For lenge siden bodde jeg i et hus og passa en katt og diverse hester tre uker..
Etter noen dager måtte jeg sender guttungen min hjem til faren sin.. Han klarte ikke sove der, og han skrek og var vanskelig hele tida.. Gikk i søvne(noe som ikke er normalt) og var veldig urolig..
Ikke engang utenfor huset klarte han å slappe av..
Jeg hadde bodd der i to uker da jeg begynte å merke det.. Hunden min, en litt stressa jakthundblanding var med meg. Og i huset bodde som sagt en katt..
I starten la jeg merke til at hunden min ble veldig urolig utpå ettermiddagen.. Gikk hvileløst rundt i huset(første etasje hvor vi oppholdt oss mest), greide liksom aldri roe seg helt ned.
Så kom det dagen det toppa seg..
Katta i huset ble skadd, brakk et ben og jeg måtte kjøre han til dyrlegen og de evige jaktmarker..
Jeg satt ved kjøkkenbordet og leste avisa da bikkja plutselig begynte å bjeffe helt infernalsk mot trappa opp til loftet. Han var helt sprø, umulig å snakke til og som en sagbukk..!
Etter en liten stund begynte jeg å høre dunkelyder i kjelleren(relativt kraftige, ikke forårsaket av feks en katt eller dyr på den str), og da fikk han fullstendig noia.. Jeg kikket ut kjøkkenvinduet, og pusta da jeg så bilen til gårdeierens far utenfor..
Undra veldig hvordan han hadde kommet seg i kjelleren uten at jeg merka det(da måtte man gjennom kjøkkenet og gangen og jeg ville hørt han)..
Han kom inn for å spørre om alt var greit her, og det var det jo.. "Er ****(kona hans) i kjelleren?" spurte jeg tilfeldig.. "Nei, hun er ikke her.. Hun er hjemme.." -"Men hvem er der da?" spurte jeg igjen og kjente jeg ble litt bekymra.. "Ingen?" -han gikk ned, men fant ikke noe der..
Dagen etter var det likedan.. Bikkja begynte å vandre utpå ettermiddagen, og de samme dunkelydene begynte.. Men nå i form av at det gikk folk på loftet..
Det kom en bil utenfor huset, og hunden min(som vanligvis bare bjeffer et par ganger for å varsle) klikka fullstendig..
Jeg har aldri sett han så rasende(8 år gammel hund!), det hvite i øya syntes, flekka tenner og jeg måtte fysisk holde han med tvang for at han ikke skulle skremme vettet av mannen som kom inn døra.. Og han skulle bare selge tulipaner..
Og da jeg trakk bikkja med inn på kjøkkenet så jeg at han hadde tissa ut halve gangen i raseriet sitt.. Han har ALDRI tissa så mye som en dråpe inne hverken før eller siden..!!
Etterpå fortsatte han å vandre rundt i huset, var urolig, bjeffa for ingenting og var generelt veldig hissig.. Hadde dyretolk på han mens dette pågikk, men hun fikk bare opp masse kaos i hodet hans og fikk ikke fram noe fornuftig.. Alt hun greide å si var "Oi, her var det mye rart..."
Men da bestemte jeg meg.. Vi dro derfra.. Jeg greide ikke være i huset, det gikk folk på loftet og det var fullt liv der.. Jeg følte meg ikke velkommen(en riktig følelse kanskje?) der, og jeg kunne ikke utsette hunden for mer tull..
Jeg var livredd mens jeg pakka tinga, og turte ikke hente det jeg hadde på loftet..
Jeg fortalte dette til han som eier gården, og han sa han har aldri hørt noenting i det huset..
Jeg regner med det var onde energier i dette huset?
Kan ånden/gjenferdet ha satt seg i hunden? Er det mulig?
Jeg merka ingenting utenom alle lydene og etterhvert redsel for disse, og at jeg ble veldig bekymra for hunden.
Og hvorfor kjenner de ingenting, de som bor der??
Gården gikk konkurs rett etter dette.. Og ble solgt på tvangsauksjon..
Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Uro i et hus..
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 25 Des 2011 15:22
- 12
-
Verifisert
- Standard bruker
- Startet: 07 Okt 2011 13:21
- 13
- Kjønn (valgfri): Mann
- Lokalisering: Vestfold
- Har takket: 3649 ganger
- Blitt takket: 1151 ganger
- Uro i et hus..
Hvorfor de ikke kjente noe de som eide gården er noe så enkelt som at de ikke er åpne nok for slikt noe ennå. Dyr merker slikt mye bedre enn oss mennesker og utfra reaksjonen til hunden virker det som om det var noe mindre hyggelig som satt igjen i veggene der. Men jeg tror ikke noen ånd forsøkte å besette hunden, det var vel heller den som så mye rart og gikk i full forsvarsmodus mot det den oppfattet som en trussel.
Antall ord: 84
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort
Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/
Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |