Drømmer, NDO & ut av kroppenForstyrra nattesøvn

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

3ese
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 22 Jan 2012 15:05
12

Forstyrra nattesøvn

Innlegg av 3ese »

Eg har den siste veka hatt mange urolige netter. Eg har aldri urolige netter eller mareritt.
Nokon netter våkner eg mange gonger i løpet av ei natt av forskjellige mareritt, alt i frå strømmen har gått og eg er heilt åleina i mørke, til onde sjelar som er ute etter å ta meg.
To av nettene har eg hatt veldig ekta krigs drømmer. Eg har ikkje vert ute i krigssona, men er ein manlig general, som kjempa ei natt for fred, men ofra mange av mine egne soldatar fult klar over det. andre natta kjempe eg for krig og blodbad.

Den siste natta var den verste. Eg begynta å bli "redd" før eg i da heila tatt sovna, eg drømte drømmer som gjor at når eg våkna var eg fylt med panikk men eg huskar ikkje drømmane mine ifrå den siste natta.

Er det noken som har opplevd noko lignande eller som har eit svar på kva det som forstyrrer natte søvnen min?
Antall ord: 174

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1432 ganger
Blitt takket: 1725 ganger
Kjønn:

- Forstyrra nattesøvn

Innlegg av Asbjørn »

Det kan være flere ting, som forårsaker slike drømmer.

Skal ta litt generelt :

Alder er en av disse, - spesielt i oppvekst / pubertet.
Hormoner og andre forandringer i kroppen kan medføre at kroppen er i ubalanse i en periode,
og dette slår også ut i drømmer...

Sykdom kan også forårsake slike uvanlige drømmer, - fordi kroppen merker at noe er galt og forsøker å rydde opp ( krige mot sykdommen )

Videre har man inntrykk fra dagen før, - f.ex se på nyheter, og dette gjetaes i hjernen om natten, og da de ting man frykter mest får fokus ( som krig )
her kan også psykisk ubalanse spille en rolle hos noen..

og så har man besøk av andre ånder, f.ex, som kan påvirke drømmer, - spesielt dersom de "har et budskap". Dette sistnevnte er mye mer sjeldent, - men forekommer hos enkelte.

Dersom du er mye plaget med slike drømmer, anbefaler jeg å snakke med en lege i første omgang,- i tilfelle det er noe psykisk / fysisk som gjør at du drømmer slik.
Om legen ikke finner utav hva det er, - så kan man utforske andre årsaker etterpå.

A
Antall ord: 200

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Jul 2006 23:30
18
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- - Forstyrra nattesøvn

Innlegg av Lilja »

Asbjørn skrev:(Masse klokt, og dette: )
Hormoner og andre forandringer i kroppen kan medføre at kroppen er i ubalanse i en periode,
og dette slår også ut i drømmer...
Det kan jeg skrive under på! Jeg har noen sinnsvake drømmer rundt eggløsning og menstruasjon, og da jeg var gravid tok det helt av :lol: Men så er jeg en tikkende hormonbombe, såe... :oops:

Fullmånenettene er jeg også ofte plaget av dårlig søvn og urolige drømmer.

Har du forandret noe på vaner og rutiner/ livsstil?
Medisiner, alkohol, tobakk, matvaner, sykdom og trening er bare noen av de tingene som påvirker søvnen vår.

Så, siden du spør her på paranormal.no, og siden du forteller en ganske detaljert drøm fra krigen, så kan jeg jo si at det selvsagt er en mulighet for at det er gamle minner som dukker opp ;)

Velkommen hit!!

Lilja
Antall ord: 156

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
HokusPokusFilliokus
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 20 Jan 2012 11:13
12
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 4 ganger

- Forstyrra nattesøvn

Innlegg av HokusPokusFilliokus »

Jeg får alltid mareritt hvis det er varmt på soverommet! Alltid! Har det vært en annen tempratur på soverommet den siste uka? Syns det var gode svar fra de andre her :) Utrolig så mye rart som kan påvirke drømmene våre.. Kan skrive under på det med hormoner, drømte utrolig mye rart og hadde mange mareritt da jeg gikk gravid med mine.

Men det er jo ikke greit å ha det sånn :( Man helt utslitt av å ikke få sove ordentlig :zzz . Håper det går over snart og/eller at du finner ut av hva som forårsaker disse marerittene, uansett årsak! Har du vært inne på drommetyding.no og sett der?

Håper det ordner seg :)
Antall ord: 123
Nei til pels!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links