Hjemsøkt, Gjenferd & Åndernoen låner ting hos meg

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
Prismia
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 09 Aug 2006 20:33
18
Kjønn (valgfri): skreppe
Har takket: 27 ganger
Blitt takket: 25 ganger

noen låner ting hos meg

Innlegg av Prismia »

Jeg flyttet inn i leiligheten jeg bor i i fjor vår og har alltid følt at endelig er jeg alene, har ikke lenger noen som overvåker meg og gjør uforklarlige ting (trudde jeg). I den forrige leiligheten hadde jeg en "samboer" jeg ikke ville ha, for å si det sånn :p Jeg er sikker på at det var en eller flere ånder der.

Her er jeg som sagt alene :) Men det har vært noen litt merkelige hendelser jeg ikke finner forklaring på. Jeg skulle grille en dag i juli med venner, fant ut at jeg ville bruke en liten kjølebag til kjøttet, jeg har aldri brukt kjølebagen før. Den lå i uteboden, en bod jeg ca aldri er i fordi jeg bruker den bare som lager for ting jeg ca aldri bruker. Jeg vil tippe at sist jeg hadde vært der var når jeg tidligere på året la om til sommerdekk på bilen, har dekka jeg ikke bruker lagra der. Jeg gikk i boden og letet i esker og fant kjølebagen i en eske innerst i det ene hjørnet, og under kjølebagen i esken så lå en av mine gafler. Jeg ble litt overrasket fordi jeg hadde bodd der i over 1 år og ikke merket at en gaffel manglet, og er 100% sikker på at den esken ikke ble brukt til bestikket når jeg flyttet sist. Men jeg tenkte ikke så mye over det, tok den inn til kjøkkenet og telte alt av bestikk, og alt var der da. Var så ferdig med den saken, trudde jeg.

I slutten av august tømte jeg oppvaskmaskinen og la merke til at jeg manglet noen gafler, telte og hadde bare 4 av 6. Jeg letet da NØYE inni oppvaskmaskinen, skuffer og skap, ja over alt på kjøkkenet og stuen. Jeg pleier ikke å ta med meg gafler ut av leiligheten, putter de liksom ikke i veska, eller noe sånt. Tar de heller ikke med på badet eller soverommet, uten en veldig god grunn, som jeg ikke kommer på :P Men fant ikke de to gaflene! Jeg tenkte at de dukker sikkert opp.

Et par uker senere fant jeg ut at jeg skulle ommøblere stua og siden leiligheten min er knøtt så er det litt vanskelig med sofaen, så jeg delte den i to og "slang" den ene delen inn i uteboden. Når jeg da skulle sette delene til den delen inn i uteboden så måtte jeg flytte ut sykkelen (brukes ikke pga ødelagt gir som jeg ikke har fått fiksa), 2-3 søppelsekker med klær ol, og 3-4 esker. Jeg ville ha delene tilfeldig i det hjørnet hvor jeg tidligere fant en gaffel inni en eske. Denne esken stod ennå helt innerst i hjørnet og nederst på gulvet. Når jeg flyttet på den så fikk jeg meg en overraskelse ja, under den så lå en av mine gafler!! :dontknow Den første tanken jeg fikk var navnet på bestevenninna mi som døde i mai i år, jeg kunne liksom høre henne le. Hadde hun ennå levd og bodd i nærheten (hun bodde i en annen kommune, der vi vokste opp), så kunne hun faktisk gjort noe sånt, hun var en rampejente ;)

Jeg hadde kun vært en gang i boden siden sist jeg fant en gaffel, og det var når jeg la kjølebagen på plass, og den var tom da, ingen gaffel i den som kan ha ramlet ut og havnet under esken. Jeg kjenner ingen av naboene, og ingen av naboene skal ha nøkkel til min leilighet og utebod. Utleier bor ca 5 timer unna med bil, mens hans bror som bor i min by har en reservenøkkel (trur jeg), men han har jeg aldri møtt. Så hvorfor skulle hans bror gjøre dette? Typen min er det ikke, han har faktisk aldri vært alene hos meg, og jeg sover så lett at jeg våkner alltid når han går ut av senga når han overnatter. Og han er ikke en person som gjør sånt. Jeg går ikke i søvne. Da hadde jeg i så fall låst opp 3 dører i søvne, flytta på sykkelen, søppelsekker og esker i søvne. Og lagt en gaffel under, og så lagt alt på plass, låst 3 dører og lagt meg igjen. Jeg som våkner av småting, som en katt som mjauer utenfor. Og hvor i granskauen er den siste gaffelen min? Jeg teller innimellom, ennå bare 5, hehe. Jeg har noen ganger sagt høyt at jeg gjerne vil ha den siste gaffelen tilbake, men den dukker aldri opp.

I forrige uke en kveld så fant jeg ikke en fuktighetskrem som jeg pleier å ha stående på plata som er festet under stuebordet, en sånn plate for å ha ting på, aviser ol. Jeg var sikker på at den ikke var tatt bort derfra men jeg leta i hele leiligheten for det, leiligheta er ca bare 40 kvm så det går fort og enkelt å lete her. Jeg fant den ikke og stusset veldig. Tirsdags morgen denne uken var jeg ganske stresset fordi jeg hadde *kremt* glemt at jeg skulle på jobb, jobber ikke hver dag og ikke faste ukedager. Når jeg i full fart grep etter nøklene kjøkkenbenken mens jeg nesten løp mot gangen, så så jeg at fuktighetskremen stod på benken ved siden av nøklene! Som sagt har jeg en liten leilighet, og stua og kjøkken er ett rom, fuktighetskremen hadde vært savnet i flere dager så jeg VET at den ikke hadde stått på benken GODT SYNLIG hele tiden. Jeg stivnet når jeg så det, så på den i 2 sek og løp ut i gangen. Var for stresset til å tenke der og da, men tenkte på det i bilen. Kanskje det er venninna mi som ville si hei igjen :)

Jeg føler iallefall ennå at jeg bor her alene. Jeg har kjent energier/ånder i andre sine leiligheter og hus og, uten å lete etter energiene, og det trenger ikke skje noe der, jeg bare kjenner at det er "noe" er. Så burde kjent det om det var noe fast her, så kanskje en ånd eller "lånenisse/ånd" som er innom i blant? Hva trur dere? :)
Antall ord: 1089
=)))

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
Prismia
Nybegynner
Nybegynner
18

- noen låner ting hos meg

Innlegg av Prismia »

Kan tilføye at når jeg fant en gaffel for andre gang og tenkte på venninna mi så ble jeg svimmel, kald og kvalm, det ble litt tungt å puste og. Så jeg måtte bare gå ut av boden uten å fullføre å sette sofadele på plass, det gjorde jeg neste dag uten problemer. De ekle følelsene som svimmel og kvalm gikk over med en gang jeg var ute av boden.

Jeg har opplevd div av ånder/energier, men aldri opplevd noe så fysisk. Har ikke maling eller noe annet som gir avgasser i boden som kan ha gjort meg dårlig.
Antall ord: 103
=)))

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 07 Okt 2011 13:21
13
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

Innlegg av jeditrond »

Kan være din avdøde venninne som drar noen practical jokes fra den andre siden, magefølelsen har gjerne rett :)
Antall ord: 21
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Prismia
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av Prismia »

Jepp :) Og magefølelsen min sier at den siste gaffelen ligger på soverommet, kanskje under senga. Har en tung rammeseng som går helt ned til gulvet, og veier flere "tonn" så klarer ikke løfte den uten å delvis ta den i fra hverandre, orker ikke det. Skal flytte inn til typen over nyttår, får se da. Men jeg tar sikkert feil siden jeg er så sikker, eller kanskje den flytter på seg i mellomtiden :P
Antall ord: 77
=)))

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 07 Okt 2011 13:21
13
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- - noen låner ting hos meg

Innlegg av jeditrond »

Prismia skrev:Jepp :) Og magefølelsen min sier at den siste gaffelen ligger på soverommet, kanskje under senga. Har en tung rammeseng som går helt ned til gulvet, og veier flere "tonn" så klarer ikke løfte den uten å delvis ta den i fra hverandre, orker ikke det. Skal flytte inn til typen over nyttår, får se da. Men jeg tar sikkert feil siden jeg er så sikker, eller kanskje den flytter på seg i mellomtiden :P
Hvis magefølelsen din sier at den siste gaffelen ligger under senga, er den nok der frem til magefølelsen din sier noe annet :)
Antall ord: 103
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links