Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderSpøkelser i campingvogn?

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
dset2
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 13 Jan 2012 07:01
12
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 2 ganger

Spøkelser i campingvogn?

Innlegg av dset2 »

Jeg bor i en vanlig enebolig, og har opplevd både normale og paranormale ting her. Det er i og for seg greit. Men en ting jeg ikke skjønner,er hva som foregår i campingvogna som står ute i hagen. Der er det nemlig slik at en skuff i kjøkkenbenken plutselig er dratt ut. Jeg lukker skuffen, kommer tilbake senere.... skuffen er dratt ut igjen. Jeg lukker den - nok en gang - står den åpen. Dette har skjedd mange ganger og nå begynner jeg å lure på hva som egentlig skjer, hva som egentlig er greia med dette.

Ok, først - la oss utelukke andre forklaringer:

1. Hva om vogna heller litt, så skuffen går opp av seg selv?
Dette var det første jeg tenkte på. Men - vogna er i vater. Dessuten er skuffer i en campingvogn slik at du må bruke litt makt for å dra de ut, også denne. Så den MÅ ha blitt fysisk dratt ut.

2. Hva om det er narkomane/potensielle tyver som har vært på ferde?
Det er klart at det kunne vært en mulighet, men det er ingen fotspor i snøen utenfor som tilsier at noen har vært i vogna, OG det er heller ikke rørt noe av inventaret i vogna (cd-spiller, tv etc.). Og hvorfor skulle evt. noen gå i den samme skuffen gang etter gang?

Jeg er ikke fremmed for at det fortsatt kan være naturlige årsaker, kom gjerne med forslag. Men det spiller forsåvidt ingen rolle om det er ånder som står bak heller, men jeg skulle bare visst HVA og hvilken interesse evt åndevesener har for å ville ha en SKUFF åpen i tide og utide??!

La oss si at det er et campingspøkelse som romsterer der da. Hva slags spøkelse er dette egentlig, som ikke gidder å ta seg bryet med å gjøre typiske spøkelses-ting men heller bare åpne en SKUFF??! Og hvorfor er ånder på campingtur i det store i det hele? Og ikke minst - har den på seg grilldress?

Er det noen som "ser" noe eller har svar?
Antall ord: 357

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
dset2
Nybegynner
Nybegynner
12

- Spøkelser i campingvogn?

Innlegg av dset2 »

Jeg må forresten legge til at gjester har følt seg overvåket i denne vogna også. Og jeg føler meg ikke spesielt velkommen i den i utgangspunktet jeg heller.
Antall ord: 31

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.

Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Kiara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 29 Apr 2010 12:46
14
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Utpå landet, litt oppi nord
Har takket: 560 ganger
Blitt takket: 128 ganger

Innlegg av Kiara »

Jeg kan ikke se hva som er der, men lurer på om du vet noe om vognen, hvem som har hatt den, hvor gammel, har du hatt den selv lenge, osv. ?

Du sier du føler ubehag.. så du mistenker altså at det er en ukjent energi der, spesielt siden samme skuff blir åpnet igjen og igjen.. Jeg kan bare jette på at den samme skuffen blir åpnet, for å tydelig vise deg at "her er noen". For hadde det vært litt forskjellige ting som hendte, så hadde du kanskje ikke registrert det.
Jeg finner jo titt og ofte en skapdør eller skuff, eller andre ting som skulle vært lukket igjen, åpen. Men det har aldri falt meg inn å tenke i ånderetning pga. det! Selv om vi har hatt andre klare tegn på at vi ikke er alene her.. Men hvis vi opplevde akkurat det samme om og om igjen, så hadde vi lagt mere merke til det som noe unaturlig, fordi du da blir mere obs på det når det gjentar seg stadig, enn noe som skjer en skjelden gang.. Det kan lettere bare være en forglemmelse eller en tilfeldighet! :roll:
Antall ord: 195

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

dset2
Nybegynner
Nybegynner
12

Innlegg av dset2 »

Takk for svar! Det er såklart en gammel vogn, og den har sikkert hatt flere eiere- det ser jeg ikke bort ifra. Den er ganske stor også, og jeg mener den er vinterisolert så man kan bo i den. Men den er tydeligvis ikke åndeisolert.

Dvs. jeg merker dette mest ved at jeg føler meg overvåket, som om noen ser på meg og tenker "Hva gjør du her?" Og jeg ville aldri sovet alene i den vogna. Ganske pussig at jeg føler det slik, og også bare i denne vogna og ikke den andre vi har.

Når alle naturlige forklaringer er etterprøvd, og den samme skuffen går opp igjen gang på gang på gang, er det sikkert et tegn som du sier, og det er vel der saken står nå. En ting jeg ikke skjønner er hvorfor denne ånden finner det ålreit å campe akkurat i HAGEN VÅR. Jeg mener,hvis du først har kommet til de evige jaktmarker, er fri og kan gjøre som du vil- hvorfor ikke finne en Vimmerby Husvogn av det moderne slaget? Flytte inn i en leilighet? Nei? Istedenfor å flytte inn i en fuktbefengt gammel Adria uten toalett og vannpumpe? Sykt.
Antall ord: 208

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

gullhår
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 10 Okt 2010 02:16
14
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Buskerud
Har takket: 12 ganger
Blitt takket: 1 gang

- - Spøkelser i campingvogn?

Innlegg av gullhår »

dset2 skrev:Takk for svar! Det er såklart en gammel vogn, og den har sikkert hatt flere eiere- det ser jeg ikke bort ifra. Den er ganske stor også, og jeg mener den er vinterisolert så man kan bo i den. Men den er tydeligvis ikke åndeisolert.

Dvs. jeg merker dette mest ved at jeg føler meg overvåket, som om noen ser på meg og tenker "Hva gjør du her?" Og jeg ville aldri sovet alene i den vogna. Ganske pussig at jeg føler det slik, og også bare i denne vogna og ikke den andre vi har.

Når alle naturlige forklaringer er etterprøvd, og den samme skuffen går opp igjen gang på gang på gang, er det sikkert et tegn som du sier, og det er vel der saken står nå. En ting jeg ikke skjønner er hvorfor denne ånden finner det ålreit å campe akkurat i HAGEN VÅR. Jeg mener,hvis du først har kommet til de evige jaktmarker, er fri og kan gjøre som du vil- hvorfor ikke finne en Vimmerby Husvogn av det moderne slaget? Flytte inn i en leilighet? Nei? Istedenfor å flytte inn i en fuktbefengt gammel Adria uten toalett og vannpumpe? Sykt.
Ha-ha, - må bare si at du virkelig har en humoristisk vinkling på dette, - ditt problem! Herlig :vink
Forstår det sånn at du ikke er første eier av denne campingvogna?
Så kanskje du må spore opp tidligere eiere for å finne svar? - Noe spesiellt kan feks ha hendt i denne vogna.
Kanskje kriminelle handlinger, eller i beste fall et naturlig dødsfall. Feks.
Jeg tror ikke dette er relatert til deg.
Antall ord: 282

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links