Overstyrt? Den er ikke redigert hvis det er du mener?Asbjørn skrev:Konverterte den til MP3. og gav deg linken til den.jorgenr skrev:Ok, har gjort det nå. Sendte .Wav filen til den mailen du har i signaturen din.Asbjørn skrev: Send lydfila til meg så skal jeg legge den ut her....
A
Merket meg at den var kraftig overstyrt....
A
Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Electronic Voice Phenomenon Lydklipp er kommet!
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 22 Jan 2012 00:28
- 12
- Blitt takket: 3 ganger
- - - - - - Electronic Voice Phenomenon
Antall ord: 64
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 17 Jul 2006 23:30
- 18
- Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
- Lokalisering: Akershus
- Blitt takket: 1037 ganger
- Electronic Voice Phenomenon
Legg den ut, daaah *Nysgjerrig*
Antall ord: 5
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 31 Mai 2009 15:38
- 15
- Kjønn (valgfri): demon
- Har takket: 536 ganger
- Blitt takket: 277 ganger
- Electronic Voice Phenomenon
ja, legg ut før du legger deg.
Antall ord: 8
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 12
- - Electronic Voice Phenomenon
Den ligger ut Linken er nederst i min første commentlighteren skrev:ja, legg ut før du legger deg.
Antall ord: 21
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 31 Mai 2009 15:38
- 15
- Kjønn (valgfri): demon
- Har takket: 536 ganger
- Blitt takket: 277 ganger
- Electronic Voice Phenomenon Lydklipp er kommet!
jeg forstår ikke, hva var det jeg hørte på nå? var det "DREPT! JØRGEN!" eller "hei, ta et bilde!,død, penger"?EDIT!: Her er lydklippet: https://www.paran.no/ab/evp.mp3
mulig jeg er trøtt og sånt, men jeg forstod virkelig ingenting.
Antall ord: 49
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 12
- - Electronic Voice Phenomenon Lydklipp er kommet!
Du hører det klippet der det blir sagt drept ja, det kan hende det kommer litt brått, men det du hører med en gang du setter på klippet er den høye støyelyden. Det er skurring bare, men like etter der igjen, hører du en mørk og høy stemme sie "Drept! osv osv.lighteren skrev:jeg forstår ikke, hva var det jeg hørte på nå? var det "DREPT! JØRGEN!" eller "hei, ta et bilde!,død, penger"?EDIT!: Her er lydklippet: https://www.paran.no/ab/evp.mp3
mulig jeg er trøtt og sånt, men jeg forstod virkelig ingenting.
Antall ord: 111
Hide post links |
Høres mer ut som han sier "Hjelp, jeg har vondt i ryggen" enn "Drept Jørgen". Pitchet det ned til -12. Men høres ikke ut som den ånden har stått opp og tenkt "I dag skal jeg snakke tydelig." Får håpe du får litt klarere beskjeder neste gang
Antall ord: 54
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 17 Jul 2006 23:30
- 18
- Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
- Lokalisering: Akershus
- Blitt takket: 1037 ganger
Jeg hører bare støy
Hvis navnet ditt var f.eks. Truls, hadde du da fortsatt klart å høre "Jørgen" inni der? Jeg spør ikke for å være ekkel, altså, men jeg klarer ikke med min beste vilje å høre ordene "drept" og "Jørgen" i det klippet...
Hvis navnet ditt var f.eks. Truls, hadde du da fortsatt klart å høre "Jørgen" inni der? Jeg spør ikke for å være ekkel, altså, men jeg klarer ikke med min beste vilje å høre ordene "drept" og "Jørgen" i det klippet...
Endret: Nå har jeg hørt det sikkert tredve ganger, og det er jo en rytme i lydene. Og siden hjernen vår er sånn skapt at den gjerne vil identifisere inntrykk vi får med noe kjent, så blir det "ord" utav det der. Det jeg hører er "Du, da, du va'kke lydig", eller "Du, da, du bankelyder"
Antall ord: 113
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 08 Apr 2011 21:38
- 13
- Kjønn (valgfri): en ei
- Lokalisering: Ved siden av skogen
- Har takket: 855 ganger
- Blitt takket: 996 ganger
Jeg har også hørt klippet flere ganger og lytter med full velvilje og ønske om å høre noe fra den andre siden, men jeg hører bare litt rytmisk støy. Kan man ikke rense sånne opptak for andre lyder og senke farten så evt ord kommer tydeligere frem ? For slik det er nå, skjønner ikke jeg at du får hverken "drept" eller "Jørgen" ut av dette desverre
Antall ord: 73
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 12
Det går ann å rense, senke farten ja.Arven skrev:Jeg har også hørt klippet flere ganger og lytter med full velvilje og ønske om å høre noe fra den andre siden, men jeg hører bare litt rytmisk støy. Kan man ikke rense sånne opptak for andre lyder og senke farten så evt ord kommer tydeligere frem ? For slik det er nå, skjønner ikke jeg at du får hverken "drept" eller "Jørgen" ut av dette desverre
Syns det er rart at ingen hører ordet drept Det er jo klart som dagen, like etter tuklingen med opptakeren med en gang opptaket starter. Men men,
Antall ord: 111
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 14 Sep 2010 10:59
- 14
- Kjønn (valgfri): Gutt
- Har takket: 77 ganger
- Blitt takket: 254 ganger
Jeg ga min mening i starten av tråden, og etter å ha hørt klippet, er jeg ikke akkurat overbevist om at EVP er mer enn støy og interferens. Det er som Lilja sier, hadde du hett Truls hadde du hørt noe annet. Hjernen er skapt for å kjenne igjen morsmålet, og det fører ofte til at man kan høre ting som ikke er der. F.eks. kan jeg ofte høre at TVen står å går når jeg legger meg, men når jeg går ned, har alle lagt seg. Hjernen min har ofte hørt støy fra TVen ned og finner mønster i vanlige huslyder midt på natten.
Antall ord: 119
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 12
Ja, skjønner hva du mener Hører selv tven "gå" selv om den ikke er på ganske ofte.Jeppski skrev:Jeg ga min mening i starten av tråden, og etter å ha hørt klippet, er jeg ikke akkurat overbevist om at EVP er mer enn støy og interferens. Det er som Lilja sier, hadde du hett Truls hadde du hørt noe annet. Hjernen er skapt for å kjenne igjen morsmålet, og det fører ofte til at man kan høre ting som ikke er der. F.eks. kan jeg ofte høre at TVen står å går når jeg legger meg, men når jeg går ned, har alle lagt seg. Hjernen min har ofte hørt støy fra TVen ned og finner mønster i vanlige huslyder midt på natten.
Jaja, den ligger iallefall ute, så kan folk selv høre og lage sin egen mening om det
Antall ord: 158
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 26 Des 2010 10:35
- 13
- Har takket: 16 ganger
- Blitt takket: 45 ganger
Nå har jeg hørt på opptaket et par ganger etterhverandre. Kunne første gangen høre at det hørtes ut som noen som hvisket inn i opptakeren. Det hørtes mest ut som en mannestemme med en slags oslo/østlandet dialekt.. ikke at jeg er ekspert på de da.
Kunne høre ordet "drepte" ja, og to ord etter det. Så etter å ha hørt på det noen ganger etterhverandre for å prøve å tolke de to andre ordene, kom jeg fram til at det hørtes ut som:
"drepte ikke deg"
Kunne høre ordet "drepte" ja, og to ord etter det. Så etter å ha hørt på det noen ganger etterhverandre for å prøve å tolke de to andre ordene, kom jeg fram til at det hørtes ut som:
"drepte ikke deg"
Antall ord: 93
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 29 Apr 2010 12:46
- 14
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Utpå landet, litt oppi nord
- Har takket: 560 ganger
- Blitt takket: 128 ganger
Beklager.. jeg hørte ingen ord, selv om jeg forventet det! Jeg var sikker på at jeg ble påvirket av å ha lest hva du mente som ble sagt, og da skulle høre det samme. Men hører ikke noen fornuftige ord med min beste vilje! Og nå er jeg troende, så jeg hadde oppriktig forventet å høre noe..
Men du må ikke gi opp dine forsøk, selv om få her ble klok på dette opptaket!
Men du må ikke gi opp dine forsøk, selv om få her ble klok på dette opptaket!
Antall ord: 78
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 08 Apr 2011 21:38
- 13
- Kjønn (valgfri): en ei
- Lokalisering: Ved siden av skogen
- Har takket: 855 ganger
- Blitt takket: 996 ganger
Nei, ikke gi opp
Antall ord: 4
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Hide post links |