Hei.
Jeg har så lenge jeg kan huske sett øyne i alle forskjellige former og noen ganger ansikter når jeg har lukket igjen øynene f eks om kvelden når jeg skal legge meg. Dette opplever jeg til tider som skremmende, for det trenger nødvendighis ikke å se så snille ut. Andre ganger ser det ut som helt randomme øyne og annsikter. Jeg husker noen opplevelser fra ungdomstiden min som skiller seg litt ut fra verdagen min .. F eks da vi bodde en viss plass i den tiden jeg gikk på ungdomsskolen, opplevde jeg så og si vær kveld at jeg våknet av at det var noen eller noe som ikke ville at jeg skulle sove.. jeg ble bare forstyrret av å legge meg ned på rommet mitt. Jeg husker jeg følte en sterk trang til å flytte sengen fra den kroken den sto i , slik at jeg kunne få meg litt bedre nattesøvn. Det virket også litt... JEg opplevde en gang at jeg våknet mitt på natten og så at det sto en lang mørk skikkelse rett forran senga mi og kikket på meg.. jeg sovnet med en gang etterpå, det virket ikke som om det plaget meg noe særlig selv om jeg ble veldig overasket.. Senere da jeg lå i den senga i den kroken, bråvåknet jeg av følelsen av å bli kvalt, eller at jeg holdt på å slutte og puste, samtidlig som en indianerskikkelse bare dukket opp i mitt sinn. det føltes som en slags skytsengel ellr hva jeg skal kalle det.. jeg fikk nesten litt følelsen av at jeg hadde sluttet å puste om ikke denne indianeren hadde "reddet" meg.
Det med disse ansiktene var forretsen veldig sterkt da vi bodde i denne leiligheten også.. Jeg vet at alt dette kan hødes ut som en slaks drømmetillstand.. ikke vet jeg hva det er.. noen so har opplevd noe av det samme ? Mvh Nomus.
Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ ser øyne og ansikt når jeg lukker øynene.
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 03 Nov 2011 10:04
- 13
- Har takket: 2 ganger
- Blitt takket: 3 ganger
ser øyne og ansikt når jeg lukker øynene.
Antall ord: 328
“Our deepest fear is not that we are inadequate. Our deepest fear is that we are powerful beyond measure. It is our light, not our darkness, that most frightens us. "
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 04 Aug 2011 01:31
- 13
- Kjønn (valgfri): Jente
- Har takket: 9 ganger
- Blitt takket: 1 gang
- ser øyne og ansikt når jeg lukker øynene.
jeg har opplevd det samme når det gjelder det å se øyne å ansikter når jeg lukker igjen øynene, spessielt når jeg liksom ska sove.
våkner av og til av at jeg ser øyner ogsånn i drømmene mine. kjempe kosli
våkner av og til av at jeg ser øyner ogsånn i drømmene mine. kjempe kosli
Antall ord: 44
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 13
er det noe som plager deg eller du har opplevd lenge ? Det er så rart med det, for jeg er ganske jordnær, men har blitt skikkelig skremt av dette en del ganger.. til den grad at jeg har måttet ha på lyset om natta .. følelse av at det er noen som prøver å ta kontakt , men at jeg ikkr tør å grave i det om du skjønner meg... jeg er veldig redd for å åpne meg opp for mine sanse og "evner"
Antall ord: 85
“Our deepest fear is not that we are inadequate. Our deepest fear is that we are powerful beyond measure. It is our light, not our darkness, that most frightens us. "
Hide post links |
Disse ansiktene dere ser, kan det være folk dere har sett i løpet av dagen? På TV, i blader og aviser eller på gata?
Gleder meg til å se om noen vet noe mer om dette
Gleder meg til å se om noen vet noe mer om dette
Antall ord: 37
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 13
- - ser øyne og ansikt når jeg lukker øynene.
jeg skjønner hva du mener. Ja jeg har blitt ganske redd noen ganger...nomus skrev:er det noe som plager deg eller du har opplevd lenge ? Det er så rart med det, for jeg er ganske jordnær, men har blitt skikkelig skremt av dette en del ganger.. til den grad at jeg har måttet ha på lyset om natta .. følelse av at det er noen som prøver å ta kontakt , men at jeg ikkr tør å grave i det om du skjønner meg... jeg er veldig redd for å åpne meg opp for mine sanse og "evner"
Får du en sånn ekkel følelse når du ser de? jeg får en følelse i hele kroppen som gjør at jeg ikke greier å ha igjen øynene.. uansett hvor trøtt jeg er. :/
The Wolf: jeg kan ikke huske at de fjesene jeg ser er så kjent fra tv eller noe sånt, men muligheten er jo der
de jeg ser på en måte ganske mørke, akkurat som om jeg står i ett helt mørkt rom og det bare er ett lite lys som lyser opp litt av fjeset. Også visst jeg ser øyner så er de også veldig mørke, men vet ikke om det betyr så mye, siden det er mange ganger da ansiktsutrykket er veldig venlig ogsånn..
Antall ord: 232
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 11 Nov 2011 12:51
- 13
Det med øyne og ansikter har jeg også, og er ganske sikker på at det bare er flashbacks fra dagen. Ofte når jeg er sliten, er de enda tydeligere og enda skumlere. Oftest apelignende fjes.
Det med at du så en skikkelse og ikke fikk puste var mest sannsynlig søvnparalyse. Har hatt det selv et par tre ganger, noe av det skumleste jeg har opplevd noensinne, og hver gang er det en skikkelse i rommet som kommer mot meg. Jeg ligger alltid i halvvåken (øynene oppe så jeg ser alt rundt meg) tilstand og kan verken bevege meg (inkuldert brystkassa, derfor pusteproblemer) eller komme meg vekk fra "hallusinasjonene". Ender alltid med at jeg sovner for så å bråvåkne.
Veldig vanlig egentlig, og folk opplever forskjellige ting under søvnparalyse (alt fra lyder, lys, farger og skikkelser). Jeg vet at det blir trigget av stress og urolighet i kroppen. Veldig mange som opplever søvnparalyse tror at de har blitt bortført av romvesener, på grunn av at man kan oppleve blinkene lys og rare lyder. Også det at man bare er klar over hva som skjer med øynene, og ikke har følelse i resten av kroppen (fordi du egentlig sover) og kjenner derfor ikke senga under seg og får en følelse av at de "svever" opp far senga.
Det med at du så en skikkelse og ikke fikk puste var mest sannsynlig søvnparalyse. Har hatt det selv et par tre ganger, noe av det skumleste jeg har opplevd noensinne, og hver gang er det en skikkelse i rommet som kommer mot meg. Jeg ligger alltid i halvvåken (øynene oppe så jeg ser alt rundt meg) tilstand og kan verken bevege meg (inkuldert brystkassa, derfor pusteproblemer) eller komme meg vekk fra "hallusinasjonene". Ender alltid med at jeg sovner for så å bråvåkne.
Veldig vanlig egentlig, og folk opplever forskjellige ting under søvnparalyse (alt fra lyder, lys, farger og skikkelser). Jeg vet at det blir trigget av stress og urolighet i kroppen. Veldig mange som opplever søvnparalyse tror at de har blitt bortført av romvesener, på grunn av at man kan oppleve blinkene lys og rare lyder. Også det at man bare er klar over hva som skjer med øynene, og ikke har følelse i resten av kroppen (fordi du egentlig sover) og kjenner derfor ikke senga under seg og får en følelse av at de "svever" opp far senga.
Antall ord: 225
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 13
det er jo absolutt en mulighet og dette med søvnparalyse har jeg jo hørt om og tenkt over. Men disse øynene gjenkjenner jeg ikke fra dagen i det hele tatt selv om det kan komme fra underbevistheten da jeg har også blitt så redd at jeg ikke tør lukke øynene pga av dem ja, og det ikke sjeldent heller. jeg har ikke søvnproblemer, og har aldri i ettertid opplevd noe lignende som dette med kvelingen. opplevelsen av å bli kvalt og derretter se en indianer er ganske anderledes enn denne med skikkelsen som sto over senga mi. ikke vet jeg.. det var iallefall veldig mye rart i denne leiligheten.. jeg opplevde en gang også der at jeg skulle henge opp noen johnnY chash plakater jeg hadde kjøpt meg, og jeg hadde lagt lærertyggisen på sengekante. JEg snudde meg rundt et secund for å se på de fine plakatene mine og da jeg snudde meg mot senga mi, va lærertyggisen helt borte. Jeg tenkte at dette var rart, men at jeg sikkert hadde klart å legge den bort eller at den hadde duttet under senga lr noe, jeg lette i 20 min ca for så å se på sengekanten en 10 gang og blutselig så lå den akurat der jeg hadde lagt den 20 min før den forsvant.. Ingen var hjemme og jeg hadde ikke holdt på og flyttet ting ellers i rommet.. dette husker jeg KLART og tydelig. Rart det der.
Antall ord: 245
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 30 Jul 2011 21:15
- 13
- Lokalisering: Aller helst under dyna
- Har takket: 8 ganger
- Blitt takket: 5 ganger
Jeg "ser" ofte også ansikter når jeg lukker øynene. Var mer av det da jeg var litt yngre enn jeg er nå, men det var skumle... Tror det bare var fantasien min som spilte meg et puss, da
Antall ord: 39
Ikke bar vær i live, men lev!
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 01 Aug 2006 15:02
- 18
- Kjønn (valgfri): kjærring
- Lokalisering: akershus
noen ganger før jeg sovner ser jeg skumle ansikter flyr imot meg mens jeg har øynene igjen,har alltid mareritt når jeg sovner etter det,jeg vet at jeg får mareritt hver gang de flyr mot meg.
Antall ord: 40
lellan
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 13
lellan: jeg har og sett at noen fjes flyr mot meg, skikkelig ekkelt ! men jeg har aldri mareritt da, heldigvis!
Antall ord: 20
Hide post links |