Drømmer, NDO & ut av kroppenDrømmer som forårsaker voldsom kvalme og kaldsvette

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Moondancer
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 19 Jul 2009 09:03
15
Kjønn (valgfri): Hunnkatt
Lokalisering: Syrehagen
Har takket: 92 ganger
Blitt takket: 62 ganger

Drømmer som forårsaker voldsom kvalme og kaldsvette

Innlegg av Moondancer »

I natt hadde jeg en rar drøm :iiik

Først våknet jeg av at sønnen min hadde feber og hadde fått vannkopper. Etter en stund med døsing og stadig klynking og klaging fra sønnen måtte vi ned å finne Zyrtec og Paracet. Vi har ventet på dem, vannkoppene, men slike netter er alltid rare og man føler man ALDRI skal få sove igjen. Jeg sovna likevel.

Drømmen:
Tommelen min hadde jeg kutta av ved et uhell. Det var som jeg hadde brukket neglen, like alvorlig liksom. Det blødde ikke heller. Jeg visste at jeg måtte holde den inntil sånn at kroppen ikke frastøtte seg den når den ble sydd på igjen. Jeg tror jeg styrte litt med å få noen til å kjøre meg til sykehuset. Etter en stund fant jeg ut at jeg hadde mistet fingeren, fant den igjen i lommen, den var blek og blålig, litt innskrumpet. Jeg trykte den inntil, hardt, det kom masse levret blod ut rundt kuttet. Jeg tenkte det var jo bra det kom blod hvertfall, selv om det lignet på mørkerødt sparkel. Jeg så at blodet begynte å sirkulere gjennom tommelen, som på et animert biologi bilde, med røde og blåe blodårer.

Tror det var da jeg våkna. Jeg var så kvalm at jeg var sikker på at jeg hadde omgangssjuka. Krøp ut på badet og la meg på gulvet ved dassen. Ventet bare på at jeg skulle kaste opp eller det andre. Kaldsvetta noe inni helvete. Etter en stund gikk det over og jeg våknet? av at jeg frøs. La meg igjen.

Etter jeg våknet igjen i morges begynte jeg å gruble på om det kunne ha vært drømmen som gjorde meg sånn? Tror aldri jeg har opplevd fysiske reaksjoner etter en drøm, hvertfall ikke så sterke. Har jo opplevd å drømme at jeg har store smerter som er kroniske, men så er det bare fordi jeg ligger på armen, men det er liksom andre veien...

Dette ble langt, men gjorde godt å få ut :p Takk til de som gadd å lese.
Setter pris på innspill, da jeg tenker mye på dette og kjenner magen knyter seg.
Antall ord: 377
Not all who wanders are lost! - Gandalf

I solemnly swear I'm up to no good

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Drømmer som forårsaker voldsom kvalme og kaldsvette

Innlegg av Arven »

Det ville ikke forundre meg om drømmen gjorde deg kvam for det virker som du drømte veldig detaljert og blodig. Når du i tillegg sover lett og er bekymret for sønnen din så kan jo blandingen bli litt mye.
Ble veldig nysgjerrig på hvorfor du ga Zyrtec jeg da ? Virker de mot kløen ?
Jeg spør fordi jeg har diskutert med legen om bruk av allergimedisin ved vannkopper fordi jeg mener kløen er en allergisk reaksjon men han mente det ikke ville ha noen effekt.
Antall ord: 91
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Aglaia
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 16 Sep 2011 14:08
13
Har takket: 44 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Innlegg av Aglaia »

Når det gjelder drømmen din, signerer jeg Arven her. Jeg tåler blod og gørr som regel veldig greit. Men hvis jeg hadde hatt en så detaljert drøm som du har hatt her, hadde jeg også nok blitt en smule uvel.

Men det med Zyrtecen hang jeg meg litt opp i også. Jeg gikk på det når jeg hadde vannkopper og mamma spurte den gangen legen om hun kunne gi meg mer pga kløen. Man tenker jo litt automatisk kløe = ta Zyrtec. Men svaret var at denne ikke har noen effekt på kløen som vannkoppene forårsaker.. Men god bedring til sønnen din. Vannkopper er ikke mye morro. Kommer jo litt ann på hvor hardt man er rammet, da. Noen merker nesten ingenting til det, mens andre er fulle av disse klø- prikkene. Hvitvask var det som man ble klint inn med den gangen broren min og jeg hadde det. Problemet mitt var at jeg tålte den ikke. Det sved så jeg trodde jeg skulle dø! Så jeg satt i dusjen når det klødde som værst. Så jo ut som en sviske til slutt, men.. Beklager dette ble masse vannkopper og lite tråd- relatert... :oops:
Antall ord: 208

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- - Drømmer som forårsaker voldsom kvalme og kaldsvette

Innlegg av Bearchild »

Arven skrev:Det ville ikke forundre meg om drømmen gjorde deg kvam for det virker som du drømte veldig detaljert og blodig. Når du i tillegg sover lett og er bekymret for sønnen din så kan jo blandingen bli litt mye.
Ble veldig nysgjerrig på hvorfor du ga Zyrtec jeg da ? Virker de mot kløen ?
Jeg spør fordi jeg har diskutert med legen om bruk av allergimedisin ved vannkopper fordi jeg mener kløen er en allergisk reaksjon men han mente det ikke ville ha noen effekt.
Datteren min hadde jo nylig vannkopper, og både lege og apotek anbefalte zyrtec i tillegg til hvitvask da det skulle bidra til å dempe kløen. Om det egentlig hjalp noe er strengt tatt ikke godt å si.. :)
Antall ord: 130
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.

http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Jul 2006 23:30
18
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

Innlegg av Lilja »

Hørtes ut som en forferdelig drøm! Men det er ikke godt å si om kvalmen kom som følge av drømmen, eller om det rett og slett bare var et kvalmeanfall. Kaldsvette følger jo gjerne sterk kvalme.

Zyrtec brukes blant annet til behandling av kronisk elveblest, så det høres egentlig logisk ut at det kan lindre vannkopp-plager også.
Antall ord: 63

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Moondancer
Nybegynner
Nybegynner
15
Lokalisering: Syrehagen
Har takket: 92 ganger
Blitt takket: 62 ganger

Innlegg av Moondancer »

Jeg blir uvel når jeg tenker på drømmen enda, men det var helt ekstremt at det skulle ha så kraftig effekt. Har også begynt å gruble litt på hva drømmen betyr? Noen som er gode på drømmetydning og vil prøve seg? Leste noe om at å miste tommelen var frykt for å bli ensom. Jeg har ofte litt angst for at ungene mine skal dø.. helt irrasjonelt. Kanskje siden han var syk.. siden ungene er like viktige for min egen helhet som tommelen er for kroppen min sin helhet. Selv om jeg strengt tatt hadde klart meg 1000 ganger bedre uten tommel enn uten ett av barna... Men, drømmer er jo absurde og fulle av overførte betydninger, hvertfall mine :mrgreen:

Vannkoppene:
Jeg tenkte på det selv også. Zyrtec opphever jo effekten av histaminer, så hvorfor virker det på vannkoppkløe? Moren til ungene som smitta mine unger sa at Polaramin hjalp på kløen og at hvitvask var ekkelt og sved (Hva er da vitsen?). Zyrtec hadde jeg i kjøleskapet. Og det funka. På dagtid hadde jeg nok googlet før jeg foretok meg noe. Men, i natt tok morsinnstinkt og urteheksa over. Finner ikke info om det, men kan det ikke tenkes at det er histamin som gjør at vannkoppene klør? Prøvde å google mekanismen til Vericella zoster, men finner ikke noe.
Antall ord: 229
Not all who wanders are lost! - Gandalf

I solemnly swear I'm up to no good

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Jul 2006 23:30
18
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

Innlegg av Lilja »

I følge det store internettet er antihistaminer kløestillende i seg selv...?

Datteren min hadde ekstrem-utbrudd av vannkopper, og jeg husker hun hadde god effekt av antihistaminer og kortison, der hvitvasken ikke gjorde noen ting...
Antall ord: 37

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Moondancer
Nybegynner
Nybegynner
15