Se her ja, mange fine innlegg artige/morsomme kommentarer og gode tips i denne flotte tråden. Mange forskjellige jordingsteknikker, sikkert fine alle sammen. Her kommer en jeg pleier å bruke:
Du må ha begge beina planta godt i gulvet/bakken.
Kan gjerne gjøres under morgenens dusj, og flere ganger i uka..
Visualiser Røde røtter som går ut ifra vårt røde rot chakra, via våre føtter.
Tenk/Visualiser at røttene går ned, helt til jordens indre,
Snu, og returnere opp til kroppen vår
Dekker kroppen vår og føttene spesielt
Tilbake ned til jordens indre med røttene og forankres der
Nevnte denne for en kar her om dagen, han synes den var for komplisert.....
Og han hadde en annen variant:
Gå til en av husets vasker, hold med begge hender på vannkrana, og la vannet renne i to minutter....
Healing og annen alternativ medisin ⇒ Jording
Moderatorer: Asbjørn, mod healing
-
- Nybegynner
- Startet: 27 Jan 2010 09:19
- 14
- Kjønn (valgfri): Gubbe.
- Lokalisering: Østlandet
- Har takket: 126 ganger
- Blitt takket: 68 ganger
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Standard bruker
- Startet: 27 Jan 2005 22:17
- 19
- Kjønn (valgfri): Gammal røy
- Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
- Har takket: 455 ganger
- Blitt takket: 1355 ganger
- Jording
.. eller gå ut i skogen, finn et tre og omfavn det!
Her hvor jeg bor nå, langt uti ødemarka, er det mye enklere enn før når jeg bodde i sivilisasjonen. Å snike seg rundt i tussmørket for å klemme trær går ikke alltid upåaktet hen..
Men for meg er å gi en diger bjørk en bjørneklem skikkelig jording. Tar man seg god tid kan man få mange spennende inntrykk og historier på kjøpet.
Her hvor jeg bor nå, langt uti ødemarka, er det mye enklere enn før når jeg bodde i sivilisasjonen. Å snike seg rundt i tussmørket for å klemme trær går ikke alltid upåaktet hen..
Men for meg er å gi en diger bjørk en bjørneklem skikkelig jording. Tar man seg god tid kan man få mange spennende inntrykk og historier på kjøpet.
Antall ord: 79
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.
http://halvvill.blogspot.com/
http://halvvill.blogspot.com/
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 06 Mar 2009 02:04
- 15
- Har takket: 391 ganger
- Blitt takket: 249 ganger
- - Jording
Det er jo bra at du bor langt ut i skauen, ellers hadde nok menn i hvite frakker hentet deg....Bearchild skrev:.. eller gå ut i skogen, finn et tre og omfavn det!
Antall ord: 101
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 23 Sep 2008 10:12
- 16
- Kjønn (valgfri): Flaskepost
- Lokalisering: Inni ditt hode
- Har takket: 128 ganger
- Blitt takket: 402 ganger
- - - Jording
Spørs akuratt på hvilket land man oppholder seg.helgemann skrev:Det er jo bra at du bor langt ut i skauen, ellers hadde nok menn i hvite frakker hentet deg....Bearchild skrev:.. eller gå ut i skogen, finn et tre og omfavn det!
I USA er Tree-hugging ganske utbredt, nesten som en egen pedagogikk og terapi.
Den kom i kjølevannet av Hippie-bevegelsen og New Age-bevegelsen.
I USA kan man sitte på gata å meditere uten at noen bryr seg eller kikker og ler også..
Men så ligger jo Norge ca 50 år etter USA i den sosiale utviklingen.
Antall ord: 170
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 15
- - - - Jording
Å?Moonstone skrev:Spørs akuratt på hvilket land man oppholder seg.
I USA er Tree-hugging ganske utbredt, nesten som en egen pedagogikk og terapi.
Den kom i kjølevannet av Hippie-bevegelsen og New Age-bevegelsen.
I USA kan man sitte på gata å meditere uten at noen bryr seg eller kikker og ler også..
Men så ligger jo Norge ca 50 år etter USA i den sosiale utviklingen.
Man skulle jo tro at amerikanere flest var like konservativ som her til lands... Men skjønner jo at de er mer alternativ enn oss...
(Men, ikke ment som noe trådkupping dette...)
Antall ord: 102
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 23 Sep 2008 10:12
- 16
- Kjønn (valgfri): Flaskepost
- Lokalisering: Inni ditt hode
- Har takket: 128 ganger
- Blitt takket: 402 ganger
- - - - - Jording
Absolutt.helgemann skrev: Å?
Man skulle jo tro at amerikanere flest var like konservativ som her til lands... Men skjønner jo at de er mer alternativ enn oss...
Alternative bevegelser skjedde mye tidligere der enn i Europa, og har lenger tradisjon.
Det er FLERE mennesker der borte, så slike kulturer blomstrer mye fortere og enklere.
Men så klart, det er store konservative grupper også.
Å klemme et tre passer utmerket til å jorde seg, sitte å meditere under det, sette pris på det, annerkjenne det som en livspartner som gir oss Oksygenet vi trenger, vår symbiose med det.
Pleier å klemme trær selv
Antall ord: 101
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 15
- - - - - - Jording
Som guttunge likte jeg jo å klatre i trær. Kanskje jeg får fortsette med det, gi ei buske ei god klem!Moonstone skrev:Absolutt.
Alternative bevegelser skjedde mye tidligere der enn i Europa, og har lenger tradisjon.
Det er FLERE mennesker der borte, så slike kulturer blomstrer mye fortere og enklere.
Men så klart, det er store konservative grupper også.
Å klemme et tre passer utmerket til å jorde seg, sitte å meditere under det, sette pris på det, annerkjenne det som en livspartner som gir oss Oksygenet vi trenger, vår symbiose med det.
Pleier å klemme trær selv
Har aldri tenkt på trær på den måten. De var nå bare der, liksom... Skal tenke på det, neste gang jeg er i bushen. Og veeeeeldig langt unna folk og fe...
Antall ord: 131
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 31 Mar 2006 09:44
- 18
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Blitt takket: 9 ganger
- Jording
Den aller, aller mest effektive måten for jording jeg har trent - er uten tvil: Zhan Zhuang Qigong. Det kan trygt anbefales til alle som bor i nærheten av en Qigong-klubb eller Qigong-trener som underviser i dette.
Antall ord: 40
Skinwalker
Hide post links |