Drømmer, NDO & ut av kroppenTrenger litt hjelp igjeeen! :)

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

SiljePedersen
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 19 Sep 2011 20:43
13
Har takket: 6 ganger
Blitt takket: 1 gang

Trenger litt hjelp igjeeen! :)

Innlegg av SiljePedersen »

Dette er sikkert den fjerde drømmen jeg spør om hjelp med og jeg setter virkelig pris på alle som svarer! Syns det er kjempespennende å se hvordan symboler i drømmer ofte stemmer. Nå har jeg hatt en ny drøm som virkelig har gjort inntrykk på meg. Så her kommer en til for dere som syns det er spennende å tolke drømmer! trenger litt hjelp :D På forhånd, takk for svar! :)

jeg var i fritt fall i lufta på vei ned mot havet. Havet var vakkert. Klart og helt rolig. Jeg var ikke redd. Men allikevel ville jeg ikke dø når jeg traff vannet. selv om jeg på en eller annen måte, visste jeg ikke kom til å gjøre det. Jeg følte egentlig ikke så veldig mye. Jeg tenkte hardt på noe som kunne få meg til å treffe havet på en mildere måte. Det var da en fallskjerm dukket opp. Akkurat i tide før jeg traff vannet. Jeg dinglet i fallskjermen og svevde et lite sekund før jeg traff vannet. Da jeg var i vannet følte jeg meg plutselig jaget. Forfulgt. Da ønsket jeg meg en båt, en rask båt. Og like fort som jeg tenkte det, var jeg i en båt. Denne båten var ikke en vanlig båt. den svevde rett over vannet. Da jeg svevde over vannet oppdaget jeg at en båt til svevde ved siden av meg. denne personen i den andre båten "rømte" med meg. Og det føltes ut som vi var gode venner, selvom jeg ikke kan huske å ha sett personen i virkeligheten før. Jeg var aldri redd, til tross for at jeg ble jaget. følte en "nytelse" av å være i full fart. båten svevde ganske fort. det som jaget oss tok innpå. og plutselig endte vi opp på en eng. Da ønsket jeg at jeg hadde en firhjuling! og plutselig kjørte jeg og vennen min på denne firhjulingen bortover en sti. Da vi følte denne ikke gikk fort nok, ønsket vi oss en hest. og i samma øyeblikk galloppertevi på en hest. Vi rei inn i en vakker skog. Grønt og sollyset kom i mellom trærne. Sånn typisk "eventyr" aktig skog. Begge hestene var brune og utrolig store. Jeg ville at hesten skulle løpe så fort som mulig,l helt til vi fikk en redsel i oss og senket farten. Det som hadde jaget oss føltes nå veldig nær. Plutselig var skogen vi var i død. Trærene var grå og visne. (Sånn som trær ofte er på høye fjell om vinteren) Jeg knakk av en stor grein.. som våpen. Men mens vi fortsatte videre kom vi inn i en levende og frisk skog igjenn. alt var grønt som tidligere og sollyset var til stede. vi rei på en sti inni skogen. Og det var også da følelsen av å bli jaget var borte. vi var fri. Etterhvert kom vi plutselig ut til en åpning i skogen. på høyreside var havet vi tidligere hadde svevd på. og på venstre side var den vakre skogen. Jeg husker det var en stor stein der. Vi steg av hestene. Jeg så aldri annsiktet eller kroppen på den ene vennen min. men jeg visste han var der. plutselig falt hesten min om og døde. jeg gråt noe helt forferdelig i drømmen. det gjorde kjempevondt. Jeg gikk bort til hesten min, la hendene på den. og plutselig begynte hestens sjel å sveve ut fra kroppen og oppover. jeg gråt og ville ikke at det skulle skje. Samtidig oppdaget jeg en hvit enhjørning som sto inne i den vakre skogen, litt på avstand. Jeg følte at denne enhjørningen trøstet meg, og hjalp meg med å slippe taket på sjelen til min egen hest. så forsvant hestens sjel oppover. Jeg så på enhjørningen igjen, så våknet jeg. Noen som vet hva dette kan handle om? :) har grublet på denne i hele dag, og finner virkelig ikke ut hva det betyr :)
Antall ord: 694

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Jul 2006 23:30
18
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- Trenger litt hjelp igjeeen! :)

Innlegg av Lilja »

Jeg er ingen drømmetyder, men nå skal jeg jammen prøve meg alikevel, kun utifra magefølelsen :oops:
*holde seg i skinnet og ikke slå opp på nett*

Jeg tenker umiddelbart at du er vant til at ting ordner seg for deg, at så fort du ber om noe, sørger noe(n) for at du har det i hendene før du aner. Selv om det virker som om problemene står i kø, er det som om de bare løser seg før du rekker å kjenne ordentlig på dem.

Kanskje er drømmen et varsel om at du skal igjennom vanskeligere tider (Turen gjennom den døde skogen) men at det er forbigående. Hesten som dør symboliserer noe du skal miste, mens enhjørningen forteller deg at du må miste, og ikke minst gi slipp på, noe gammelt, for at noe nytt og bedre skal komme inn. (er ikke enhjørningen en veldig "ren" skapning?)

Hadde ikke satt penger på dette, altså, men lar det stå til og poster... :natta
Antall ord: 174

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
SiljePedersen
Nybegynner
Nybegynner
13

Lilja skrev:Jeg tenker umiddelbart at du er vant til at ting ordner seg for deg, at så fort du ber om noe, sørger noe(n) for at du har det i hendene før du aner. Selv om det virker som om problemene står i kø, er det som om de bare løser seg før du rekker å kjenne ordentlig på dem.
Dette stemmer så mye at jeg nesten ble helt "blown away". Jeg får det ofte som jeg vil. føler meg helt fæl som sier dette, men jeg har alltid fått det jeg har ønsket meg i hendene. Jeg ahr egentlig aldri tenkt noe spesielt over det før nå. I hvert fall ikke på samme måte. så tusen takk for svar :)

Dette med at man må gi slipp på noe gammelt for noe nytt og bedre skal komme kan muligens handle om eksen min, som jeg ikke har snakket med på et år. Altså da det ble slutt. Har følelser for han enda, i hvert fall litt, og dagen før denne drømmen, fikk jeg tilbud fra han om å møtes igjen. Problemet er at jeg ikke vet om jeg skal møte han eller ikke, for jeg vet det ikke kan bli noe igjen pga avstand. Kanskje drømmen reflekterer til dette? :)
Antall ord: 226

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Jul 2006 23:30
18
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- - Trenger litt hjelp igjeeen! :)

Innlegg av Lilja »

SiljePedersen skrev:
Lilja skrev:Jeg tenker umiddelbart at du er vant til at ting ordner seg for deg, at så fort du ber om noe, sørger noe(n) for at du har det i hendene før du aner. Selv om det virker som om problemene står i kø, er det som om de bare løser seg før du rekker å kjenne ordentlig på dem.
Dette stemmer så mye at jeg nesten ble helt "blown away". Jeg får det ofte som jeg vil. føler meg helt fæl som sier dette, men jeg har alltid fått det jeg har ønsket meg i hendene. Jeg ahr egentlig aldri tenkt noe spesielt over det før nå. I hvert fall ikke på samme måte. så tusen takk for svar :)
Morro å treffe blink, altså :D
Dette med at man må gi slipp på noe gammelt for noe nytt og bedre skal komme kan muligens handle om eksen min, som jeg ikke har snakket med på et år. Altså da det ble slutt. Har følelser for han enda, i hvert fall litt, og dagen før denne drømmen, fikk jeg tilbud fra han om å møtes igjen. Problemet er at jeg ikke vet om jeg skal møte han eller ikke, for jeg vet det ikke kan bli noe igjen pga avstand. Kanskje drømmen reflekterer til dette? :)
Kanskje du rett og slett må møte ham for å kunne sette strek og legge forholdet dødt? Hvis du fortsatt har følelser etter ett år helt uten kontakt, kan det tyde på at du kanskje husker han som bedre enn det han var? Vi har lett for å huske det positive, mens negative ting og irritasjonsmomenter ofte går i glemmeboka etterhvert som tiden går ;)
Kanskje du, ved å treffe han, vil oppdage at følelsene dine er rettet mot de gode minnene, og ikke mot han som person.

Eventuelt kan det jo være helt motsatt, at dere rett og slett er ment for hverandre, og at drømmen symboliserte vanskelighetene dere må gjennom sammen, før dere til slutt får lykken i andre enden?

Setter ingen penger på det denne gangen heller, men heller mest mot det første...
Antall ord: 375

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Vinterstjerne
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 07 Nov 2011 22:54
13
Blitt takket: 5 ganger

Innlegg av Vinterstjerne »

Utrolig spennende å lese.
Drømmetydning har alltid fasinert meg. :)
Antall ord: 9

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
SiljePedersen
Nybegynner
Nybegynner
13

Kanskje du rett og slett må møte ham for å kunne sette strek og legge forholdet dødt? Hvis du fortsatt har følelser etter ett år helt uten kontakt, kan det tyde på at du kanskje husker han som bedre enn det han var? Vi har lett for å huske det positive, mens negative ting og irritasjonsmomenter ofte går i glemmeboka etterhvert som tiden går ;)
Kanskje du, ved å treffe han, vil oppdage at følelsene dine er rettet mot de gode minnene, og ikke mot han som person.

Eventuelt kan det jo være helt motsatt, at dere rett og slett er ment for hverandre, og at drømmen symboliserte vanskelighetene dere må gjennom sammen, før dere til slutt får lykken i andre enden?

Setter ingen penger på det denne gangen heller, men heller mest mot det første...
Ja begge deler kan være mulig! :) Dette får nesten tiden vise, blir spennende å se hvordan dette ender. Jeg har tenkt å møte han. Om det så er for å avslutte det på en ordentlig måte, eller om det er meningen at vi skal være sammen, vil jo tiden vise :) Det du nevner om at man ikke allitd fokuserer på det negative i et forhold når man så gjerne vil det skal funke, stemmer veldig. I hvert fall når jeg ser tilbake på det nå :) Så det er mye jeg kommer til å lære ut i fra å se både negative og positive sider. Eneste jeg håper på nå, er at alt vil ordne seg :) Utrolig hvor mye som kan stemme bare ut i fra en drøm! hehe :D
Antall ord: 277

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
SiljePedersen
Nybegynner
Nybegynner
13

Vinterstjerne skrev:Utrolig spennende å lese.
Drømmetydning har alltid fasinert meg. :)
Da er vi to! Har begynt å lese en del om det nå, men syns det er forferdelig vanskelig å tolke selv :) !
Antall ord: 31

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

Innlegg av Arven »

Det krever kanskje litt trening. Ved neste drøm, prøver du å tolke den selv først ! Legg gjerne inn tolkningen din og få tilbakemeldinger på det, men jeg tenker at drømmer er veldig personlig og intuisjonen din vet hva som er riktig. Det gjelder bare å fange opp hva den prøver å fortelle deg :)
Antall ord: 55
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Vinterstjerne
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 07 Nov 2011 22:54
13
Blitt takket: 5 ganger

Innlegg av Vinterstjerne »

Arven skrev:Det krever kanskje litt trening. Ved neste drøm, prøver du å tolke den selv først ! Legg gjerne inn tolkningen din og få tilbakemeldinger på det, men jeg tenker at drømmer er veldig personlig og intuisjonen din vet hva som er riktig. Det gjelder bare å fange opp hva den prøver å fortelle deg :)

Det vanskelige her er jo definitivt å fange opp hva den prøver å fortelle deg.
Jeg skrev en stund ned drømmene mine.
Hadde dem i en drømmedagbok.
Det var neimen ikke lett å få noe vettugt utav dem da det pågikk, men i etterkant ser jeg hva som foregikk i hodet mitt på natterstid. Ting måtte rett og slett komme litt på avstand før jeg klarte å tolke. :)
Antall ord: 127

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

Innlegg av Arven »

Jeg har også erfaring med at ting blir klarere når det kommer litt på avstand :)
Antall ord: 16
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Charlie-O
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 21 Sep 2008 23:00
16
Har takket: 2 ganger
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av Charlie-O »

Det var gøy å lese innlegget ditt, Lilja. jeg tolket det stort sett i samme retning selv.
Men du må lære deg å stole mer på intuisjonen din, frøken. det er jo helt tydelig at du kan hvis du bare tør :vismann

Den døende hesten og den trøstende enhjørningen er kjempefin symbolikk på en viktig støttespiller gjennom en vanskelig periode. Vet du hvem enhjørningen kan symbolisere?

Når det gjelder det at du skapte det du tenkte kan jeg kanskje legge til at dette er noe personer som eksperimenterer med ut-av-kroppen opplevelser og bevisst drømming/lucid dreaming ofte sliter med å mestre. har du lest noe om det? kanskje du har et skjult talent:)

Co
Antall ord: 123
There he goes. One of God's own prototypes. Too weird to live and too rare to die.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
SiljePedersen
Nybegynner
Nybegynner
13

Charlie-O skrev: Den døende hesten og den trøstende enhjørningen er kjempefin symbolikk på en viktig støttespiller gjennom en vanskelig periode. Vet du hvem enhjørningen kan symbolisere?

Når det gjelder det at du skapte det du tenkte kan jeg kanskje legge til at dette er noe personer som eksperimenterer med ut-av-kroppen opplevelser og bevisst drømming/lucid dreaming ofte sliter med å mestre. har du lest noe om det? kanskje du har et skjult talent:)
Enhjørningen symboliserer nok mest sannsynlig min mor. vi har et veldig godt forhold, og hun er den en av de beste støttespilleren jeg noen gang kan få :) Er alltid der for meg. Det føles riktig å plassere min mor som enhjørningen trur jeg! :) hehe

Skjønte ikke helt hva du mente med "lucid dreaming" er det et talent? Har ikke hørt om dette før :)! Dette trur jeg også er den første drømmen jeg har hatt hvor jeg så bevisst kan bestemme selv hva som skal skje. og hvor det kommer ganske tydelig fram at jeg bestemmer det.. på en måte. tenkte ikke så mye over det der og da men! :)

ooog, for å spørre om en ting til.. søvnparalyse.. er det vanlig å ha det? har hatt det litt ofte i det siste. ca 1-2 ganger i uka den siste månden. første gangen jeg fikk det var for et halvt år siden eller noe. de første gangene var det skremmende, men nå i det siste er det så bevisst når det kommer at jeg syns det er spennende istede. Og på mårran i dag gikk jeg bevisst inn i en søvnparalyse. trur jeg. Jeg halvsov og drømte om noe jeg ikek husker hva var, så merket jeg at det begynte å prikke i kroppen, og bevisst så lot jeg kroppen gli inn i denne søvnparalysen ved å konsentrere meg om det jeg følte og å slappe helt av. Og plutselig klarte jeg ikke å røre noe som helst form for muskler. alle lyder var forhøyet og drømmen virket utrolig virkelig. Og når jeg selv følte det ble for mye, klarte jeg å avbryte det selv ved bare å tenke på det. De første gangene jeg hadde det så klarte jeg ikke komme ut av denne paralysen og fikk fullstendig pannikk. Men tilbake til spørsmålet.. er dette vanlig? med sånne paralyse greier? har ikke så mye peiling på sånt :)
Antall ord: 422

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 07 Okt 2011 13:21
13
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

Innlegg av jeditrond »

Søvnparalyse er nokså vanlig, det er kroppen som låser seg når man drømmer slik at man ikke springer ut av senga når man drømmer at man springer f.eks. Våkner man brått kan det ta bittelitt tid før hjernen får kroppen til å "låse" opp igjen :) Dermed får man dette med at ingenting vil gjøre som du vil en kort stund, bra du nå kan styre dette litt selv, da er det jo ikke noe farlig i det hele tatt.
Antall ord: 92
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Charlie-O
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 21 Sep 2008 23:00
16
Har takket: 2 ganger
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av Charlie-O »

Nja, kanskje jeg ordla meg litt feil. men man kan kanskje se på det slik også. Det jeg mente var at du kanskje har lettere for å kontrollere drømmene dine enn andre, så kanskje det er verdt å jobbe videre med det. det finnes mange metoder for dette og det krever disiplin å mestre. søk litt rundt på google og se om du finner det interessant:)

Wikipedia link

Google
Antall ord: 68
There he goes. One of God's own prototypes. Too weird to live and too rare to die.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Chimera
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 10 Nov 2007 20:48
17
Har takket: 24 ganger
Blitt takket: 77 ganger

Innlegg av Chimera »

Tror ikke dere bør legge alt for mye energi i å tyde drømmer. Mye av det en drømmer kommer fra inntrykk man har fått via sansene, ting man har sett, hørt eller lest, som setter seg fast i underbevisstheten, og som deretter blir en del av en drøm.

Et eksempel, du nevnte en hest som døde, media hadde nylig en sak om en travhest som døde plutselig. Om ikke du husker å ha lest det så kan underbevisstheten ha oppfanga overskrifta et eller annet sted.

Derimot, hva som fanger opp inntrykkene og omformer de til drømmer det er sannsynligvis en av de uløselige gåtene vi har.

Husker selv nattens drøm, og den inneholdt ett innnslag som var trigga av noe jeg har lest, i tillegg til av en besøkende som klarte å krasje inn i en av mine tidligere biler, som forlengst har blitt til spiker..
Antall ord: 156

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links