Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ jobber vi for gud sånn innimellom til vårt eget beste?
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
jobber vi for gud sånn innimellom til vårt eget beste?
når det kommer til det å vere eller å bli hjemsøkt,så må jeg si at jeg bor i et hus,der to gamle kristne damer bodde før.og skal si her har vert mye aktivitet,men etter jeg fekk bibelen inn i hus så roetr det seg,nå er jeg da altså åpen for all religion,men merkli var det,og en ting må jeg bare få si,jeg følker at jeg har ånder både gode og negative ånder rundt meg+innimellom er det som om jeg har gud i meg...jeg vet det høres merkligt ut men det er som om han veileder meg og tester meg og til og med ja vad kan jeg si,det er som om han snakker inni hode mitt!!har noen andre følt at akkuratt du på en måte jobber for gud?
Antall ord: 146
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 26 Des 2010 10:35
- 13
- Har takket: 16 ganger
- Blitt takket: 45 ganger
- jobber vi for gud sånn innimellom til vårt eget beste?
At det roet seg kan kanskje være fordi det var noen kristne ånder/energiavtrykk som ikke likte at det ikke var noen bibler i huset?gudinno skrev:når det kommer til det å vere eller å bli hjemsøkt,så må jeg si at jeg bor i et hus,der to gamle kristne damer bodde før.og skal si her har vert mye aktivitet,men etter jeg fekk bibelen inn i hus så roetr det seg,nå er jeg da altså åpen for all religion,men merkli var det,og en ting må jeg bare få si,jeg følker at jeg har ånder både gode og negative ånder rundt meg+innimellom er det som om jeg har gud i meg...jeg vet det høres merkligt ut men det er som om han veileder meg og tester meg og til og med ja vad kan jeg si,det er som om han snakker inni hode mitt!!har noen andre følt at akkuratt du på en måte jobber for gud?
Du har ikke hørt om Neale Donald Walsch? Han skrev noen bøker om samtaler han hadde med gud...
himmelske samtaler heter de på norsk. Han beskriver lignende opplevelser som deg.
Antall ord: 206
Hide post links |
det er greit det du sier om at det går an å snakke med gud,og da mener jeg direkte eller inni hodet.. menhar vi ikke noe mer med ham å gjøre da,på en måte?men da mener jeg alle mennesker som tror på ham,at vi på en måte har fått utdelt en oppgave eller noe i den dur(kan vel for noen være meininga med livet)slik føles det for meg,jeg føler ofte at egentlig er jeg på en måte en profet,at jeg skal vitne om vår herre,fortelle,forklare osv.han er jo på en måte min far i himmelen ikke sant og fedre (samt mødre eller gudinnen) gir oss jo oppgaver på veien her i livet!:) +han er jo så god,kan liksom ikke si nei dette vil jeg ikke.
Antall ord: 147
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 12 Aug 2006 20:33
- 18
- Har takket: 221 ganger
- Blitt takket: 162 ganger
Nå har ikke jeg lest så mye av den kristne bibelen, har egentlig bare slått opp div ting..
Jeg lurer litt på hva som ligger bak dine ord om at gud er jo så god..?
For ut i fra det jeg har lest så er mitt inntrykk det at gud er alt annet enn god
For ut i fra det jeg har lest så er mitt inntrykk det at gud er alt annet enn god
Antall ord: 56
Hvis du tror du vet alt, så er du dårlig informert.
http://endoftheline.com/ocean/index.phpPssst, spis og vær glad!
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 13
- - jobber vi for gud sånn innimellom til vårt eget beste?
Jo, det tror jeg...gudinno skrev:det er greit det du sier om at det går an å snakke med gud,og da mener jeg direkte eller inni hodet.. menhar vi ikke noe mer med ham å gjøre da,på en måte?
På en måte så mener jeg det samme, ja... Selv om det virker som min tro er litt annerledes enn din... Men mellom linjene leser jeg at du føler deg tiltrukket av det gudommelige... Og det kan rett og slett være at du har rett...men da mener jeg alle mennesker som tror på ham,at vi på en måte har fått utdelt en oppgave eller noe i den dur(kan vel for noen være meininga med livet)slik føles det for meg,jeg føler ofte at egentlig er jeg på en måte en profet,at jeg skal vitne om vår herre,fortelle,forklare osv.han er jo på en måte min far i himmelen ikke sant og fedre (samt mødre eller gudinnen) gir oss jo oppgaver på veien her i livet!:) +han er jo så god,kan liksom ikke si nei dette vil jeg ikke.
Kan hende måten jeg tror er annerledes enn din, så er ikke sikkert du er enig i min måte å se det på, men det er jo helt greit det da. Hvis vi er enig i at det fins en gud/gudommelighet/noe "mer"... så er vi vel også enig i at det fins en mening med oss her på kloden. Jeg tror at innerst inne er vi alle koblet på denne gudommeligheten, og ikke nødvendigvis seprarert fra noe. For å oppdage det, så må man bare våkne opp fra drømmetilstanden man har lurt seg selv inn i
Antall ord: 302
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 13
En annen vinkling er jo at det er oss mennesker som lager merkelapper som god og ond.Diffusa skrev:Nå har ikke jeg lest så mye av den kristne bibelen, har egentlig bare slått opp div ting..
Dersom grunne til at vi er her, er at vi skal våkne opp, så er kanskje lidelse en måte å oppnå dette... Men jeg skal ikke påstå at jeg forstår universets mekanismer
Det fins ting som får oss til å føle oss bra, og ting som får oss til å føle oss mindre bra og noen ting som bare er der og som ikke får oss til å føle oss bra eller dårlig.
Jeg ser det på en måte slik: I virkeligheten fins det bare en ting: bevissthet... Det vi tror vi ser rundt oss er bare en illusjon. I verden er vi begrenset av våre sanser og oppfatninger og merkelapper. Mens bak alt dette ligger en evig stillhet... ren bevissthet som vi jo har inni oss bak alle tankene og forvirringen vi lager. Det er alle disse feiloppfatningene, forvirringen, lidelsen og oppblåste egoer som får mennesker til å gjøre dumme ting. På den annen side så er alt som skjer i universet sammenkoblet, ingen hendelser er i virkeligheten isolert fra alt annet. Så hvis man skal finne ut hvorfor og hvordan ting skjer, så må man vel ha et stort bilde på ting for å si det sånn.
Antall ord: 285
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 23 Sep 2008 10:12
- 16
- Kjønn (valgfri): Flaskepost
- Lokalisering: Inni ditt hode
- Har takket: 128 ganger
- Blitt takket: 402 ganger
Du føler deg inspirert og overbevist i noe, og samtalene du har med deg selv er et naturlig resultat av slikt.
Det er mange som føler for å prate, få det ut til andre, når man er i en slik tilstand, uansett overbevisning eller religion.
Du vil jobbe med idealet ditt, for det,og med det.
Et klassisk eksempel på en idealist.
Det er mange som føler for å prate, få det ut til andre, når man er i en slik tilstand, uansett overbevisning eller religion.
Du vil jobbe med idealet ditt, for det,og med det.
Et klassisk eksempel på en idealist.
Antall ord: 64
Hide post links |
wow nå fikk jeg mye å tenke på,dere er en ren innspirasjon og litt veiledende på hvordan jeg selv ser på gud og det guddommeligge og hvordan jeg kan gjøre guds hverk... STILIGT og når det gjelder om dette med at gu er god,ja hva kan jeg si...av min erfaring er gud fyrst og fremst hard og rettferdig etter min oppfatning sefølgelig,men etter jeg har skal vi si hadt gud i meg en stund så har jeg merket at han har god humor(får meg til å le selv om jeg ikke vil)og kjærlig(ene natten sang han flere sanger til meg helt til jeg sovnet,det er helt sant!)og han elsker sin gudinne og barna hans og trær og fugler og til og med de ekle edderkoppene.... men når det er dags for å skerpe seg og jobbe da er han sterng,hard og liker at ting blir gjort skikkelik ellers kan vi liksågjerne lavære ikke sant!han har gitt meg så mange latter,og tårer(igjen selv om jeg ikke vil det selv,griner nå det sier han er fordi han elsker alle sine barn)men nok om det...
jeg tror på skjebnen,ting klkaffer bare ikke sant,vi følger en forutbestemt skjebne,det vil si at gud har en plan for oss alle tror jeg da!!
jeg tror på skjebnen,ting klkaffer bare ikke sant,vi følger en forutbestemt skjebne,det vil si at gud har en plan for oss alle tror jeg da!!
Antall ord: 233
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 16
Jeg deler ikke din Gudstro selvom jeg kommer med råd om hvordan du bør bruke inspirasjonen og idealet ditt, bare så det er sagt..
Antall ord: 26
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 08 Apr 2011 21:38
- 13
- Kjønn (valgfri): en ei
- Lokalisering: Ved siden av skogen
- Har takket: 855 ganger
- Blitt takket: 996 ganger
Jeg tror det er den samme guddom/kraft/kilde bak alle religioner og trosretninger og at det er vi mennesker som gir denne ulike navn og betegnelser.
Jeg tror vi skal igjennom ulike erfaringer, valgt og bestemt før vi entret dette livet og på den måten er jeg enig med deg i at vi har en bestemt oppgave. Mitt mål med dette livet er adskillelse, tap, død, liv og håp og derfor, når jeg ser tilbake, ser jeg at jeg er blitt ledet inn i et yrke hvor dette står sentralt. Sånn sett kan jeg si at det å ta vare på syke og døende er min oppgave i livet, fordi erfaringene jeg har med fra det private, gir meg en unik styrke i jobben og jobben hjelper meg med å sette perspektiv i det jeg har opplevd privat.
Jeg tror vi skal igjennom ulike erfaringer, valgt og bestemt før vi entret dette livet og på den måten er jeg enig med deg i at vi har en bestemt oppgave. Mitt mål med dette livet er adskillelse, tap, død, liv og håp og derfor, når jeg ser tilbake, ser jeg at jeg er blitt ledet inn i et yrke hvor dette står sentralt. Sånn sett kan jeg si at det å ta vare på syke og døende er min oppgave i livet, fordi erfaringene jeg har med fra det private, gir meg en unik styrke i jobben og jobben hjelper meg med å sette perspektiv i det jeg har opplevd privat.
Antall ord: 146
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 16
Det er gjennom Naturens korrespondanser at vi føler at det er noe vi føler oss i naturlig resonans med og noe disonans.
Det er når vi føler at "alt stemmer", det bruser i årene,kreativiteten kommer, idealene blir klare, at vi trer inn i en strøm vi korresponderer med på et større plan.
Jeg tror ikke at vi har noen slags forrutbestemt "rolle" i og for seg, men enn at det er ting vi både tiltrekker oss og ting vi frastøter oss som følge av Naturens korrespondanser.
Om for eks Månen/Luna har en sterk influens rent Astrologisk, vil mennesket ville føle seg in tune med visse tanker,følelser,situasjoner,mennesker,gjøremål her på Jorda som korresponderer med dette, og ha en væremåte som korresponderer.
En slags indre harmoni og stemme vil da føles, at dette "føles så riktig", har "kommet hjem" osv.
Det samme gjelder med frastøtende ting, ting som skaper disonans og som står for strake motsetningen til det man korresponderer med.
Da vil man føle at "dette er bare ikke meg" eller "her hører jeg ikke hjemme"
Alle føler dette fra tid til annen, noen mer enn andre, det spørs hvor inituitiv og årvåken man er.
Og har man Månen som Hus, er man ganske inituitiv på de planene.
Så noen blir dratt mot Preking/Forkynning, andre motsetter seg det.
Det ser ut som om trådstarter har en Astrologisk sammensetting som gjør at han/hun føler seg in tune med disse korrespondansene.
Da kan man trygt si at det er det du bør gjøre, om du ønsker å opprettholde lykkefølelsen og harmonien, og unngå det motsatte på skalaen som skaper disharmoni.
Lykke til på din vei.
Det er når vi føler at "alt stemmer", det bruser i årene,kreativiteten kommer, idealene blir klare, at vi trer inn i en strøm vi korresponderer med på et større plan.
Jeg tror ikke at vi har noen slags forrutbestemt "rolle" i og for seg, men enn at det er ting vi både tiltrekker oss og ting vi frastøter oss som følge av Naturens korrespondanser.
Om for eks Månen/Luna har en sterk influens rent Astrologisk, vil mennesket ville føle seg in tune med visse tanker,følelser,situasjoner,mennesker,gjøremål her på Jorda som korresponderer med dette, og ha en væremåte som korresponderer.
En slags indre harmoni og stemme vil da føles, at dette "føles så riktig", har "kommet hjem" osv.
Det samme gjelder med frastøtende ting, ting som skaper disonans og som står for strake motsetningen til det man korresponderer med.
Da vil man føle at "dette er bare ikke meg" eller "her hører jeg ikke hjemme"
Alle føler dette fra tid til annen, noen mer enn andre, det spørs hvor inituitiv og årvåken man er.
Og har man Månen som Hus, er man ganske inituitiv på de planene.
Så noen blir dratt mot Preking/Forkynning, andre motsetter seg det.
Det ser ut som om trådstarter har en Astrologisk sammensetting som gjør at han/hun føler seg in tune med disse korrespondansene.
Da kan man trygt si at det er det du bør gjøre, om du ønsker å opprettholde lykkefølelsen og harmonien, og unngå det motsatte på skalaen som skaper disharmoni.
Lykke til på din vei.
Antall ord: 310
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 06 Mar 2009 02:04
- 15
- Har takket: 391 ganger
- Blitt takket: 249 ganger
Jeg anbefale å lese Lilli Bendris og Camillo Løkens bok "bevisthets skifte". Der blir dette med Gud tatt opp.
Jeg hadde en regid holdning før, hvor bibelen var alfa omega. Men jeg er blitt mindre regid nå. Før mente jeg som alle kristne mener, at alt har en mening, at det er Gud som bestemmer, osv.
Men slik er det ikke. Vi har den fri vilje, som vi tar i bruk før vi blir født. Vi bestemmer mao hvordan livet vårt skal være før vi blir født. Helvete finnes ikke. Men den finnes hos den enkelte. Det å lide, og være full av sykdom og plager, er et helvete i seg selv. Men også en slags straff i fra det tidligere liv. Har du vært slem, får du erfare hvordan det å være undertrykt.
Gud straffer ingen! Det er en selv som straffer seg selv! Når det skjer store ulykker, f.eks., så skjer det fordi de menneskene som ble rammet av det, skulle lære hvordan livet egentlig er. De bestemte selv å være med i denne ulykken, for å lære. Gud har da ingen finger med i dette spillet. Det samme med de som lider under fattigdom og nød. Det er ingen straff i fra Gud, men noe må gå igjennom, pga ens fortid, en skal lære å kanskje være mer ydmyk.
Så det blir feil å si at det og det var Guds sin skyld, eller det er Gud som bestemmer.
Vi er jo også en del av Gud, og som en del av Ham, har vi jo de samme evnene som Han har. Tenker jeg.
Jeg hadde en regid holdning før, hvor bibelen var alfa omega. Men jeg er blitt mindre regid nå. Før mente jeg som alle kristne mener, at alt har en mening, at det er Gud som bestemmer, osv.
Men slik er det ikke. Vi har den fri vilje, som vi tar i bruk før vi blir født. Vi bestemmer mao hvordan livet vårt skal være før vi blir født. Helvete finnes ikke. Men den finnes hos den enkelte. Det å lide, og være full av sykdom og plager, er et helvete i seg selv. Men også en slags straff i fra det tidligere liv. Har du vært slem, får du erfare hvordan det å være undertrykt.
Gud straffer ingen! Det er en selv som straffer seg selv! Når det skjer store ulykker, f.eks., så skjer det fordi de menneskene som ble rammet av det, skulle lære hvordan livet egentlig er. De bestemte selv å være med i denne ulykken, for å lære. Gud har da ingen finger med i dette spillet. Det samme med de som lider under fattigdom og nød. Det er ingen straff i fra Gud, men noe må gå igjennom, pga ens fortid, en skal lære å kanskje være mer ydmyk.
Så det blir feil å si at det og det var Guds sin skyld, eller det er Gud som bestemmer.
Vi er jo også en del av Gud, og som en del av Ham, har vi jo de samme evnene som Han har. Tenker jeg.
Antall ord: 281
Hide post links |
men sånn egentlig tilbake til det med at vi jobber for gud innimellom(eventuelt hele livet)det er da et par mennesker som har fått spesielle oppgaver og spesielle evner (dette igjen til vårt eget beste)da må det jo være noen som har desse evnene,healing for eksempel enkelte jobber,lege,artist,spesalist,skeptikere,servitør osv.alt henger jo på en måte sammen.noen vil redde verden (for eksempel)da må vi jo samarbeide ikke sant og det er vel å jobbe for noe høyre makter etter min meining gud ikke akkuratt planetene(selv om de kan ha mye med hvordan vi oppfører oss),men noe høyere som har laget alt.og for å være ærlig tror jeg det at gud ikke gjør ting for oss,men gjir oss midler til å samarbeide for å få tingene til å henge i sammen!spesielt samarbeid har vel med det å jobbe for gud til vårt eget beste er ikke det sant?
Antall ord: 167
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 12 Aug 2006 20:33
- 18
- Har takket: 221 ganger
- Blitt takket: 162 ganger
Sant og sant..
Hvis det er så så tror jeg at vi alle er brikker av puslespillet og at det ikke blir komplett uten en brikke. Du sier spesielle.. og du prater om samarbeid. Jeg vil da tro at alle roller er like viktige og at den ene ikke er mer spesiell enn den andre, samme hvilken oppgave.
Hvis det er så så tror jeg at vi alle er brikker av puslespillet og at det ikke blir komplett uten en brikke. Du sier spesielle.. og du prater om samarbeid. Jeg vil da tro at alle roller er like viktige og at den ene ikke er mer spesiell enn den andre, samme hvilken oppgave.
Antall ord: 58
Hvis du tror du vet alt, så er du dårlig informert.
http://endoftheline.com/ocean/index.phpPssst, spis og vær glad!
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 16
Tro det eller ei, men planetene er hvor alle "Gudene" kom fra i og med at folk i Antikken anså disse Himmellegemene som "Guder"gudinno skrev:men sånn egentlig tilbake til det med at vi jobber for gud innimellom(eventuelt hele livet)det er da et par mennesker som har fått spesielle oppgaver og spesielle evner (dette igjen til vårt eget beste)da må det jo være noen som har desse evnene,healing for eksempel enkelte jobber,lege,artist,spesalist,skeptikere,servitør osv.alt henger jo på en måte sammen.noen vil redde verden (for eksempel)da må vi jo samarbeide ikke sant og det er vel å jobbe for noe høyre makter etter min meining gud ikke akkuratt planetene(selv om de kan ha mye med hvordan vi oppfører oss),men noe høyere som har laget alt.og for å være ærlig tror jeg det at gud ikke gjør ting for oss,men gjir oss midler til å samarbeide for å få tingene til å henge i sammen!spesielt samarbeid har vel med det å jobbe for gud til vårt eget beste er ikke det sant?
Disse var Sola,Månen,Merkur,Venus,Jupiter og Saturn, og var de 7 Gudene i Olympus/Himmelen.
Og symbolet for Første Årsak, Ein Soph,The One,den Første Skapende Impuls, er intet ringere enn Sola.
På en måte hadde de rett, med at de skaper PÅVIRKNINGER hos og i oss.
Planetenes baner,frekvenser og innvirkning ER høyere makter, siden de er underlagt Naturlover vi ikke får påvirket eller gjort noe med.
Derfor lønner det seg å JOBBE SAMMEN MED dem, kartlegge dem slik at vi ikke jobber MOT dem slik at det danner disonans/disharmoni.
Så ja, vi er nødt til å jobbe MED impulsene som styrer oss fra Høyere systemer, og det kan innebære å ta visse roller,gaver,egenskaper eller gjærninger i et samfunn.
Antall ord: 329
Hide post links |