Nå sitter ikke jeg med alle svarene på hvor gamle disse er, jeg bare refererer til hvor gamle Dr. Doreal hevder at de er, og jeg er enig i at det kan virke litt for gammelt, værtfall i følge den virkelighetsforklaringen vitenskapen skal ha det til når det gjelder menneskets opprinnelse, historie og menneskearter.kråke skrev:Ikke meningen å være plagsom her, men jeg ble litt interessert i dette med disse tavlene, og dette med atlantis forsåvidt. Så jeg måtte sjekke litt med menneskehetens historie i forhold til disse årstallene osv.
Så for det første så er det kanskje ikke så usannsynlig at det har eksistert en høyt utviklet sivilisasjon for 50000 år siden, iallefall syns ikke jeg det i og med at "anatomisk moderne mennesker" har eksistert i hvertfall 200 000 år. Hvis disse menneskene var like smarte som oss i dag, så har de jo hatt lang tid på å danne samfunn osv, tenker jeg. (Det er forresten ganske utrolig at for "bare" 30 000 år siden fantes det visstnok fremdeles neandertalere)
Men det var bare et par ting som skurret litt hos meg når det kom til noe av den infoen om tavlene. Hvis tavlene ble funnet i 1925, hvordan visste Isaac Newton om dem? Han døde visst i 1727.. http://www.matematikk.org/biografi/vis.html?tid=62551
Og hvis tavlene var såpass gamle, så må de jo ha blitt skrevet på et eldgammelt språk, så sånn sett er det mystisk at Doreal klarte å oversette dem, med mindre det ikke var de originale tavlene, men en oversettelse han fant da. Andre steder på nettet står det at det var Alexander den store som erobret Egypt som fant tavlen i Hermes gravkammer
her f.eks: http://www.alchemylab.com/hyper_history.htm
Når det kommer til smaragd, så er det et ganske hardt materiale.. og ganske utrolig om det har eksistert så store krystaller at de klarte å lage tavler av det. Men hvis det var en høyt utviklet sivilisasjon så er det kanskje ikke så rart. Forresten er det heller ikke rart om de tavlene har overlevd over lang tid om de ble laget av slikt hardt materiale (tror jeg).
Uansett så er dette med tavlene ganske interessant, og de må jo være ganske gamle i og med at de har påvirket menneskeheten og religioner såpass mye. De må vel minst være noen tusen år gamle antar jeg.. ganske mystisk og interessant
Isaac Newton visste ikke om Thoth's tavler, bare Hermes Tavle som ble funnet av Alexander den store.
Den ble gjort kopier av den som florerte rundt lenge etter at selve orginal tavlen ble forsvunnet, antagelig ble den ble borte når det store biblioteket i Alexandria brant ned.
Hva som var originalspråket på Hermes Tavle aner jeg ikke, men den ble fort oversatt til Gresk og Latin. Hvem som fikk den oversatt vet jeg heller ikke, bare at det var av Alexanders Mystikere.
Det er flere historier rundt funnet av akuratt den Tavlen, blant annet skal en skikkelse ved navn Balinas ha funnet den i Hermes gravkammer, sammen mer andre skrifter.
Legenden skal ha det til at Tavlene er en Alkymisk transmutasjon av div mystiske substanser som visstnok gjør dem ute av stand til å bli ødelagt.
Ja, myten er den at symbolene taler til deg på ett helt annet plan enn vanlige ord..