Kilde : http://nrk.no/nyheter/distrikt/nrk_trondelag/1.7943202
Hva skjer på bensinstasjonen i Ålen? Her har brusflasker endt opp på ei lang rekke med baguetter på toppen.
Foto: Privat
De ansatte ved bensinstasjonen i Ålen i Sør-Trøndelag vil ikke lenger jobbe alene etter en rekke mystiske hendelser de siste fjorten dagene.
Gjentatte strømbrudd, sikringer som går uten grunn, potetgull i fryseren og brusflasker som settes på rekke og rad.
Disse og andre uforklarlige hendelser har de siste to ukene skremt de ansatte ved Statoils bensinstasjon i Ålen i Sør-Trøndelag, skriver Arbeidets Rett.
Ubehagelig romjul
Det startet to dager før julaften. Gjennom hele romjula har de som har vært på vakt opplevd de merkeligste ting, hver ettermiddag og kveld,.
– Strømmen har slått seg av og på i avlåste rom. Tomme bruskasser har stablet seg selv og arbeidstøyet til de ansatte er funnet pent lagt sammen på gulvet, sier daglig leder Stig Kirkhus til NRK.no.
– Det er veldig merkelig det som skjer her. Vi vet ikke helt hva vi skal tro, sier den sindige innehaveren av bensinstasjonen i Ålen sentrum.
Han har selv sett at 50 sikringer har falt kalde ut av sikringsskapet, mens hovedsikringen fortsatt virker. Gjennom fire døgn er el- og strømnettet analysert og sjekket for spenningsfeil uten at det er funnet noe galt.
– Vi har opplevd at ting har flyttet på seg inne på lageret bare timer etter vi har ryddet og låst. Vi har hverken sett eller hørt noen, sier Kirkhus.
Les mer : http://nrk.no/nyheter/distrikt/nrk_trondelag/1.7943202
Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Spøker det på bensinstasjonen?
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
Verifisert
- ADMIN
- Startet: 05 Apr 2005 01:39
- 19
- Kjønn (valgfri): *U*
- Lokalisering: Florø
- Har takket: 1431 ganger
- Blitt takket: 1724 ganger
- Kjønn:
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
Verifisert
- Standard bruker
- Startet: 07 Okt 2011 13:21
- 13
- Kjønn (valgfri): Mann
- Lokalisering: Vestfold
- Har takket: 3649 ganger
- Blitt takket: 1151 ganger
- Spøker det på bensinstasjonen?
Fascinerende. Men hva kan ha utløst dette mon tro, siden det begynte kort tid før jul i fjor?
Antall ord: 20
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort
Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/
Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 14 Okt 2005 14:33
- 19
- Kjønn (valgfri): Gift heks
- Lokalisering: I ødemarken med alle skummle vesner
- Har takket: 50 ganger
- Blitt takket: 192 ganger
Stilig. Jeg leste saken selv og jeg tror nok dem har prøvd det meste for og finne forklaring på dette.
Hva som kan ha utløst dette kan jo være mye det alt fra en motakelig ansatt til vær og vind. det var jo nære julen også kansje det har noe med det og gjøre??
Hva som kan ha utløst dette kan jo være mye det alt fra en motakelig ansatt til vær og vind. det var jo nære julen også kansje det har noe med det og gjøre??
Antall ord: 60
http://yddir.no/
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 08 Apr 2011 21:38
- 13
- Kjønn (valgfri): en ei
- Lokalisering: Ved siden av skogen
- Har takket: 855 ganger
- Blitt takket: 996 ganger
Spennende ! Hvis de hendelsene de rapporterer er reelle så er det nok en ikke-betalende kunde de har fått ja
Antall ord: 21
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 17 Jul 2006 23:30
- 18
- Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
- Lokalisering: Akershus
- Blitt takket: 1037 ganger
Over tredve brusflasker på rekke og rad med baguetter oppå blir litt voldsomt for meg. Jeg mistenker en meget jordisk spøkefugl! Men dersom dette ikke er juks, er det jaggu spenstig
Antall ord: 32
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 31 Mai 2009 15:38
- 15
- Kjønn (valgfri): demon
- Har takket: 536 ganger
- Blitt takket: 277 ganger
fra artikkern:
at rommene hvor det var mest paranormal aktivitet i ikke har overvåkningskameraer?
for enten vil man jo se en person stable baguetter oppå brusflasker eller så ser man svevende baguetter gjøre det på egenhånd?
hva skal det her bety?Alle Statoils stasjoner har overvåkningskameraer både ute og inne, og vi har kikket på bildene fra Ålen uten å finne noe, sier Hansen.
at rommene hvor det var mest paranormal aktivitet i ikke har overvåkningskameraer?
for enten vil man jo se en person stable baguetter oppå brusflasker eller så ser man svevende baguetter gjøre det på egenhånd?
Antall ord: 68
Hide post links |
For no merksnodige greier...
Men etter det jeg veit så er det eneste rommet en bensinstasjon ikke har lov til å overvåke er inne på toalettene.
Utifra at de ansatte og daglig leder virker overasket. Kan det hende at det er en poltergeist, som liker å små skremme dem. Heldigvis er ikke denne poltergeisten så ille...i forhold til en del andre jeg har vært borti
Men etter det jeg veit så er det eneste rommet en bensinstasjon ikke har lov til å overvåke er inne på toalettene.
Utifra at de ansatte og daglig leder virker overasket. Kan det hende at det er en poltergeist, som liker å små skremme dem. Heldigvis er ikke denne poltergeisten så ille...i forhold til en del andre jeg har vært borti
Antall ord: 66
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 08 Apr 2011 21:38
- 13
- Kjønn (valgfri): en ei
- Lokalisering: Ved siden av skogen
- Har takket: 855 ganger
- Blitt takket: 996 ganger
- - Spøker det på bensinstasjonen?
Et godt poeng det der !lighteren skrev:fra artikkern:hva skal det her bety?Alle Statoils stasjoner har overvåkningskameraer både ute og inne, og vi har kikket på bildene fra Ålen uten å finne noe, sier Hansen.
Antall ord: 75
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 13 Jan 2012 22:18
- 12
- Kjønn (valgfri): Lassi
nais Hahahah.dette liker jeg hhahaha. Litt action i en ellers kjedelig...får man si helligdag??
Antall ord: 17
Hvis du er redd for å etterlate spor..
Så arbeid deg bakover...
Så arbeid deg bakover...
Hide post links |
Jeg syns egentlig Misjonen på p4 hadde et greit resonnement rundt dette, gjengitt her:
Antonsen;
Det det ikke står noe om her, var blant annet: Var det noen som så det? - Nei. Det er ingen som har sett det skje, som vanlig. Det er bare slik at plutselig har bruskassene blitt stablet slik av seg selv, strømmen og alle sikringene har gått osv.
.. og nå er det to stykker som er på jobb samtidig..
Golden;
...og får overtid...
Antonsen;
- Det gjør de nok også. Men de er uansett livredde for å være i dette brusstablende lokalet..
Golden;
- Men du skjønner jo hva som har skjedd her. Noen har stablet bruskasser, sikringen har gått, de har gått og trukket ut kontakten for å sjekke om sikringen lar seg skru på igjen, GLEMT å sette kontakten inn igjen etterpå, i frysedisken - så alle varene ble ødelagt. Og da går du ikke til sjefen og sier "Hei, jeg er dust duste idiotesen som idiotet i går sånn at du tapte masse penger", - da sier du heller; -Det var et spøkelse.
Antonsen;
Det er versjon A. Versjon B er: Noen spiller dem et puss. - Noen kommer seg inn der på natta, kanskje en ansatt tilogmed, stabler bruskasser, putter potetgull i fryser'n, og vips - folk er livredde.
...
Antonsen;
Det det ikke står noe om her, var blant annet: Var det noen som så det? - Nei. Det er ingen som har sett det skje, som vanlig. Det er bare slik at plutselig har bruskassene blitt stablet slik av seg selv, strømmen og alle sikringene har gått osv.
.. og nå er det to stykker som er på jobb samtidig..
Golden;
...og får overtid...
Antonsen;
- Det gjør de nok også. Men de er uansett livredde for å være i dette brusstablende lokalet..
Golden;
- Men du skjønner jo hva som har skjedd her. Noen har stablet bruskasser, sikringen har gått, de har gått og trukket ut kontakten for å sjekke om sikringen lar seg skru på igjen, GLEMT å sette kontakten inn igjen etterpå, i frysedisken - så alle varene ble ødelagt. Og da går du ikke til sjefen og sier "Hei, jeg er dust duste idiotesen som idiotet i går sånn at du tapte masse penger", - da sier du heller; -Det var et spøkelse.
Antonsen;
Det er versjon A. Versjon B er: Noen spiller dem et puss. - Noen kommer seg inn der på natta, kanskje en ansatt tilogmed, stabler bruskasser, putter potetgull i fryser'n, og vips - folk er livredde.
...
Antall ord: 223
Hide post links |