Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderForfulgt

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Chalen
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 07 Jan 2012 19:44
12
Har takket: 1 gang

Forfulgt

Innlegg av Chalen »

Jeg trenger litt råd og hjelp fra noen med erfaring.

For 2,5 år siden fikk jeg mitt første barn, fra første stund har han vært plaget med at han kan begynne å hylskrike før han har våknet. Når han setter i gang høres det ut som det er snakk om liv og død. Tanken har slått meg at det kunne vært mareritt, men når jeg tenker tilbake har dette pågått fra han bare var en mnd. gammel. for over ett år siden så bodde vi i vår 2. leilighet siden han vart født hvor jeg så en skikkelse inne på rommet hans. Jeg var snar å få skiftet rom med han da og for et halvt år siden flyttet vi til ny leilighet og det er begynt på nytt. Tanken har slått meg at han kanskje er forfulgt av noen. Er det noen som har erfaring eller opplevelser at barn kan bli forfulgt og at det kan begynne fra og med at dem er nyfødt?

Jeg synes det er litt ekkelt å tenke på at min sønn kanskje ikke får fred. Og som mor er man jo pålagt å beskytte våre barn og blir litt fortvilet når man ikke vet om man klarer å å gi dem den beskyttelsen dem trenger.
Antall ord: 229

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1431 ganger
Blitt takket: 1724 ganger
Kjønn:

- Forfulgt

Innlegg av Asbjørn »

Først og fremst, har du snakket med en lege om dette ?
Kolikksmerter kan være veldig vondt, og småbarn kan lett få det hvis de har lett for å samle luft i tarmene. Ganske vanlig årsak...
Jeg ville uansett snakket med lege om problemene først, - og så tatt for meg eventuelle åndelige årsaker etterpå, slik at man er sikker på at det ikke er medisinske årsaker bak.
( ville være veldig dumt med en masse remedier først, og så lege når det hele henger i en tynn tråd... )

For å beskytte barnet åndelig sett, - kan du sette noen tefat rundt i rommet, hvor du har salt og vann i fatene, - disse er med å dempe eventuelle energier.
Skaff deg også noen biter med rosenkvarts, - slik at du kan legge i hvert hjørne av rommet, og eventuelt etpar ved dør / vindu.
Her er link om rosenkvarts : http://www.larsrolle.net/Steinbeskrivel ... kvarts.htm

A
Antall ord: 158

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kiara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 29 Apr 2010 12:46
14
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Utpå landet, litt oppi nord
Har takket: 560 ganger
Blitt takket: 128 ganger

- Forfulgt

Innlegg av Kiara »

Vil bare tilføye det jeg gjorde! Jeg ga sønnen min en rosenkvarts for å ha i senga si.. men siden ditt barn er mindre, så kan du jo legge den under madrassen! Ta så å lukk øynene dine, og se for deg at du legger et skjold av lys rundt barnet ditt, og utsiden av det skjoldet er ugjennomtrengelig mot negativ energi, og uønskete ånder! Ta så å fyll hele barnerommet med et kjærlighetens intense skarpe lys, som trenger vekk all uønsket energi.
Og hvis du ikke er imot slikt,, så be gjerne om hjelp fra dine og barnets hjelpere, og evnt. erkeengler, til hjelp og beskyttelse! Og slik kan du fortsette med hele huset ditt, og eiendom.. men det krever en del konsentrasjon og tid.. ;)
Antall ord: 128

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Chalen
Nybegynner
Nybegynner
12

- Forfulgt

Innlegg av Chalen »

Tusen takk for gode tips.

Asbjørn: Jeg glemte å si at han har vært frisk siden han vart født. han har ikke vært plaget med kolikk (og er evig takknemlig for det). Vi var også på 2 års kontrollen han og da var alt som det skulle være med gutten. Gutten er ikke plaget hver natt, men ofte nok til at jeg bekymrer meg.

Og når det gjelder rosenkvarts er den bare rosa eller kan den også finnes i lilla?
Bare spør for lurer på om jeg har en slik formet som en engel.
Antall ord: 100

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Forfulgt

Innlegg av Arven »

Hei og velkommen til oss !

Det høres ut som den engelen du har er laget i Ametyst.

Image

Denne kan du også bruke for Ametyst er rensende og er god mot negative energier
Antall ord: 33
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Diffusa
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Aug 2006 20:33
18
Har takket: 221 ganger
Blitt takket: 162 ganger

- Forfulgt

Innlegg av Diffusa »

Jeg mener ikke å være vanskelig nå, men jeg ville ikke brukt ametyst.

Selv bruker jeg ametyst i forhold til drømmer. Drømmene mine blir da ofte litt forvirrende og intense. For min del så sette det tanker og følelser i drømmer skikkelig i gang noe jeg setter pris på men jeg vet at ikke alle andre gjør det.
Her inne så har jeg lest at det er også flere som klager på at de ikke får sove skikkelig/ sover urolig med bruk av ametyst. Derfor ville jeg ikke tatt sjangsen på å utsette et lite barn for ametysten men heller fått tak i en god klump rosenkvarts. Rosenkvarts er heller ikke en dyr krystall så jeg ville brukt et par stykker som jeg hadde plassert rundt i rommet.
Antall ord: 134
Hvis du tror du vet alt, så er du dårlig informert.
http://endoftheline.com/ocean/index.php

Pssst, spis og vær glad!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kiara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 29 Apr 2010 12:46
14
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Utpå landet, litt oppi nord
Har takket: 560 ganger
Blitt takket: 128 ganger

- Forfulgt

Innlegg av Kiara »

Stemmer,, rosenkvarts er ikke dyr! :) Den kan være i slipt form også.. Min gutt var også plaget med mareritt, men de ble borte da han begynte å ha en rosenkvarts i senga si! :D
Antall ord: 33

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
gudinno

- Forfulgt

Innlegg av gudinno »

hei,jheg tenker at det er bare et lite barn og at du ikke må bekymre deg for fort.jeg opplever slike ting stadigt,det er veldi vanligt at gud sender ned gode ånder spesielt til barn(små unger)og passer på,det kan ofte være familie som passer på!
Antall ord: 51

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjest

- Forfulgt

Innlegg av Gjest »

Jeg er enig med de andre om rosenkvarts i senga. En urteblanding kan også være løsningen. Lavendel, Rosmarin og Salvie/Basilikum. Legg disse urtene i en plast boks og sett den ett sted i rommet til gutten din. Jeg kan garantere at han vil sove bedre da, urtene kan du få tak i på evt helsekost butikker.
Antall ord: 59

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Jul 2006 23:30
18
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- - Forfulgt

Innlegg av Lilja »

Mei987 skrev:Jeg er enig med de andre om rosenkvarts i senga. En urteblanding kan også være løsningen. Lavendel, Rosmarin og Salvie/Basilikum. Legg disse urtene i en plast boks og sett den ett sted i rommet til gutten din. Jeg kan garantere at han vil sove bedre da, urtene kan du få tak i på evt helsekost butikker.
Garantere syns jeg vel var et drøyt ordvalg. Mange reagerer positivt, men langt fra alle, da effekten avhenger av hva som er årsaken til problemene!

Chalen: Google "nattskrekk" og se om du kjenner deg igjen i det som beskrives der. Det står riktignok de fleste steder at det gjelder større barn, men jeg har vært borti barn som begynte med det som ganske små.

Kolikksmerter/ luftsmerter, som Asbjørn var inne på, kan også være årsaken, selv om gutten ikke har vært noe typisk kolikk-barn. datteren min våknet til presis samme klokkeslett hver natt i lange tider, og skrek alt lungene klarte! Hele magen var en eneste spent muskel, og hun hadde aldri vondt i magen ellers.

Det kan også være verdt forsøket å ta han til kiropraktor, naprapat el.l. Kanskje er det rett og slett noen låsninger eller skjevheter som plager han? Jeg vet ikke jeg, altså, men det kan jo være verdt forsøket. Og skade gjør det ihvertfall ikke ;)

Lykke til!

Lilja-klem
Antall ord: 240

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Diffusa
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Aug 2006 20:33
18
Har takket: 221 ganger
Blitt takket: 162 ganger

- Forfulgt

Innlegg av Diffusa »

Ja, garantere blir helt feil ord å bruke.

Jeg for min del blir skikkelig kvalm og dårlig av lavendel lukten, kommer jeg meg ikke bort så blir jeg stresset og begynner å "dirrer". Så.. ting som lukter ville jeg også vært forsiktig med i og med at dette gjelder et småbarn som ikke akkurat kan ta affære og fjerne urtene selv.. :)
Antall ord: 63
Hvis du tror du vet alt, så er du dårlig informert.
http://endoftheline.com/ocean/index.php

Pssst, spis og vær glad!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Chalen
Nybegynner
Nybegynner
12

- - - Forfulgt

Innlegg av Chalen »

Lilja skrev:
Mei987 skrev:Jeg er enig med de andre om rosenkvarts i senga. En urteblanding kan også være løsningen. Lavendel, Rosmarin og Salvie/Basilikum. Legg disse urtene i en plast boks og sett den ett sted i rommet til gutten din. Jeg kan garantere at han vil sove bedre da, urtene kan du få tak i på evt helsekost butikker.
Garantere syns jeg vel var et drøyt ordvalg. Mange reagerer positivt, men langt fra alle, da effekten avhenger av hva som er årsaken til problemene!

Chalen: Google "nattskrekk" og se om du kjenner deg igjen i det som beskrives der. Det står riktignok de fleste steder at det gjelder større barn, men jeg har vært borti barn som begynte med det som ganske små.

Kolikksmerter/ luftsmerter, som Asbjørn var inne på, kan også være årsaken, selv om gutten ikke har vært noe typisk kolikk-barn. datteren min våknet til presis samme klokkeslett hver natt i lange tider, og skrek alt lungene klarte! Hele magen var en eneste spent muskel, og hun hadde aldri vondt i magen ellers.

Det kan også være verdt forsøket å ta han til kiropraktor, naprapat el.l. Kanskje er det rett og slett noen låsninger eller skjevheter som plager han? Jeg vet ikke jeg, altså, men det kan jo være verdt forsøket. Og skade gjør det ihvertfall ikke ;)

Lykke til!

Lilja-klem

Tusen takk. Dette hørtes akkurat ut som hvordan dette er. Jeg selv har aldri hørt om nattskrekk. og aldri helt klart å funnet en naturlig forklaring på dette. men tror jeg skal sette en rosenkvarts inne på rommet hans også. Vi har bestandig tatt oss god tid ved kveldstid, selv dem nettene han har hatt anfallene.

og tusen takk for mange gode tips. :)
Antall ord: 306

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Jul 2006 23:30
18
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- Forfulgt

Innlegg av Lilja »

Bare hyggelig om det var til noen hjelp!

Rosenkvarts er en fin sten med god energi, så det er bare fint å bruke den på barnerommet. Om den ikke skulle hjelpe noe, er den uansett fin å pynte opp med. ;)
Antall ord: 38

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- - Forfulgt

Innlegg av Arven »

Diffusa skrev:Jeg mener ikke å være vanskelig nå, men jeg ville ikke brukt ametyst.

Selv bruker jeg ametyst i forhold til drømmer. Drømmene mine blir da ofte litt forvirrende og intense. For min del så sette det tanker og følelser i drømmer skikkelig i gang noe jeg setter pris på men jeg vet at ikke alle andre gjør det.
Her inne så har jeg lest at det er også flere som klager på at de ikke får sove skikkelig/ sover urolig med bruk av ametyst. Derfor ville jeg ikke tatt sjangsen på å utsette et lite barn for ametysten men heller fått tak i en god klump rosenkvarts. Rosenkvarts er heller ikke en dyr krystall så jeg ville brukt et par stykker som jeg hadde plassert rundt i rommet.
Flott at du "retter" på meg når du har andre erfaringer ! Ikke vanskelig da ;)
Antall ord: 151
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links