Drømmer, NDO & ut av kroppenHøye lyder & seng som snurrer ?

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Lurrev
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 19 Des 2011 14:30
12

Høye lyder & seng som snurrer ?

Innlegg av Lurrev »

Jeg vet ikke ellers hvordan jeg skal forklare det, men det er noen fenomener som går igjen når jeg sover. Jeg hører en lyd, begynner først lavt for å så bli høyere og høyere. Nesten som en "brummende" lyd som kommer nærmere og nærmere, til slutt er det så høyt at jeg må bruke all min kraft for å våkne opp. Dette har skjedd et par tre ganger.

Det andre skjedde for et par år siden, jeg lå og sov, plutselig følte jeg at senga begynte å snurre, fortere og fortere, jeg kjente trykket i tennene, og etterhvert satt hele sengen, med meg oppi kurs for vinduet for å så ut. Dette skjedde flere netter på rad, men turte aldri å fullføre "drømmen", dvs. at jeg tvang meg selv våken før jeg kom lengre en vinduet. Det skal sies at jeg også kunne se meg selv oppi senga, mens den snurret og jeg lå oppi å sov.

En annen ting som skjedde ofte da jeg var liten, og bare da vi bodde på en bestemt plass, var at hver natt var det som om "noen" la seg over meg når jeg skulle legge meg. Jeg kjente trykket fra dyna, og kunne ikke bevege meg. Dette var så vanlig, at jeg aldri var redd siden dette var noe som skjedde hver natt. Først da vi flyttet og det ikke skjedde, begynte jeg å lure på dette.

Noen som vet hva dette er?
Antall ord: 251

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Atmi
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 13 Aug 2010 10:43
14
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 3 ganger
Blitt takket: 29 ganger

- Høye lyder & seng som snurrer ?

Innlegg av Atmi »

Jeg "tror" at dette er typiske energiopplevelser. Når man sover er man mange rare steder, eller har mange rare opplevelser, kontakt med "det andre" osv. Snurring, følelsen av bevege seg, brummende lyder, er typisk i innsovingsøyeblikket - personlig tror jeg at det ikke nødvendigvis er innsovingen men at det er energi - altså at vi da vipper litt midt mellom og opplever energi i fysisk tilstand, da blir det som du beskriver.

Men igjen, det er mn tro. Mange vil si det er drømmeparalyse, og det kan godt være. Jeg er av den oppfatning at drømmeparalyse er når man sover og er våken, vipper mellom de to tilstandene og at da den ukjente tilstanden oppleves som annerledes og ofte skremmende.

Så jeg tror det handler om at du er litt bevisst når du sover, og derfor får opplevelser av det som ellers ville vært en litt sprø drøm. Når du sover skikkelig, så reflekterer vi ikke på samme måte, vi bare følger med. Hvis du er mer bevisst drømmen som du ikke forstår, så blir opplevelsen helt annerledes da du har hverdagslige preferanser.

Den brummende lyden er forøvrig noe som mange snakker om - det er historier om mennesker som har en slik opplevelser eks når de går ut av kroppen, nær døden opplevelser etc - kontakt med andre dimensjoner er min tro.

Men igjen, vi kan kun tro, vi kan jo ikke egentlig vite - så det er bare spekulasjoner.
Antall ord: 259

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.

Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Lurrev
Nybegynner
Nybegynner
12

Innlegg av Lurrev »

Jeg har alltid funnet det ubehagelig, spesielt den høye brummende lyden. På slutten er den så høy at jeg føler at hodet mitt eksploderer om jeg ikke får opp øyene snart, og jeg bruker virkelig all min styrke på å våkne. Samtidig har jeg også lurt på hva som hadde skjedd om jeg ikke hadde prøvd å våkne, men tror ikke det er en sjanse jeg tør å ta.

Her skjer det mest når jeg drømmer. Vi flyttet fra en plass hvor det var masse aktivitet, og etter et par måneder på ny plass hadde jeg en drøm som jeg ikke kan huske alle detaljene i, men at det sto et menneske ved senge enden og observerte meg mens jeg drømte, jeg klarte å våkne opp for å se om det virkelig sto noen der - noe det heller ikke gjorde da jeg våknet. Men jeg var livredd i et par sekunder, men så slo det meg at jeg hadde flyttet og at det sikkert ikke var noe her.

Hva er drømmeparalyse? Jeg kan ikke så mye om dette, men syns det er veldig spennende. :)

Men ja, om noen trenger å høre noen merkelige drømmer så har jeg masse på lager. Har feks. også drømt om jesus, og at jeg måtte dra til min "parish" på bursdagen min (da visste jeg ikke hva parish betydde, men fant ut senere at det betyr kirken jeg tilhører) .. Hehe. :dontknow
Antall ord: 250

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Atmi
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 13 Aug 2010 10:43
14
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 3 ganger
Blitt takket: 29 ganger

Innlegg av Atmi »

Sa jeg drømmeparalyse? Jeg mente søvnparalyse. Det er slik at når man sover så kopler kroppen ut i den grad at den ikke beveger seg - når man er midt mellom søvn og våken så kan man oppleve at man ikke kan bevege seg osv. Dette kan være litt mer avansert - for eksempel at man har vanskelige opplevelser, skremmende opplevelser.

Jeg kan ikke så veldig mye om det, men vet at det er flere her inne som er inni disse tingene. Men enkelt sagt er det vel den forvirringen som skjer når man er midt mellom våken og søvn - kroppen er i søvnmodus, og hjernen drømmer på en måte enda, samtidig som man er bevisst - det blir veldig forvirrende
Antall ord: 131

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Lurrev
Nybegynner
Nybegynner
12

Innlegg av Lurrev »

Ja, det har jeg hørt om. Og det kan minne om det, i og med at mens det skjer så er jeg helt lammet og må bruke masse krefter for å komme bort. Har et minne om at jeg har skreket, sannsynligvis inne i "drømmen" at nå må det slutte, og da har det stoppet. Masse er litt tåkete, siden jeg ikke akkurat er med mine fulle fem når det skjer :loool
Antall ord: 74

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Jeppski
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 14 Sep 2010 10:59
14
Kjønn (valgfri): Gutt
Har takket: 77 ganger
Blitt takket: 254 ganger

Innlegg av Jeppski »

Lurrev skrev:Ja, det har jeg hørt om. Og det kan minne om det, i og med at mens det skjer så er jeg helt lammet og må bruke masse krefter for å komme bort. Har et minne om at jeg har skreket, sannsynligvis inne i "drømmen" at nå må det slutte, og da har det stoppet. Masse er litt tåkete, siden jeg ikke akkurat er med mine fulle fem når det skjer :loool
Heldigvis for deg, så kan jeg litt om søvnparalyse. Noe selvlært, og noe lest om. Atmi har rett i at det er en slags fase mellom søvn og våkenhet. Men det er jo selvfølgelig mer enn det.

Det som skjer er at når du kommer i REM-søvn, kobler hjernen din kroppen "ut". Det betyr da at du ikke kan bevege deg, siden det ville vært upraktisk å bevege seg i søvne slik som du gjør i drømmen. Bare se for deg at du drømmer at du løper. Men, hvis man er "uheldig" kan man våkne opp i denne tilstanden, hjernen henger da etter, og du er fortsatt paralysert. Og man kan da ofte si at drømmen "henger" igjen i virkeligheten. Dette kan da virke veldig ekkelt og skummelt hvis man ikke vet hva som skjer.

Det du beskriver med en lyd, opplever jeg også. Det er en summende lyd, som til slutt blir så høy at jeg kan kjenne det i hele hodet. I tillegg kjenner jeg at jeg enten svever, eller blir trykket ned i senga. Men selve opplevelsen er ganske individuell. Jeg har hørt at noen har opplevd å kjenne at noen biter dem i foten f.eks. Videre er det fra dette fenomenet ordet mareritt kommer fra. For vanligvis kjennes det ut som om noen "rir" på deg, og hallusinasjoner er ganske vanlig. Altså man kan se en "mare" som rir på deg. Jeg har opplevd det flere ganger nå til å ikke være redd, men siden drømmen kan "henge" igjen, kan også følelser i drømmen "henge" igjen, og frykt er vanlig i drømmer. Dette er da helt normalt, og mange opplever det.

Forøvrig passer flere av beskrivelsene folk som har opplevd å bli kidnappet av romvesen gir, med søvnparalyse.
Antall ord: 390

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links