Klarsyn, Spådom & Åndelige sanser ⇒ Hva med alle åndene som ikke blir hjulpet i Åndenes Makt??
Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem
-
- Nybegynner
- Startet: 24 Okt 2008 16:48
- 16
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Trøndelag
- Blitt takket: 4 ganger
Hva med alle åndene som ikke blir hjulpet i Åndenes Makt??
Det lå jeg og tenkte på i morges.
Åndenes makt tar for seg noen få her i landet. Hva med alle de andre åndene som er rundt om kring. Hvordan kommer de seg over til lyset og på andre siden? Er det fare for at man kan bli hengende igjen for mange mange år etter at man er død???
Åndenes makt tar for seg noen få her i landet. Hva med alle de andre åndene som er rundt om kring. Hvordan kommer de seg over til lyset og på andre siden? Er det fare for at man kan bli hengende igjen for mange mange år etter at man er død???
Antall ord: 60
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 17 Jul 2006 23:30
- 18
- Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
- Lokalisering: Akershus
- Blitt takket: 1037 ganger
- Hva med alle åndene som ikke blir hjulpet i Åndenes Makt??
Jeg har også tenkt litt på det der. Men jeg er litt usikker på hvem det er viktigst for at disse åndene får hjelp. Er det for åndenes skyld, eller for at vi som lever her nå skal få fred?
Jeg liker å tro at vi selv er delaktige i å velge våre liv, men hvis vi har så stor medbestemmelsesrett i livet her, så finner jeg det selvmotsigende å tro at vi ikke også er med på å velge våre etterliv... Kanskje er det å bli "sittende fast" en tid også en del av de erfaringer det er meningen man skal gjøre seg på veien?
Jeg vet ikke jeg, altså
Jeg liker å tro at vi selv er delaktige i å velge våre liv, men hvis vi har så stor medbestemmelsesrett i livet her, så finner jeg det selvmotsigende å tro at vi ikke også er med på å velge våre etterliv... Kanskje er det å bli "sittende fast" en tid også en del av de erfaringer det er meningen man skal gjøre seg på veien?
Jeg vet ikke jeg, altså
Antall ord: 110
Hide post links |
Jeg tror ikke at vi kan se på ånder som går igjen som en hel sjel. Jeg tror at det bare er energier av døde personer som "henger igjen". Selve sjelen er gått videre, men likevel har ikke alle energiene klart å rive seg helt løs.
Det er litt vanskelig å forklare...
Det er litt vanskelig å forklare...
Antall ord: 54
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 17 Jul 2006 23:30
- 18
- Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
- Lokalisering: Akershus
- Blitt takket: 1037 ganger
Jeg forstår hva du mener, men tror ikke det ene utelukker det andre. Jeg tror at det vi møter på her kan være både ånder og energiavtrykk, i tillegg til dem som bare titter innom av og til for å hilse på.
Antall ord: 45
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 14 Okt 2005 14:33
- 19
- Kjønn (valgfri): Gift heks
- Lokalisering: I ødemarken med alle skummle vesner
- Har takket: 50 ganger
- Blitt takket: 192 ganger
Jeg må innrømme at jeg syns det skille er veldig fint jeg. For hvis energien skla være igjen et sted så må jo litt av sjelen sette seg også, slik at det kan skape akkurat den energibanen.
Jeg må også si at jeg tror ikke lyset og det som venter der er siste stopp før sjelen drar på vandring til en ny kropp. Jeg tror faktis at mens sjelen venter på å dra vider kan den egentlig fare hvor det måtte gå ann.
Dette ble mye rot men jeg håper dere forstår.
Jeg må også si at jeg tror ikke lyset og det som venter der er siste stopp før sjelen drar på vandring til en ny kropp. Jeg tror faktis at mens sjelen venter på å dra vider kan den egentlig fare hvor det måtte gå ann.
Dette ble mye rot men jeg håper dere forstår.
Antall ord: 97
http://yddir.no/
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 18 Nov 2009 19:13
- 15
- Kjønn (valgfri): Far
- Lokalisering: Skien
- Har takket: 5 ganger
- Blitt takket: 44 ganger
Det er ikke slik at det bare er TV-showet "Åndenes makt" som driver med husrens. Så det er mange som gjør dette uten at det nødvendigvis blir vist på TV. Det er mange mennesker i Norge som reiser til syden hvert år, uten at "Charter feber" er der å filmer det hele...geysirland skrev:Det lå jeg og tenkte på i morges.
Det er heller sjelden det er snakk om ånder som sitter ufrivillig igjen i hus, låver, togstasjoner, osv. Det dreier seg i hovedsak om energier som er på besøk, alltså som har vanskelig å slippe taket om steder de har vært knyttet til. Det er heller ikke hele bildet, men det er vanskelig å forklare hvordan ting henger sammen...
Man kan si det slik: Et radioapparat har alle kanaler som er tilgjengelig hele tiden. Men du stiller in radion på den kanal/frekvens som du ønsker å lytte til. Men de andre kanalene er der hele tiden, selv om du ikke lytter til dem. Radiokanalene er der selv om du ikke har en radio og derfor ikke muligheten til å lytte til radio. Av og til blir det feil i eteren og man kan fx høre to radiokanaler samtidlig. Man kan samenligne "spøkelseshus" med en ustemt radio. Alltså man får in signaler som i utgangspunktet ikke skal være der, ikke for oss levende i våres dimensjon ihvertfall. Men de er der hele tiden uansett.
Antall ord: 294
...Det skrevne ord er bare et rykte. Kun selvopplevde ting er sannhet...
http://www.divine-spirit.no
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 27 Jan 2005 22:17
- 19
- Kjønn (valgfri): Gammal røy
- Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
- Har takket: 455 ganger
- Blitt takket: 1355 ganger
- - Hva med alle åndene som ikke blir hjulpet i Åndenes Makt
Hva er det man "renser bort" da da?Divine Spirit skrev:Det er ikke slik at det bare er TV-showet "Åndenes makt" som driver med husrens. Så det er mange som gjør dette uten at det nødvendigvis blir vist på TV. Det er mange mennesker i Norge som reiser til syden hvert år, uten at "Charter feber" er der å filmer det hele...geysirland skrev:Det lå jeg og tenkte på i morges.
Det er heller sjelden det er snakk om ånder som sitter ufrivillig igjen i hus, låver, togstasjoner, osv. Det dreier seg i hovedsak om energier som er på besøk, alltså som har vanskelig å slippe taket om steder de har vært knyttet til. Det er heller ikke hele bildet, men det er vanskelig å forklare hvordan ting henger sammen...
Man kan si det slik: Et radioapparat har alle kanaler som er tilgjengelig hele tiden. Men du stiller in radion på den kanal/frekvens som du ønsker å lytte til. Men de andre kanalene er der hele tiden, selv om du ikke lytter til dem. Radiokanalene er der selv om du ikke har en radio og derfor ikke muligheten til å lytte til radio. Av og til blir det feil i eteren og man kan fx høre to radiokanaler samtidlig. Man kan samenligne "spøkelseshus" med en ustemt radio. Alltså man får in signaler som i utgangspunktet ikke skal være der, ikke for oss levende i våres dimensjon ihvertfall. Men de er der hele tiden uansett.
Jeg (også) tenker at om "spøkelser" finnes, hvorfor har de ikke fri vilje? Hvorfor klarer de ikke å finne dette lyset av seg selv liksom, hva innebærer det at de "sitter fast" mellom verdener? Skal de liksom ikke forstå at de er døde? Blir man automatisk mentalt tilbakestående når man dør? Siden man ikke "forstår" at når omgivelsene og menneskene rundt seg endres gjennom kanskje hundrevis av år.. svever de rundt i troen om at de har fått evig liv?
Èn ting er jo hvis en ånd har noe "uforrettet" og henger igjen i påvente av å bli hørt. Da kan et medium ta imot og overbringe beskjeden denne ånden måtte ha sånn at ånden kan "få fred" og trekke seg tilbake.
Men dette med å "sende vekk" ånder synes jeg er rart. Hvordan kan man gjøre det mot deres vilje,- sett at de har noen vilje..?
Antall ord: 463
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.
http://halvvill.blogspot.com/
http://halvvill.blogspot.com/
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 15
Enkelt forklart finnes det ingen som henger igjen. Man kan heller ikke sende noe(n) vekk mot sin vilje. De er der av egen fri vilje og kan komme å gå som de vill. De holder til i en annen dimensjon og vi kan ikke påvirke denne dimensjonen, ihvertfall ikke så lenge vi selv har en fysisk kropp.
Det kan selvsagt forekomme at noen ikke er klar over at man er død, men sjansen for å vinne høgste vinst på lotto 2 uker etter hverandre er nok større en at man ikke er klar over at man faktsik ikke har en fysisk kropp lenger. Så det at noe(n) går igjen i hundrevis av år uten å skjønne selv at man er død er nesten lik null. Men, de kan alltså selv velge om de vil være på en plass eller ikke.
Så hva er det man renser bort?
Min erfaring er at man ikke renser vekk noe. Man sender heller ikke noe(n) in i lyset. Men man forteller på en vennlig men bestemt måte at vedkommende forstyrrer folk i den fysiske dimensjonen. Og det er ikke lov. Hvorfor TV vil få det til at det er vilsekomne sjeler som virrer rundt vet jeg ikke? Kanskje det blir mer spennende å vise på TV?
Det kan selvsagt forekomme at noen ikke er klar over at man er død, men sjansen for å vinne høgste vinst på lotto 2 uker etter hverandre er nok større en at man ikke er klar over at man faktsik ikke har en fysisk kropp lenger. Så det at noe(n) går igjen i hundrevis av år uten å skjønne selv at man er død er nesten lik null. Men, de kan alltså selv velge om de vil være på en plass eller ikke.
Så hva er det man renser bort?
Min erfaring er at man ikke renser vekk noe. Man sender heller ikke noe(n) in i lyset. Men man forteller på en vennlig men bestemt måte at vedkommende forstyrrer folk i den fysiske dimensjonen. Og det er ikke lov. Hvorfor TV vil få det til at det er vilsekomne sjeler som virrer rundt vet jeg ikke? Kanskje det blir mer spennende å vise på TV?
Dette kan gjøres, alltså beskjeder kan overbringes uansett om vedkommende "spøker" eller ikke.Divine Spirit skrev:Èn ting er jo hvis en ånd har noe "uforrettet" og henger igjen i påvente av å bli hørt. Da kan et medium ta imot og overbringe beskjeden denne ånden måtte ha sånn at ånden kan "få fred" og trekke seg tilbake.
Antall ord: 283
Hide post links |
-
Verifisert
- ADMIN
- Startet: 05 Apr 2005 01:39
- 19
- Kjønn (valgfri): *U*
- Lokalisering: Florø
- Har takket: 1432 ganger
- Blitt takket: 1724 ganger
- Kjønn:
Tror jeg skal komme med mine tanker om dette, - så får dere avgjøre selv...
At et menneske dør, - det vet vi, og det kan være mange årsaker til dette.
Noen sier at folk som dør brått (som drept momentant i ulykke), oftere går igjen, enn de som ligger og venter på å dø, og er fullstendig klare over at de nå skal de dø..
Jeg tror at når en person dør, vil vedkommende i løpet av kort tid, - opptil en måned etter døden - bli vist "tunellen til lyset". Eller portalen inn i lyset om man vil.
Og de fleste går inn i den.
Men enkelte blir igjen av forskjellige grunner, f.ex den som er "skap-kristen" - og innesrt inne tror h*n vil komme til et varmere sted...
Vedkommende ser lysportalen, og tror at på baksida den sitter Sankt Peter, med boka.
Boka som sier hvor man skal videre, opp eller ned....
Nja,- hvis jeg trodde jeg ville bli dømt til å komme til et varmere sted, tror jeg jeg ville blitt der jeg var...
Svovelpredikanter, og andre som sier at "gjør du slikt, kommer du ikke til himmelen" - er grunn god nok for å få noen til å tvile.
Ergo ; en god grunn til å gå igjen her ( gjenganger ).
Andre lever ikke ut denne leksa; " Du kan ingenting ta med deg når du går" , men istedet forblir for å passe på, enten eiendommer, rikdommer, eller mennesker de er glade i, osv.
Noen skjønner ikke at de er døde, de la seg kvelden før, og "våknet", og siden kroppen er død, kan de bevege seg, som om de var i live, men seff - uten kroppen.
Forbindelsen med kroppen opphører idet man dør.
Omtrent som at når vi stopper bilen, og går ut, har vi ikke lenger kontroll over bilen...
Det kan være enda mange årsaker til at noen går igjen, men dette er vel de mest vanlige.
En som "renser" - ( jeg liker ikke helt det ordet, - fordi vi "renser ikke ut et menneske".... )
En som hjelper en slik ånd videre, - bevisstgjør ånden om at dens kropp er død, og at man skal videre i åndens tilværelse. Og den fortsetter bak portalen, man må gå inn i den.
Noen bruker Engler til å hjelpe til, og erkeenglene Michael, Gabriel, Uriel og Rafael er mye benyttet.
Man kan og be noen som allerede har gått inn i lyset til å komme og møte den som nå står på terskelen. En slektning eller nær venn f.ex.
Kansje en sjef, eller en annen vedkommende har respekt for.
Det er mange som er med - som Divine Spirit skriver og gjør dette, og hjelper sjeler / ånder videre. Jeg har selv vært med på å hjelpe ånder videre.
Det er også ånder som ikke er snille, - " skal det gå til helv... så kan jeg for f... ha det gøy før jeg må videre... De fleste er det vi kaller mørkere ånder, - mennesker som er mer ond enn god i seg. I disse tilfellene holder det ikke å overbevise at man skal videre, - her trengs litt "politi" til for å få ordnet opp, da er engler gode Hjelpere ... ex. erkeenglene.
Men i de fleste tilfeller vil portalen vise seg, ikke bare en gang, men mange ganger, - slik at ånden etterhvert blir nysgjerrig, og går inn for å se hva som er der inne. Og dermed går de over av seg selv... De aller fleste har reist videre i løpet av 1/2 års tid, mens noen reiser med en gang, noen etter ei uke, osv.
Det er når ånden tror at den må være her for å passe på, og avviser portal-tilbudet gang på gang, - og ånden skremmer folk, at en som kan hjelpe de videre kan komme.
Så kommer vi til restenergier - som noen snakker om, dette er ikke en ånd, men heller sporet av en ånd eller sporet fra et menneske ( eller dyr ).
Dersom man lar en brennende sigarett ligge på bordet, blir det et permanent brennemerke.
Dette brennemerket blir der for ettertiden, selv om sigaretten for lengst er borte, og bordplata er vasket og skurt mange ganger etter.
For å få vekk brennemerket, må man hardere til verks, og det er HER vi snakker om RENSING eller balansering av energier.
Denne reningen kan foretaes med LYS, man kan bruke røk fra salvie, eller sweetgrass, man kan bruke bønn ( da kommer andre energier og renser ), osv.
Så mitt skille mellom en ånd og en restenergi, er enkelt ;
en ånd kan variere ( akkurat som du og meg ) med hva vi gjør.
En restenergi er hele tiden det samme, omtrent som en film.
Begge deler kan gi deg følelser, kulde, varme, grøss, osv. og det er derfor det er litt vanskelig å skille ut hva som er hva.
Det var mine tanker om dette, så får dere vurdere selv
A
At et menneske dør, - det vet vi, og det kan være mange årsaker til dette.
Noen sier at folk som dør brått (som drept momentant i ulykke), oftere går igjen, enn de som ligger og venter på å dø, og er fullstendig klare over at de nå skal de dø..
Jeg tror at når en person dør, vil vedkommende i løpet av kort tid, - opptil en måned etter døden - bli vist "tunellen til lyset". Eller portalen inn i lyset om man vil.
Og de fleste går inn i den.
Men enkelte blir igjen av forskjellige grunner, f.ex den som er "skap-kristen" - og innesrt inne tror h*n vil komme til et varmere sted...
Vedkommende ser lysportalen, og tror at på baksida den sitter Sankt Peter, med boka.
Boka som sier hvor man skal videre, opp eller ned....
Nja,- hvis jeg trodde jeg ville bli dømt til å komme til et varmere sted, tror jeg jeg ville blitt der jeg var...
Svovelpredikanter, og andre som sier at "gjør du slikt, kommer du ikke til himmelen" - er grunn god nok for å få noen til å tvile.
Ergo ; en god grunn til å gå igjen her ( gjenganger ).
Andre lever ikke ut denne leksa; " Du kan ingenting ta med deg når du går" , men istedet forblir for å passe på, enten eiendommer, rikdommer, eller mennesker de er glade i, osv.
Noen skjønner ikke at de er døde, de la seg kvelden før, og "våknet", og siden kroppen er død, kan de bevege seg, som om de var i live, men seff - uten kroppen.
Forbindelsen med kroppen opphører idet man dør.
Omtrent som at når vi stopper bilen, og går ut, har vi ikke lenger kontroll over bilen...
Det kan være enda mange årsaker til at noen går igjen, men dette er vel de mest vanlige.
En som "renser" - ( jeg liker ikke helt det ordet, - fordi vi "renser ikke ut et menneske".... )
En som hjelper en slik ånd videre, - bevisstgjør ånden om at dens kropp er død, og at man skal videre i åndens tilværelse. Og den fortsetter bak portalen, man må gå inn i den.
Noen bruker Engler til å hjelpe til, og erkeenglene Michael, Gabriel, Uriel og Rafael er mye benyttet.
Man kan og be noen som allerede har gått inn i lyset til å komme og møte den som nå står på terskelen. En slektning eller nær venn f.ex.
Kansje en sjef, eller en annen vedkommende har respekt for.
Det er mange som er med - som Divine Spirit skriver og gjør dette, og hjelper sjeler / ånder videre. Jeg har selv vært med på å hjelpe ånder videre.
Det er også ånder som ikke er snille, - " skal det gå til helv... så kan jeg for f... ha det gøy før jeg må videre... De fleste er det vi kaller mørkere ånder, - mennesker som er mer ond enn god i seg. I disse tilfellene holder det ikke å overbevise at man skal videre, - her trengs litt "politi" til for å få ordnet opp, da er engler gode Hjelpere ... ex. erkeenglene.
Men i de fleste tilfeller vil portalen vise seg, ikke bare en gang, men mange ganger, - slik at ånden etterhvert blir nysgjerrig, og går inn for å se hva som er der inne. Og dermed går de over av seg selv... De aller fleste har reist videre i løpet av 1/2 års tid, mens noen reiser med en gang, noen etter ei uke, osv.
Det er når ånden tror at den må være her for å passe på, og avviser portal-tilbudet gang på gang, - og ånden skremmer folk, at en som kan hjelpe de videre kan komme.
Så kommer vi til restenergier - som noen snakker om, dette er ikke en ånd, men heller sporet av en ånd eller sporet fra et menneske ( eller dyr ).
Dersom man lar en brennende sigarett ligge på bordet, blir det et permanent brennemerke.
Dette brennemerket blir der for ettertiden, selv om sigaretten for lengst er borte, og bordplata er vasket og skurt mange ganger etter.
For å få vekk brennemerket, må man hardere til verks, og det er HER vi snakker om RENSING eller balansering av energier.
Denne reningen kan foretaes med LYS, man kan bruke røk fra salvie, eller sweetgrass, man kan bruke bønn ( da kommer andre energier og renser ), osv.
Så mitt skille mellom en ånd og en restenergi, er enkelt ;
en ånd kan variere ( akkurat som du og meg ) med hva vi gjør.
En restenergi er hele tiden det samme, omtrent som en film.
Begge deler kan gi deg følelser, kulde, varme, grøss, osv. og det er derfor det er litt vanskelig å skille ut hva som er hva.
Det var mine tanker om dette, så får dere vurdere selv
A
Antall ord: 841
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 07 Nov 2011 22:54
- 13
- Blitt takket: 5 ganger
Kan man selv prøve å hjelpe ånder over?
Nå har ikke jeg merket noe i dette huset her selv, men de som bodde her tidligere mener at det går igjen i huset.
Og barna mine nekter å sove i 2.etg. Fordi det er en zoombie der.
Jeg tenkte å gå opp å fortelle den evntuelle zoombien at han, evnt hun må ta hensyn til små barn. Kanskje kan det hjelpe.
Nå har ikke jeg merket noe i dette huset her selv, men de som bodde her tidligere mener at det går igjen i huset.
Og barna mine nekter å sove i 2.etg. Fordi det er en zoombie der.
Jeg tenkte å gå opp å fortelle den evntuelle zoombien at han, evnt hun må ta hensyn til små barn. Kanskje kan det hjelpe.
Antall ord: 69
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 15
Klart du kan "rense" opp i energiene selv. Bare gjør slik du føler er riktig. Du er allerede inne på noe når du skriver at du vil fortelle denne "Zombien" å ta hensyn til barna. Det er omtrent slik det oftest gjøres. Men hvis du møter motstand av en eller annen grunn så gjør du nok lurest i å la være. Men som regel går dette bra med "tilsnakking" rett å slett!
Antall ord: 77
Hide post links |
-
Verifisert
- ADMIN
- Startet: 05 Apr 2005 01:39
- 19
- Kjønn (valgfri): *U*
- Lokalisering: Florø
- Har takket: 1432 ganger
- Blitt takket: 1724 ganger
- Kjønn:
Ja, - tilsnakking hjelper hos de fleste, rett og slett fordi ånden er jo somregel et normalt menneske, og de fleste av de skjønner også at de faktisk er døde...
og- de fleste mennesker er snille og lovlydige...
Det finnes unntak, og det er somregel unntakene som kommer i avisa..
A
og- de fleste mennesker er snille og lovlydige...
Det finnes unntak, og det er somregel unntakene som kommer i avisa..
A
Antall ord: 52
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 07 Nov 2011 22:54
- 13
- Blitt takket: 5 ganger
Jeg skal jammen prøve det.
Antall ord: 6
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 26 Apr 2007 20:39
- 17
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: i den egentliges hode
- Har takket: 742 ganger
- Blitt takket: 472 ganger
Penger er vel det viktigste stikkordet her - ikke minst for å sende det på TVDivine Spirit skrev:Hvorfor TV vil få det til at det er vilsekomne sjeler som virrer rundt vet jeg ikke? Kanskje det blir mer spennende å vise på TV?
Antall ord: 42
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.
Hide post links |
-
Verifisert
- Standard bruker
- Startet: 07 Okt 2011 13:21
- 13
- Kjønn (valgfri): Mann
- Lokalisering: Vestfold
- Har takket: 3649 ganger
- Blitt takket: 1151 ganger
- - Hva med alle åndene som ikke blir hjulpet i Åndenes Makt
Jo, det er nok litt penger/tv selv om det kanskje er ment som noe godt. Samboeren til en healer jeg går hos er klarsynt og har sett på programmet et par ganger. Hun irriterer seg over at det er mye synsing og at de ikke får med seg alt. Hun kan visstnok se "ånder" som er tilstede selv om dette er tv-opptak vist på tv Mange av disse som er med i Åndenes makt tjener jo gode penger på bøker o.l. samt kursing og gudene vet hva annet - i og for seg ikke noe galt i det, men hadde det ikke vært for tv hadde de vel ikke vært så kjentIsan skrev:Penger er vel det viktigste stikkordet her - ikke minst for å sende det på TVDivine Spirit skrev:Hvorfor TV vil få det til at det er vilsekomne sjeler som virrer rundt vet jeg ikke? Kanskje det blir mer spennende å vise på TV?
Antall ord: 163
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort
Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/
Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/
Hide post links |