Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderHjelp?

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
vippelin
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 07 Jul 2008 00:41
16

Hjelp?

Innlegg av vippelin »

Jeg vet ikke hvor jeg skal begynne så la oss starte med stallen.
Jeg har en stor KWPN vallak på en liten stall sammen med 10 andre hester og ponnier...
De første mnd vi sto der var vi bare 6 stk,men det ble ganske snart bygget ut og i takt med byggingen tok det seg opp med aktivitet der..Ting flyttet på seg,forbokser ble funnet snudd opp ned,boksører åpnet seg,lyder,stemmer det skjedde faktisk at jeg ved en anledning fant en hest bundet sammen i bena med tau.DA var det nok og vi fikk alarmer og annet installert for å se hvem som var ute på tokt om natta,vi tenkte det var ungdommer med lite å ta seg til.Enn så lenge har vi hatt hester ute på stallgangen om natta,uten tilsynelatende hjelp fra rastløse ungdommer,de viste seg ikkje på kamera hvertfall...Flere hester har de siste mnd hatt kolikk...Og min hest kan ikkje gå inn eller stå i låven der vi har bygget nye bokser,han får panikk..
Som nevnt har både jeg og flere andre hørt "stemmer" jeg kan ikke si jeg hører samtaler,bare masse stemmer fra flere retninger..Vi hører folk gå oppe på loftet og i stallgangen når vi er nede i kjellerstallen,selv om vi er alene..vann slangen går på/ av,strømm osv..Man kjenner at man ikke er alene og jeg får ofte migrene og kjenner sterkt ubehag der,som om man bare må komme seg ut.Siden det er mye fysisk som skjer velger jeg å be om råd,er det noen som har aning om hva det er eller hvordan jeg kan bli kvitt dette?
Det har og dukket opp i mitt hjem,hvor jeg har hatt flere slike søvnparalyse opplevelser som er beskrevet her inne,ene gangen mens jeg hadde besøk av en slektning,mormor lå vis a vis meg på rommet mitt og leste mens jeg holdt på å sovne..
For min del halvsov jeg og lå vendt mot rommet og min mormor i sengen hun låg i,i det jeg nesten sovner ser jeg en hånd strekke seg ned fra sengen oppfor(køyseng) og tar tak rundt håndleddet mitt,naturlig nok setter jeg meg opp,men får ikke ut en lyd,men jeg ser min mormor har snudd seg og ser bort på meg,jeg prøver å skrike men ikke et pip kommer ut,men noe holder meg hardt rundt høyre hånd og utab det blå fiker "det" til meg i trynet noe grundig,vips så var det hele over og jeg var cerise rosa i trynet og min mormor lurte på hva faaaen som hadde skjedd?Er dette søvnparalyse eller noe helt annet?Setter pris på gode råd og inspill til hva som evnt kan gjøres med dette...
Antall ord: 493
I throw rocks!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Vinterstjerne
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 07 Nov 2011 22:54
13
Blitt takket: 5 ganger

- Hjelp?

Innlegg av Vinterstjerne »

Dette kan jeg desverre ikke hjelpe deg med. Håper noen andre vet.
Høres ganske skremmende ut. Krysser fingre for at det gir seg snart.
Antall ord: 26

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_The Wolf

- Hjelp?

Innlegg av Slettet_The Wolf »

Det høres ut som søvnparalyse, men jeg skal ikke si det sikkert.

Når det gjelder det som skjer i stallen høres det ille ut. Jeg foreslår bare at dere får tak i noen i området som driver med husrens. Men vær litt skeptisk. Det finnes mange som kun er ute etter pengene deres!

Hvor i landet er dette ?
Antall ord: 66

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- Hjelp?

Innlegg av Bearchild »

Hvis dere har kameraovervåking i stallen burde det vel være mulig å se når/ hvordan hester kommer seg løs/ ut av boksene?

Det er desverre sånn at det finnes en del skrudde mennesker som har forkjærlighet for hester på forskjellig vis. Alt ifra folk som ikke har mulighet til å ha hest selv og bare ønsker å tilbringe tid med dem men som ikke vet hvordan man håndterer dem, til virkelig syke mennesker som kan gjøre stor skade.
Jeg ville i første omgang utelukket menneskelig aktivitet. Alarmer og kameraer, men også organisert vakthold og gode låser (oppstallører burde kunne holde vakt på skift en periode) og kanskje en vakthund.
Jeg kjenner til flere tilfeller der hester har blitt alvorlig skadet med overlegg av (p)syke mennesker, alt fra knivstikking til kosteskaft dyppet i maursyre brukt til penetrering.
Når man finner hester med tau rundt beina og uforklarlige kolikktilfeller er det strengt tatt mer enn god nok grunn til å involvere politi.
Antall ord: 169
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.

http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Prismia
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 09 Aug 2006 20:33
18
Kjønn (valgfri): skreppe
Har takket: 27 ganger
Blitt takket: 25 ganger

- Hjelp?

Innlegg av Prismia »

Det kan ha vært søvnparalyse det du opplevde når du sov, men umulig for oss å vite.

Ang stallen så bør dere få sjekket det ut ja, huff!! Er enig med Bearchild at det kan være mennesker, men hvem vet!

Og et lite tips som ikke er ondt ment: bruk mellomrom etter , og . Det er litt slitsomt å lese alt i ett ;)
Antall ord: 65
=)))

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
vippelin
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 07 Jul 2008 00:41
16

- Hjelp?

Innlegg av vippelin »

Hei!
Takker for svar,men er det noen som kan gi meg litt mer info om søvnparalyse?Det er dokumentert av flere medium og andre kanaler at det var "åndelig" aktivitet av det negative slaget i huset jeg skal ha hatt søvnparalyse i,mener det skal finnes en del skriv om det som jeg kan linke til.

Når det kommer til stallen har vi vært borti overgrep av hest ja,og vi har kamera,og politi på nattpatrulje,og securitas,altså det hele for å få bukt med dette.Men vi sliter fremdeles med det vi rett og slett kaller "åndelige" problemer,som at vi føler sterkt ubehag når vi er alene,hører ting, kjenner at noen er borti oss osv...Flere personer som har "evner" har vært i stallen for å se,men går like fort som dem kommer,dette er jo da personer med lite eller ingen erfaring fra rensing av hus etc,så om noen kjenner til et individ i hordaland som vil hjelpe skal jeg bake personen en kake!Dette påvirker ikke bare oss,men også hestene.
Vi holder til på stord i hordaland,mellom bergen og haugesund.
Antall ord: 200
I throw rocks!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 07 Okt 2011 13:21
13
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- Hjelp?

Innlegg av jeditrond »

Info om søvnparalyse: http://www.sinnetshelse.no/artikler/soevnparalyse.html

Kjenner dessverre ikke til noen klarsynte eller lignende i distriktet ditt, men det kan det godt være noen andre her gjør :)
Antall ord: 34
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links