden. Når jeg selv opplever sånt som dette, så er jeg nysjerrig på å finne ut noe mer enn bare å jage åndene ut fortest mulig. For hvem kan det være? Har ånden et spesielt budskap? Er det en slektning som har noe på hjertet? Er det noe jeg kan hjelpe ånden med? Slike ting synes jeg faktisk det er viktig å få rede på før man utøver husrens.

Nå er det ikke noe problem for meg å komme i kontakt med ånder, siden jeg er et medium, men for for de som ikke er det, så vil jeg oppforde dem til å ta kontakt med et medium slik at de kan finne ut mer om de åndene som er rundt dem. Om man finner ut hvorfor åndene gjør som de gjør, så kan dette senere fungere til at de ikke kommer tilbake og plager en noe mer etter man er kvitt dem første gang. :wink:
Antall ord: 238
How about that left hand, Ace?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
helgemann
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 06 Mar 2009 02:04
15
Har takket: 391 ganger
Blitt takket: 249 ganger

Innlegg av helgemann »

Virker som at noen vil ha kontakt med deg. Ikke vær redd, det gjør situasjonen enda værre. Prøv å sett deg ned i rommet, føl på energiene rundt deg, pust rolig. Prøv å finn ut hvem som er i rommet, hva de vil, osv. Det kan være at ånden ikke liker deg, kanskje ikke liker at du bor på dette rommet, osv. Du får prøve å gjøre krav på rommet ditt. Tenn f.eks. Salvie, og prøv å spre kjærlighet, lys og varme i rommet. Og så kan du kanskje be de da dra dit de hører hjemme. De skjønner nok at du er para, derfor "bråker" de spesielt hos deg.

Evt kan du kontakte som foreslått en medium.
Antall ord: 131

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kiara
Standard bruker
Standard bruker
14

Innlegg av Kiara »

Jeg personlig er FOR å bruke hjelpemiddler hvis en føler seg forstyrret, spesiellt når en skal sove, som en vanligvis vil gjøre når det er natt da!
Og da vil jeg som jeg mange ganger før... har anbefalt, å forsøke her, på andre tråder,, å beskytte seg med en lysbobble som er ugjennomtrengelig for negativ energi! Og be sine hjelper inn, for å beskytte og gi ro i rommet sitt og rundt sin kropp og sinn.. Det fungerer egentlig ganske greit, i de fleste tilfeller! Pluss gjerne noen rosenkvartsteiner, som skal beskytte mot negativ energi!
Vi har noen her hos oss... men har ikke følt behov for å jage dem ut. Fordi vi vet ikke sikkert hvem det er , og har følelsen av at de er for å passe på, av forskjellige opplevelser da.. har bare hatt "en" negativ opplevelse!
Men jeg mener da at det er viktig for en selv og sitt velvære og trygghet, at hvis en føler at dette må jeg få klarhet i, eller bort fortest mulig.. så skaff proffesjonell hjelp fort!

Vi kan ikke fjerne det for deg her inne.. Du må ha noen på stedet som kan finne ut hva det er, og om det skal bort.. eller er noe du trenger i livet ditt..

Vi kan gi deg og andre råd, men kanskje de ikke fungerer... Vi utveksler erfaringer her inne.. først å fremst! Alle har forskjellige tolkninger av det de opplever, fordi det er ferskt for noen, mens andre trekker på skuldrene av samme opplevelser, fordi de er så dagligdags, at det ikke er så mye å bli redd av...

Hvis du og andre trenger omtrent,,, akutt hjelp.. så kontakt mediumdoktoren!

Seriøst... det er som at det er greit å betale i dyre dommer for å ta seg en tur i slalombakken, eller en ridetime, eller en annen dyr fritidsaktivitet.. men å betale et seriøst medium for å bli kvitt noe som forstyrrer all ro og komfort i hjemmet.... nei det skal ikke koste en halvtimes jobb engang!

Enten så får dere prøve å lese alle tråder og råd dere kan finne her inne, og prøve dem ut på egenhånd..
Evnt. spe på med kurs til noen tusen... Eller bruke noen kroner på å oppsøke noen som kan hjelpe dere! Ellers må dere forstå at det er ingen som rydder dem automatisk bort for dere her! Det er ikke bare å knippse med fingrene, selv om det ser sånn ut på kortversjon av åndenes makt!

Et medium som har brukt tusenvis av kroner for å skolere seg selv, og ditto timer på å utvikle sine sanser, trenger en inntekt som alle andre yrkesgrupper! Det tar faktisk på å hjelpe andre, om så lett det kan virke utad!

Kanskje jeg var for streng nå... men av å til blir jeg overgitt over at det virker som at flertallet av nye her bare registrerer seg her for å få et klarsynt og enkelt svar, rett i fanget, uten å anstrenge seg en dritt... Sorry, men.. Vi vil gjerne hjelpe, men det er ikke bare å gjøre det på en forumside.. pluss at mange her som ber om råd ikke engang gidder å søke,, og lese... hva som er gitt av råd tidligere... En kan gå glipp av tråder.. men dette er en gjenganger daglig!

Er jeg for streng nå? :roll:
Antall ord: 560

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

Innlegg av Arven »

Nei, det syns jeg ikke !
Antall ord: 5
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kiara
Standard bruker
Standard bruker
14

Innlegg av Kiara »

Takk Arven! Nå mente ikke jeg at trådstarter kom her å forlangte gratis hjelp.. Det var myntet generelt på at mange som føler de har noe som er der og forstyrrer, bør kanskje lete litt etter råd som er skrevet her inne før.. Og prøve de ut, og evnt. fortelle hvordan det går, og om de trenger mere og utdypende råd. Og at hvis de ikke tør å gjøre noe selv, eller klarer å få fred, så lete etter et medium som kan komme hjem og hjelpe dem.
Mange som ber om svar her inne, gidder jo ikke engang å fortelle hvordan det gikk etterhvert! Men vi skal gidde å bruke tid på å svare på ofte de samme tingene om og om igjen..
Nå kan det hende at noen som trenger et medium til hjelp ikke bor sånn at det er så lett å få tak i da..
Antall ord: 153

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links