Universet & dets hemmeligheterDa var vi i 2012 da folkens :)

Jordkloden er et ubetydelig fnugg i et gigantisk og ufattelig stort univers.
Tør du diskutere hva som ligger bak?

Moderatorer: Asbjørn, mod univers

Gjest

- Da var vi i 2012 da folkens :)

Innlegg av Gjest »

Hei Ludde :D

Jeg ser vi tar det ganske "cool" alle sammen her, så detta går bra! Er nok andre ting vi bør bekymre oss for.

Av alle faktorer som driver denne værden til H******. Hva bør vi være mest bekymret for og hva vil utvikle seg til og bli størst problem først ?? Her tror jeg mange mener forskjellig.
Antall ord: 65

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 25 Aug 2004 16:02
20
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

Hei Akasha! :)

Jeg husker en kjøkkendiskusjon vi hadde om 2012 du og jeg.
Husker du hva vi snakket om?

Det var dette med at tiden oppleves å gå fortere og fortere, men ikke bare relativt i forhold til alder - som jo er vanlig da. Hvilke tanker har du om dette nå?
For meg virker det som noenlunde plausible teorier det vi snakket om, ettersom det involverte "høyere" bevissthet, mer teknologiske nyvinninger og at "alt går fortere enn ellers" pga. flere hjelpemidler. Vi snakket også om å få gjort mer på kortere tid, og hvordan dette fører til egentlig mer stress enn å VIRKELIG få unnagjort noe. Dette jeg snakker om nå; at alt eskalerer.

Tror du dette fremdeles er noe gjeldende?

Selv tenker jeg at de største truslene vi står ovenfor er kunstige;
det er de som genererer frykt. Unødvendig frykt som i sin tur blir oppfylte profetier grunnet responsen. Responsen fører til en slags korrespondanse, om man kan si det sånn da. For mennesker reagerer som vanlig med å ville bli tatt vare på og dysses og lulles med av de med makt. Så har vi på den annen side psykopater som har direkte ønsker om å utøve makt over andre igjen. Ikke noe å egentlig frykte - hvis det ikke da hadde vært for alle de som lar seg skremmes og gir dem makt. Slik som terrorisme også er en betegnelse på; en fryktinngytende handling som virker lammende på de det utøves mot, og gir en følelse av avmakt.

Det er i 2012 kanskje mer viktig enn noensinne å være kritisk. Kritisk til det meste.
Vurdere nøye, tenke innover, bruke refleksjonene utover, og gjøre alt med rent hjerte og rent sinn.

Så fins det vel ikke noen bekymringer? ;)
Godt nyttår!
Antall ord: 301
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Speider

Innlegg av Speider »

Mayakalenderen har blitt lest feil i et utrolig stort omfang, noe som er veldig leit.

Mayakalenderen er bygget rundt såkalte "stor-år", litt på samme måte som vi har århundrer og årtusen. (husk at de hadde et annet tallsystem enn oss).

I desember, om vi følger Mayakalenderen, vil vi gå inn i "stor-år" nummer tre.

Folk som ikke vet hvordan tallsystemet og kalenderen fungerer, har desverre i lang tid lest det som om at kalenderen stopper i 2012, og har laget en haug med blinde hypoteser om at Mayaene trodde verden ville gå under eller få store omveltninger i 2012. Det er veldig feil.

Det er absolutt ingenting i restene av Mayaenes inskripsjoner og nedtegninger som tyder på at de trodde 2012 var spesielt viktig, det er en moderne myte.

Bortsett fra det, tror jeg 2012 vil gå "som vanlig", bortsett fra det som er nevnt tidligere, at nyhetsoppslag den 22 desember vil handle om 21 desember, og at salg av hermetikk går opp ^_^
Antall ord: 169

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjest

- - Da var vi i 2012 da folkens :)

Innlegg av Gjest »

Speider skrev:Mayakalenderen har blitt lest feil i et utrolig stort omfang, noe som er veldig leit.

Mayakalenderen er bygget rundt såkalte "stor-år", litt på samme måte som vi har århundrer og årtusen. (husk at de hadde et annet tallsystem enn oss).

I desember, om vi følger Mayakalenderen, vil vi gå inn i "stor-år" nummer tre.

Folk som ikke vet hvordan tallsystemet og kalenderen fungerer, har desverre i lang tid lest det som om at kalenderen stopper i 2012, og har laget en haug med blinde hypoteser om at Mayaene trodde verden ville gå under eller få store omveltninger i 2012. Det er veldig feil.

Det er absolutt ingenting i restene av Mayaenes inskripsjoner og nedtegninger som tyder på at de trodde 2012 var spesielt viktig, det er en moderne myte.

Bortsett fra det, tror jeg 2012 vil gå "som vanlig", bortsett fra det som er nevnt tidligere, at nyhetsoppslag den 22 desember vil handle om 21 desember, og at salg av hermetikk går opp ^_^

Sant, de varsler heller om en ny begynnelse en jordas undergang. La oss heller glede oss :)
Antall ord: 187

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

Innlegg av Arven »

Nå har vi hørt om 21.12.2012 så lenge og blitt spådd både undergang og skifte, så jeg syns jo det hadde vært litt stas om det på den dagen kunne skjedd noe . Litt kjedelig om den blir helt ordinær. Ikke undergang og død, men kanskje et verdensomspennende naturfenomen som fikk alle til å stoppe opp og gispe :D
Antall ord: 64
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjest

Innlegg av Gjest »

Arven skrev:Nå har vi hørt om 21.12.2012 så lenge og blitt spådd både undergang og skifte, så jeg syns jo det hadde vært litt stas om det på den dagen kunne skjedd noe . Litt kjedelig om den blir helt ordinær. Ikke undergang og død, men kanskje et verdensomspennende naturfenomen som fikk alle til å stoppe opp og gispe :D

JA!!!! Heeelt enig :sunny
Antall ord: 69

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjest002
Konto avsluttet
Startet: 03 Jun 2010 12:04
14
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 30 ganger
Blitt takket: 38 ganger

Innlegg av Gjest002 »

Godt nytt år alle sammen! :vink

Måtte bare dele denne nydelige videoen med dere :flirt

True Mayan Elder's Prediction of 2012
http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=hwysQiRaRgE
Antall ord: 30

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjest

Innlegg av Gjest »

Terra skrev:Godt nytt år alle sammen! :vink

Måtte bare dele denne nydelige videoen med dere :flirt

True Mayan Elder's Prediction of 2012
http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=hwysQiRaRgE

Nawww! :flirt Takk skal du ha!
Antall ord: 37

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Vilma
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 18 Jan 2006 22:51
18
Kjønn (valgfri): supahuman
Lokalisering: I'm gonna eat your brain and gain your knowledge...
Har takket: 18 ganger
Blitt takket: 18 ganger

Innlegg av Vilma »

Jeg synes det er veldig spennende at 2012 endelig er her, har gledet meg lenge :D Ikke fordi jorden kanskje går under så klart, men er noe med mystikken i det hele, at jeg får sjansen til å leve mitt opp i det, hvis noen skjønner hva jeg mener her. Jeg vet ikke hva jeg tror, om jeg tror det kommer til å skje noe spesielt, men jeg merker jo at jeg håper det. Ikke at det skjer noe fælt, men at det kommer et bevis på at det faktisk er noe mer, at noe rister opp i denne A4 tilværelsen. Jeg vet ikke hva, men jeg håper det skjer noe. Ellers blir jeg nok veldig skuffet iallefall.
Antall ord: 122
I'm in that awkward stage between birth and death.
The man in black fled across the desert, and the gunslinger followed.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Divine Spirit
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 18 Nov 2009 19:13
15
Kjønn (valgfri): Far
Lokalisering: Skien
Har takket: 5 ganger
Blitt takket: 44 ganger

Innlegg av Divine Spirit »

Akasha memoria skrev::coffe2 Nå er det lenge etterlengtede årstallet over oss. Hva tror du? Har vi alle bare ett år igjen på jorden ?? Da tenker jeg selvsagt på mayaprofetien 21.desember.2012. :vismann
Mayane har aldrig kommet med noen profeti om noe som helst. De hadde et tellesystem som er svært inviklet og går utifra universets livstre/livshjul. Denne syklsusen ble fullendet 28 okt 2011, at noen mener det er 21 des 2012 kommer fra en feilberegning av Mayanes "kalender" alltså når den startet. Ca 1års feilberegning er igrunn veldig bra, men selve "kalenderen" er allerede avsluttet.

Jeg har en bok med alle Nostradamus "profetier" de er skrevet som limerikker. Alltså 5 rekker med rim. Ingen av de nevner noe som helst om 2012, heller ikke om noen undergang. Derimot er det en del av disse rimene som går helt frem til etter år 3500! Når det er sagt så finnes ingenting, overhode ingenting av det som Nostradamus skrevet bevart. Alltsammen ble ødelagt i en brann (husker ikke når) så alt som finnes om Nostradamus og det han skrevet er ren gjetting og igrunn bare tull. Og som sagt i min bok finnes ikke noe om 2012. (Kjøpte den på 90-tallet en gang)

Vi lever nå i en forandringenes tid, men det har vi igrunn gjort ganske lenge. Det er neppe en spesifik dag som omvelter hele menneskeheten, men en tid, utstrakt tid med forandringer som fører frem til noe nytt tilslutt. Kan samenligne det med kristningen av Norge. Det var ikke gjort over natta, men det tok lang tid før folk gav opp åsatroen.
Antall ord: 275
...Det skrevne ord er bare et rykte. Kun selvopplevde ting er sannhet...
http://www.divine-spirit.no

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjest

Innlegg av Gjest »

Vilma skrev:Jeg synes det er veldig spennende at 2012 endelig er her, har gledet meg lenge :D Ikke fordi jorden kanskje går under så klart, men er noe med mystikken i det hele, at jeg får sjansen til å leve mitt opp i det, hvis noen skjønner hva jeg mener her. Jeg vet ikke hva jeg tror, om jeg tror det kommer til å skje noe spesielt, men jeg merker jo at jeg håper det. Ikke at det skjer noe fælt, men at det kommer et bevis på at det faktisk er noe mer, at noe rister opp i denne A4 tilværelsen. Jeg vet ikke hva, men jeg håper det skjer noe. Ellers blir jeg nok veldig skuffet iallefall.
Hei Vilma! :D

Jeg skjønner veldig godt hva du mener, for jeg har det nemlig på akkurat satte måte. :like
Antall ord: 145

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

Innlegg av Isan »

Arven skrev:Nå har vi hørt om 21.12.2012 så lenge og blitt spådd både undergang og skifte, så jeg syns jo det hadde vært litt stas om det på den dagen kunne skjedd noe . Litt kjedelig om den blir helt ordinær. Ikke undergang og død, men kanskje et verdensomspennende naturfenomen som fikk alle til å stoppe opp og gispe :D
Noe spektakulært himmelfenomen får du kanskje ikke, men du får faktisk vintersolverv den 21.12. 2012 kl 12:12 på dagen :sunny

Vilma, det verdensomspennende som får oss til å ristes litt ut av A4-livet, må vi nok skape sjøl. Jeg tenker nå ikke i destruktiv retning, men noe konstruktivt.
Antall ord: 120
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

Innlegg av Arven »

Økende aktivitet i yellowstone og 2012 ....... ( det skulle vært mulig å lagt til skummel musikk i bakgrunnen !)

http://www.tv2.no/nyheter/utenriks/supe ... 97174.html
Antall ord: 26
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
NightHawk
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 09 Sep 2008 22:40
16
Lokalisering: Buskerud
Har takket: 5 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Innlegg av NightHawk »

Arven skrev:Økende aktivitet i yellowstone og 2012 ....... ( det skulle vært mulig å lagt til skummel musikk i bakgrunnen !)

http://www.tv2.no/nyheter/utenriks/supe ... 97174.html
Den artikkelen er et år gammel.
Antall ord: 34
We Weren't Born To Follow

An educated population will always asks questions “The men in blue suits” never want to answear!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjest

Innlegg av Gjest »

Supervulkanen i Yellowstones stadige antatte utbrudd her blitt flytta opp også ned igjen fordi noe ikke har skjedd. Klart det er en tikkende bombe men den har forflyttet seg stadig oppigjennom årene. Mange forskere er uenig om hva som egentlig kommer til å skje.
Antall ord: 43

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links