Nephandi skrev:Vel for meg personelig som ser det Åndelige som en ekstremnt viktig del av livet og verden generelt, faktisk ganske sentralt og jeg regner med at det er fler enn meg som tenker slik.
Jeg ser også på det åndelige som både en ekstremt viktig del av livet og verden - ikke engang bare generelt, men også spesifikt gjennom alt det vi ånder og gjør. Faktisk så ser jeg på det som så viktig at det er et grunnleggende element som ikke engang kan plukkes til sides og studeres fordi det er så altomfattende og gjennomgående i alt det vi foretar oss.
Det er "så spesielt at det ikke er spesielt" engang. Men det er ikke ensbetydende med at jeg ikke lar meg fascinere. "Åndelig" er ikke bare spøkelser, etterliv, utenomjordisk intelligens og telepati.
Åndelig er alt det som er i oss. Det er livskraften; det som spirer og gror.
...og det betyr ikke at jeg trenger å bry meg med tema som:
"Blir man ikke kattepus i himmelen og får ikke godteri hvis man tar selvmord?"
Det bør latterliggjøres på lik linje som å "få mange jomfruer hvis man er selvmordsbomber" for min del. Fordi det tar vekk fokus fra et reelt problem. Det er faktisk faen meg så respektløst å diskutere om slike uvesentligheter at jeg aner ikke engang hvor jeg skal begynne.
Der har du mitt syn på saken, og vet du hva? Det mener jeg FAKTISK nettopp FORDI jeg synes at temaet selvmord er et viktig tema. For å sette det på spissen her, så blir det vel nettopp så alvorlig å blande spørsmål om "dårlig karma" i forbindelse med selvmord som det blir for en gourmetkokk å bruke ketchup på maten, eller å blande whiskyen med cola for en ordentlig whiskyentusiast... og PS, du... hvis du ikke skjønte greia her, så sammenligner jeg nettopp dette fordi det igjen kan påpeke hva slags astronomisk skille det oppriktig innebærer for meg å holde mellom typer alvorlighet her. Se på det som en slags sarkasme.
Selvmord og "dårlig karma"/etterliv?
Tja, hva tror du om folk som blir gruppevoldtatt da? Liker de kjeks dårligere enn andre folk?
Dette er bullshit, du sier at temaet rundt selvmord og etterliv er usmakelig og ikke bør snakkes om, jeg sier at å ha en slik holdning er å begrave hodet i sanden, det er ikke å kverulere det er å si det rett ut som det er.
Jeg synes ikke dette er oksedrit.
Det jeg sier er at jeg synes ikke disse to temaene har så mye med hverandre å gjøre, og at det blir spekulativt - om uvesentligheter. "Hvis jeg dreper meg selv, vil JEG JEG JEG da bla bla bla?"
Hodet begravet i sanden? Jeg vil nok heller si at det er å holde hodet under sanden hvis man ikke klarer å diskutere et alvorlig tema på en mer saklig måte enn å snakke om mumbojumbo.
Det blir jo hånlig. Ser du ikke dette selv? Jeg forsøker jo til og med å sammenligne det med ketchup og cola bare for å understreke det. Er det virkelig jeg som er rar?
Virkelig, jeg synes da så visselig at du sa at temaet var usmakelig og groteskt og dermed ikke burde snakkes om. Hver gang noen er uenige med deg så beskylder du folk for å kverrulere, kanskje du heller burde se litt på deg selv når det gjelder dette.
Hver gang noen er uenige?
Nei, jeg lærer som regel noe hvis de er det; enten bidrar de med mer faglig tyngde, eller de bidrar med å vise deres sanne jeg - eventuelt at de er forvirret og ikke vet helt selv hva de sier, og noen ganger får de meg til å tenke... tenke annerledes... revurdere mine egne standpunkter... lære mer om meg selv... lære mer om temaet, gi meg et annet perspektiv å forholde meg til... utvide horisonten... gir meg kunnskaper, beriker meg med sine erfaringer... og mye mere til!
DETTE er det som kan skje "hver gang" noen er uenige med meg, så vet du det.
...men du? Du fortsetter bare å kverulere.