Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Noen tanker rundt dette?
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 18 Jan 2012 20:31
- 12
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Møre og Romsdal
Noen tanker rundt dette?
Hei!
Er ny bruker men håper noen her gidder å lese dette.
Og kanskje dele noen tanker rundt
disse erfaringene. Vil først bare understreke at jeg ikke er særlig
Følsom for energier. Jeg ser ikke uforklarlige fenomener i alle situasjoner. Jeg
Har ingen psykiske/fysiske lidelser. Jeg hørte vardøger da jeg var barn.
Og var følsom for atmosfærer i hus. Thats it. Uansett
I 2010 flyttet jeg og sambo inn i et hus. Følte meg hjemme fra dag 1, og gjør det fremdeles.
Dette var på sommeren, sambo jobbet mye borte. La merke til en bankelyd som ikke jeg kunne kjenne igjen
Tenkte det kanskje var taket som ble varmet opp og trakk seg sammen, men lyden var for jevn, og dette skjedde hver kveld. En annen kveld kom det et høyt brak fra rommet vårt. Ungene lå der og sov. Så jeg trodde en av dem
Hadde falt ut av sengen. Ventet på hylet, sjekket og begge sov søtt. Ga bare beskjed ut i lufta om at nå måtte det bli stille før ungene ble forstyrret.
Stille ble det. Nå i vinter sto huset tomt en periode. Jeg skulle inn å hente noe, låste meg inn, hørte noen komme ned trappa. Men ingen å se. Det rareste skjedde nå i kveld. Vi kom hjem. Hørte noen rare blafrelyder. Gikk for å sjekke. På rommet vårt i
2.etg sto vinduet på vidt gap. Det var låst da jeg dro. Noen tanker? Anyone?
Er ny bruker men håper noen her gidder å lese dette.
Og kanskje dele noen tanker rundt
disse erfaringene. Vil først bare understreke at jeg ikke er særlig
Følsom for energier. Jeg ser ikke uforklarlige fenomener i alle situasjoner. Jeg
Har ingen psykiske/fysiske lidelser. Jeg hørte vardøger da jeg var barn.
Og var følsom for atmosfærer i hus. Thats it. Uansett
I 2010 flyttet jeg og sambo inn i et hus. Følte meg hjemme fra dag 1, og gjør det fremdeles.
Dette var på sommeren, sambo jobbet mye borte. La merke til en bankelyd som ikke jeg kunne kjenne igjen
Tenkte det kanskje var taket som ble varmet opp og trakk seg sammen, men lyden var for jevn, og dette skjedde hver kveld. En annen kveld kom det et høyt brak fra rommet vårt. Ungene lå der og sov. Så jeg trodde en av dem
Hadde falt ut av sengen. Ventet på hylet, sjekket og begge sov søtt. Ga bare beskjed ut i lufta om at nå måtte det bli stille før ungene ble forstyrret.
Stille ble det. Nå i vinter sto huset tomt en periode. Jeg skulle inn å hente noe, låste meg inn, hørte noen komme ned trappa. Men ingen å se. Det rareste skjedde nå i kveld. Vi kom hjem. Hørte noen rare blafrelyder. Gikk for å sjekke. På rommet vårt i
2.etg sto vinduet på vidt gap. Det var låst da jeg dro. Noen tanker? Anyone?
Antall ord: 259
Der det tenkes likt, tenkes det lite.
For den som tør tenke nytt, vil det alltid finnes en utvei.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Nybegynner
- Startet: 05 Nov 2011 11:18
- 13
- Kjønn (valgfri): Kvinne
- Har takket: 13 ganger
- Blitt takket: 1 gang
- Noen tanker rundt dette?
Dette kan være bankeånder også kalt poltergeistere. Er det ett gammelt hus?
Antall ord: 14
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 04 Jan 2012 22:06
- 12
- Kjønn (valgfri): Jenta
- Lokalisering: Mo i Rana
- Har takket: 28 ganger
- Blitt takket: 24 ganger
hmm sånn tussling og tassling har vi også i huset vårt.. noen som går i gangen bla.. vet at det er gjengangere her... håres jo veldig slik ut hos dere også... spesiellt om du i tilegg opplever frysninger kulde og ubehag ??... akkurat nå når skriver dette tassler og går det fra 2.etasje... enda jeg er alene her..
Antall ord: 64
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 12
Hei dere to, og takk for svar!
Lille HeksePusen: Huset er fra 50-tallet. Men det har stått et annet gamlere hus bare noen meter i fra det. Vet ikke om det spiller noen rolle. Jeg trodde poltergeist ble fremkalt av vår urolige energi? At det ikke er en "gjenganger" i så måte, men et resultat av energiene som vi kan fremkalle?
Glemte å skrive at både jeg og sambo innimellom har hørt stemmer.... Uff, det hørtes særlig ut som noe helt annet... For meg har dette skjedd på kveld/natt. Høres ut som det er fest og at folk ler og koser seg. Sambo har hørt barn. Jeg tenker ekko av våre egne barn, og min egen opplevelse kan være resultat av overgangen mellom våken tilstand til søvn..
Jeg opplever ikke huset som uhyggelig/ubehagelig på noen måte. Kattene våre reagerer ikke på noe der, og ungene(vi bodde i et annet hus da vår eldste var ca 2 år, og han snakket ofte om mannen)snakker aldri om ting de ser eller hører. Vi har ett rom som vi prøvde som soverom for eldstemann, der var det ikke råd å få han til å sove, men etter at vi byttet rom så er det ikke noe problem.
Nå ble jeg nysgjerrig lolah, hvordan vet du at du har flere i huset enn dere levende?
Lille HeksePusen: Huset er fra 50-tallet. Men det har stått et annet gamlere hus bare noen meter i fra det. Vet ikke om det spiller noen rolle. Jeg trodde poltergeist ble fremkalt av vår urolige energi? At det ikke er en "gjenganger" i så måte, men et resultat av energiene som vi kan fremkalle?
Glemte å skrive at både jeg og sambo innimellom har hørt stemmer.... Uff, det hørtes særlig ut som noe helt annet... For meg har dette skjedd på kveld/natt. Høres ut som det er fest og at folk ler og koser seg. Sambo har hørt barn. Jeg tenker ekko av våre egne barn, og min egen opplevelse kan være resultat av overgangen mellom våken tilstand til søvn..
Jeg opplever ikke huset som uhyggelig/ubehagelig på noen måte. Kattene våre reagerer ikke på noe der, og ungene(vi bodde i et annet hus da vår eldste var ca 2 år, og han snakket ofte om mannen)snakker aldri om ting de ser eller hører. Vi har ett rom som vi prøvde som soverom for eldstemann, der var det ikke råd å få han til å sove, men etter at vi byttet rom så er det ikke noe problem.
Nå ble jeg nysgjerrig lolah, hvordan vet du at du har flere i huset enn dere levende?
Antall ord: 242
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 26 Aug 2004 02:46
- 20
- Har takket: 142 ganger
- Blitt takket: 181 ganger
Å gi beskjed om at det må bli stille "ut i lufta" høres ikke så dumt ut i ditt tilfelle!
Tror det er vanskelig for noen å si for sikkert hva det er, og bankelyder kan som sagt være så mangt. Men det er klart det blir mer spesifikt når du allerede har utelukket en del naturlige årsaker, og låste vinduer åpner seg jo som vi vet ikke helt av seg selv! Du høres temmelig jordnær ut og stiller deg selv de riktige spørsmålene (du har rett i at man skal være forsiktig med å legge for mye i hva man opplever i "halvvåken" tilstand for eksempel, der vet vi at vi kan oppleve og se ting som kan forklares gjennom søvnparalyse, en tilstand der man er "fanget" mellom drøm og virkelighet) Så lenge det ikke plager noen i huset og du har følt deg så hjemme der hele tiden så ville jeg ikke gjort stort med det i første omgang. Du har vel en husgjest av noe slag da. Trivelig det vel? hehe Si ifra til vedkommende at det må være stille hvis det blir bråk som blir slitsomt og at de nå har oppmerksomheten din og eventuelt må kontakte deg på mer konstruktive måter hvis de har noe å meddele, hvis du evt er åpen for det. Kan ha vært noe så enkelt som at noen bare ønsket å vise at de er der. Vil anbefale deg å gjøre det du føler for, men det er ikke noe i veien med å være litt streng og si ifra, pleier å fungere godt i mange tilfeller det!
Hvis det er rom der barn ikke får sove ville jeg personlig bedt om at ånden(e) har forståelse for at dette blir et problem og holder seg unna rommet, samt at jeg kanskje ville tatt en liten husrens. Noen ganger, kanskje ofte, er det kun avtrykk og energier som henger igjen og ikke nødvendigvis bevisste entiter. Det holder lenge med intensjonen og man trenger ikke en masse fancy verktøy. Visualiserer slik det føles riktig for deg, for eksempel at du ser for deg tyngre energi som mørke felt og fanger opp dette med et nett som du haler inn, for så å gi "fangsten" til gud, hjelperne dine eller det du tror på og som føles riktig for deg slik at denne energien kan transformeres eller benyttes et annet sted. Du kan enkelt og greit be om at hjelperne dine gjør jobben og tar rensingen for deg. Eller du kan bare si høyt at du ønsker at all tyngre energi skal forsvinne og ikke får oppholde seg hos dere lenger, at kun høyfrekvent energi som er til det beste for deg og din familie får tillatelse til å komme inn i og befinne seg i deres hus. Det høres kanskje for enkelt ut til at det fungerer, men sistnevnte og førstnevnte har jeg selv benyttet med godt resultat, slik at andre også merker forandringen uten at jeg har nevnt noe om det. Det enkle er ofte det beste! Eller noe i den duren
Hilsen ei som lever i harmoni med et par ikke-fysiske i heimen selv
Tror det er vanskelig for noen å si for sikkert hva det er, og bankelyder kan som sagt være så mangt. Men det er klart det blir mer spesifikt når du allerede har utelukket en del naturlige årsaker, og låste vinduer åpner seg jo som vi vet ikke helt av seg selv! Du høres temmelig jordnær ut og stiller deg selv de riktige spørsmålene (du har rett i at man skal være forsiktig med å legge for mye i hva man opplever i "halvvåken" tilstand for eksempel, der vet vi at vi kan oppleve og se ting som kan forklares gjennom søvnparalyse, en tilstand der man er "fanget" mellom drøm og virkelighet) Så lenge det ikke plager noen i huset og du har følt deg så hjemme der hele tiden så ville jeg ikke gjort stort med det i første omgang. Du har vel en husgjest av noe slag da. Trivelig det vel? hehe Si ifra til vedkommende at det må være stille hvis det blir bråk som blir slitsomt og at de nå har oppmerksomheten din og eventuelt må kontakte deg på mer konstruktive måter hvis de har noe å meddele, hvis du evt er åpen for det. Kan ha vært noe så enkelt som at noen bare ønsket å vise at de er der. Vil anbefale deg å gjøre det du føler for, men det er ikke noe i veien med å være litt streng og si ifra, pleier å fungere godt i mange tilfeller det!
Hvis det er rom der barn ikke får sove ville jeg personlig bedt om at ånden(e) har forståelse for at dette blir et problem og holder seg unna rommet, samt at jeg kanskje ville tatt en liten husrens. Noen ganger, kanskje ofte, er det kun avtrykk og energier som henger igjen og ikke nødvendigvis bevisste entiter. Det holder lenge med intensjonen og man trenger ikke en masse fancy verktøy. Visualiserer slik det føles riktig for deg, for eksempel at du ser for deg tyngre energi som mørke felt og fanger opp dette med et nett som du haler inn, for så å gi "fangsten" til gud, hjelperne dine eller det du tror på og som føles riktig for deg slik at denne energien kan transformeres eller benyttes et annet sted. Du kan enkelt og greit be om at hjelperne dine gjør jobben og tar rensingen for deg. Eller du kan bare si høyt at du ønsker at all tyngre energi skal forsvinne og ikke får oppholde seg hos dere lenger, at kun høyfrekvent energi som er til det beste for deg og din familie får tillatelse til å komme inn i og befinne seg i deres hus. Det høres kanskje for enkelt ut til at det fungerer, men sistnevnte og førstnevnte har jeg selv benyttet med godt resultat, slik at andre også merker forandringen uten at jeg har nevnt noe om det. Det enkle er ofte det beste! Eller noe i den duren
Hilsen ei som lever i harmoni med et par ikke-fysiske i heimen selv
Antall ord: 551
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 12
Tusen takk for gode råd Zind.
Er det vanlig at sånne husgjester låner ting? Vi får dem tilbake, men de ligger på de merkeligste steder. Lette febrilsk etter den ene skoen til minstemann. Fant den ingen steder. Sambo ble så oppgitt at han satte seg på stuebordet, og satte seg på skoen. Den lå nesten midt på bordet. Vi kan være passe distre, men den lå ikke der i utgangspunktet altså. Og det er mange andre sånne ting som skjer...
Er det vanlig at sånne husgjester låner ting? Vi får dem tilbake, men de ligger på de merkeligste steder. Lette febrilsk etter den ene skoen til minstemann. Fant den ingen steder. Sambo ble så oppgitt at han satte seg på stuebordet, og satte seg på skoen. Den lå nesten midt på bordet. Vi kan være passe distre, men den lå ikke der i utgangspunktet altså. Og det er mange andre sånne ting som skjer...
Antall ord: 86
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 26 Aug 2004 02:46
- 20
- Har takket: 142 ganger
- Blitt takket: 181 ganger
Bare hyggelig! Hehe, har vel ikke hørt om at det skjer spesielt ofte med ånder, men det blir sagt at småfolket/lånere ofte gjør det. Hadde selv en bestemor som kalte de haugetussene og som ivrig fortalte om hvordan de stadig stakk av med ting, men at de alltid la det tilbake til slutt og da gjerne på steder man helst ikke kunne unngått å sett det om det hadde ligget der hele tiden. Jeg har null erfaring med disse småtassene, men det finnes en del tråder her på forumet om det, så du finner garantert noe festlig lesning der hvis du leter litt
Antall ord: 110
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 09 Aug 2006 20:33
- 18
- Kjønn (valgfri): skreppe
- Har takket: 27 ganger
- Blitt takket: 25 ganger
Jeg trur at dere har noe der ja, jeg har opplevd noe lignende. Jeg opplevde en gang jeg satt barnevakt i et gammelt hus at jeg hørte ungen løpe og le i etasjen over meg, det skjedde to ganger men han sov like søtt hver gang. SOV, ikke latet som. Og en gang samme kveld hørte jeg noen si navnet mitt, det var så ekte at jeg automatisk snudde meg og svarte "ja?". Men det var ingen der, ungen jeg passet hadde ikke lært å si navnet mitt ennå, og det var en damestemme. I ettertid har jeg fått vite at det bodde ei dame der for mange år siden med samme navn som meg
I den forrige leiligheten jeg bodde i så hørte jeg en gang mange bankelyder og jeg var alene i hele huset (huseier var på hytta), ellers så drev ting på flyttet på seg, skapdører og skuffer åpnet seg osv. Jeg var kun redd en gang, når jeg så en liten gutt som stod med ryggen til meg. Jeg har også skjønt det sånn at poltergeister er resultat av våre urolige energier, men jeg vet ikke helt om jeg er enig i at kun poltergeister kan flytte på ting, fordi da er det jo oss selv som gjør dette. Jeg har slitt med div, men har bare opplevd slike ting i den leiligheten, hvorfor ikke andre plasser jeg har bodd hvis det er jeg selv som står bak dette? Nei jeg trur at ånder kan tulle med oss, for å få oppmerksomhet. Og noen kanskje for å skremme. Men som zind sier så er det lurt å snakke til de og be de slutte med det de driver på med, jeg trur at de oftest har respekt for oss.
Her jeg bor nå så er det "noen" som låner ting av meg, og når de er ferdig så legger de tingene på merkelige plasser eller så synlig at de ikke har vært der hele tiden. I mine foreldres hus så har jeg ofte opplevd vardøger, senest i romjula 2011.
Syns det var brae tips zind kom med, så prøv på det
I den forrige leiligheten jeg bodde i så hørte jeg en gang mange bankelyder og jeg var alene i hele huset (huseier var på hytta), ellers så drev ting på flyttet på seg, skapdører og skuffer åpnet seg osv. Jeg var kun redd en gang, når jeg så en liten gutt som stod med ryggen til meg. Jeg har også skjønt det sånn at poltergeister er resultat av våre urolige energier, men jeg vet ikke helt om jeg er enig i at kun poltergeister kan flytte på ting, fordi da er det jo oss selv som gjør dette. Jeg har slitt med div, men har bare opplevd slike ting i den leiligheten, hvorfor ikke andre plasser jeg har bodd hvis det er jeg selv som står bak dette? Nei jeg trur at ånder kan tulle med oss, for å få oppmerksomhet. Og noen kanskje for å skremme. Men som zind sier så er det lurt å snakke til de og be de slutte med det de driver på med, jeg trur at de oftest har respekt for oss.
Her jeg bor nå så er det "noen" som låner ting av meg, og når de er ferdig så legger de tingene på merkelige plasser eller så synlig at de ikke har vært der hele tiden. I mine foreldres hus så har jeg ofte opplevd vardøger, senest i romjula 2011.
Syns det var brae tips zind kom med, så prøv på det
Antall ord: 370
=)))
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 12
Så kjekt at dere deler deres erfaringer. Jeg er som tidligere nevnt ikke særlig følsom ovenfor sånne ting. Men det er jo noen ganger at det blir såpass påfallende at man ikke kan bortforklare det lenger. Nå må jeg si at dersom noen hadde snakket til meg, eller rørt meg så er det ikke sikkert jeg hadde vært veldig høy i hatten, men det virker ikke som om de er ute etter å skremme. At ting lånes lever jeg greit med, og så lenge ungene ikke reagerer så er det ikke noe større problem å ha husgjester. Så velger jeg å tro at mine nærmeste som ikke lenger er her passer på og bistår hvis det er nødvendig.
Antall ord: 128
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 12
- - Noen tanker rundt dette?
Eternity skrev:Hei dere to, og takk for svar!
Jeg har fått bekreftet av et lokalt madium at det er to energier her, hun er bortreist for øyeblikket men har satt av tid i slutten av mnd for å komme hit å se nermere på sakene, hun er dykdig og har godt rykte på seg så det blir veldig spennende
Det jeg har merket meg er rasling.. fotsteg.. noen som smuger/lister seg rundt.. en natt var det noe som rørte seg på nattbordet mitt.. det var kjempe ekkelt.. samtidig har jeg fått frysninger på kinnet faktisk... akkurat som om noen har gitt meg en klem.. badet vårt er ett sted jeg ikke klarer å opphålde meg lenge.. kan ikke forklare det, det er bare guffent rett og slett..
Huset vårt er ikke gammelt, ble byggd på begynnelsen av nittitallet, dog står den på historisk grunn.. har vært hermetikk frabrikk på tomta på 1800 tallet. det har desutten skjedd en grusom ulykke med en liten gutt her.. han skal visstnok hatt lekerom der vi i dag har bad...
Antall ord: 418
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 05 Nov 2011 11:18
- 13
- Kjønn (valgfri): Kvinne
- Har takket: 13 ganger
- Blitt takket: 1 gang
Du sa at du hører stemmer? Kan du høre hva de sier, kan du se de?
Jeg tror det var sån at hvis du vil se de så passer steinen svart agat bra!!( til kommunikkasjon å)
Jeg tror det var sån at hvis du vil se de så passer steinen svart agat bra!!( til kommunikkasjon å)
Antall ord: 38
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 12
Oj... Det blir spennende Lolah. Jeg blir jo nesten litt nysgjerrig på å finne ut om det faktisk er noe hjemme hos oss også... Men en liten pyse sjø... Har ikke hatt noen andre mer fysiske opplevelser så langt. Og bra er det. Ingen andre som melder om det hjemme heller. Ikke sett noen heller. Men du vet den følelsen av at du ser noe i øyekroken? Den har jeg. Så har i allefall klart å skremme meg sjøl...lol...
Du må holde oss oppdatert på hva som skjer hjemme hos deg da.
Lille Heksepusen: Jeg føler i grunnen ikke for å se, eller kommunisere. Er ikke helt der altså. Men takk for tipset. Jeg har ikke hørt hva de sier, er mer at det høres ut som festbråk om du forstår. Folk som ler, og prater i munnen på hverandre. Nærmeste nabo er så langt unna at vi ikke hører festene dems.
Sambo mener bestemt at han har hørt barn i lek, når våre to håpefulle ikke var hjemme.
Men som jeg også har sagt lenger oppe, dette er et hus som det har bodd familier i, det kan være et ekko/avtrykk av dem. Eller av våre egne barn.
Du må holde oss oppdatert på hva som skjer hjemme hos deg da.
Lille Heksepusen: Jeg føler i grunnen ikke for å se, eller kommunisere. Er ikke helt der altså. Men takk for tipset. Jeg har ikke hørt hva de sier, er mer at det høres ut som festbråk om du forstår. Folk som ler, og prater i munnen på hverandre. Nærmeste nabo er så langt unna at vi ikke hører festene dems.
Sambo mener bestemt at han har hørt barn i lek, når våre to håpefulle ikke var hjemme.
Men som jeg også har sagt lenger oppe, dette er et hus som det har bodd familier i, det kan være et ekko/avtrykk av dem. Eller av våre egne barn.
Antall ord: 213
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 12
skjønner... man føler seg litt overvåka på et vis..
Ja.. kan godt skrive hvordan det går, er svært spent selv på dette
Ja.. kan godt skrive hvordan det går, er svært spent selv på dette
Antall ord: 27
Hide post links |