Foto & Bilder ⇒ På kirkegården rett etter midnatt
-
- Standard bruker
- Startet: 27 Jan 2005 22:17
- 19
- Kjønn (valgfri): Gammal røy
- Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
- Har takket: 455 ganger
- Blitt takket: 1355 ganger
På kirkegården rett etter midnatt
.. var jeg heldig og fanget "noe" på bildet?
Dette var det første bildet jeg tok i en serie av mange,- rett og slett for å teste ut innstillinger ifht nattfotografering. Jeg var i ferd med å slette det fra dataen fordi det var så mørkt og ubrukelig, men så la jeg merke til noe..
Et utsnitt av dette "noe";
Ser dere den røde stripen?
Lukkertiden er 1,3 sek. Klart, det kan jo være et insekt, men er faktisk litt usikker på denne altså.
Lysere bilde tatt få sekunder etterpå;
Dette var det første bildet jeg tok i en serie av mange,- rett og slett for å teste ut innstillinger ifht nattfotografering. Jeg var i ferd med å slette det fra dataen fordi det var så mørkt og ubrukelig, men så la jeg merke til noe..
Et utsnitt av dette "noe";
Ser dere den røde stripen?
Lukkertiden er 1,3 sek. Klart, det kan jo være et insekt, men er faktisk litt usikker på denne altså.
Lysere bilde tatt få sekunder etterpå;
Antall ord: 92
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.
http://halvvill.blogspot.com/
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Standard bruker
- Startet: 12 Aug 2006 20:33
- 18
- Har takket: 221 ganger
- Blitt takket: 162 ganger
- På kirkegården rett etter midnatt
Vet ikke jeg men jeg likte veldig godt motivet ditt, kunne hatt det på veggen
Antall ord: 15
Hvis du tror du vet alt, så er du dårlig informert.
http://endoftheline.com/ocean/index.phpPssst, spis og vær glad!
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 30 Jul 2011 21:15
- 13
- Kjønn (valgfri): Jente
- Lokalisering: Aller helst under dyna
- Har takket: 8 ganger
- Blitt takket: 5 ganger
Det ER tross alt en kirkegård, man vet aldri! Men rent teknisk, når jeg ser bildet ser jeg at den røde strken er litt avrundet og rundt det lyset som lyser opp bygningen - det kan ikke være at det var tåkete og kameraet fanget opp sånne.. åh hva heter de igjen? Sånn som kommer for eksempel fra sola når du tar bilde mot den?
Antall ord: 72
Ikke bar vær i live, men lev!
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 09 Sep 2008 22:40
- 16
- Lokalisering: Buskerud
- Har takket: 5 ganger
- Blitt takket: 8 ganger
Synes det ser ut som noe delvis gjennomsiktig...
Antall ord: 8
We Weren't Born To Follow
An educated population will always asks questions “The men in blue suits” never want to answear!
An educated population will always asks questions “The men in blue suits” never want to answear!
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
- - På kirkegården rett etter midnatt
Sånn.. "flare"? Prøver å huske hva det heter, vet hva du mener. Men det står bom stiile i toppetasjen.Upadiel skrev:Det ER tross alt en kirkegård, man vet aldri! Men rent teknisk, når jeg ser bildet ser jeg at den røde strken er litt avrundet og rundt det lyset som lyser opp bygningen - det kan ikke være at det var tåkete og kameraet fanget opp sånne.. åh hva heter de igjen? Sånn som kommer for eksempel fra sola når du tar bilde mot den?
Men nei, jeg tror ikke dette er en sånn. Inntrykket mitt er at det er noe i bevegelse,- kameraet står på stativ og ingenting annet i bildet beveger seg. Det er litt vanskelig å bedømme avstanden, men om den er så langt unna (borte ved veggen) som det ser ut som kan det ikke være et insekt. Utover det er alle forslag like gode som hva jeg kan komme på..
Antall ord: 168
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 08 Apr 2011 21:38
- 13
- Kjønn (valgfri): en ei
- Lokalisering: Ved siden av skogen
- Har takket: 855 ganger
- Blitt takket: 996 ganger
Det er mye energi på en kirkegård så jeg ville ikke syns det var så rart om det er det du har fanget
Sist redigert av Arven på 02 Okt 2011 20:09, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 24
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 09 Nov 2005 15:50
- 19
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Har takket: 30 ganger
- Blitt takket: 17 ganger
Utrolig spennende.. Har ingen anelse hva det kan være selv.
Bildene var uansett flotte..
Bildene var uansett flotte..
Antall ord: 15
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
Ja, hadde vært ganske rart.. (Antar det mangler et ord der? )Arven skrev:Det er mye energi på en kirkegård så jeg ville syns det var så rart om det er det du har fanget
At jeg syntes jeg så en stor skygge i øyekroken rett før bildet ble tatt får jeg skylde på stedet og tidspunktet og fantasi.. det er spesiell stemning sånne plasser seint på natta.
Antall ord: 73
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 08 Apr 2011 21:38
- 13
- Kjønn (valgfri): en ei
- Lokalisering: Ved siden av skogen
- Har takket: 855 ganger
- Blitt takket: 996 ganger
Ja jeg hadde visst glemt et ikke :mozilla_smile:
Antall ord: 9
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 27 Sep 2011 07:56
- 13
- Har takket: 2 ganger
Om man går og tar bilder rundt en kirkegård i mørke så ville jeg ha trodd at kameraet fanget opp noe mer. Energiene åpenbarer seg ikke like mye for alle. Noen skulle lett fått følge med seg om de står ved porter til den andre siden og ønsker seg et motiv.
Antall ord: 57
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 12 Apr 2006 13:30
- 18
- Kjønn (valgfri): Kar
- Lokalisering: Telemark
Hvorfor er det energier på kirkegården? Det er ikke der kroppen døde. Jeg trodde sjelen forlot kroppen på det stedet det døde, og ikke ble med til kirkegården, for uten sjelen er kroppen kun et skall.
Antall ord: 40
Enlighten your mind...
Hide post links |
-
Verifisert
- Standard bruker
- Startet: 07 Okt 2011 13:21
- 13
- Kjønn (valgfri): Mann
- Lokalisering: Vestfold
- Har takket: 3649 ganger
- Blitt takket: 1151 ganger
Det er riktig det, men kan jo hende noen ånder synes det er gøy å henge rundt på kirkegårder for å skræm folk?smokken skrev:Hvorfor er det energier på kirkegården? Det er ikke der kroppen døde. Jeg trodde sjelen forlot kroppen på det stedet det døde, og ikke ble med til kirkegården, for uten sjelen er kroppen kun et skall.
Antall ord: 66
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort
Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/
Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/
Hide post links |
-
Verifisert
- ADMIN
- Startet: 05 Apr 2005 01:39
- 19
- Kjønn (valgfri): *U*
- Lokalisering: Florø
- Har takket: 1431 ganger
- Blitt takket: 1724 ganger
- Kjønn:
Ofte er det faktisk veldig lite energier på en kirkegård, dersom den da ikke ligger like ved en eldre kirke.smokken skrev:Hvorfor er det energier på kirkegården? Det er ikke der kroppen døde. Jeg trodde sjelen forlot kroppen på det stedet det døde, og ikke ble med til kirkegården, for uten sjelen er kroppen kun et skall.
Vi vet at når det gjelder eldre kirker, var det av og til endel saker som ikke tålte dagens lys, dels fordi presten ofte var en av bygdas mektige personer.... og enkelte folk med makt misbruker makta....
A
Antall ord: 103
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
Dessuten ser man gjengangere som repeterer handlinger fra livet. Går opp og ned samme trappen, gjennom en dør..
På kirkegården ser man jo ofte mange av de samme menneskene. De etterlatte som steller graven til en de har elsket. Noen har dette som nesten eneste gjøremål gjennom dagene.. så da kan de kanskje fortsette med dette også etter at de selv går bort?
Det er jo generelt mye sorg og smerte rundt gravsteder, og ser ikke bort fra at dette kan "henge igjen" på stedet.
På kirkegården ser man jo ofte mange av de samme menneskene. De etterlatte som steller graven til en de har elsket. Noen har dette som nesten eneste gjøremål gjennom dagene.. så da kan de kanskje fortsette med dette også etter at de selv går bort?
Det er jo generelt mye sorg og smerte rundt gravsteder, og ser ikke bort fra at dette kan "henge igjen" på stedet.
Antall ord: 91
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 12 Apr 2006 13:30
- 18
- Kjønn (valgfri): Kar
- Lokalisering: Telemark
- - - På kirkegården rett etter midnatt
Jeg har ikke tenkt på det på den måten egentlig, takk for opplysende svar.Asbjørn skrev:Ofte er det faktisk veldig lite energier på en kirkegård, dersom den da ikke ligger like ved en eldre kirke.smokken skrev:Hvorfor er det energier på kirkegården? Det er ikke der kroppen døde. Jeg trodde sjelen forlot kroppen på det stedet det døde, og ikke ble med til kirkegården, for uten sjelen er kroppen kun et skall.
Vi vet at når det gjelder eldre kirker, var det av og til endel saker som ikke tålte dagens lys, dels fordi presten ofte var en av bygdas mektige personer.... og enkelte folk med makt misbruker makta....
A
Antall ord: 121
Enlighten your mind...
Hide post links |