Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderFikk en merkelig følelse for et hus jeg var i..

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Farabiana
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 25 Des 2011 15:22
12

Fikk en merkelig følelse for et hus jeg var i..

Innlegg av Farabiana »

Kjæresten og jeg var å så på et hus vi vurderer å leie.. Huset var digert og gammelt, men for så vidt greit nok..

I ett av rommene ble jeg veldig stille i hodet.. Det var nesten som å være i et rom tilpassa døve/hørselhemmede(for de som vet hvordan det er).. Alt stoppa opp, og jeg kjente jeg ville liksom vite mer, ville spørre mer, men ante ikke om hva..

Vi dro derfra, og jeg fortsatte å tenke i bakgrunnen.. Jeg kjente at jeg ble kjempenysgjerrig, og det har jeg aldri opplevd før.. Det var noe med huset der som tiltalte meg, samtidig som det ikke gjorde det.. En side sa til meg at dette var ment for oss, mens en annen side ba meg skygge unna.. :?
Har ikke opplevd så sterke følelser i sving før(som er relatert til et hus, liksom)..

Hva er dette for noe?? Hva ville dette fortalt deg om du fikk samme reaksjon?
Når dere merker energier i hus/rom/bygninger, hva merker dere da? Hva er det som forteller dere at dette er bra/dårlig?

Forteller resten av historien etterpå.. Bare for å ikke påvirke evt svar.. :P
Kan også sende linken til annonsen med bilder på huset(vil ikke legge ut offentlig siden det ikke er mitt), om noen vil se sjøl..
Antall ord: 227

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 07 Okt 2011 13:21
13
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- Fikk en merkelig følelse for et hus jeg var i..

Innlegg av jeditrond »

For meg så er dårlig energi "tung" energi, man blir slapp i kroppen, bomull i hodet og fortere trøtt. Det er ikke nødvendigvis noe ondt, det kan være restenergier fra noen som slet med lungesykdom eller bare var en meget negativ person mens de levde og at dette har satt seg i veggene så og si.

God energi oppleves gjerne slik som du skriver, vil vite mer, føler seg hjemme meget raskt. Men siden du er litt i tvil om dette er det rette huset for dere foreslår jeg at du mediterer på saken for å få klarere "bilde" av beskjedene du får :)
Antall ord: 109
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.

Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Prismia
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 09 Aug 2006 20:33
18
Kjønn (valgfri): skreppe
Har takket: 27 ganger
Blitt takket: 25 ganger

Innlegg av Prismia »

Det er for meg ca som du beskriver. Jeg går inn i et hus og det bare føles unormalt og energier/følelser kommer. En kompis av meg bor i et hus med det sterkeste energiene jeg har vært borti. Fra første gang jeg gikk inn i huset og alle gangene etterpå så er det som å gå inn i en annen verden. Jeg har aldri opplevd noe der men som du beskriver så er det så stille der! Som at huset er lydisolert på alle mulige måter. Selv om han kan ha fest og mange på besøk, musikk og fulle folk som skravler høyt, så er det så stille. Jeg føler rett og slett at jeg ikke er meg selv der inne, er på en måte bedøvd. I enkelte rom føler jeg meg overvåket, snur meg og får frysninger. Jeg syns at det er ekkelt der men ei venninne som leide et rom hos han før sier at hun følte at det var en god energi, hun opplevde at denne ånden ryddet, slo av lys osv. Bare passet på liksom.

Der jeg bodde før jeg bor nå skjedde det div og jeg følte meg overvåket (som regel den følelsen jeg får fra energier). Men det var ikke konstant så jeg levde ikke i frykt, det var ekkelt i begynnelsen men på slutten brydde jeg meg ikke så mye egentlig, ble likegyldig på en måte. Men trur ikke at det var en ond energi fordi da hadde den hatt god tid på seg til å plage meg, og det gjorde den ikke :)

I bestemor sitt hus skal det ha skjedd "grusomme" ting for mange år siden (jeg vet ikke hva), huset er ca 200 år gammelt. Men jeg får en så god og koselig følelse der inne, føler meg også overvåket men at de passer på meg, beskytter meg.

Ellers så opplever jeg alltid energier som ekle :P Jeg vet ikke helt hvorfor, kanskje fordi det er uvirkelig og uvant. Hadde jeg fått en sånn reaksjon på en visning så hadde jeg antakelig droppet å leie der, fordi man skal jo tross alt bo der og leve med energiene daglig. Jeg tenker at det kanskje er bedre å bo en plass med null energi og så kan man lage en god energi der selv :)

Jeg har aldri klart å føle ting av bilder, men har heller ikke prøvd ordentlig. Hvis du har lov å dele linken på privaten så kan du godt sende den til meg :) Jeg vet ikke om det telles som offentlig...
Antall ord: 446
=)))

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Gjest

Innlegg av Gjest »

Jeg foreslår at du mediterer på det her. Det kan jo hende at det er to motsatte ånder energi messig som har vært sitt "territoriet" i akkurat det huset der. Som kan forklare hvordan du føler deg.

Når jeg merker energier varierer de. "Negative" er kalde, gir meg frysninger, eller andre ganger gjør slik at jeg får vondt noen steder på kroppen.Mental nedbryting,og diverse andre *medisinske årsaker* kan være fra påvirkning av de "Negative energiene" ."Positive" er varme, velkommen følelse, kjærlig, lett å samarbeide med. Gir vanligvis fornuftige svar.

Bra det er forskjellig med akkurat det her. Er så mange som har forskjellige opplevelser og erfaringer.
Antall ord: 117

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Farabiana
Nybegynner
Nybegynner
12

Innlegg av Farabiana »

Takk for svar, alle sammen!

Kan ta resten av historien videre da..
Kjæresten fikk dårlige følelser i huset.. Vi kjørte hjem, og han sa han fikk en eller anna underlig følelse i det nevnte rommet. Ikke noe creepy, men heller ikke direkte vennlig..
Vi snakka ikke mer om det, ikke før jeg fikk en bekjent til å lese bildene av huset(hun er veldig klarsynt og ser ting virkelig tydelig).. Hun ga meg en såpass ekkel historie at jeg valgte å slå fra meg huset..
Kjæresten syns det var litt spennende dette, så han var litt intr.. Men siden jeg har to unger, fant vi ut at det beste var å ikke flytte dit..
Anyway.. De som bodde der nå når vi var der å så, hadde bare dratt derfra plutselig.. Mat-tallerkener(med mat i!) sto på bordet, en kaserolle med vann i vasken.. Alle tingene, en bil utenfor huset osv..
Og vi ble veldig betenkt over det da, hvem flytter bare sånn fra tinga sine?? Og hvorfor??

Jeg fortsetter å prøve å føle noe.. Men nå er jeg ikke lenger sikker hva som er greia.. Blir jeg påvirka av alt dette, eller føler jeg faktisk riktig.. Skal prøve å meditere litt..
Mitt problem er også at jeg blokkerer liksom helt, er redd sånt som dette, men samtidig veldig nysgjerrig..
En del av følelsene mine(helt fra vi var å så på huset), er at jeg kommer til å være veldig redd for å være alene der(dette har jeg sjøl kjent meg fram til, ikke av påvirkning fra andre)..

Og alt dette er jo grunnen til at jeg vil vite mer om huset/følelsene mine.. :)

Jeg har ikke kjent noe av de følelsene dere beskriver(tung i kroppen, frysninger osv), bortsett fra dette jeg kjente i rommet.. Men jeg føler at det ER noe med huset ja, jeg bare greier ikke alene å sette fingeren på det.. :?
Antall ord: 332

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
13

Innlegg av jeditrond »

Hvis den klarsynte venninna di bare utfra bildene av huset kunne se at det var skjedd noe mindre hyggelig der skjønner jeg godt at du slo fra deg å leie der. Grunnen til at de forrige leieboerne dro så plutselig kan jo være at det ballet på seg og at de til slutt bare stakk pga. ekstremt press fra energiene? Noe lignende ser ut til å skje i gata hvor min søster med familie bodde før, de slet med å få solgt huset, men etter at en husrenser hadde vært der ble det solgt i løpet av tre dager. Det rare er at huset nedenfor var det skilsmisse og derfor ble det solgt tidligere i år, diagonalt over gaten er det også skilsmisse på gang og huset skal selges. I enden av gata på samme side som min søster og families tidligere hus er det også et hus som skal selges. Dette er neppe tilfeldigheter, det må være noe gammelt "grums" som lurer i området. Den klarsynte/husrenseren fikk opp tuberkulose og gata er bygd på en gammel søppelplass som antageligvis kan inneholde mye rart med dårlig energi.
Antall ord: 196

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Gjest

Innlegg av Gjest »

Jeg foreslår at du prøver å meditere over dette med huset. Kanskje prøve å finne en eller annen metode for langdistanse rensing. Jeg syns det er synd at et så fint hus skal stå tomt, og siden du fortsatt tenker på dette huset. Kan det være et tegn på noe du skal finne ut av og ikke andre.
Antall ord: 60

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Farabiana
Nybegynner
Nybegynner
12

Innlegg av Farabiana »

Oi, ja det har jeg aldri tenkt på, at et område kan være ramma av energier..
Men har de fått rensa utav "gata" nå da? Vi har et par hoteller her i fylket som har fått forbannelser i seg.. Da har eieren av hotellet(kanskje han som bygde/starta det eller noe sånt) sat at ingen kommer til å klare å drive det.. Og det er det ingen som klarer det heller..
Det syns jeg er litt ekkelt..

Ja nå har jeg begynt å prøve litt det med å meditere over huset, men er ikke særlig stødig på det enda akkurat.. :P
Antall ord: 105

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Gjest

- - Fikk en merkelig følelse for et hus jeg var i..

Innlegg av Gjest »

Farabiana skrev:Oi, ja det har jeg aldri tenkt på, at et område kan være ramma av energier..
Men har de fått rensa utav "gata" nå da? Vi har et par hoteller her i fylket som har fått forbannelser i seg.. Da har eieren av hotellet(kanskje han som bygde/starta det eller noe sånt) sat at ingen kommer til å klare å drive det.. Og det er det ingen som klarer det heller..

Ja nå har jeg begynt å prøve litt det med å meditere over huset, men er ikke særlig stødig på det enda akkurat.. :P
Prøv å fokusere med musikk.. det hjelper ivertfall meg.
Antall ord: 116

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Farabiana
Nybegynner
Nybegynner
12

Innlegg av Farabiana »

Å, ja det kan jeg kanskje prøve.. :)
Antall ord: 7

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Gjest

Innlegg av Gjest »

Farabiana skrev:Å, ja det kan jeg kanskje prøve.. :)
Enigma, Soong Sisters, Dani Nathan, Enya, Loreena McKennitt, Celtic Woman.

Er noen artister/gruppe jeg vil varmt anbefale som meditasjons musikk. Klart kan d jo søke på new age musikk også. Å se hva du finner.
Antall ord: 45

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Prismia
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av Prismia »

Jeg pleier å fokusere på pusten når jeg mediterer, men har tenkt på å finne noe musikk..

Følelsen av at det er noe der og man ikke kan sette fingeren på det stemmer ofte, sånn var det der jeg bodde før i tillegg til at jeg følte meg litt overvåket. Trur det var derfor jeg ikke var så veldig redd der, skjønte ikke så mye :P Men hvis du virkelig syns at det huset er ekkelt og dere ikke skal bo der så kanskje du ikke skal tenke så mye mer over det? Men selvsagt er det spennende og interessant :D

Merkelig ja at de som bodde der før forlot mat og ting, og til og med en bil. Eller døde de der og ingen har ryddet etter de? Hehe, neida det var fantasien min ;)
Antall ord: 140
=)))

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
13

Innlegg av jeditrond »

Farabiana skrev:Oi, ja det har jeg aldri tenkt på, at et område kan være ramma av energier..

Tror ikke resten av gata er renset, bare det tidligere huset til min søster og hennes familie. De tidligere naboene må skjønne det selv først at det trengs noe slikt :)
Antall ord: 140

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Farabiana
Nybegynner
Nybegynner
12

Innlegg av Farabiana »

Prismia skrev:Jeg pleier å fokusere på pusten når jeg mediterer, men har tenkt på å finne noe musikk..

Følelsen av at det er noe der og man ikke kan sette fingeren på det stemmer ofte, sånn var det der jeg bodde før i tillegg til at jeg følte meg litt overvåket. Trur det var derfor jeg ikke var så veldig redd der, skjønte ikke så mye :P Men hvis du virkelig syns at det huset er ekkelt og dere ikke skal bo der så kanskje du ikke skal tenke så mye mer over det? Men selvsagt er det spennende og interessant :D

Merkelig ja at de som bodde der før forlot mat og ting, og til og med en bil. Eller døde de der og ingen har ryddet etter de? Hehe, neida det var fantasien min ;)
Må vente til ungene har lagt seg til jeg får gjort noe mer hverken med synsing eller meditering..:p
Tror den største utfordringen jeg kommer til å få er å koble helt av og tømme hodet..

Jeg kan nok greie å venne meg til å leve med gode(eller iallfall ikke vonde) energier i et hus.. Få bort husredselen min, da tror jeg nok jeg vil berges. Om ikke nøedvendigvis i dette huset, så er nok Norge fullt av andre hus med sjeler i..
Skal dra på visning igjen når huset er rydda, kanskje noen energier drar med tinga..
Antall ord: 241

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Prismia
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av Prismia »

Sant det, det er mange energier der ute ;) Og hvis det går bra å bo der så går det jo bra, du får kjenne på det på neste visning. Lykke til med mediteringen! :D
Antall ord: 35
=)))

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links