Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderElectronic Voice Phenomenon Lydklipp er kommet!

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
jorgenr
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 22 Jan 2012 00:28
12
Blitt takket: 3 ganger

Electronic Voice Phenomenon Lydklipp er kommet!

Innlegg av jorgenr »

Hei folkens.

Hele mitt liv har jeg vært sykt interessert i det overnaturlige, paranormale og det ukjente.

Men i det siste (Etter at min bestemor døde, og min bestevenn ble drept) har jeg begynt å bruke electronic voice recorders der de er begravd. Senest i går var jeg på den lokale gravlunden der jeg bor. Jeg har fått ord som:
"Hei"
"Ta et bilde!"
"Død"
"Penger"

Det er liksom de orda som går igjen. Men jeg har også fått en hel setning på opptak.

Men uansett, tilbake til i går.. Jeg kjørte et opptak og spurte om det var noen onde gjenferder her. Og at de ikke tilhørte her, siden dette var hellig jord.

Ingenting på det opptaket. MEN! på det neste opptaket (Gjort ved en grav som var over 160 år gammel) fikk jeg den mest sinte, onde, og mørke stemmen jeg noen gang har hørt(og forstått!)

Greia som freaka meg mest ut er at det er 2 ord, og det ene ordet høres ut som navnet mitt. Det andre ordet er "drept"...

Det gikk slik: *tukling med opptaker* "DREPT!! JØRGEN!!"
Mitt navn er Jørgen! Er litt vanskelig å forstå akkurat det siste ordet, fordi det høres ut som stemmen sier "Ryggen"... Ryggen og Jørgen høres skremmende likt ut når man tenker over det.

-Beklager for laaangt innlegg, men lurer på om noen andre driver med EVP's?
Burde jeg være redd for å dra meg med onde/gode ånder hjem? Har selv et barn som jeg ikke vil utsette for slike ting. Kjæresten min begynte å gråte når hun hørte opptaket..

Synes slike ting er så fryktelig spennende, men er også bekymret for at jeg skal gå for langt og få meg en skikkelig støkk.

Takk

EDIT!: Her er lydklippet: https://www.paran.no/ab/evp.mp3

Merk; Den er IKKE redigert på noen måte, annet en at jeg har tatt med bare EVP biten.
Sist redigert av jorgenr på 25 Jan 2012 01:38, redigert 2 ganger totalt. Antall ord: 341

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Electronic Voice Phenomenon

Innlegg av Arven »

Det opptaket vil jeg høre ! Legg det ut her :)
Antall ord: 10
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jorgenr
Nybegynner
Nybegynner
12

- - Electronic Voice Phenomenon

Innlegg av jorgenr »

Arven skrev:Det opptaket vil jeg høre ! Legg det ut her :)
Den er grei :) Skal se hva jeg får til etter jobb i dag :)
Antall ord: 26

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

Innlegg av Arven »

Perfect :D
Antall ord: 1
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Tassen
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 17 Nov 2011 20:15
13
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Twilight Realm
Har takket: 3 ganger

Innlegg av Tassen »

høres spennende ut, og litt skummelt for deg som opplevde det.
Antall ord: 12
You cannot fight what you cannot see.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jorgenr
Nybegynner
Nybegynner
12

Innlegg av jorgenr »

Tassen skrev:høres spennende ut, og litt skummelt for deg som opplevde det.
Er fryktelig spennende! Greia er at jeg hørte ingen som snakket mens jeg gjorde dette opptaket (Jeg var helt alene der, i fysisk form uansett :P ) Blåste litt innimellom, men det jeg hørte på tapen var definitivt IKKE et lite vindkast. Jeg har også opptak av noen som "taster" på en telefon, den "beep" beep" lyden. Det var ikke opptakeren for jeg har ikke tastelyd på den. Var heller ingen andre der den gangen heller.

Får dessverre ikke til å legge ut lydfil nå i kveld, men i morgen kommer den !
Antall ord: 107

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jeppski
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 14 Sep 2010 10:59
14
Kjønn (valgfri): Gutt
Har takket: 77 ganger
Blitt takket: 254 ganger

Innlegg av Jeppski »

jorgenr skrev:Hei folkens.

Hele mitt liv har jeg vært sykt interessert i det overnaturlige, paranormale og det ukjente.

Men i det siste (Etter at min bestemor døde, og min bestevenn ble drept) har jeg begynt å bruke electronic voice recorders der de er begravd. Senest i går var jeg på den lokale gravlunden der jeg bor. Jeg har fått ord som:
"Hei"
"Ta et bilde!"
"Død"
"Penger"

Det er liksom de orda som går igjen. Men jeg har også fått en hel setning på opptak.

Men uansett, tilbake til i går.. Jeg kjørte et opptak og spurte om det var noen onde gjenferder her. Og at de ikke tilhørte her, siden dette var hellig jord.

Ingenting på det opptaket. MEN! på det neste opptaket (Gjort ved en grav som var over 160 år gammel) fikk jeg den mest sinte, onde, og mørke stemmen jeg noen gang har hørt(og forstått!)

Greia som freaka meg mest ut er at det er 2 ord, og det ene ordet høres ut som navnet mitt. Det andre ordet er "drept"...

Mitt navn er Jørgen! Er litt vanskelig å forstå akkurat det siste ordet, fordi det høres ut som stemmen sier "Ryggen"... Ryggen og Jørgen høres skremmende likt ut når man tenker over det.

Burde jeg være redd for å dra meg med onde/gode ånder hjem? Har selv et barn som jeg ikke vil utsette for slike ting. Kjæresten min begynte å gråte når hun hørte opptaket..

Synes slike ting er så fryktelig spennende, men er også bekymret for at jeg skal gå for langt og få meg en skikkelig støkk.

Takk
Du kommer til å bli glad for å høre at du mest sannsynligvis ikke kommer hjem med ånder etter deg, ei vil du mest sannsynligvis ikke dø innen de neste dagene. EVP fanger nok opp bare litt forskjellig stråling her og der. Altså det var nok bare hvit støy og interferens du hørte, og det er nok ikke uvanlig at hjernen leter etter mønstre som ikke er der, selv i lyd.
Antall ord: 387

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jorgenr
Nybegynner
Nybegynner
12

Innlegg av jorgenr »

Jeppski skrev:
jorgenr skrev:Hei folkens.

"Hei"
"Ta et bilde!"
"Død"
"Penger"

Takk
Du kommer til å bli glad for å høre at du mest sannsynligvis ikke kommer hjem med ånder etter deg, ei vil du mest sannsynligvis ikke dø innen de neste dagene. EVP fanger nok opp bare litt forskjellig stråling her og der. Altså det var nok bare hvit støy og interferens du hørte, og det er nok ikke uvanlig at hjernen leter etter mønstre som ikke er der, selv i lyd.
Takk for svar! Respekterer det du sier, men det jeg hører er ikke hvit støy eller interferense.
Men stråling, tenker du da på at man kan ta inn radio? Uansett, driver å legger inn klippet nå, skal ikke redigere det på noen måte, så legger jeg det ut på enten youtube eller noe slik at dere kan få høre.
Antall ord: 452

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jorgenr
Nybegynner
Nybegynner
12

Innlegg av jorgenr »

Bleh! Noen som vet om et program jeg kan ta opp med fra en opptaker?

Prøvde Audacity, men filformatene går ikke inn i Windows movie maker, siden youtube må ha et bilde .

Eller kan jeg laste det opp til en annen side?
Antall ord: 44

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Jul 2006 23:30
18
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

Innlegg av Lilja »

Kan du ikke legge det ut som mp3-fil? Eller går ikke det?
Antall ord: 14

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jorgenr
Nybegynner
Nybegynner
12

Innlegg av jorgenr »

Lilja skrev:Kan du ikke legge det ut som mp3-fil? Eller går ikke det?
Går vist ann å eksportere som MP3 fra Audacity, men siden youtube må ha et bilde med i filmen din(går ikke ann å legge ut bare en lydfil der), så må jeg legge inn lydfilen i windows movie maker, for så å ta med en bilde der.

windows movie maker tar tydeligvis ingen av formatene jeg kan lagre/eksportere til fra Audacity.
Antall ord: 78

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1431 ganger
Blitt takket: 1724 ganger
Kjønn:

- - - Electronic Voice Phenomenon

Innlegg av Asbjørn »

jorgenr skrev:
Går vist ann å eksportere som MP3 fra Audacity, men siden youtube må ha et bilde med i filmen din(går ikke ann å legge ut bare en lydfil der), så må jeg legge inn lydfilen i windows movie maker, for så å ta med en bilde der.

windows movie maker tar tydeligvis ingen av formatene jeg kan lagre/eksportere til fra Audacity.
Send lydfila til meg så skal jeg legge den ut her....

A
Antall ord: 92

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jorgenr
Nybegynner
Nybegynner
12

- - - - Electronic Voice Phenomenon

Innlegg av jorgenr »

Asbjørn skrev:
jorgenr skrev:

Send lydfila til meg så skal jeg legge den ut her....

A
Ok, har gjort det nå. Sendte .Wav filen til den mailen du har i signaturen din.
Antall ord: 111

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jeppski
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 14 Sep 2010 10:59
14
Kjønn (valgfri): Gutt
Har takket: 77 ganger
Blitt takket: 254 ganger

- - - Electronic Voice Phenomenon

Innlegg av Jeppski »

jorgenr skrev: Takk for svar! Respekterer det du sier, men det jeg hører er ikke hvit støy eller interferense.
Men stråling, tenker du da på at man kan ta inn radio? Uansett, driver å legger inn klippet nå, skal ikke redigere det på noen måte, så legger jeg det ut på enten youtube eller noe slik at dere kan få høre.
Elektroniske duppeditter er jo ikke kjent for å være ufeilbare, så de kan nok plukke opp litt av hvert. Mente vel EM-stråling ja, noe radiobølger er.
Antall ord: 94

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1431 ganger
Blitt takket: 1724 ganger
Kjønn:

- - - - - Electronic Voice Phenomenon

Innlegg av Asbjørn »

jorgenr skrev:
Asbjørn skrev: Send lydfila til meg så skal jeg legge den ut her....
A
Ok, har gjort det nå. Sendte .Wav filen til den mailen du har i signaturen din.
Konverterte den til MP3. og gav deg linken til den.
Merket meg at den var kraftig overstyrt....

A
Antall ord: 51

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links