Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ satan??
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 15 Okt 2011 17:33
- 13
- Har takket: 1 gang
- Blitt takket: 1 gang
satan??
Jeg er veldig redd for ouija board osv. (for mye tid på dette forumet og ting på youtube:P), jeg så på at to venner prøvde å bruke ouija board... trodde ikke det ville virke tbh men etter det jeg har lest tar jeg ingen sjanser.
De spør 'er det noen der?'
Den styregreia går på 'Z' og 'O' og 'Z' og 'O' mange ganger. zozozozozo veldig kjapt. skjønte ikke mye, de ble nysgjerrig når det faktisk skjedde noe. Men så kom noe veldig skummelt.
pekeren gikk fram og tilbake på '6' 3 ganger. 666 altså. Så gikk pekeren irundt i siksak, eller i 8-tall eller noe veldig fort så klikka en av vennene mine, så sa en annen 'farvel' også mistet vi kontakten... veldig skummelt, så ut som han fikk epilepsi. Han fortsatte i en liten stund til og med etter vi sa farvel. Skummelt. Kan noen forklare hva dette er? Han som begynte å freake ut har ikke vært den samme siden dette. Han blir fort sint og har slåss med veldig mange for bagateller siden.... hjelp?
De spør 'er det noen der?'
Den styregreia går på 'Z' og 'O' og 'Z' og 'O' mange ganger. zozozozozo veldig kjapt. skjønte ikke mye, de ble nysgjerrig når det faktisk skjedde noe. Men så kom noe veldig skummelt.
pekeren gikk fram og tilbake på '6' 3 ganger. 666 altså. Så gikk pekeren irundt i siksak, eller i 8-tall eller noe veldig fort så klikka en av vennene mine, så sa en annen 'farvel' også mistet vi kontakten... veldig skummelt, så ut som han fikk epilepsi. Han fortsatte i en liten stund til og med etter vi sa farvel. Skummelt. Kan noen forklare hva dette er? Han som begynte å freake ut har ikke vært den samme siden dette. Han blir fort sint og har slåss med veldig mange for bagateller siden.... hjelp?
Antall ord: 185
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Verifisert
- Standard bruker
- Startet: 17 Sep 2006 01:35
- 18
- Kjønn (valgfri): hokatt
- Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
- Har takket: 668 ganger
- Blitt takket: 1057 ganger
- satan??
Mest sannsynlig giret de hverandre opp og rørte på "styregreia" helt ubevisst. Skulle det ha vært noen form for kontakt, tror jeg det var en skøyeraktig ånd som tullet med dem. Men så tror jeg ikke på "satan" som ett vesen heller, heller som summen av all ondskap i verden. Altså ikke en skummel busemann man kan få kontakt med via ouija.
Tror man sterkt nok på onde ånder og kontakt med dem via ouija, kan man absolutt bli såpass skremt av en sånn opplevelse at man blir psykisk ustabil. Jeg synes denne personen burde søke hjelp hos psykolog.
Tror man sterkt nok på onde ånder og kontakt med dem via ouija, kan man absolutt bli såpass skremt av en sånn opplevelse at man blir psykisk ustabil. Jeg synes denne personen burde søke hjelp hos psykolog.
Antall ord: 105
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 14 Okt 2005 14:33
- 19
- Kjønn (valgfri): Gift heks
- Lokalisering: I ødemarken med alle skummle vesner
- Har takket: 50 ganger
- Blitt takket: 192 ganger
- satan??
Jeg har selv en datter som bruker brett jeg kan love deg at meste parten av alt det skummle og rare greien man får er når man girer hverandre opp og sitter og frykter det værste skal skje.
Min datter har stor respekt for brett og kreften bak det og jeg har prøvd så godt jeg kan og gi henne informasjonen hun trenger for og bruke det.
Må huske at slike brett ble laget som selskapsleker i slutten av 20 åren, men det har utviklet seg til og bli noe skummelt og veldig falig.
Min datter har stor respekt for brett og kreften bak det og jeg har prøvd så godt jeg kan og gi henne informasjonen hun trenger for og bruke det.
Må huske at slike brett ble laget som selskapsleker i slutten av 20 åren, men det har utviklet seg til og bli noe skummelt og veldig falig.
Antall ord: 98
http://yddir.no/
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 23 Sep 2008 10:12
- 16
- Kjønn (valgfri): Flaskepost
- Lokalisering: Inni ditt hode
- Har takket: 128 ganger
- Blitt takket: 402 ganger
- satan??
Satan er bare et mytologisk vesen og bilde på et abstrakt filosofisk prinsipp, i dette tilfelle mørket, fravær av det Gode, frykt, kaos osv.
Jeg har aldri opplevet slike ting i forbindelse med brett,pendel,søkepinner eller Tarot.
Hollywood-myter helt enkelt, skapt for å spre frykt.
Man kan i og for seg la seg besette av en Ånd om man ønsker det, men det er intet "ondt" som skjer i forbindelse med dette. Kroppen blir bare en kanal for en annen bevissthet. Men jeg må også påpeke at ikke alle Ånder er like positive. Noen kan være negative, frustrerte, sinte osv.
Man må derfor passe på hva man driver med og hva en begir seg ut i.
Uerfarene unger som gjør det for "gøy" blir bare tullball.
Jeg har aldri opplevet slike ting i forbindelse med brett,pendel,søkepinner eller Tarot.
Hollywood-myter helt enkelt, skapt for å spre frykt.
Man kan i og for seg la seg besette av en Ånd om man ønsker det, men det er intet "ondt" som skjer i forbindelse med dette. Kroppen blir bare en kanal for en annen bevissthet. Men jeg må også påpeke at ikke alle Ånder er like positive. Noen kan være negative, frustrerte, sinte osv.
Man må derfor passe på hva man driver med og hva en begir seg ut i.
Uerfarene unger som gjør det for "gøy" blir bare tullball.
Antall ord: 134
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 08 Apr 2011 21:38
- 13
- Kjønn (valgfri): en ei
- Lokalisering: Ved siden av skogen
- Har takket: 855 ganger
- Blitt takket: 996 ganger
- satan??
Ouija brett er et redskap som mye annet og bør ikke lekes med når en ikke har kunnskap eller et seriøst mål med det en driver med. Respekt er vel det rette ordet her.
Antall ord: 38
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 10 Nov 2007 20:48
- 17
- Har takket: 24 ganger
- Blitt takket: 77 ganger
-
Verifisert
- Standard bruker
- Startet: 07 Okt 2011 13:21
- 13
- Kjønn (valgfri): Mann
- Lokalisering: Vestfold
- Har takket: 3649 ganger
- Blitt takket: 1151 ganger
- satan??
Helt enig med det de andre skriver her, Satan som en personifisert ondskap eksisterer ikke. Det er mer en filosofisk bakgrunn for dette. Husk at Lucifer var egentlig en engel, men så ville han og hans meningsfeller ikke bøye seg for menneskeheten, de mente det var omvendt siden englene kom før menneskene. Dermed krig i himmelen Det var den historiske/filosofiske bakgrunnen for den personifiserte onde. Personlig har jeg kommet frem til at ondskap er i alle, men man velger selv om man gir etter for den.
Antall ord: 89
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort
Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/
Hide post links |
-
Verifisert
- ADMIN
- Startet: 05 Apr 2005 01:39
- 19
- Kjønn (valgfri): *U*
- Lokalisering: Florø
- Har takket: 1431 ganger
- Blitt takket: 1724 ganger
- Kjønn:
- satan??
Jeg er ikke helt enig,- jeg tror nemlig at begrepet satan, og ondskap på en måte er menneskers forklaring på det som skjer.
Det samme når det gjelder "falne engler", og skal forklare hvorfor jeg mener det :
Se på dette symbolet ( jeg regner med at du kjenner det) :
Dette bildet viser Yin / yan , - balansen mellom det svarte og det hvite.
Hva er grått ? jo en blanding mellom svart og hvitt. Mengden farve, bestemmer gråfargen.
Hva er hvitt ? jo alle farger samlet er hvitt.
Ergo inneholder dette yin/yan symbolet alle farger.
Hvis det kun var en gud, og en himmel, ville alt være hvitt.
Ingen nyanser, ingen farger, bare hvitt.
Skal man se ting, må det være nyanser. ( og gjerne farger ).
Verden vi lever i har nettopp denne balansen,- og farger.
Tar vi vekk fargeelementet, sitter vi igjen med en grånyanse. Men fargene gjør at vi kan få frem enda flere nyanser.
Slik tror jeg det tildels er i det åndelige også, at det hvite er der, men også det sorte.
Iallfall slik vi har det her.
Fordi at skal vi lære noe , erfare noe , så må vi ha noen forskjeller.
Eksempel :
- Hva har du tegnet der ?
-Jo en hvit hest og hvit rytter ute en sommerdag i snøstorm....
Og der i bakgrunnen ser du hvite blomster, mot den hvite enga, og en hvit himmel over de hvite fjellene i bakgrunnen. Og på den hvite himmelen ser du etpar hvite ørner som sirkler over den hvite elva. Og den hvite sola skinner, og kaster mange hvite skygger... Og hva ser vi : jo ett hvitt ark...
Derfor tror jeg at vi istedet har yin/yan symbolet som viser hva som ligger i det åndelige,
og at vi har kontraster, vi har svart, og mange grånyanser for å kunne se forskjell.
Ikke minst at vi skal kunne lære. For vi kan ikke lære om alt er hvitt.
Og akkurat som foreldre skal lære barna om godt og vondt, må man vise til eksempler, og la barna prøve selv, sålenge det ikke skader barna...
Så denne dualiteten tror jeg finnes både i det jordiske og det himmelske.
Men ondskap som sådan, - tja... kansje ikke i himmelen.
Om dere skjønner hva jeg forstår...
A
Det samme når det gjelder "falne engler", og skal forklare hvorfor jeg mener det :
Se på dette symbolet ( jeg regner med at du kjenner det) :
Dette bildet viser Yin / yan , - balansen mellom det svarte og det hvite.
Hva er grått ? jo en blanding mellom svart og hvitt. Mengden farve, bestemmer gråfargen.
Hva er hvitt ? jo alle farger samlet er hvitt.
Ergo inneholder dette yin/yan symbolet alle farger.
Hvis det kun var en gud, og en himmel, ville alt være hvitt.
Ingen nyanser, ingen farger, bare hvitt.
Skal man se ting, må det være nyanser. ( og gjerne farger ).
Verden vi lever i har nettopp denne balansen,- og farger.
Tar vi vekk fargeelementet, sitter vi igjen med en grånyanse. Men fargene gjør at vi kan få frem enda flere nyanser.
Slik tror jeg det tildels er i det åndelige også, at det hvite er der, men også det sorte.
Iallfall slik vi har det her.
Fordi at skal vi lære noe , erfare noe , så må vi ha noen forskjeller.
Eksempel :
- Hva har du tegnet der ?
-Jo en hvit hest og hvit rytter ute en sommerdag i snøstorm....
Og der i bakgrunnen ser du hvite blomster, mot den hvite enga, og en hvit himmel over de hvite fjellene i bakgrunnen. Og på den hvite himmelen ser du etpar hvite ørner som sirkler over den hvite elva. Og den hvite sola skinner, og kaster mange hvite skygger... Og hva ser vi : jo ett hvitt ark...
Derfor tror jeg at vi istedet har yin/yan symbolet som viser hva som ligger i det åndelige,
og at vi har kontraster, vi har svart, og mange grånyanser for å kunne se forskjell.
Ikke minst at vi skal kunne lære. For vi kan ikke lære om alt er hvitt.
Og akkurat som foreldre skal lære barna om godt og vondt, må man vise til eksempler, og la barna prøve selv, sålenge det ikke skader barna...
Så denne dualiteten tror jeg finnes både i det jordiske og det himmelske.
Men ondskap som sådan, - tja... kansje ikke i himmelen.
Om dere skjønner hva jeg forstår...
A
Antall ord: 389
Hide post links |
-
Verifisert
- Standard bruker
- Startet: 07 Okt 2011 13:21
- 13
- Kjønn (valgfri): Mann
- Lokalisering: Vestfold
- Har takket: 3649 ganger
- Blitt takket: 1151 ganger
- satan??
Jeg skjønner hva du vil frem til Asbjørn og jeg er enig med deg i at årsaken til mye av "ondskapen" i dag er for at vi skal vokse spirituelt. Hvis alt var sort/hvitt ville det ikke blitt stort å lære etter forholdsvis få reinkarnasjoner
Antall ord: 48
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 23 Sep 2008 10:12
- 16
- Kjønn (valgfri): Flaskepost
- Lokalisering: Inni ditt hode
- Har takket: 128 ganger
- Blitt takket: 402 ganger
- - satan??
Ja, selvfølgelig finnes uvitenheten og negative gjærningene av dualistiske grunner, og er til å vokse av, både som individ og som rase, men det er ikke det samme som å si at det mytologiske bildet av Satan/Djevelen eksisterer, kun prinsippene bildet representerer.
Lyn og torden eksisterer, det mytologiske bildet er Thor. Thor eksisterer ikke, men lyn og torden gjør det.
Naturen eksisterer, det mytologiske bildet er Isis. Isis eksisterer ikke, men naturen eksisterer.
Kjærlighet eksisterer, det mytologiske bildet er Venus. Venus eksisterer ikke(bortsett fra som planet da), men kjærlighet eksisterer.
SYMBOLER folkens, SYMBOLER.
Verden vil være i uballanse helt til vi slutter å tro på at selve symbolene finnes.
Slutter vi med dette, og begynner å utforske hva symbolene REPRESENTERER er vi på god vei.
Det syke er at i Antikken VISSTE DE DETTE, og idag vet vi det ikke, folk tar alt bokstavlig.
Liknelsen Adam og Eva i Edens hage for eksempel skal ikke tas bokstavlig. Skikkelsene har ikke faktisk historisk sett eksistert.
Adam står for "aktiv,maskulin,positiv, det mannlige aspekt av Den Ene/Første Årsak",og blir i Kabbalah kalt Chokma. Eva står for "passiv,feminin,negativ,det kvinnlige aspekt av Den Ene/Første årsak",og blir i Kabbalah kalt Binah.
Det er ordspill,allegorier og dramatiseringer. Alle kulturer gjorde det. Det var måten å utrykke seg på, få abstrakte ideer levende på, og en måte å udødliggjøre visdom på.
Historien om kappløpet mellom Haren og Skillpadden gjør det samme, historien har aldri funnet sted, men inneholder tidløs moral og visdom. Finn budskapet INNI budskapet, som er neste steg i tolkningene av dem.
Det er ikke for ingenting at Jødene hevder at ALLE historiene dems har 4 nivåer med tolkninger.
Den bokstavlige blir lært bort til barn under 12 år, mens de blir lært hva de EGENTLIG betyr senere.
Det ser desverre ut til at vi her i Vesten fremdeles oppererer i nivået for barn under 12 år.
Et sitat som passer bra her:
"The wise Ancient's hid as much valuable information as possible, to preserve it. They knew society in the age of Pisces was going into a long term decline and much of the important stuff would be destroyed or misinterpreted, intentionally and unintentionally."
Lyn og torden eksisterer, det mytologiske bildet er Thor. Thor eksisterer ikke, men lyn og torden gjør det.
Naturen eksisterer, det mytologiske bildet er Isis. Isis eksisterer ikke, men naturen eksisterer.
Kjærlighet eksisterer, det mytologiske bildet er Venus. Venus eksisterer ikke(bortsett fra som planet da), men kjærlighet eksisterer.
SYMBOLER folkens, SYMBOLER.
Verden vil være i uballanse helt til vi slutter å tro på at selve symbolene finnes.
Slutter vi med dette, og begynner å utforske hva symbolene REPRESENTERER er vi på god vei.
Det syke er at i Antikken VISSTE DE DETTE, og idag vet vi det ikke, folk tar alt bokstavlig.
Liknelsen Adam og Eva i Edens hage for eksempel skal ikke tas bokstavlig. Skikkelsene har ikke faktisk historisk sett eksistert.
Adam står for "aktiv,maskulin,positiv, det mannlige aspekt av Den Ene/Første Årsak",og blir i Kabbalah kalt Chokma. Eva står for "passiv,feminin,negativ,det kvinnlige aspekt av Den Ene/Første årsak",og blir i Kabbalah kalt Binah.
Det er ordspill,allegorier og dramatiseringer. Alle kulturer gjorde det. Det var måten å utrykke seg på, få abstrakte ideer levende på, og en måte å udødliggjøre visdom på.
Historien om kappløpet mellom Haren og Skillpadden gjør det samme, historien har aldri funnet sted, men inneholder tidløs moral og visdom. Finn budskapet INNI budskapet, som er neste steg i tolkningene av dem.
Det er ikke for ingenting at Jødene hevder at ALLE historiene dems har 4 nivåer med tolkninger.
Den bokstavlige blir lært bort til barn under 12 år, mens de blir lært hva de EGENTLIG betyr senere.
Det ser desverre ut til at vi her i Vesten fremdeles oppererer i nivået for barn under 12 år.
Et sitat som passer bra her:
"The wise Ancient's hid as much valuable information as possible, to preserve it. They knew society in the age of Pisces was going into a long term decline and much of the important stuff would be destroyed or misinterpreted, intentionally and unintentionally."
Sist redigert av Moonstone på 17 Nov 2011 14:12, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 389
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 16 Nov 2011 10:09
- 13
- - satan??
kunne ikke vært mer enig..jeditrond skrev:Jeg skjønner hva du vil frem til Asbjørn og jeg er enig med deg i at årsaken til mye av "ondskapen" i dag er for at vi skal vokse spirituelt. Hvis alt var sort/hvitt ville det ikke blitt stort å lære etter forholdsvis få reinkarnasjoner
Antall ord: 56
Hide post links |
- satan??
Hvis bare flere kunne tenke litt mer som Moonstone...
Antall ord: 9
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 15 Okt 2011 17:33
- 13
- Har takket: 1 gang
- satan??